hpanel

hPanel چیست؟

فهرست مطالب

کنترل پنل جایی است که کاربران می‌توانند نرم افزار و سیستم عامل خود را سفارشی و پیکربندی کنند. این به آنها امکان می‌دهد تنظیمات پیش فرض خود را برای برآوردن نیازهای خود تغییر دهند. کنترل پنل به عنوان محلی است که کاربران در آن به پیکربندی و سفارشی سازی سیستم عامل های خود می‌پردازند. انجام اینکار موجب می‌شود تا بتوانند تنظیمات پیش فرض خود را در راستای برطرف سازی نیازهایشان تغییر دهند و در توسعه وب، صاحبان سایت از یک کنترل پنل برای مدیریت وب سایت خود استفاده می‌کنند. در حال حاضر تعداد زیادی کنترل پنل میزبانی مانند cPanel، Plesk، Webmin و ISP manager وجود دارد. اما برخی دیگر مانند hPanel، کنترل پنل‌های سفارشی خود را ارائه می‌کنند.

در این مقاله ما به توضیح درباره ی hPanel می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

hPanel چیست؟

hPanel، کنترل پنلی سفارشی است که شامل تمام ویژگی های میزبانی اولیه همچون ایمیل ها دامنه ها و… در راستای پیش نمایش است. hPanel، با داشتن طراحی ها مناسب همراه با فضای سفید موجود، کنترل پنل را برجسته تر می‌سازد در کنار آن، این طراحی ها موجب برجسته سازی آیکون ها نیز می‌گردد. کاربران بعد از ورود به صفحه ی شخصی خود می‌روند و از طریق نوار منو در نهایت می‌توانند به بخش های مد نظر خود منتقل شوند.

ویژگی های hPanel

در این بخش به توضیح درباره‌ی ویژگی های hPanel می‌پردازیم.

  •  میزبانی

منوی هاستینگ در داشبورد کنترل پنل شامل تمامی وب سایت‌هایی است که کاربران ایجاد کرده اند، که بر اساس پلن‌های میزبانی مختلف دسته بندی شده اند.

برای هر برنامه میزبانی وب، hPanel سه دکمه دستوری را ارائه می‌دهد: افزودن وب سایت، تمدید و ارتقاء برای اطمینان از دسترسی آسان در مورد اقدامات. برای دسترسی به hPanel یک سایت، آن‌ها باید روی دکمه Manage در کنار آدرس وب سایت کلیک کنند. پس از ورود، کاربران به hPanel وب سایت مربوطه می‌رسند.

جزئیات سایت آن‌ها در سمت چپ صفحه وب قابل مشاهده خواهد بود. این شامل اطلاعاتی در مورد وب سایت است:

طرح میزبانی

آدرس آی پی

دامنه اصلی

ریشه اصلی

وب سرور

سرورهای نام میزبان

نسخه MySQL

سفارش استفاده از دیسک

برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند، hPanel به پیکربندی به‌روزرسانی‌ها، نگهداری و تنظیمات امنیتی دسترسی آسانی می‌دهد. همچنین، زیر منوی افزونه آن به کاربران اجازه می‌دهد آنها را به راحتی مدیریت کنند.

hPanel ویژگی های مناسبی را به نمایش می گذارد و عملکردی گسترده دارد. که به توضیح برخی از آنها می‌پردازیم:

  • Order Usage 

با کمک این بخش کاربران می‌توانند بر میزان فضای ذخیره سازی وب سرور ها نظارت کافی نمایند. انجام این امر و وجود این ویژگی باعث می‌شود عملکرد کلی سایت بهبود یابد.

  • از دیگر ویژگی های این پنل می‌توان به پوششش دهی ویژگی هایی خاص توسط توسعه دهندگان وب و در چارچوب های خاصی اشاره نمود.

و اشکال hPanel این است که صاحبان وب سایت هایی که به cPanel عادت کرده اند ممکن است هنگام انتقال به این کنترل پنل نیاز به سازگاری داشته باشند.

hpanel

Cpanel چیست؟

Cpanel نرم افزاری مبتنی بر لینوکس می‌باشد که اکثر توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند. کنترل پنل به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از دستورات آسان عملکردهای پیچیده ای را انجام دهند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند بررسی منابع وب سرور، نگهداری سیستم و پشتیبان گیری از داده های وب سایت را تنها با چند کلیک انجام دهند. در حال حاضر اینترنت منبعی از سوال ها و جواب های متداول برای کاربران است که این امکان را فراهم می‌آورد تا با تیم موفقیت نیز مشورت های لازم را انجام دهند.

تفاوت بین سی پنل و hPanel چیست؟

  • تفاوت اصلی بین این دو در توسعه دهنده است که hPanel یک ابزار داخلی است که توسط هاستینگر توسعه یافته است تا تجربه آنلاین هر مشتری را تا حد امکان آسان و روان کند.
  • Cloudbase در hpanel ابری و بسیار سریع انجام می‌شود و تجربه ای به دور از بهم ریختگی را به ارمغان می‌آورد. این عوامل باعث می‌شود که سازمان دهی در hpanel بهتر و از نظر بصری نیز زیباتر عمل نماید.
  • افزایش سرعت و تقویت قابلیت اطمینان، هر سرور فقط دارای نقاط پایانی API است که به قسمت جلوی hPanel متصل می‌شوند. در همین حال، سی پنل به طور کامل بر روی هر سرور به صورت جداگانه و با استفاده از منابع آن میزبانی می‌شود. در نتیجه، هیچ افت عملکردی با hPanel وجود ندارد.
  • نرم افزار قدیمی در مقابل نرم افزار جدید، cpanel با وجود به روزرسانی هایی که انجام می‌دهد همچنان بر روی نرم افزارهای قدیمی اجرا می‌گردد؛ درحالی که hPanel در چندسال اخیر شکل گرفته است اما همچنان به آخرین فناوری ها و استفاده از آن می‌پردازیم. در hPanel زمان پاسخگویی ها کاهش می‌یابد و در سریع ترین زمان انجام می‌شود در کنار آن کاربران می‌توانند حساب های بیشتری را روی یک سرور واحد میزبانی نمایند و به دنبال آن هزینه های ثابت را کاهش دهند.

مزایا و معایب hPanel چیست؟

  • مزایای hPanel

  1. طراحی بصری و مینیمالیستی
  2. مدیریت و تنظیمات نمای کلی
  3. اطلاعات مفید در مورد عناصر فنی مانند CPU، حافظه، ذخیره سازی و پهنای باند
  4. امکان ایجاد نسخه پشتیبان برای بازیابی فایل ها و پایگاه داده های وب سایت
  5. بهینه سازی شده (بنابر درخواست های مشتریان)
  6. آپدیت های مداوم
  • معایب hPanel

  1. دسترسی به آن تنها برای کاربران هاستینگر فراهم است.
  2. پس از رویکرد متنی cPanel، استفاده از یک رابط گرافیکی ممکن است دشوار باشد.

ویژگی های نوار منوی بالا hPanel

در این بخش ما به توضیح بیشتر درباره ی ویژگی های اصلی hpanel می‌پردازیم و با دقت بیشتری آن را بررسی می‌کنیم:

hpanel
  • صفحه اصلی

در هنگام ورود به hPanel در گزینه ی منو پس از کلیک بر روی Hosting لیستی حاوی وب سایت های شما همراه با برنامه های میزبانی ظاهر می‌گردد؛ از اینجا به بعد شما می‌توانید وب سایت های جدید را ایجاد و پلن هاست خود را تمدید یا ارتقا بخشید.

  • میزبانی

CTA ها به صورتی مناسب علامت گذاری شده اند تا فعالیت را برای شما راحت تر نمایند. علاوه بر آن شما می‌توانید تاریخ های انقضا را مشاهده و طرح های جدید را در صورت لزوم سفارش دهید.

  • پست الکترونیک

در اینجا به حساب های ایمیل فعال خود دسترسی دارید و می‌توانید تاریخ انقضای آنها را چک و در صورت لزوم طرح جدید را سفارش دهید.

  • دامنه ها

تمامی دامنه های ثبت شده در هاستینگر شما در آن وجود دارد . علاوه بر آن شما به مواردی چون انتقال دامنه، تغییرسرور ها و یا اطلاعات تماس دسترسی دارید.

  • سرورها

به عنوان جزئی حیاتی و مهم در توسعه ی محیط میزبانی به حساب می‌آید و می‌توانند اشتراکی و یا اختصاصی باشند. در این منو صاحبان وب سایت‌ها می‌توانند به موارد زیر دسترسی یابند:

  1. شما می‌توانید وضعیت سرور و جزئیات SSH را در این بخش انتخاب نمایید.
  2. شما می‌توانید سیستم عامل خود را در این بخش انتخاب، فایروال را پیکربندی و حتی رمز عبور خود را نیز تغییر دهید.
  3. پشتیبان گیری روزانه در این قسمت می‌تواند فعال شود.
  4. گزارش فعالیت های روزانه، اضافه نمودن وب سایت ها، تغییر رمز عبور ریشه و.. نیز در این بخش صورت می‌گیرد.
  5. دیتاهای مربوط به استفاده از منابع سرور، از جمله CPU، دیسک، پهنای باند و RAM در اینجا ارائه شده است.
  6. و…
  • VPS

در این صفحه شما می‌توانید با انجام مقایسه های لازم مناسب ترین مورد را در سرور ها و بر حسب نیاز خود انتخاب نمایید و درکنار آن سرورهای خصوصی خود را مدیریت، سیستم عامل ها و کنترل پنل ها را نصب و میزان استفاده از منابع سرور را پیگیری نمایید.

  • SSL

SSL به عنوان پوشش محافظ می‌تواند به اعتبار و رتبه بندی و در نهایت امنیت کلی وب سایت شما کمک نماید. بنابراین، به دلیل اهمیت بالای آن در این زمینه وجود یک تب اختصاصی برای آن دور از ذهن نیست.

  • صورت حساب

 با وجود این بخش شما می‌توانید مواردی چون وضعیت طرح، سابقه پرداخت، و روش‌های پرداخت را مدیریت کنید.

  • موفقیت مشتری

در این پنل هفت روز هفته و 24 ساعته پاسخگوی شما هستیم و در راستای حل مشکلات به شما کمک می‌کنیم. پس یکی از مهم ترین بخش ها در این زمینه بخش پشتیبانی آنلاین آن است که امکان دسترسی به پایگاه های دانش را برای افراد فراهم می‌آورد و به کاربران اجازه می‌دهد به طور مستقیم با تیم موفقیت ارتباط گرفته و مشکلات خود را بر طرف سازند.

hpanel

به روز رسانی hPanel تاکنون

گاهی پیش می‌آید که مشتریان به تجزیه و تحلیل منابع خود توجه نکنند، به دنبال آن وب سایت هایشان ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند و به استفاده از منابع سرور بیشتری می‌پردازد در همین راستا ویژگی ارتقا توصیه را اعمال نمودیم.

برای ارتقا دوگزینه وجود دارد:

  • با تغییر تاریخ تمدید، بدون پرداخت هزینه اضافی ارتقا دهید.
  • در راستای تمدید آن هزینه ی ارتقا را پرداخت نمایید.

سایر به روزرسانی های hPanel شامل موارد زیر است:

  • مدیر فایل

اخیرا به روز رسانی ها منجر به افزایش حجم آپلود ها شده است. بنابراین پوشه ای به نام Trash، inodes و شاخص های اندازه فایل ها و پوشه ها را معرفی کرده است. علاوه بر این، عملکرد دانلود را بهبود بخشید تا کاربران بتوانند انواع دانلود مورد نیاز را انتخاب کنند.

  • تغییر مرکز داده

از آنجایی که هاستینگر دارای مراکز اطلاعات در سراسر جهان است، مشتریان اغلب از نمایندگان پشتیبانی ما می‌خواهند که مکان مرکز را تغییر دهند. در حال حاضر یک سرویس انتقال خودکار جدید در اینجا وجود دارد تا هر کسی بتواند به طور مستقل انتقال را انجام دهد و  کاملاً خودکار و رایگان است. این ویژگی به بهترین شکل در مورد گزارش‌های دسترسی به وب سایت استفاده می‌شود. وقتی بررسی می‌کنید که بیشتر بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند، می‌توانید برنامه میزبانی خود را خودتان به نزدیک‌ترین مرکز داده منتقل کنید.

  • و…

و در آخر

در این مقاله ما سعی کردیم به توضیح درباره ی hPanel چیست بپردازیم و ویژگی ها، مزایا و معایب آن را نیز برای شما یادآور شویم؛ در نهایت، امیدواریم این مقاله به شما درک بهتری از hPanel داده باشد و در بهبود سایت خود موفق باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خواندن مقالات مرتبط به وبلاگ پویان آی تی مراجعه و از خواندن مقالات مرتبط لذت ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی ها : 1

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

میزبانی وب hPanel کنترل پنل