Moz

Moz چیست و چگونه به استراتژی بازاریابی کمک می کند؟

فهرست مطالب

Moz معیاری است که به وسیله آن می‌توان میزان محبوبیت و اعتبار یک وب سایت را اندازه گیری کرد. در راستای این اندازه گیری پارامترهای زیای وجود دارد که می‌توان به لینک‌های ورودی، اعتبار دامنه، اتوریتی صفحه و خیلی موارد دیگر اشاره کرد. این نرم افزار در دو نوع رایگان و اشتراک کامل وجود دارد. رتبه شما در Moz از جمله معیارهای سئو به حساب می‌آید که شما می‌توانید آن را با ابزار گوناگون بررسی نمایید.

تاریخچه

نرم افزار ماز در سال 2004 ایجاد و از آن برای کمک بهبود دیده شدن و رتبه بهتر در موتورهای جستجو به وسیله ابزار گوناگون استفاده می‌شود. با گذشت زمان محبوبیت این نرم افزار افزایش پیدا کرد. ماز با ارائه ابزار و خدمات سئو به صورت گسترده به بهبود رتبه آن‌ها درموتورهای جستجو کمک می‌کند ازجمله ویژگی‌های ارائه شده توسط Moz عبارت‌اند از تجزیه و تحلیل لینک‌ها و رقبا، بررسی کلمات کلیدی و دیگر موارد که به بهبود سئو در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

چرا Moz برای سئو مفید است؟

در صورتی که می‌خواهید جایگاه خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید استفاده از یک پلتفرم سئو مناسب بسیار واجب است. هر کدام از این موارد مزایای خاص خود را دارد. در این مسیر استفاده از Moz  انتخابی مناسب به شمار می‌رود چرا که استفاده از آن بسیار آسان است و طیف عظیمی از ویژگی‌ها را پوشش می‌دهد که به شما در پیشبرد اهدافتان کمک می‌کند و به وسیله آن می‌توانید به بررسی رقبای خود بپردازید و استراتژی‌های آینده خود را انتخاب نمایید.

ویژگی های MOZ

ویژگی های Moz 

در این بخش به توضیح درباره ویژگی های مهم مازمیپردازیم.

  • Keyword Explorer

از جمله ابزار مهم برای انتخاب کلمه کلیدی به حساب می‌آید تا بتوانید کلمه کلیدی مناسب را بر اساس رتبه به دست اورید.

  • On-page Grader

به صفحات فردی کمک می‌کند رتبه بهتری پیدا کنند و ترافیک ارگانیک آن‌ها بیشتر شود. بهمان به بررسی محتوا و کدنویسی HTML را بررسی می‌کند و به تشخیص مشکلات می‌پردازد تا آن‌ها برطرف شوند.

  • خزیدن

خزیدن در سایت شما به‌وسیله ربات‌های ماز و بررسی لینک‌ها و صفات و یافتن مشکلات آن‌ها

محصولات Moz

Moz به ارائه محصولاتی در راستای کمک به کسب و کارها می‌پردازد که در اینجا به معرفی آن موارد می‌پردازیم.

  • Moz Pro

از جمله ابزار مهمی است که به مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند جنبه‌های متعددی را مدیریت نمایند. Moz Pro به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبین خود را بهتر درک کنید و بینشی کلی درباره نحوه رسیدن آن‌ها به وب سایتتان به دست اورید. همچنین می‌توانید دریابید که مخاطبین شما بیشتر به کدام روش تبلیغات پاسخ می‌دهند و به سمت شما جذب می‌شوند. Moz Pro به شما کمک می‌کند تا بتوانید یاد بگیرید افراد از چه کلمات کلیدی ای برای یافتن محصولات شما استفاده می‌کنند. به تبع وقتی شما بدانید مخاطب چه کلماتی را در نظر دارد می‌تواند از آن‌ها استفاده کنید.

رتبه بندی سایت

هدف اصلی سئو بهتر کردن رتبه سایت شما می‌باشد. از آنجا که چیزی بالغ بر 75 درصد افراد از صفحه اول گوگل خارج نمی‌شوند پس بایستی تلاش کنید تا وب سایت شما در صفحات اول به نمایش گذاشته شود. با استفاده از Moz Pro شما می‌توانید از کارکرد وب سایت خود مطمئن شوید همچنین می‌توانید از رتبه خود برای کلمات کلیدی خاص مطمئن شوید و جایگاه خود را با دیگر رقبا مقایسه نمایید.

خزیدن

زمانی که شما از Moz Pro استفاده کنید خزنده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در سایت شما به جستجو بپردازد و مشکلات را پیدا و آن‌ها را برطرف کند. استفاده از Moz Pro به شما کمک می‌کند تا خطاها را به سرعت برطرف سازید، صفحات را بهینه سازی کنید و در نهایت در راستای موفقیت سئو گام بردارید.

هزینه Moz Pro

با توجه به طرح انتخابی شما و انتخاب پرداخت ماهانه یا سالانه هزینه متفاوت است.

  • Moz Local

این سرویس به کسب و کارها کمک می‌کند تا اطلاعاتشان در سرویس‌های جستجو محلی به روز شود. بهمان به شما کمک می‌کند تا اطلاعات خود را در سایت و سرویس‌های مختلف مدیریت کنید. با استفاده از این سرویس شما قادر خواهید بود اعتماد کاربران را به خود جلب نمایید تا آن‌ها بدانند این اطلاعات دقیق و به روز است و بهبود نتایج جستجوی محلی و جلب مشتریان محلی کمک می‌کند؛ چراکه افراد به دنبال کاری در لوکیشن نزدیک خود هستند.

هزینه Moz Local

نوع طرح انتخابی شما بر هزینه شما اثرگذار است که بر اساس آن بایستی به پرداخت هزینه بپردازید.

ماز چگونه به بهینه سازی وب سایت شما کمک می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید وجود ارتباط میان لینک‌های داخلی و خارجی مسئله‌ای مهم برای گوگل می‌باشد پس بایستی لینک‌هایی که در محتوا وب سایت خود دارید به سایت‌های بسیار معتبر باشد تا بتوانید اعتماد افراد را به خود جلب نمایید. تولید یک محتوای ارزشمند و مناسبی که بتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید پس سعی کنید محتوای خوبی تولید کنید که شما را از رقبایتان متمایز سازد.

چه چیزی MOZ را با دیگر ابزار سئو متمایز می‌کند؟

چه چیزی MOZ را با دیگر ابزار سئو متمایز می‌کند؟

ماز به علت داشتن برخی ویژگی‌ها با دیگر ابزار سئو متفاوت است در این جا به توضیح درباره برخی از دلایل این تفاوت‌ها می‌پردازیم.

  1. داشتن (ارزیابی لینک‌ها) MozRank و (اعتبار دامنه) Domain Authority می‌پردازد تا شما بتوانید اعتبار و اهمیت سایت‌ها و لینک‌ها را درک کنید.
  2. ارائه MOZ Pro به عنوان مجموعه ابزاری کامل برای سئو که به کاربران اجازه می‌دهد تا تحلیل‌های پیشرفته‌ای داشته باشند.
  3. بررسی ترافیک‌ها و کلمات کلیدی مربوط به سایت در جهت بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو
  4. تجزیه و تحلیل لینک‌های شما و بررسی میزان اعتبار آن‌ها

تفاوت MOZ Local و MOZ Pro

در این بخش به توضیح درباره تفاوت‌های میان MOZ Local و MOZ Pro می‌پردازیم.

  • MOZ Local

این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید کسب و کار محلی خود را در سایت‌ها و جهان اطراف خود مدیریت کنید تا مصرف کنندگان بتوانند کسب و کار شما را پیدا کنند. داشتن برخی از ویژگی‌ها Moz Local را از رقیبان خود متمایز می‌سازد. برخی از این ویژگی‌ها تعامل با مشتریان، مدیریت بازخوردها، ادغام رسانه‌های مختلف و خیلی موارد دیگر را شامل می‌شود.

ویژگی‌های MOZ Local

  1. مدیریت اطلاعات در یک مکان و به‌روزرسانی هم‌زمان آن‌ها
  2. همگام سازی با موتورهای جستجو مختلف
  3. همگام سازی با سرویس‌های مکان ‌یابی
  4. سازگاری با آژانس‌های بازاریابی دیجیتال در راستای مدیریت اطاعات مشتریان

هزینه‌های لوکال ماز

بهان در سه نسخه وجود دارد و قیمت گذاری می‌شود. در اینجا به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  • Lite

توزیع و مدیریت داده‌ها در اکوسیستم جستجو. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ادغام در گوگل و فیس بوک، پاکسازی داده‌ها، توزیع خودکار داده‌ها و خیلی از این موارد اشاره کرد.

Preferred

توزیع داده‌ها در راستای بهبود نتایج لوکال ماز. مواردی مثل بررسی نظارت، همگام سازی مداوم داده‌ها، فرایند پاکسازی داده‌ها و خیلی موارد دیگر از جمله ویژگی‌های آن به حساب می‌آیند.

  • Elite

مدیریت کامل و مجهز به مدیریت بررسی که می‌تواند به صورت مستقیم به نظرات مشتریان پاسخ دهد.

  • Moz Pro

از جمله ابزار قدرتمند است که به شما در بهبود رتبه سایتتان در گوگل کمک می‌کند.

ویژگی‌های Moz Pro

  1. ارائه ابزار مختلف به شما در راستای بررسی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  2. داشتن ابزار مختلف در راستای کمک در بهینه سازی صفحات وب
  3. استفاده از لینک بیلدینگ‌ها در راستای ایجاد پیوند به وب سایت شما
  4. ارائه گزارش‌های مختلف در راستای بررسی روند پیشرفت سئو
  5. و…

هزینه‌های Moz Pro

این Moz Pro به ارائه سه طرح Standard، Premium و Enterprise می‌پردازد که هرکدام از آن‌ها هزینه خاص خود را دارند.

  • Standard

اگر شما کسب و کار کوچکی دارید طرح استاندارد گزینه‌ای مناسب برای شماست که به شما کمک می‌کند تا کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنید، صفحات خود را بهینه کرده و با استفاده از Link Explorer و Site Crawl Tool بک لینک‌ها را بررسی کرده و وب سایت خود را از لحاظ مشکلات سئو بررسی نمایید. این موارد و خیلی چیزهای دیگر ازجمله ویژگی‌های Moz Pro استاندارد می‌باشد.

  • Premium

گزنه پریمیوم آن دارای تمامی ویژگی‌های استاندار به علاوه ویژگی‌های دیگری است که برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  1. بررسی میزان دشواری در رتبه بندی یک کلمه کلیدی
  2. ابزاری برای پیشنهاد کلمه کلیدی و هدف گذاری روی آن
  3. تحلیل بک لینک‌ها و کلمات کلیدی وب سایت‌های رقبا
  4. و…
  • Enterprise

 حاوی همه ویژگی‌های دو نسخه بالا و موارد دیگری است که برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  1. ارائه تجزیه و تحلیل دقیق‌تری از سلامت سئو وب سایتتان
  2. نشان دادن عملکرد سئو وب سایتتان در طول زمان
  3. دسترسی به کمک‌های شخصی کارشناسان ماز
  4. و…

و در آخر

از آنجا که امروزه نیاز به ابزاری برای آنالیز سایت‌ها بیشتر از قبل حس می‌شود ما به شما استفاده از ابزار ماز را پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید به تجزیه و تحلیل وب سایت‌های خود به صوت دقیق و جامع بپردازید. البته فراموش نکنید که استفاده از این ابزار به صورت کامل به علت محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که وجود دارد کار سختی است. شما با استفاده از سرور مجازی پویان آی تی می‌توانید دسترسی مناسبی نسبت به این سایت‌ها داشته باشید و عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید.

سؤالات متداول

  • مزایای استفاده از Moz چیست؟

استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا رتبه بندی خود را برای کلمات کلیدی خاص پیگیری کنید و بررسی کنید که رقبای شما برای هر کلمه کلیدی در چه جایگاهی قرار دارند.

  • رتبه Moz من چند است؟

در راستای بررسی رتبه سایت خود، دامنه را وارد کنید و بر روی بررسی رتبه کلیک نمایید. این نرم افزار وب سایت شما را بررسی می‌کند و رتبه شما و دیگر معیارها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

مارکتینگ MOZ