Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) چیست؟

فهرست مطالب

وقوع کرونا سیستم‌های کاری را با تحولات زیادی مواجه کرد. چرا که با گسترش این ویروس بسیاری از کارها تعطیل شدند و برخی دیگر از کارها مجبور شدند کارهای خود را به صورت دورکاری انجام دهند. پس از پایان این رویداد همچنان برخی از  سازمان‌ها برخی از نیروهای خود را از خود دور نگه داشته و از راه دور آن‌ها را مدیریت می‌کنند. مدیریت این نیروها و انجام کارها از راه دو چگونه امکان پذیر است؟ آفرین با استفاده از Microsoft Teams. مایکروسافت تیمز این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید کارهای خود را به خوبی از راه دور انجام دهید گویی که در محیط کاری واقعی قرار دارید.

Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز یک نرم افزار تیمی مبتنی بر کلود است که قابلیت‌های زیادی دارد که برای مثال می‌توان به پیام‌رسانی تجاری، تماس، جلسات ویدئویی و اشتراک‌گذاری فایل اشاره کرد. به تبع مشاغل مختلف حال با هر اندازه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. در این محتوا به توضیح درباره آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

Microsoft Teams از جمله پلتفرم‌های همکاری است که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید از راه دور نیز باهم ارتباط برقرار کرده و کار کنید. این پلتفرم دارای ویژگی‌های زیادی است که برای مثال می‌توان به داشتن نرم افزار کنفرانس صوتی و تصویری، ویرایش یک فایل توسط چند نفر و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.

به‌طورکلی مایکروسافت تیمز این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا به صورت هم‌زمان باهم در مکالمه بوده، فایل‌ها را به اشتراک گذاشته و باهم کار کنید. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خود را آسان ساخته و از راه دور باهم در ارتباط باشید.

تاریخچه مایکروسافت تیمز

Microsoft Teams در سال 2016 ایجاد و به صورت رسمی در سال 2017 راه اندازی و جایگزین Skype for Business شد. راه اندازی این پلتفرم آن را در مدت زمان کوتاهی به گزینه‌ای مناسب و محبوب برای کاربران تبدیل کرده است و به علت متمرکز بودن ابزار و منبع باز بودن آن گزینه ای مناسب برای صرفه جویی در زمان برای کاربران تبدیل کرده است.

Microsoft Teams چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم مایکروسافت تیمز دارای ویژگی‌های قابل توجهی از Office 365 است و با آن ادغام شده است. این پلتفرم به یکپارچه‌سازی چت، صدا، ویدئو به اشتراک گذاری فایل‌ها می‌پردازد. به وسیله این پلتفرم شرکت‌ها می‌توانند نیروهای خود را در نقاط مختلف گرد هم آورده و باهم کار کنند. در این جا به توضیح درباره ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

  • چت

Microsoft Teams به شما اجازه می‌دهد تا چه به صورت فردی یا گروهی به چت بپردازید. این امر شامل ویژگی‌های پلتفرم‌های پیام رسانی است و کاربران به وسیله آن قادرند تا فایل‌های خود را به صورت مستقیم به اشتراک بگذارند.

  • کانال‌ها

این کانال‌ها می‌توانند حال به صورت عمومی باشند یا خصوصی و کاربران بتوانند از طریق آن از اطلاعات و رویدادها آگاه شوند.

  • ویدیو کنفرانس

این کنفرانس‌ها می‌توانند پذیرای چیزی حدود 250 نفر باشند.

  • تماس

شما با استفاده از Microsoft Teams می‌توانید به صورت مستقیم به مکالمه بپردازید این قابلیت برای کاربران دور از هم کاربرد دارد.

نکاتی که درباره Microsoft Teams باید در نظر داشته باشید.

در اینجا به توضیح درباره یک سری از نکات مهم درباره مایکروسافت تیمز می‌پردازیم.

  • تماس‌های صوتی و تصویری قوی

مایکروسافت تیمز به عنوان یکی از ابزار قدرتمند در ویدیو کنفرانس‌ها است و راهکاری مناسب برای ارائه گزینه‌های ارتباطی و همکاری مداوم به کاربران ترکیبی است که از محل کار، به خانه، در جاده‌ها و با برنامه‌ای غیر قابل پیش‌بینی برمی‌گردند.

  • ربات‌ها

Microsoft Teams با ارائه ربات‌های مختلف در راستای خودکارسازی کارهای وقت گیر به شما در صرفه جویی در زمانتان کمک می‌کند.

Microsoft Teams
  • امنیت گسترده در Microsoft Teams

مایکروسافت تیمز دارای ویژگی‌های امنیتی زیادی است که می‌توان به احراز هویت دو مرحله‌ای و همچنین رمزگذاری در حین حمل و نقل و در حالت استراحت اشاره کرد.

  • مدیریت داده‌ها

ارائه یک بینش کلی نسبت به کارهای انجام شده توسط کارکنان که می‌تواند منجر به ارائه طیف گسترده‌ای از داده‌ها به مدیران شده و روند مدیریت را بهبود بخشد.

پویان آی تی با ارائه سرویس نمایندگی هاست اروپا در خارج از کشور این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بدون نیاز به منابع کامل سرور و دغدغه اشکالات فنی، به شکل مستقیم خدمات حرفه‌ای در حوزه میزبانی وب ارائه دهید و رضایت کاربران و مشتریان خود را تضمین کنید.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره Microsoft Teams پرداختیم و گفتیم این پلتفرم همکاری توسط مایکروسافت ایجاد شده است و به شما در آسان سازی ارتباطات و کارهای تیمی کمک می‌کند. در این پلتفرم تیم‌ها و گروه‌ها می‌توانند با یکدیگر چت کرده، جلسه برگزار کنند، روی فایل‌ها کار کنند و خیلی موارد دیگر. مایکروسافت تیمز به طور گسترده در مشاغل، مؤسسات آموزشی و سایر سازمان‌ها برای تسهیل کار از راه دور، همکاری تیمی و ارتباطات استفاده می‌شود.

سؤالات متداول

  •  Microsoft Teams چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

مایکروسافت تیمز یک پلتفرم همکاری برای تیم‌ها است که به افراد و تیم‌ها اجازه می‌دهد تا بدون در نظر داشتن موقعیت مکانی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و همکاری نمایند.

  • آیا Microsoft Teams با دیگر برنامه‌ها نیز یکپارچه می‌شود؟

بله. مایکروسافت تیمز قادر است تا با تعداد زیادی از برنامه‌ها و خدمات حال از ابزارهای بهره وری گرفته تا نرم افزار مدیریت پروژه، سیستم‌های CRM و غیره ادغام شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Cloud Remote access Microsoft