برون سپاری تحول دیجیتال

برون سپاری تحول دیجیتال و رشد کسب و کار

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به برون سپاری تحول دیجیتال بپردازیم. با توجه به پیشرفت‌ها و به‌روزرسانی‌‌های مداوم تکنولوژی که امروزه در حال انجام است، مدیریت یک کسب و کار چندان کار ساده و آسوده‌ای نخواهد بود. به تبع تحول دیجیتال در کسب و کار‌ها، امروزه به یک مسئله مشهود و مهم تبدیل شده است. شما می‌توانید جهانی را تصور کنید که در آن به یک فناوری کاملاً طراحی شده دسترسی دارید که به طور خاص به کسب و کار شما و سازمان‌دهی آن کمک فراوانی می‌کند تا به طور کارآمد و مناسب فعالیت کرده و تمامی قسمت‌های آن با یکدیگر هماهنگی لازم را داشته باشند.

این موضوع تخیلی نیست و با برون سپاری شدن دیجیتالی کسب و کارها چنین چیزی در کسب و کار شما امکان پذیر خواهد بود. با ما همراه باشید تا توضیحات گسترده‌تری را در رابطه با اینکه آیا برون سپاری تحول دیجیتال به رشد کسب و کار کمک می‌کند یا خیر به شما عزیزان ارائه دهیم.

آینده کسب و کار با برون سپاری تحول دیجیتال

تحول دیجیتال یک فرایند نوین می‌باشد که نه تنها از طریق تکنولوژی، بلکه از طریق تغییر در فرهنگ و افکار کسب و کار‌ها اتفاق می‌افتد. هدف از این تغییر مهم، بهینه‌سازی فعالیت‌ها و فرایندهای یک کسب و کار می‌باشد که می‌تواند به طور مستقیم روی تجربه تمامی اشخاصی که با کسب و کار شما در تماس هستند تأثیر بگذارد. از جمله این اشخاص می‌توان به قشر ارائه‌ دهنگان سرویس‌ها، کارمندان، مشتریان و دیگر موارد اشاره نمود. البته هرگز نباید فراموش کنید که در این فرایند همواره مشتریان در اولویت می‌باشند.

تحول دیجیتال در برون سپاری کسب و کار می‌تواند از جنبه‌های متفاوتی حائز اهمیت باشد. به طور کلی باید توجه داشت که تحول دیجیتال می‌تواند یک کسب و کار را به سازمانی پایدار و کارآمد تبدیل کند و ظرفیت‌های تولیدی آن را تا حد امکان ارتقا دهد. از طرف دیگر تحول دیجیتال می‌تواند فرایندهایی که در یک کسب و کار وجود دارند را به طور کامل بهینه‌سازی کند و سبب شود تا نتایج به طور مدام بهتر شوند و نیز مالک کسب و کار به نتایج دلخواه و مورد نظر خود برسد.

برون سپاری تحول دیجیتالی سازمانی

منظور از برون سپاری تحول دیجیتال سازمانی، یکپارچه‌سازی فناوری‌ها و تکنولوژی‌هایی است که در کسب و کارها و نیز سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین انگیزه و هدف از این نوع تحول دیجیتالی، تمرکز بر ارزش‌گذاری مشتریان می‌باشد. این امر موجب می‌شود تا تجربه بهتر و مناسب‌تری به آن‌ها منتقل شود. از طرف دیگر، تحول دیجیتالی سازمانی می‌تواند به طور مستقیم با فرهنگ‌سازمانی نیز در ارتباط باشد و باعث تغییر گسترده آن شود. تحول دیجیتال در کسب و کارها ارتباط نزدیکی با تحول دیجیتال سازمانی دارد و نیز تقریباً مفهوم و معنا مشخص و یکسانی را منتقل می‌کند.

انقلاب در کسب و کارها با استفاده از تحول دیجیتال

برای آشنایی با مفهوم برون سپاری تحول دیجیتال در کسب و کار ابتدا باید توجه داشت که تحول دیجیتال در واقع تغییر از سیستم‌های قدیمی مبتنی بر کاغذ یا دارای تاریخ می‌باشد که داده‌ها را به اشتراک نمی‌گذارند و در آن‌ها از تکنولوژی‌های دیجیتالی استفاده نمی‌کنند. تحول دیجیتال ممکن است شامل تغییر در رهبری یک کسب و کار، تغییر در نوع تفکرها، استقبال از تکنولوژی‌های جدید، پذیرش نوآوری، دیجیتالی نمودن منابع شرکت‌ها و… باشد.

در واقع در زمان نوآوری و تطبیق فرآیند‌ها بستری فراهم شده است تا تکنولوژی‌ها بهبود یابند و بررسی و اصلاح شوند. این بهبود و بهینه‌سازی به طور مستمر خواهد بود. یکی از مهم‌ترین و نیز اصلی‌ترین مزایای تحول دیجیتال در کسب و کارها این است که این کار قادر به شناسایی پیچیدگی‌ها در عملیات‌ها است که می‌تواند به میزان زیادی آن را کاهش دهد و همکاری در یک کسب و کار را برای کارکنان آن آسوده‌تر کند.

مزایای برون سپاری تحول دیجیتال

برون سپاری تحول دیجیتالی مزایایی دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. استفاده از افراد متخصص: شما می‌توانید از افراد متخصص و حرفه‌ای بازاریابی دیجیتال برای رشد و ارتقا کسب و کار خود استفاده کنید.
  2. کاهش هزینه: با اقدام نمودن به برون سپاری خدمات دیجیتال کسب و کار هزینه‌های نسبتاً کم‌تری برای اقدامات بازاریابی دیجیتال صرف می‌شود.
  3. دسترسی آسان: دسترسی پیدا کردن به امکانات با برون سپاری تحول دیجیتال آسان می‌شود. ‎
  4. گزارش‌های دقیق: در صورت برون سپاری، با کمک مشاورین متخصص و حرفه‌ای در این حوزه می‌توانید گزارش‌های دقیق و مناسبی را درباره میزان اثربخشی اقدامات کسب و کار و نرخ‌های سرمایه به دست آورید.
  5. ریسک کمتر: با برون سپاری این موارد کسب و کار شما ریسک کمتر و اثربخشی زیادتری خواهد داشت.

پنج نکته برای شروع برون سپاری تحول دیجیتال

برای سرعت بخشیدن به فرایند برون سپاری تحول دیجیتال در کسب و کار‌ها باید به چند نکته بسیار مهم توجه داشت. این نکات شامل موارد زیر می‌باشند.

نکات برون سپاری تحول دیجیتال
  1. شروع از تغییرات کوچک: تحول دیجیتال مسئله‌ای نیست که به طور ناگهانی و اتفاقی رخ دهد. بلکه با توجه به موضوع مهم کسب و کار می‌توان یک پروژه بلند مدت را آغاز نمود و با گذشت زمان و آهسته آهسته با کار کردن مستمر، آن را به هدف نهایی و مورد نظر نزدیک کرد‌.
  2. انتخاب بهترین راه حل: برای انتخاب کردن بهترین راه حل همواره می‌بایست اولویت‌های فعلی و آینده کسب و کار به طور کامل مشخص شوند. سپس با توجه به انعطاف‌پذیری در میان راه حل‌های موجود یکی را به عنوان بهترین راه حل از بین آن‌ها، انتخاب کرد.
  3. اطمینان از نوآوری مستمر: تحول دیجیتال یک فرایند مداوم است. در نتیجه باید در نظر داشت که راه حلی که برای آن انتخاب می‌کنید نیز باید در طول زمان تغییر و رشد کند.
  4. ترکیب انعطاف‌پذیری با ساده‌سازی: برای توسعه و پیاده‌سازی فرایندهای گوناگون می‌توان از یک مدل اجایل (Agile) استفاده نمود. این مدل می‌تواند انعطاف‌پذیری و ساده‌سازی را با یکدیگر ترکیب کند و به نتیجه مناسب و مطلوبی دست پیدا کند.

و در آخر

برون سپاری تحول دیجیتال در کسب و کار‌ها می‌تواند به پیشرفت هرچه بهتر آن‌ها کمک کند. همچنین باعث شود تا فرایندهای متفاوتی در این کسب و کارها بهینه‌سازی شوند. دیجیتالی شدن کسب و کار یک فرایند کاملاً زمان‌بر اما مفید است که در کنار تمامی مزیت‌هایی که دارد با محدودیت‌هایی مواجه است. امیدواریم که با مطالعه‌ی مطالب فوق بتوانید به پاسخ سؤالات خود برسید.

سؤالات متداول

  • تحول دیجیتال چه تأثیری بر رشد کسب و کار دارد؟

تحول دیجیتال این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورد تا بتوانند به کاهش هزینه‌ها بپردازند و محصولات را با نیازهای مشتریان خود تطبیق دهند.

  • چرا برون سپاری یکی از بهترین راه‌ها برای فرایندهای تجاری آینده دیجیتال است؟

شما با برون سپاری قادر خواهید بود تا از تجربیات یک تیم خارجی استفاده کنید که می‌توانند پشتیبانی کارآمدتری داشته و راه‌حل‌های مقرون به صرفه‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

تجارت الکترونیک