امنیت

wordpress security | راهکارهایی برای حفظ امنیت وردپرس

وردپرس یک پلتفرم متن باز پرکاربرد است. این پلتفرم تقریباً 40 درصد از وب سایت‌ها را در اینترنت قدرتمند می‌سازد. و  آن را به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل می‌کند. در حالی که وردپرس به شما اجازه می‌دهد تا وب سایت را به راحتی سفارشی و مدیریت کنید. به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل کنید که وب سایت خود را ایمن نگه دارید.
به همین دلیل است که امنیت وردپرس همیشه باید در اولویت اول هر صاحب وب سایت باشد. در این مقاله، نکات و تکنیک‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهیم که به شما کمک می‌کنند تا از وب‌سایت وردپرس خود در برابر تهدیدات امنیتی بالقوه محافظت کنید.

  • به روز نگه داشتن وردپرس

وردپرس یک پلتفرم دائما در حال توسعه است و توسعه دهندگان آن به طور مرتب نسخه های جدیدی را برای بهبود عملکرد و امنیت آن منتشر می‌کنند. بنابراین، به‌روزرسانی مکرر نصب وردپرس بسیار مهم است. زیرا به شما کمک می‌کند تا از آخرین پیشرفت‌ها به‌روز باشید. به‌روزرسانی‌های وردپرس معمولاً شامل موارد امنیتی، رفع اشکال، ویژگی‌های جدید و سایر پیشرفت‌های مختلف است. با نصب این به روز رسانی‌ها به محض در دسترس قرار گرفتن، می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در برابر آخرین تهدیدات و آسیب پذیری ها محافظت می‌شود.
ایده خوبی است که مطمئن شوید همه افزونه‌ها، تم‌ها و سایر نرم افزارهای نصب شده در وب سایت نیز به روز هستند. گاهی اوقات، به‌روزرسانی‌های پلاگین و تم ممکن است ماهیت صرفاً زیبایی نداشته باشند، بلکه به‌روزرسانی‌های امنیتی محور هستند که حاوی وصله‌های امنیتی مهم برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند.

  • نام کاربری و رمز عبور ایمن

مجرمان سایبری معمولاً هنگام تلاش برای به دست یابی به کنترل یک وب سایت، ابتدا نام کاربری و رمز عبور مدیر را هدف قرار می‌دهند. بنابراین، اطمینان از اینکه هر حساب کاربری در وب سایت شما دارای رمز عبور ایمن و قوی است، ضروری است. ترکیب انواع کاراکترها مانند حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص قدرت رمز عبور را افزایش می‌دهد. همچنین توصیه می‌شود از رمزهای عبور منحصر به فرد و تصادفی برای همه حساب‌ها استفاده کنید. تا نقض داده در یک وب سایت به معنی فاش شدن رمز عبور شما در جای دیگری نباشد.
یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که در امنیت رمز عبور باید به خاطر بسپارید، اطمینان از استفاده از رمزهای عبور مختلف برای حساب‌های مختلف است. این تضمین می‌کند که حتی اگر گذرواژه یک حساب در معرض خطر باشد، روی حساب‌های دیگر تأثیری نخواهد داشت.

امنیت
  • مرور دایرکتوری و ویرایش فایل را غیرفعال کنید

وردپرس به طور پیش‌فرض اجازه خزیدن دایرکتوری را می‌دهد. به این معنی که بازدیدکنندگان سایت می‌توانند محتویات دایرکتوری‌های خاصی را در وب‌سایت شما ببینند. (اگر فایل فهرست موجود نباشد.) این ویژگی ممکن است به هکرها اجازه دهد تا سایت شما را برای آسیب‌پذیری‌هایی که می‌توانند از آنها سوء استفاده کنند، اسکن کنند.
با غیرفعال کردن فهرست بندی فهرست در وردپرس، می‌توانید خطر نفوذ عوامل مخرب به سایت خود را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با افزودن دستورالعمل “Options -Indexes” در فایل “htaccess” انجام دهید.
وردپرس همچنین ویرایش فایل را به صورت پیش‌فرض فعال می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های تم و افزونه را در داشبورد وردپرس تغییر دهند. این ویژگی به هکرها یک راه آسان برای ویرایش محتوای وب سایت شما، از جمله افزونه‌ها و تم‌ها، که ممکن است حاوی آسیب پذیری‌های امنیتی باشد، می‌دهد. غیرفعال کردن ویرایش فایل در وردپرس گامی کوچک در جهت افزایش امنیت وب سایت است. این کار ویرایشگرهای تم و افزونه را از ظاهر شدن در داشبورد مدیریت پنهان می‌کند.

  • محدود کردن تلاش برای ورود

محدود کردن تلاش‌ها برای ورود به سیستم یک اقدام امنیتی ساده اما قدرتمند است که از تلاش‌های brute-force جلوگیری می‌کند. جایی که هکرها مکرراً با استفاده از ترکیب‌های مختلف نام کاربری و رمز عبور تلاش می‌کنند تا زمانی که اعتبار کاری را پیدا کنند، وارد سیستم شوند.
می‌توان تلاش‌های ورود را محدود کرد و آدرس‌های IP خاص و ربات‌هایی را که تلاش می‌کنند تکرار ناموفق برای ورود به سیستم باشند، مسدود کرد. این را می‌توان با استفاده از افزونه‌های محبوب مانند Login Lockdown انجام داد که پس از تلاش‌های مکرر برای ورود به سیستم از یک آدرس IP معین، به طور موقت حساب کاربر را قفل می‌کند. افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای از دیگر اقداماتی است که می‌توان برای محافظت بیشتر انجام داد.

  • PHP Errors و Logout Idle Users را غیرفعال کنید

خطاهای PHP می‌توانند اطلاعات زیادی را در اختیار هکرها قرار دهند. و می‌توانند با فاش کردن اطلاعات سمت سرور، پلاگین‌ها و تم‌های نصب شده در سایت و سایر داده‌های حساس که ممکن است خصوصی باشند، از سایت شما برای سوءاستفاده از سایت شما استفاده کنند.
به طور پیش‌فرض، وردپرس پیام‌های خطا را نمایش می‌دهد و حتی یک خطا ممکن است اطلاعات مهمی را در اختیار هکرها قرار دهد. بنابراین مهم است که پیام‌های خطای PHP را با اضافه کردن ثابت “define(‘WP_DEBUG’, false);” خاموش کنید. علاوه بر این، خروج کاربران بی‌حرکت با جلوگیری از دور زدن پروتکل‌های امنیتی توسط مزاحمان غیرقانونی، به امنیت وردپرس کمک می‌کند. با استفاده از افزونه WP Security Audit Log، صاحبان وب‌سایت می‌توانند فعالیت کاربر را در وب‌سایت خود نظارت، تمام تلاش‌های ورود و خروج از سیستم را ثبت و بر فعالیت‌های مشکوک مرتبط با حساب‌های کاربر تأکید کنند.

  • از پلاگین های امنیتی و فایروال استفاده کنید

نصب پلاگین‌های امنیتی و فایروال‌ها راه‌های موثری برای تقویت سایت وردپرس شما در برابر هکرها و سایر عوامل مخرب هستند. وردپرس دارای افزونه‌های موجود بسیاری است که با شناسایی و مسدود کردن بدافزارهای ورودی، هرزنامه‌ها و سایر عناصر مضر در حین نظارت بر رفتار سایت، به امنیت سایت شما کمک می‌کنند.
برای افزایش عملکرد، صاحبان سایت وردپرس ممکن است بخواهند از آشکارسازهای بدافزار مانند Malcare استفاده کنند، که ترافیک سایت را تجزیه و تحلیل می کند. و در صورت وجود نقض دخالت می کند. سایر ابزارهای مفید مانند Sucuri ،Wordfence، و WP Security Audit Log یک شروع عالی برای هر صاحب سایت وردپرسی است که به امنیت بیشتری نیاز دارد.

بهبود میزبانی وب سایت

مطمئن شوید که پول خود را عاقلانه در یک ارائه دهنده میزبانی وب خوب سرمایه گذاری کنید. زیرا انتخاب ارائه دهنده میزبان شما به شدت بر امنیت وب سایت شما تأثیر می‌گذارد.
وب سایت‌هایی که به درستی میزبانی نمی‌شوند ممکن است از زمان بارگذاری کند یا خرابی سرور رنج ببرند. که هر دو می توانند تأثیر مخربی بر عملکرد و تجربه کاربر داشته باشند. که در نهایت می‌تواند بر شهرت و رتبه وب سایت تأثیر بگذارد.
انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده وردپرس بسیاری از آسیب پذیری‌های امنیتی بالقوه را از بین می‌برد. زیرا کارشناسان پروتکل‌های امنیتی لازم مانند پشتیبان گیری و بازیابی، به روز رسانی، بهینه سازی و غیره را حفظ می‌کنند.

نتیجه

در حالی که هیچ راه حل کاملی برای تضمین محافظت کامل از سایت وردپرس شما وجود ندارد، اقدامات ذکر شده در این مقاله گام‌های عملی برای کمک به افزایش دفاعی وب سایت شما در برابر خطرات امنیتی بالقوه است. ضروری است که در مورد امنیت وب سایت خود کوشا باشید تا از بازدیدکنندگان، تصویر برند و شهرت خود محافظت کنید. با انجام اقدامات منظم برای ایمن سازی وب سایت خود، می‌توانید بدون نگرانی در مورد نقض امنیتی، عملکرد بهینه آن را حفظ کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وردپرس امنیت میزبانی وب امنیت وردپرس