افزایش بازدید سایت در گوگل

9 راهکار افزایش بازدید سایت در گوگل

گوگل در هر ثانیه هزاران عبارت جست و جو را پردازش می‌کند؛ یعنی افراد بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند و همین موضوع کسب و کارهای آنلاین را جذاب کرده است. با این حال با افزایش تعداد سایت‌ها، رقابت بین آن‌ها افزایش یافته است. هر کسب و کاری تلاش می‌کند با کسب ربته بهتر در گوگل، سایت خود را زودتر از رقبا به کاربران نشان دهد. این موضوع تاثیر زیادی روی کسب و کار می‌گذارد و می‌تواند سود سایت را چندین برابر کند. در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای افزایش بازدید وبسایت در گوگل برای شما شرح دهیم.

افزایش بازدید سایت در گوگل

1. مطمئن شوید که گوگل شما را به عنوان سایت می شناسد

برای اینکه سایت شما برای کاربران قابل نمایش باشد باید کاری کنید تا موتورهای جستجو از قبیل گوگل، بینگ و … تشخیص دهند که سایت شما وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از ابزارهای وب مستر است.

تمام موتور های جستجو همانند گوگل ابزارهای رایگانی برای وب مسترها دارند که می توان از آنها برای کارهای زیر استفاده کرد :

  • بفهمید که گوگل از سایت شما چه چیزهایی می داند.
  • سایت شما از چه کلمات کلیدی ای استفاده کرده که در گوگل به نمایش درآمده و بازدیده داشته.
  • از مشکلات امنیتی (به عنوان مثال بدافزارها و سایت های هک شده) آگاه شوید.

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console)

کنسول جستجوی گوگل مجموعه ای از ابزارها و گزارش های موجود در گوگل است. اگر می خواهید از این کنسول استفاده کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: سایت خود را به کنسول جستجو گوگل اضافه کنید.

مرحله 2: دامنه ی دلخواه خود را تنظیم کنید.

مرحله 3: اگر خطایی در موتورهای جستجو برای خزیدن و ایندکس کردن وجود داشت، آن خطا را بررسی کرده و برطرف کنید.

2. بهینه سازی و ارسال نقشه سایت به گوگل

پس از اینکه وب‌سایت خود را با ابزارهای مختلف وب‌مستر تأیید کردید، گام بعدی ایجاد و ارسال نقشه سایت است.

نقشه سایت (Sitemap) فایلی است که اطلاعات تمام صفحات، ویدئوها و عکس ها، پوشه ها و روابط بین صفحات سایت شما را فهرست می کند و به گوگل اجازه خزیدن در آن صفحات را می دهد. در حقیقت نقشه سایت، لیستی از تمام صفحاتی است که می‌خواهید در نتایج جستجو در دسترس باشند.

نقشه سایت علاوه بر لینک دائمی URL صفحه ها، آخرین تاریخ اصلاح و سایر عناصر موجود در یک صفحه را نیز لیست می‌کند.

نفشه سایت
نمونه نقشه سایت (Sitemap) برای سایت (Yoast.com)
مرحله 1 : ساخت نقشه سایت (Sitemap)

از رایج ترین فرمت های نقشه سایت میتوان XML را نام برد که بسته به پلتفرم شما ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای تولید خودکار نقشه سایت از آنها استفاده کنید.

مرحله 2 : بهینه سازی نقشه سایت

نقشه ی سایت خود را که با فرمت XML است را بهینه کنید و تنها صفحات مهم خود به گوگل ارائه دهید.

مرحله 3 : ارسال نقشه سایت به گوگل

شما باید نقشه سایت خود را تنها یک بار به گوگل ارسال کنید، اگر تغییراتی در آینده انجام دادید گوگل میتواند تغییرات سایت شما را نظارت کند.

3. مطمئن شوید سایت شما سازگار با موبایل و سریع است

اگر به گزارش های Google Analytics و بعد به بخش Devices بروید، خواهید دید افراد زیادی از تلفن همراه برای ورود به سایت شما استفاده کرده اند تا کامپیوترها. دلیل آن هم این است که امروزه کاربران برای جستجو در گوگل از موبایل های خود استفاده می کنند. این برای مدیران وب به معنی دو چیز است:
1. داشتن وبسایت بهینه شده برای استفاده از موبایل
امروز دیگر داشتن یک وبسایت سازگار با موبایل کافی نیست و وجود یک وبسایت بهینه شده با موبایل از واجبات است. برای مثال باید مطمئن شویم که تمام اطلاعات مهم مانند فهرست در قسمت بالای صفحه ی گوشی باشد و بخش های مزاحم مانند بنرهای تبلیغاتی، مزاحم کاربر نشود.
2. وبسایت باید در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود
سرعت یک فاکتور مهم و کاربردی در رتبه بندی سئو است و وبسایت هایی که کند هستند رتبه ی کمتری نسبت به وبسایت های سریع در نتایج تلفن همراه را دارند. طبق گفته ی گوگل یک وبسایت سریع باید در کمتر از 3 ثانیه بارگذاری شود. طراحان وب میتوانند رویکرد دوستدار سئو (SEO friendly) را پیش ببرند و ابتدا سایت را برای موبایل سپس برای دسکتاپ توسعه دهید. این به این معنی است که شما باید عناصر بصری که بارگذاری آن زمان می برد را حذف کنید. به عنوان مثال تصاویر یا ویدئوهای پرحجم از جمله ی آنها هستند. همچنین شما باید بخش هایی که در موبایل مناسب نیستد را حذف کنید، مثل جداول و پنجره های پاپ آپ (popups).

برای افزایش سرعت سایت می‌توانید از هاست پویان آی تی استفاده کنید.

4. از کلمات کلیدی استفاده کنید

گوگل فقط به سایت های خوب توجه نمی کند بلکه به کلیدواژه های اصلی که در هر مطلب در سایت ها وجود دارد توجه می کند.

شما باید برای هر صفحه از وبسایتتان از موضوع خاصی را اختصاص دهید و از کلمات کلیدی مرتبط با موضوعتان در آن بکار ببرید و هرچه موضوع دقیق‌تر و هدفمندتر باشد وبسایت شما فرصت بیشتری برای نمایش در صفحه اول گوگل را دارد. شما باید کلمات کلیدی را در عنوان صفحه، سرفصل های صفحه، توضیحات متا و محتوای صفحه بگنجانید.

البته پر کردن هر بخش با کلمات کلیدی و زیاده روی در آن خوب نیست، اما سعی کنید محتوای خود را با آنچه کاربر ممکن است جستجو کند مرتبط کنید.

5. از ریچ اسنیپت ها برای محتوای خود استفاده کنید

ریچ اسنیپت ها (Rich Snippets) از ترند های جدید در سئو هستند. گوگل ریچ اسنیپت ها را در تلفن همراه و دسکتاپ معرفی کرد و هر چقدر ریچ اسنیپت یک سایت بیشتر باشد شانس بیشتری برای کلیک و ترافیک دارد. ریچ اسنیپت به کاربران کمک می کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت تر درک کنند و بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

6. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

ریچ اسنیپت
نمونه ای از ریچ اسنیپت

صفحات اجتماعی برای تبلیغ سایت بسیار جذاب هستند. امروزه شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها برای افزایش ترافیک و بازدید سایت است. کارکردن و اجرای یک رویکرد خوب در شبکه های اجتماعی میتواند یکی از بهترین کارها برای وبسایت شما باشد. پس وبسایت خود را در صفحات اجتماعی موجود تبلیغ کنید. این کار می تواند برای پیدا کردن مخاطب هدف شما مفید باشد.

7. از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

کلمات کلیدی طولانی 75 درصد از جستجوها را تشکیل می دهند. وقتی از کلمات کلیدی طولانی استفاده می کنید شانس این را دارید که در رتبه بندی گوگل قرار بگیرید؛ چرا که این کلمات خاص هستند و رقبا هنوز سمت آن نرفته اند. کلمات کلیدی طولانی چون حجم جستجوی کمتر و همچنین حالت رقابتی کمتری دارند این امکان را می دهند که سایت شما رتبه بندی بالایی کسب کند.

نمودار کلمات کلیدی

8. بررسی و رفع خطاهای خزیدن موتور های جستجو

 اولین قدمی که موتورهای جستجو ، قبل از اینکه تصمیم بگیرند کدام وب سایت ها را در رتبه های برتر نتایج نشان دهند، مرحله خزیدن و نمایه سازی است.

برای اینکه یک وبسایت در گوگل قابل بازدید باشد، نباید هیچگونه خطایی در خزیدن و ایندکس کردن داشته باشد، در صورت وجود خطا بازدید وبسایت در هنگام جستجو کاهش پیدا می کند.

برای بررسی و رفع مشکل باید:

مرحله 1 : وارد کنسول گوگل شوید.

مرحله 2 : بخش Coverage که پایین بخش Index وجود دارد را بیابید.

مرحله 3 : در صورت هرگونه خطا ، آن را رفع نمایید.

9. محتوای مرتبط و جذاب را بصورت منظم منتشر کنید

محتوای خوب شامل ویژگی های زیر است:

منحصربفرد و جذاب باشد – محتوایی تولید کنید که مشابه آن قبلا در اینترنت منتشر نشده و هدف کاربر را برآورده می کند.

سازگار با SEO باشد (SEO Friendly) – محتوایی تولید کنید که عبارات و کلمات کلیدی خاص جستجو را هدف قرار می دهد و موتورهای جستجو می توانند آن را بخوانند و بفهمند.

کامل و خوب نوشته شده باشد – محتوای با کیفیت طبق تحقیقات میانگین کلمات در پست های صفحه ی اول گوگل 1800 کلمه است.

محتوای بروز و آپدیت شده ای داشته باشد – محتوای جدید یکی از فاکتور های مهم یک نوشته ی خوب است. کاربران محتواهایی که قدیمی هستد را نمی خوانند.

بصورت منظم محتوا را منتشر کنید – وقتی یک صفحه ی جدید تولید می کنید به احتمال زیاد در چند ماه اولیه رتبه ای کسب نکند و هیچ کلمه کلیدی ای رتبه ای در بر نگیرد. خزنده گوگل از وب سایت شما بازدید می کند و تغییرات را بررسی می کند. اما اگر شروع به تولید محتوای  منظم نکنید، محتوای شما کمتر بازدید میخورد و رتبه ی کمتری در گوگل می گیرد. با انتشار منظم و هدفدار محتوا، گوگل بیشتر از سایت شما بازدید می کند و شانس شما را برای رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر شما افزایش می دهد.

جمع بندی

روش های بالا از بهترین روش ها برای افزایش بازدید سایت در گوگل هستند. شما با هر کدام از این روش ها به تنهایی می توانید بازدید سایت خود را به صورت رایگان بالا ببرید. ممکن است به یکباره نتیجه را مشاهده نکنید، اما با انجام روش‌های بالا می‌توانید انتظار افزایش بازدید وب‌سایت را در طول زمان داشته باشید. می‌توانید با آزمودن روش‌های مختلف و تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از آن‌ها به پیشروی ادامه دهید.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبلاگ پویان آی تی مراجعه کنید. به منظور بهتر شدن خدمات نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. 

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد رأی ها : 2

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Sitemap سئو سرچ کنسول