آشنایی با کلمات کلیدی LSI

فهرست مطالب

کلمات کلیدی LSI مخفف عبارت (Latent Semantic Indexing)، عبارتی است که با موضوع اصلی بخشی از محتوای ما و صفحه ای از سایت مرتبط است. که از آن‌ها برای کمک به موتورهای جست و جو در درک معنای محتوا استقاده می‌شود. LSI معنای دقیق کلمه کلیدی اصلی را ندارد و تنها به آن مرتبط است و به موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا بتوانند کیفیت و همینطور همبستگی صفحه را تعیین نمایند. شما می‌توانید از LSI ها در مواردی چون متا تگ‌ها استفاده نمایید.

استفاده از LSI مزایای زیادی را برای محتوای شما به همراه می‌آورد که برای مثال می‌توان به بهبود رتبه بندی موتورهای جست و جو و افزایش ترافیک سایت اشاره نمود. البته فراموش نکنید استفاده ی بیش از حد از آن‌ها می‌تواند اسپم محسوب شود و رتبه بندی سایت شما را دچار مشکل کند.

کلمات کلیدی LSI و SEO ؟

LSI ها در بهینه سازی موتورهای جست و جو یا SEO نقش بسزایی دارند؛ چرا که به درک محتوای وب سایت شما و ارتباط آن با درخواست‌های کاربران کمک می‌کنند. SEO با کمک الگوریتم‌های پیشرفته و پیچیده به تجزیه و تحلیل محتوای شما می‌پردازد و آن را بر اساس انطباق با درخواست‌های کاربران رتبه بندی می‌کند. شما با انتخاب کلمات کلیدی LSI مناسب به SEO کمک می‌کنید تا بتواند راحت تر محتوای وب سایت شما را درک و به دسته بندی آن بپردازد. که این امر در نهایت می‌تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد.

به عبارتی ساده تر کلمات کلیدی LSI بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی‌های SEO به حساب می‌آیند که با استفاده از عبارت‌های مرتبط با محتوایتان شانس شما را برای رتبه بندی افزایش می‌دهند و ترافیک سایت را بالاتر برده و از جریمه موتورهای جست و جو جلوگیری می‌کنند.

lsi keywords

به کلماتی که به توصیف موضوع اصلی محتوا می‌پردازند کلمات کلیدی اولیه می‌گویند. با کمک این کلمات صفحه ی وب و یا بخشی از محتوای شما در SERP رتبه بندی می‌شود. در سمتی دیگر کلمات کلیدی LSI قرار دارد که مفهوم مرتبطی با کلیدوازه ی اصلی دارد و به موتورهای جست و جو کمک می‌کند تا بتوانند محتوای شما و ارتباط آن با موضوعات دیگر را درک نمایند.

برای مثال اگر مقاله ی شما درباره ی اسنپ شات باشد کلمه ی کلیدی اصلی شما می‌تواند اسنپ شات باشد و برخی دیگر از کلمات کلیدی LSI آن می‌تواند Snapshot، بازیابی اطلاعات، کلود و هوش مصنوعی باشد.

موتورهای جست و جو و نحوه ی استفاده از کلمات کلیدی برای درک محتوا

همانطور که از قبل بیان شد از کلمات کلیدی LSI برای درک محتوا ی شما استفاده می‌شود. زمانی که موتورهای جست و جو در وب سایت شما شروع به خزیدن می‌کنند متن را تحلیل و به دنبال الگوهایی در نحوه ی استفاده از آن‌ها می‌گردند.

مثلا وقتی موتورهای جست و جو می‌بینند مقاله ی شما درباره ی اسنپ شات و شامل عباراتی چون کلود، هوش مصنوعی و بازیابی اطلاعات است متوجه می‌شود صفحه ی شما دسته بندی گسترده تری دارد که اسنپ شات تنها بخشی از آن می‌باشد.

 

دلایل استفاده از کلمات کلیدی LSI

در اینجا به توضیح درباره ی دلایل استفاده از LSI ها در محتوای خود می‌پردازیم :

  • بهبود رتبه بندی SEO

با گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای خود، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را با موضوعات مرتبط دیگری مرتبط کنند، که به نوبه خود می‌تواند رتبه سئو شما را افزایش دهد و ترافیک بیشتری را به سایت شما برساند. علاوه بر این، استفاده از کلمات کلیدی LSI شما را تشویق می‌کند تا محتوای جامعی بنویسید که موضوع را به طور عمیق پوشش دهد. این امر کیفیت کلی محتوای شما را بهبود می‌بخشد و تعامل کاربر را افزایش می‌دهد.

  • جلوگیری از جریمه‌های پر کردن کلمات کلیدی

با استفاده از کلمات کلیدی LSI دیگر نگران پر کردن کلمات کلیدی خود نخواهید بود. این امر جریمه‌های موتورهای جست و جو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در نهایت محتوایی با کیفیت بالاتر و متمرکز تر را برای افراد به همراه خواهد داشت.

  • تجربه کاربری بهبود یافته

استفاده از LSIها شما را به ایجاد محتواهای جامع تشویق می‌کند که این امر ارزش محتوا را افزایش می‌دهد وتجربه ای مناسب را برای شما به همراه می‌آورد.

  • کاهش نرخ پرش

محتواهای تولیدی با کلمات کلیدی LSI با ارائه ی اطلاعات مورد نظر کاربران و تشویق آن‌ها به ماندن طولانی تر در وب سایت شما، نرخ پرش را کاهش دهد.

  • محافظت در برابر تغییرات الگوریتم

استفاده از این کلمات به محافظت دز برابر تغییرات الگوریتم ها کمک می‌کند و میزان تاثیرپذیری آن در برابر تغییرات را کاهش می‌دهد.

  • افزایش دسترسی

با رتبه بندی برای چندین عبارت جستجوی مرتبط، می‌توانید دسترسی خود را گسترش دهید و مخاطبان جدیدی را به وب سایت خود جذب کنید.

  • تولید محتوا با کیفیت بالاتر

اسنفاده از کلمات کلیدی LSI شما را در ایجاد محتواهای جامع تر کمک می‌کند که این امر می‌تواند کیفیت محتوای شما را افزایش و تعامل کاربران را بیشتر سازد.

lsi
  • افزایش دید

رتبه بندی برای طیف وسیع تری از عبارت‌های جستجوی مرتبط می‌تواند دید شما را برای مشتریان بالقوه افزایش دهد و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند.

کلمه کلیدی LSI در مقابل پر کردن کلمه کلیدی

در این بخش به توضیح درباره ی تفاوت میان این دو موضوع می‌پردازیم :

کلمات کلیدی LSI پر کردن کلمات کلیدی
تعریف مفاهیمی که از نظر معنا مشابه کلمه کلیدی هستند و باعث ایجاد ارتباط با محتوا می‌شوند استفاده از کلمات کلیدی به مقدار زیاد
هدف کمک به موتورهای جست و جو برای درک محتوا و افزایش شانس برای بهبود رتبه بندی سایت دستکاری در رتبه بندی موتورهای جستجو با استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
کیفیت در مقابل کمیت تمرکز بر کیفیت محتوا تمرکز بر کمیت محتوا تا کیفیت آن
جریمه‌ها استفاده از این کلمات قانونی است و اثر منفی ندارد استفاده بیش از حد از آن غیر قانونی است و اثرات منفی بر رتبه سایت دارد

ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی LSI

در اینجا به معرفی برخی از راهکارها برای یافتن کلمات کلیدی LSI می‌پردازیم :

این یک ابزار آنلاین رایگان است که لیستی از کلمات کلیدی LSI را بر اساس کلمه کلیدی اصلی شما تولید می کند. شما به سادگی می توانید کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو وارد کنید و لیستی از عبارات مرتبط به همراه حجم جستجوی آنها را دریافت کنید.

  • Google Keyword Planner

این ابزار در درجه اول برای تحقیق و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود، اما می تواند برای یافتن کلمات کلیدی LSI نیز مفید باشد. کلیدواژه اصلی خود را وارد کنید و برای مشاهده عبارات مرتبط به تب “ایده های کلیدواژه” بروید.

شما با پرداخت هزینه می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را دریافت نمایید و از آن در راستای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

از دیگر ابزاری که می‌توان برای یافتن کلمات کلیدی LSI از آن استفاده کرد Ahrefs است که با معیارهای مختلف به ارائه ی این کلمات می‌پردازد.

  • کنسول جستجوی گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانید به صورت رایگان به اطلاعاتی درباره ی عملکرد وب سایت خود دست یابید و منبعی از کلمات کلیدی را در اختیار داشته باشید.

و در آخر

استفاده از کلمات کلیدی LSI می‌تواند به بهبود دید و رتبه بندی صفحات وب شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند. با گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط LSI در محتوای خود، می‌توانید زمینه، ارتباط و ارزش بیشتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. همچنین به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای شما معتبر و مرتبط با موضوع مورد نظر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که کلمات کلیدی LSI باید به طور طبیعی استفاده شوند و بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند یا در محتوا پر شوند، زیرا این می تواند به تجربه کاربر آسیب برساند و منجر به جریمه موتورهای جستجو شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

تولید محتوا گوگل سئو