افزونه تجارت الکترونیک

مقایسه بهترین افزونه های تجارت الکترونیک (Ecommerce)

اگر می‌خواهید فروشگاه آنلاینی داشته باشید باید بدانید جهت رونق فروشگاه خود از کدام افزونه‌های تجارت الکترونیک (Ecommerce) استفاده کنید تا بتواند زمینه پیشرفت شما را مهیا سازد!
بنابراین در این مقاله به مقایسه بهترین افزونه‌های تجارت الکترونیک (Ecommerce) می‌پردازیم و مزایا و معایب آنها را ذکر کرده تا بتوانید بهترین افزونه را برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید. اصلا تجارت الکترونیک چیست؟  

آشنایی با بهترین افزونه تجارت الکترونیک وردپرس

امروزه افزونه‌های تجارت الکترونیک وردپرس فراوانی را در بازار مشاهده می‌کنید، اما باید بدانید همه آنها ویژگی‌های مد نظر شما را نخواهند داشت و به کارتان نمی‌آیند.
مثلا بسیاری از افزونه‌های تجارت الکترونیک جهت فروش کالاهای دیجیتالی همانند موسیقی، عکس، کتاب‌های الکترونیکی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 همچنین افزونه‌های دیگری هم وجود دارد که جهت فروش کالاهای فیزیکی به کار می‌روند که نیاز به حمل و نقل دارند.
بنابراین به هنگام انتخاب افزونه‌های تجارت الکترونیک توجه به نوع کسب و کار اینترنتی‌تان بسیار ضروری است.

شما باید در نظر بگیرید که قصد فروش چه چیزی را دارید و سپس متناسب با آن از راه حل‌های تجارت الکترونیک استفاده کنید که موجب اجرای کاربردی فروشگاه اینترنتی‌تان گردد.
فرض کنید قصد اجرای تجارت حمل و نقل را دارید، بنابراین باید از پلتفرم تجارت الکترونیکی استفاده کنید که از حمل و نقل کالا بهترین پشتیبانی را بنماید.

بنابراین به طور کلی می‌توان برخی از مهمترین عوامل جهت انتخاب یک افزونه تجارت الکترونیکی را این طور بیان نمود:

  • توجه به شیوه پرداخت: افزونه تجارت الکترونیک شما باید دارای راه‌های متنوعی باشد، به طوری که بتواند از دروازه‌های پرداخت مدنظر شما به خوبی پشتیبانی نماید.
  • قابلیت طراحی و سفارشی‌سازی: می‌توان گفت طراحی فروشگاه اینترنتی شما اولین قدم برای ارتباط مشتریان با تجارت شما را ایجاد می‌کند.
    به همین جهت قبل از آن که افزونه مناسبی را انتخاب کنید، باید اطمینان لازم از وجود الگوهای مختلف آن داشته باشید تا جهت سفارشی‌سازی فروشگاه‌تان بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.
  • قابلیت همگام‌سازی با دیگر نرم‌افزارها: لزوم داشتن کسب و کار اینترنتی موفق، آن است که با نرم‌افزارهای مختلف نظیر حسابداری، بازاریابی ایمیلی، مدیریت ارتباط مشتریان و… به راحتی ادغام شود.
    بنابراین افزونه‌ی را باید برای کسب و کار اینترنتی خود انتخاب کنید که دارای این قابلیت باشد.
  • پشتیبانی: افزونه مناسب باید دارای پشتیبانی خوبی باشد چرا که موجب صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها می‌شود.
افزونه های تجارت الکترونیک

مقایسه بهترین افزونه های وردپرس برای ایجاد سایت تجارت الکترونیک

امروزه افزونه‌های مختلفی جهت ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، به همین جهت در ادامه به مقایسه بهترین این افزونه‌ها جهت ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک امن و حرفه‌ای می‌پردازیم.
این افزونه‌ها با توجه به داشتن ویژگی‌های کارآمدی که دارند، بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته‌اند، برخی از بهترین این افزونه‌ها به قرار زیر هستند:

افزونه پرطرفدار WooCommerce

یکی از افزونه‌های محبوب و پرطرفدار در جهان افزونه ووکامرس بوده که دارای کاربران فراوانی است.
این افزونه در سال 2015 توسط شرکت پشتیبانی وردپرس تولید گردید. همچنین بسیاری از عملکردهای خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
هر چند آنها برای برخورداری از قابلیت‌های بیشتر این افزونه باید به خریداری add-on های آن بپردازند.
 برای افزونه WooCommerce پوسته‌ها و گزینه‌های فراوان سفارشی‌سازی وجود دارد. بنابراین در ادامه برخی از مزایا و معایب این افزونه را بیان می کنیم.

مزایای افزونه ووکامرس

  • امکان توسعه‌پذیری: افزونه ووکامرس از پوسته‌های مختلف و امتیازات سفارشی‌سازی متنوع برخوردار است، به همین دلیل کار با آن به راحتی انجام می‌شود.
  • امکان پشتیبانی از محصولات فیزیکی و دیجیتالی: با این افزونه می‌توان به فروش تمامی محصولات فیزیکی و دیجیتالی پرداخت.
  • مدیریت موجودی: از طریق این افزونه می‌توان به بررسی موجودی محصولات سایت خود بپردازید.
  • شیوه پرداخت و نوع حمل و نقل: این افزونه با بسیاری از درگاه‌های بانکی سازگاری دارد تا به راحتی مشتریان به انتخاب شیوه پرداخت دلخواه خود بپردازند، همچنین افزونه ووکامرس امکان ارائه هزینه مالیات و حمل و نقل را به صورت جداگانه دارد.

معایب افزونه ووکامرس

  • داشتن گزینه‌های فراوان: از آنجایی که افزونه ووکامرس از منوهای متنوعی برخوردار است، در بسیاری از مواقع منجر به گیجی استفاده‌کننده می‌شود.
  • یافتن افزونه: با توجه به وجود نسخه‌های مختلفی از این افزونه در مخزن وردپرس، در بسیاری از مواقع مشتریان برای یافتن نسخه جدید با مشکل مواجه می‌شوند.
  • پشتیبانی پوسته: این افزونه با قالب‌های مختلف وردپرس کار می‌کند اما از لحاظ زیبایی با همه این قالب‌ها سازگار نیست.
افزونه های تجارت الکترونیک

افزونه بیگ کامرس BigCommerce

این افزونه در واقع نوعی افزونه تجارت الکترونیک محسوب می‌شود که به راحتی با وردپرس ادغام می‌گردد.

بنابراین مشتریان می‌توانند به راحتی در کنار کار با وردپرس از یک افزونه تجارت الکترونیک مقیاس‌پذیر جهت مدیریت نمودن محتواها و اجرای وب سایتشان استفاده کنند.
بنابراین با استفاده از این افزونه به راحتی امکان درج محصولات خود را در وردپرس دارید.
بیگ کامرس به صورت کاملا خودکار به ایجاد صفحات ورود به سیستم، سبد خرید، حساب و… می‌پردازد. در ادامه به ذکر فواید و مضرات این افزونه پرداختیم.

مزایای افزونه بیگ کامرس BigCommerce

  • برخورداری از مقیاس‌پذیری بالا: داشتن این ویژگی به شما کمک می‌کند تا اقدامات مناسب‌تری جهت امنیت و عملکرد بالاتر سایت خود انجام دهید.
  • نیاز به نگهداری کمتر: جدا نمودن موتور بیگ کامرس از سایر محتواها، موجب اجرای آسان وردپرس می‌گردد.
  • امکان فروش در کانال‌های مختلف: با استفاده از این افزونه شما می‌توانید محصولات خود را علاوه بر سایت خود در کانال‌های مختلف همچون فیسبوک، آمازون و… به فروش برسانید.

معایب افزونه بیگ کامرس

  • ادغام محدود: هر چند افزونه بیگ کامرس دارای ابزارهای همگام سازی زیادی است که مدام در حال توسعه هستند، اما با بسیاری از برنامه‌های کاربردی سازگاری ندارد.
  • نداشتن نرم افزار موبایل: اگر به فکر مدیریت سایت فروشگاهی خود از طریق موبایلتان با این افزونه هستید، هنوز نسخه موبایل این افزونه طراحی نشده است.
افزونه های تجارت الکترونیک

افزونه ایزی دیجیتال Easy Digital Downloads

افزونه ایزی دیجیتال یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین افزونه‌های وردپرس است که در زمینه فروش محصولات دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از این رو می‌تواند ابزارهای مختلف و پیشرفته‌ای جهت داشتن یک فروشگاه آنلاین زیبا و کاربردی برای فروش محصولات دیجیتالی برای شما مهیا سازد.

مزایا افزونه ایزی دیجیتال Easy Digital Downloads

  • داشتن طراحی منحصر به فرد جهت فروش فایل: این افزونه به گونه‌ای طراحی شده که تنها جهت فروش محصولات دیجیتالی به کار گرفته شود.
  • کاربری آسان: استفاده از این افزونه بسیار آسان است و بعد از نصب به راحتی امکان درج محصولات وجود دارد.
  • توسعهپذیری بالا و پوسته‌های مختلف: برای این افزونه برنامه‌های افزودنی زیادی همچون درگاه‌های بانکی، بازاریابی و… وجود دارد و از پوسته‌های گوناگون و اختصاصی برخوردار است که با قالب‌های متنوع وردپرس سازگاری بالایی دارد.

معایب افزونه ایزی دیجیتال

  • فقط امکان دانلود فایل دیجیتال: این افزونه فقط مخصوص فروش محصولات دیجیتالی بوده که یکی از معایب بزرگ آن است.
  • فروش محصولات خارجی: اگر بخواهید محصولی را به فروش برسانید که در سایت شما وجود ندارد باید ابزار جداگانه و پیچیده‌ای داشته باشید.
افزونه های تجارت الکترونیک

نتیجه گیری

بکارگیری یکی از افزونه‌های تجارت الکترونیک در واقع عملکرد شما را به عنوان مدیر سایت نشان می‌دهد.
بنابراین به هنگام انتخاب افزونه مورد نظر خود باید اهداف و ویژگی‌های افزونه را جهت ارتقا سایت تجار‌یتان در نظر بگیرید.
 با توجه به این که سایت فروشگاهی شما همواره در حال رشد و تغییر است، بنابراین این موضوع نشان می‌دهد که نیازهای سایت شما هم با گذشت زمان عوض می‌شوند.

از این رو با مقایسه بهترین افزونه‌های تجارت الکترونیک (Ecommerce) می‌توانید با توجه به نیازهای سایت خود مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید.
بدین ترتیب در این مقاله به معرفی و مقایسه پراستفاده‌ترین افزونه‌های وردپرس برای داشتن سایت تجارت الکترونیک پرداختیم تا بتوانید متناسب با نیاز کسب و کار تجاری خود به انتخاب یکی از آنها بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

تجارت الکترونیک WooCommerce