سئو وردپرس

افزونه های سئو وردپرس که باید استفاده کنید

می‌توان گفت بهینه‌سازی موتورهای جستجو که در واقع همان سئو سایت بوده برای بسیاری از وب سایت‌ها بسیار حائز اهمیت است، از جمله این سایت‌ها، سایت‌های وردپرس هستند که صاحبان آنها با استفاده از بهترین ابزارها و افزونه‌های سئو وردپرس به افزایش کیفیت و کمیت سایت خود می‌پردازند. همان طور که می‌دانید در بسیاری از وب سایت‌ها منبع اصلی ترافیک آنها موتورهای جستجو هستند.
بدین ترتیب بکارگیری ابزارها و افزونه‌های سئو کمک فراوانی به بهبود سئو سایت می‌نماید، در نتیجه موجب بالا رفتن رتبه سایت در سیستم امتیازگیری موتورهای جستجو می‌گردد که پیامد آن جذب مخاطبان بیشتری به سایت و افزایش بازدید سایت در گوگل است.
بنابراین در این مقاله به معرفی بهترین ابزارها و افزونه‌های سئو وردپرس که باید استفاده کرد، خواهیم پرداخت تا بتوانید سایت موفقی داشته باشید و به رونق کسب و کارتان کمک کند.

ویژگی های مهم برای انتخاب یک افزونه خوب برای سئو وردپرس

معمولا ابزارها و افزونه‌های که برای سئو وردپرس استفاده می‌شوند باید دارای خصوصیات مختلفی باشند تا بتوان با خیالی راحت به انتخاب آنها پرداخت. بنابراین برخی از ویژگی‌های مهم این افزونه‌ها را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

·         برخورداری از کدنویسی صحیح

بهترین افزونه‌ها برای سئو وردپرس باید دارای صحیح‌ترین کدنویسی باشند، به طوری که در کدنویسی آنها هیچ گونه جاوا اسکریپ و css زیادی یافت نشود چرا که موجب افزایش زمان بارگذاری سایت می‌گردد.
همچنین اگر کدهای هر افزونه دارای کامنت باشد، موجب می‌شود تا از کارکرد آنها به خوبی مطلع گردید، بنابراین می‌توان گفت داشتن یک کدنویسی صحیح و تمیز پایه یک افزونه کارآمد وردپرسی به شمار می‌آید.

·         داشتن امکانات سئو فراوان

می‌توان گفت مناسب‌ترین افزونه‌های سئو وردپرس آنهایی هستند که از قابلیت‌های گوناگونی برخوردارند تا نیاز به نصب سایر افزونه‌ها نباشد. از آنجایی که نصب افزونه‌های متعدد در یک سایت وردپرس زمان بارگذاری سایت را افزایش می‌دهد.

·         مستندات کامل

برای آن که بتوان با تمام ویژگی‌های افزونه‌ها آشنا شوید باید مستنداتی برای این پلاگین‌ها وجود داشته باشد، معمولا مستندات افزونه‌ها به شیوه‌های مختلفی همچون متن، تصویر، ویدیو و… هستند تا به خوبی نحوه نصب، پیکربندی، به روزرسانی‌ها آنها و… را آموزش بدهد.

·         داشتن پشتیبانی خوب

بهترین افزونه‌های سئو وردپرس از قسمتی به نام بخش پشتیبانی مشتریان برخوردار هستند، بنابراین مشتریان می‌توانند به این بخش مراجعه کرده و از فعالیت کاربران، توسعه‌های جدید افزونه، مشکلات افزونه و نحوه حل آنها باخبر شوند.

·         برخورداری از به روزرسانی های منظم

بهترین ابزارها و افزونه‌های سئو وردپرس دارای نسخه‌های جدید به‌روزرسانی هستند تا همیشه سازگاری با جدیدترین نسخه وردپرس تطابق داشته باشند. از آنجایی که اگر افزونه‌ای امکان به‌روزرسانی نداشته باشد احتمال هک سایت و مشکلات مختلف را برای سایت ایجاد می‌کند.

معرفی بهترین ابزارها و افزونه ها برای سئو وردپرس

بهترین افزونه ها و ابزار ها

بکارگیری یک افزونه مناسب می‌تواند در موفقیت سایت شما تاثیر فراوانی بگذارد، معمولا در وردپرس افزونه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از امکانات فراوانی برخوردار می‌باشند، اما تنها تعدادی از افزونه‌ها هستند که با داشتن امکانات مختلفی که دارند موجب سئو داخلی سایت می‌شوند.
بنابراین اگر قصد انتخاب یک افزونه را برای سایت خود دارید، ابتدا به بررسی نیاز سئو سابت خود بپردازید.
به عنوان مثال برخی از افزونه‌ها در سایت‌ها تنها جهت بهینه نمودن تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند که موجب افزایش سرعت سایت می‌شود.
این افزونه‌ها به صورت تک کاره عمل می‌کنند و خود به تنهایی نقشی در سئو کلی سایت ندارند. حال به معرفی برخی از بهترین افزونه‌ها برای سئو وردپرس می‌پردازیم:

1.   افزونه سئو یواست Yoast

یکی از افزونه‌های مهم و اصلی جهت سئو وردپرس افزونه سئو یواست است، می‌توان گفت از آنجایی که این افزونه به عنوان راه حلی کامل جهت سئو داخلی بسیاری از سایت‌ها محسوب می‌شود، بنابراین جزء پلاگین‌های است که از سوی کاربران بسیار دانلود می‌گردد.
همچنین با استفاده از افزونه Yoast می‌توانید کلمات کلیدی، توضیحات متا، عنوان سئو و… را برای هر پست اضافه کنید و حتی یک عنوان سفارشی نیز برای پست‌ها، صفحات خود و… بنویسید.

2.   افزونه سئو وردپرس SEMRush

اگر می‌خواهید به سئو سایت خود به صورت حرفه‌ای بپردازید، می‌توانید از افزونه SEMRush استفاده کنید و در گوگل جایگاه مناسب‌تری بدست آورید.
این افزونه با استفاده از قوانین جدید گوگل توصیه‌های جهت بهینه‌سازی محتوای سایت می‌نماید تا رتبه بالاتری برای جایگاه سایت خود بدست آورید.
SEMRush در واقع از جمله ابزارهای است که با استفاده از آن می‌توان تحلیل‌ها و اطلاعات مختلفی در مورد رقیبان به شما بدهد و در بهبود سئو سایتتان کمک کند.
این افزونه رایگان نیست اما با توجه به ارائه داده‌های ارزشمند به شما، خرید اشتراک آن نقش موثری در موفقیتتان دارد.

3.   ابزار Google Keyword Planner

با استفاده از این ابزار می‌توان ایده‌های از گوگل برای کلمات کلیدی خود دریافت کنید.
این ابزار به صورت رایگان در اختیار کاربران و تبلیغ‌کنندگان گوگل قرار می‌گیرد، بنابراین این افراد جهت تبلیغ کمپانی‌شان می‌توانند از این کلمات کلیدی استفاده کنند.
بکارگیری این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا باعث خروج سایت‌های رقیب از رتبه‌های بالا در گوگل شوید و خود جایگاه مناسبی بدست آورید.

4.   افزونه رنک مث

یکی از قوی‌ترین افزونه‌ها در مارکت جهت سئو وردپرس افزونه Rank Math است، این افزونه امکانات زیادی در اختیار کاربران می‌گذارد، به طوری که بعد از نصب داشبوردی حاوی چندین مرحله ایجاد می‌شود که کمک فراوانی به پیاده‌سازی افزونه می‌نماید.
این افزونه امکان ادغام با گوگل سرچ کنسول را دارد، همچنین امکان پیش نمایش صفحات را در فیسبوک و تویتتر را میسر می‌کند و 14 نمونه از اسیکما مارک آپ را ایجاد خواهد کرد.

نتیجه گیری

می‌توان گفت نقش ابزارها و افزونه‌های سئو وردپرس، برای بهینه نمودن سایت برای موتورهای جستجو را نمی‌توان کتمان کرد، اما این افزونه‌ها باید از ویژگی‌های مناسبی برخوردار باشند تا سئو داخلی سایت را تضمین کند و پیاده‌سازی آنها مطابق با الگوریتم گوگل صورت گیرد.
بدین ترتیب پست‌های که در سایت منتشر می‌شوند باید از متای معینی برخوردار باشند و کلمات کلیدی خاصی در آنها به کار گرفته شود. از این رو می‌توان گفت از آنجایی که سئو سایت یک مسئله بسیار مهم است، باید همواره به طور منظم و مستمر مورد بررسی قرار گیرد تا موجب احیا و سلامت سایت شود.
بنابراین بسیاری از افزونه‌ها با قابلیت‌های مختلفی که دارند، می‌توانند تاثیر زیادی در ارتقا سئو داخلی سایت داشته باشند اما برای کسب رتبه بهتر در گوگل باید به موارد مختلف دیگری نیز توجه کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو وردپرس