آپدیت محتوا

اهمیت آپدیت محتوا + تکنیک های آپدیت محتوا

کاربران همواره به دنبال جدیدترین و به روزترین محتوای موجود هستند و هر چقدر محتوای شما به روز تر باشد کاربران بیشتری را جذب خواهد کرد. گوگل نیز به دنبال ارائه بهترین نتایج جست و جو به کاربران است. از این رو الگوریتم Google Freshness یا همان الگوریتم تازگی محتوا، توسط گوگل در سال 2011 معرفی شد. در این مقاله به بررسی این الگوریتم، اهمیت به روز رسانی محتوا برای گوگل و تکنیک‌های آپدیت و به روز رسانی محتوا می پردازیم.

 

الگوریتم تازگی محتوا (Google Freshness) چیست؟

همان طور که گفتیم الگوریتم تازگی محتوا یا همان Google Freshness در سال 2011 توسط گوگل معرفی شد. این الگوریتم یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که پس از شروع به کار آن صفحه نتایج گوگل زیر و رو شد. از آن پس وب سایت هایی که محتوای به روزتری داشتند در صدر نتایج قرار گرفتند. الگوریتم تازگی محتوا به طور خاص به دنبال به روزرسانی‌های جدید در وب سایت‌ها می‌گردد. این الگوریتم تلاش می‌کند صفحاتی که حاوی محتوای به روز هستند را نمایش دهد.

چگونه محتوای سایت خود را آپدیت کنم؟

برای آپدیت کردن محتوای یک وب سایت تکنیک های بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از یک یا چند یا تمامی آن‌ها محتوای خود را بهبود بخشیده و آن را به روز رسانی کنید. در این قسمت چک لیستی از تکنیک‌های آپدیت محتوا به همراه توضیح چگونگی آپدیت به کمک آن تکنیک آماده کرده‌ایم. تکنیک‌های آپدیت محتوا عبارتند از:

  • اضافه کردن متن

گوگل به محتواهای بلندتر با تعداد کلمات بیشتر اهمیت بسیاری می‌دهد. برای مثال اگر یک کلمه کلیدی مناسب با حوزه کسب و کار خود در گوگل سرچ کنید، ده نتیجه اول داری محتواهای طولانی تری نسبت به سایر محتواها می‌باشند. به همین علت یکی از مهم ترین تکنیک‌های آپدیت محتوا اضافه کردن متن محتوا می‌باشد.

  • تقویت لینک سازی داخلی

یکی دیگر از روش‌های تقویت کردن و بهبود محتواهای قدیمی و آپدیت محتوا در وب سایت ساماندهی لینک سازی محتوا است. شما می‌توانید در محتوای خودتان به مهم ترین محتواها، محصولات، سرویس‌ها و یا خدمات خود لینک دهید. در لینک سازی داخلی به تعداد لینک های داده شده (که از حد مجاز بیشتر نشود) نیز توجه داشته باشید.

  • اضافه کردن عکس یا فیلم

عکس و فیلم مرتبط با محتوا تاثیر بسیار زیادی در سئو (seo) وب سایت شما دارند. چرا که می‌توانند کاربران را مدت زمان بیشتری در داخل وب سایت نگه دارند. در آپدیت کردن محتوای وب سایت خود می‌توانید به محتوا عکس و فیلم اضافه کرده و یا آن‌ها را با عکس‌ و فیلم‌های بهتر به روز کنید.

  • تغییر Alt تصاویر

در واقع Alt عبارت و قسمتی از متن است که موضوع عکس را برای گوگل مشخص می کند. زمانی که عکس برای کاربران load نشود متن Alt به جای عکس به کاربر نشان داده می‌شود. این موضوع برای گوگل بسیار مهم بوده و به آن اهمیت بسیاری می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال رتبه بهتری برای وب سایت خود هستید  در فرایند به روز رسانی و آپدیت محتوا به اضافه کردن و بهبود Alt تصاویر نیز بپردازید.

  • رفع خطاهای املایی

این مسئله شاید به نظر شما کوچک و بی اهمیت به نظر برسد اما در نظر گوگل مهم است. اگر محتواهای شما قبل از انتشار به درستی چک نشده و حاوی خطاهای املایی است در کنار استفاده از تکنیک‌های مهم تر آپدیت محتوا از این موضوع نیز غافل نشوید.

  • اصلاح کلمات کلیدی

مهم ترین موضوعی که در یک محتوا باید به آن توجه کنید و از آن به درستی استفاده کنید کلمات کلیدی است. گوگل به تازگی علاوه بر استفاده درست و به اندازه از کلمات کلیدی به کلمات کلیدی LSI نیز اهمیت بسیاری می‎‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این تکنیک و بهبود کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI رتبه خود را تا حد بسیار زیادی بهبود بخشید.

  • بهبود عناوین

استفاده از عنوان درست و کامل و در عین حال جذاب نه تنها برای گوگل بلکه برای کاربران نیز مهم است. یک عنوان خوب برای محتوا می‌تواند نرخ کلیک‌های محتوای شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. شما می‌توانید در به روز رسانی و آپدیت محتواهای خود عنوان محتوای خود را بهبود بخشید.

  • بررسی بخش نظرات

اگر به بخش نظرات وب سایت خود توجهی ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به آن بزنید و به نظرات و سوالات کاربران پاسخ دهید. این کار برای گوگل مهم بوده و موجب کرال دوباره وب سایت شما می‌شود.

جمع بندی

همان طور که گفتیم آپدیت و به روز رسانی محتوا نه تنها برای گوگل مهم است بلکه محتواهای قدیمی پس از مدتی دیگر جذابیتی برای کاربران ندارند. به همین دلیل به صاحبان وب سایت‌ها پیشنهاد می‌شود علاوه بر انتشار محتوای جدید، محتواهای قدیمی خود را به طور منظم آپدیت و به روز رسانی کنند. فرایند آپدیت و به روز رسانی محتوا در طولانی مدت سبب بهبود رتبه وب سایت شما می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

تولید محتوا سئو