آشنایی با دامنه ir

دامنه ir چیست + مزایا و معایب

فهرست مطالب

دامنه عبارت است از آدرس یک وب سایت که در اینترنت شناخته می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد تا به وب سایت شما دسترسی یابند. دامنه‌ها به وسیله DNS مدیریت می‌شوند و به آی پی آدرس سرور اتصال می‌یابند. همان‌طور که می‌دانید دامنه‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این مقاله به توضیح درباره ی دامنه ir و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با دامنه ir

همان‌طور که درباره پسوند دامنه‌ها می‌دانید Country Code Top-Level Domains از جمله پسوندهایی هستند که به صورت انحصاری در اختیار یک کشور قرار می‌گیرند. مثلاً پسوند ir مربوط به دامنه‌هایی است که در رابطه با کشور عزیزمان ایران می‌باشند. استفاده از این پسوند نشان می‌دهد که شما می‌توانید از این دست از دامنه‌ها برای ایجاد وب سایت‌هایی که مربوط به کشورمان هستند استفاده نمایید.

چرا دامنه ir بخریم؟

ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا باید دامنه آی آر بخریم و این دامنه چه ویژگی‌هایی دارد. در اینجا به توضیح درباره ی برخی از ویژگی‌های این دامنه می‌پردازیم.

  • دامنه ir نمایانگر هویت شماست.

خریداری دامنه ir نشان دهنده هویت و ارتباط شما با ایران می‌باشد. شما به عنوان یک سازمان، شرکت یا نهاد می‌توانید با استفاده از این دامنه در بازارهای داخلی معرفی شده و ارتباط خود را با کاربران و دیگر افراد و نهادها قوی‌تر سازید. همچنین این دامنه چون در کشور خودمان است مطابق با قوانین و مقررات ایران بوده و نیازهای شما را بر طرف می‌سازد.

  • دامنه ir امتیاز مثبتی برای لوکال سئو

سئو محلی یا Local SEO از جمله استراتژی‌هایی است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا بتوانند در نتایج جستجو در محل زندگی خود پیدا شوند که از آن به عنوان یک شمشیر دو لبه نیز یاد می‌شود. چرا که در صورتی که تحریم‌هایی برای آن کشور اعمال شود دامنه‌های ir نیز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. اگر هدف شما قرارگرفتن وب سایتتان در رده بالاتری نسبت به دیگر وب سایت‌ها می‌باشد. از آنجا که این دامنه برای موتورهای جستجو ایران بهینه شده است انتخاب مناسبی می‌باشد.

  • مقرون به صرفه بودن دامنه آی آر

استفاده از دامنه‌های بین‌المللی به علت تحت نظارت بودن توسط رجیسترهای بین‌المللی قیمت بالایی دارند. ولی دامنه ir زیر نظر ایرنیک بوده و قیمت گذاری منصفانه‌تری دارد که افراد را به تهیه آن ترغیب می‌کند. پس اگر دوست دارید که لوکال سئو خود را بهبود بخشید و با هزینه‌ای کمتر دامنه خود را به دست آورید. دامنه آی آر انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد.

  • جلب اعتماد افراد

در راستای ثبت دامنه ir باید از سایت ایرنیک استفاده نمایید و در مرحله ی نخست احراز هویت شوید. به این معنی که افراد حقیقی می‌توانند برای ثبت دامنه داخلی اقدام نمایند. شما با ثبت اطلاعات شخصی خود مثل آدرس و شماره تماس و دیگر موارد قادر خواهید بود تا شناسه ایرنیک را دریافت و با تحویل مدارک خود احراز هویت شده و دامنه ی خود را تحویل بگیرید.

این مجموعه کارها اعتماد کاربران را جلب کرده و آن‌ها مطمئن می‌شوند که در صورت وقوع هرگونه تخلف با این دامنه می‌توان از طریق اطلاعات آن فرد جرایم او را پیگیری کرد.

معایب دامنه ir چیست؟

در کنار مزایا و ویژگی‌هایی که دامنه ir ارائه می‌دهد. معایبی نیز دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دسترسی محدود به دیگر کشورها

با استفاده از دامنه آی آر ممکن است دسترسی محدودتری به مخاطبین خارج از کشور خود داشته باشید.

  • هزینه بالا گواهی امن SSL

این گواهی که در سال‌های اخیر استفاده از آن برای وب سایت‌ها ضروری است در راستای رمزنگاری داده‌ها در زمان انتقال و ارتقا امنیت سایت شما می‌باشد. دریافت این گواهی برای کاربران و موتورهای جستجو مهم بوده و میزان هزینه اندر دامنه‌های داخلی بالاتر از دامنه‌های بین‌المللی می‌باشد.

  • پیچیده بودن ثبت و فعال سازی

در راستای ثبت دامنه داخلی بایستی در مرحله اول احراز هویت شوید. این دامنه تنها برای اشخاص حقیقی می‌باشد و اشخاص حقوقی نمی‌توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر آن تایم فعال سازی دامنه‌های داخلی چیزی حدود 7 روزکاری زمان می‌برد.

انواع پسوندهای دامنه ir

دامنه آی آر پسوندهای متعددی دارد که هر کدام از آن‌ها در زمینه‌های مختلف کاربرد دارند. در اینجا به معرفی برخی از دامنه ir می‌پردازیم.

  1. ir: پسوند اصلی دامنه ی ایران است که برای انواع وبسایت‌ها و مشاغل کاربرد دارد.
  2. co.ir: از این پسوند برای شرکت‌ها استفاده می‌شود
  3. ac.ir: برای دانشگاه‌ها و مؤسساتی که در حیطه آموزشی کاربرد دارد.
  4. sch.ir: برای مدارس و مؤسسات آموزشی ابتدایی و متوسطه مناسب است.
  5. gov.ir: سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی از این پسوند استفاده می‌کنند.
  6. org.ir: این پسوند برای انجمن‌ها و سازمان‌های غیر انتفاعی کاربرد دارد.
  7. net.ir: این پسوند برای آن دسته از ارائه دهنگان خدمات اینترنتی و شرکت‌های فناوری اطلاعات مناسب است.
  8. id.ir: افراد و سازمان‌های حقوقی از این پسوند استفاده می‌کنند.

به عبارت کلی پسوندهای دامنه آی آر به مشاغل مختلف اجازه می‌دهند تا دامنه ی مناسب خود را با توجه به فعالیت‌هایشان انتخاب نمایند.

ثبت و خرید دامنه در کمترین زمان

در ابتدا وارد وب سایت پویان آی تی شوید و از بخش میزبانی وب گزینه ی ثبت دامنه را انتخاب نمایید.

ثبت و خرید دامنه ir

نام دامنه مد نظر خود را در کادر بنویسید. در صورت آزاد بودن می‌توانید آن را انتخاب و در سبد خرید خود قرار دهید و پس از وارد کردن اطلاعات مدنظر دامنه خود را دریافت نمایید.

نکته فراموش نکنید که برای ثبت دامنه آی آر به یک شناسه معتبر در سامانه ایرنیک نیاز است.

ثبت و خرید دامنه ir

و در آخر

امیدواریم این مقاله در راستای آشنایی شما با دامنه ir مفید واقع شده باشد.شما می‌توانید جهت ثبت دامنه مدنظر خود با قیمتی بسیار مناسب به وب سایت پویان آی تی مراجعه نمایید و از خریدی مطمئن و مقرون به صرفه لذت ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو دامنه نام دامنه