شرکت زیرساخت

آشنایی با شرکت زیرساخت

فعالیت این شرکت در زمینه تامین زیرساخت های ارتباطات مخابراتی و پهنای باند شبکه اینترنت است. اصولا در زمینه واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

اطلاعات مختصر این شرکت زیرساخت به شرح زیر است :

  • نوع شرکت زیرساخت از نوع دولتی است.
  • سال ساخت این شرکت به سال 1368 برمیگردد.
  • بنیانگذار شرکت زیرساخت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌باشد.
  • دفتر مرکزی این شرکت در تهران دایر است.
  • خدمات این شرکت تامین زیرساخت شبکه‌های انتقال بین استانی و پهنای باند شبکه اینترنت می‌باشد.
  • این شرکت به عنوان متولی شبکه مادر مخابراتی در کشور و کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه ای در زمینه اجرای سوئیچینگ و تامین ارتباطات بین استانی و بین المللی اپراتورهای مخابراتی را در نقاط حضور و شبکه های مربوطه بر عهده دارد.

تاریخچه شرکت زیرساخت

امروزه همه ابزار های ارتباطی مورد استفاده در زندگی روزمره بشر از یک بستر ارتباطی که حکم شبکه مادر را دارد بهره مند هستند. تلفن ثابت و تلفن همراه و اینترنت همه و همه به عنوان ابزار های ارتباطی نیازمند زمینه مشترک شبکه ای هستند که با نام شرکت زیرساخت ارتباطی شناخته می‌شود. شرکت ارتباطات زیرساخت نهاد حاکمیتی زیرساخت ارتباطی کشور است که با در اختیار داشتن مجموعه نیروی انسانی متخصص و تجهیزات مخابراتی و شبکه یکپارچه ارتباطی و حمل ترافیک صوت و تصویر و داده بین شهری (شهر های دارای مراکز اس سی و پی سی) بین استانی و بین الملل را در محیطی امن و کنترل شده تامین و مدیریت می‌کند. شرکت طرح و توسعه تلفن ایران به عنوان هسته ی اولیه تشکیل شرکت ارتباطات زیرساخت کنونی در سال 1368 تاسیس شد.

پس از حدود 10 سال فعالیت در عرصه مخابرات و ارتباطات در بهمن 1378 نام شرکت از طرح و توسعه تلفن ایران به طرح و توسعه شبکه های مخابراتی تغییر پیدا کرد. هیئت وزیران ایران در جلسه ای مورخ 14 مرداد 1383 با توجه به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تجدید سازمان و تغییر نام و اصلاح اساسنامه شرکت طرح و توسعه شبکه های مخابراتی به شرکت ارتباطات زیرساخت موافقت نمود و نام شرکت به این اسم تغییر یافت. بر اساس قانون شرکت ارتباطات زیرساخت مجری واردات و توزیع پهنای باند اینترنت به کشور است. این موضوع سبب شده تا بسیاری از مدیران شرکت های اینترنتی اختلالات و قیمت بالای اینترنت در ایران را به این شرکت نسبت دهند.

مدیران اما نظری دارند و معتقد هستند واگذاری توزیع پهنای باند به شرکت‌های خصوصی باعث ارزان شدن و بهبود کیفیت اینترنت ایران نمی‌شود.

هدف از تشکیل شرکت زیرساخت

هدف از تشکیل این شرکت مدیریت و ساماندهی و ایجاد و توسعه و تامین و نظارت و نگهداری و بهره برداری از شبکه ارتباطات زیرساخت کشور و سرویس های ارزش افزوده است.

این اهداف در واقع با به کارگیری فناوری‌های جدید ارتباطی در قالب طرح ها و برنامه های مصوب و همچنین کارگزاری شرکت مخابرات ایران در زمینه نظارت و تصویب طرح های جامع مخابراتی و تدوین استانداردها و با تصویب مجمع عمومی شرکت پیگیری می‌شود.

با هدف دستیابی به این اهداف نیز ارتباطات زیرساخت اقدامات زیر را انجام می‌دهد :

  1. تهیه و تدوین طرح های جامع در زمینه شبکه ارتباطات زیرساخت بر اساس الزامات و نیازها و استانداردها و ضوابط
  2. بازاریابی و تاسیس و توسعه و بهسازی و اجرا و نگهداری و بهره برداری و همچنین نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت کشور طبق استاندارد های ملی و بین المللی
  3. تهیه و تصویب دستورالعمل ها و ضوابط و معیارها و استاندارد های فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در زمینه تاسیس توسعه و نگهداری و بهره برداری از شبکه زیرساخت
  4. تامین کلیه نیازهای ارتباطی زیرساخت متقاضیان اعم از بخش عمومی و خصوصی و تعاونی با کیفیت مطلوب و قابل رقابت طبق ضوابط و مقررات مربوطه
  5. همکاری با سایر اپراتور های مخابراتی بین المللی در زمینه تبادل ارتباطات و ترانزیت ترافیک بین الملل
  6. عضویت در نهادها و انجمن های تخصصی ملی و بین المللی و شرکت در کنفرانس های مربوطه به منظور کسب و تبادل اطلاعات تخصی ارتباطات زیر ساخت
  7. مدیریت و برنامه ریزی و پیاده سازی اموزش های تخصصی خاص به منظور توسعه مهارت های لازم
  8. تهیه و اجرای طرح های مسیریابی و همزمانی در شبکه های مخابراتی کشور

 

معاملات در شرکت زیرساخت

شرکت ارتباطات زیرساخت با هدف همکاری بیشتر با دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود اقدام به برگزاری مناقضات و مزایداتی می‌کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می‌شود.

این فراخوان‌ها در روزنامه2های کثیر الانتشار منتشر شده و یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می‌رسد. پس از فراخوان عمومی شرکت‌هایی که واجد شرایط هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در ضورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می‌شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارائه دهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه بدهد و سپس قراردادی ما بین برنده و شرکت ارتباطات زیرساخت به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود همچنین مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

شرکت زیرساخت

بررسی مدیریت منابع انسانی  شرکت زیرساخت

منابع انسانی از نقشی کلیدی در تحقق اهداف سازمانی و همچنین در تلفیق و ترکیب سایر منابع وارده به سازمان برخوردار می‌باشد. برای استخدام نیروهای مریوطه و نیروی انسانی در این شرکت شرایطی لازم است که در اینجا به شرح انها میپردازیم :

  • کارمند رسمی یا پیمانی شرکت بایستی دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های تحصیلی گرایش های برق و مخابرات یا کامپیوتر را داشته باشند.
  • داشتن حداقل 6 سال سابقه خدمت دولتی
  • برای کارکنان زن  اداری حداکثر 45 سال سن و کمتر از 15 سال خدمت حداقل سابقه خدمت مورد نیاز 4 سال می‌باشد.

امید است با مطالب گفته شده در جهت اشنایی با شرکت زیرساخت بهره کافی را برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

شبکه پهنای باند