پیش از برون سپاری سئو چه چیزهایی باید بدانید

پیش از برون سپاری سئو چه چیزهایی باید بدانید

فهرست مطالب

برون سپاری سئو راهکاری عالی برای برندها جهت حفظ حضور بدون استفاده از پهنای باند ارزشمند داخلی به حساب می‌آید و موفقیت آن‌ها را تضمین می‌کند. با این حال طی کردن این مسیر زمان بر بوده و به استراتژی‌های خاص خود نیاز دارد که ممکن است برخی سازمان‌ها و شرکت‌ها توانایی انجام آنها را نداشته باشند. در این جاست که برون سپاری پروژه سئو به کمک می‌آید. 

در این مقاله به توضیح درباره ی برون سپاری سئو می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو (Search Engine Optimization) به مجموعه کارها و فعالیت‌هایی که به بهتر شدن موقعیت وب سایت در نتایج گوگل انجام می‌شود می‌گویند که هدف اصلی آن بهبود ترافیک وب سایت و صفحه و آمدن آن در صفحات اول یا دوم نتایج گوگل است. مجموعه فعالیت‌های مرتبط با سئو می‌تواند شامل فعالیت‌های مرتبط با SEO شامل بررسی کلمات کلیدی مهم، بهینه‌سازی محتوا و ساختار وب‌سایت، بهبود سرعت بارگذاری صفحات، بهینه‌سازی تصاویر و ویدئوها، بهبود تجربه کاربری و رابط کاربری (UX/UI)، ایجاد برنامه نقشه سایت (sitemap) و دیگر موارد باشد.

برون سپاری پروژه سئو چیست؟

برون سپاری پروژه سئو به معنای یافتن گروه، سازمان و یا فردی است که وظایف و استراتژی‌های سئو را برای شما انجام دهد. این افراد بایستی بتوانند وظایف سئو مثل تحلیل رقبا، ایجاد بک لینک‌ها، بهینه سازی وب سایت، تحقیق درباره کلمات کلیدی، بررسی محتوا و مواردی از این دست را انجام دهند. انجام کلیه این فعالیت‌ها در سئو امری مهم و ارزشمند به حساب می‌آید؛ ولی انجام همه ی این کارها در تیم خود در کنار دیگر کارها نیازمند زمان زیادی است که می‌تواند تمرکز شما بر کارهای دیگر را از بین ببرد. شما با برون سپاری پروژه‌های سئو می‌توانید مطمئن باشید که تمامی وظایف استراتژی سئو به خوبی انجام خواهند شد.

برون سپاری سئو را به چه کسی می‌توانید بسپارید؟

انتخاب فردی مناسب برای اینکه برون سپاری‌های پروژه‌های سئو خود را به آن‌ها بسپارید امری مهم به حساب می‌آید. در اینجا به بررسی برخی از انتخاب‌های پیش رو می‌پردازیم.

  1. استخدام فریلنسرها یا پیمانکاران: افرادی مستقل هستند که با هزینه ی کم به انجام وظایف سئو می‌پردازند. البته این نکته را فراموش نکنید که این احتمال نیز وجود دارد که آن افراد متخصص نباشند و نتوانند به تمامی این کارها بپردازند.
  2. آژانس‌های سئو: شامل مجموعه‌ای از افراد می‌باشد که بر اهداف سئو شما متمرکز هستند. این مجموعه‌ها در زمینه سئو برای کسب و کارهای مختلف تخصص دارند و شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می‌دهند.
  3. نمایندگی‌های جامع: این نمایندگی‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات سئو را ارائه می‌دهند که برای کسب و کارهایی با وظایف متعدد مثل تولید محتوا، مدیریت وب سایت و دیگر موارد امری مهم است.

مزایای برون سپاری پروژه سئو 

مزایای بسیاری برای انجام این کار وجود دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. کاهش هزینه‌ها: برون سپاری میزان هزینه را نسبت به ایجاد یک تیم داخلی کمتر می‌کند.
  2. تمرکز بر دیگر کارها و اهداف: با برون سپاری شما می‌توانید بخشی از کار خود را کمتر کرده و بر دیگر کارها و اهداف خود تمرکز نمایید.
  3. توسعه برند و بهبود رتبه‌بندی: با وجود تجربه بالایی که سازمان‌ها و افراد در برون سپاری سئو دارند شما می‌توانید رتبه خود را بهبود بخشید و برند خود را معروف سازید.
  4. و…

معایب برون سپاری پروژه سئو

در کنار مزایا، برون سپاری پروژه معایبی نیز دارد که به شرح زیر است.

  1. احساس کنترل کمتر: در صورتی که شما برون سپاری کنید ممکن است این حس به شما منتقل شود چرا که این کار را به دیگران سپرده‌اید و آنگونه در کنترل شما نیست.
  2. احتمال اشتباهات: امکان وقوع خطاهایی که ممکن است به ضرر شما باشد.
  3. ترجیحات: برخی از ارائه دهندگان ممکن است به پروژه‌های بزرگ‌تر اهمیت بیشتری دهند که این امر می‌تواند شما را دچار اضطراب نماید.
  4. رقابت‌های شدید: رقابت‌های شدیدی در بازار سئو وجود دارد که می‌تواند چالش‌های زیادی را به همراه بیاورد.
  5. ریزبین نبودن: عدم توجه به جزئیات که ممکن است نکات مهمی فراموش شود و عملکرد سئو را تحت تأثیر قرار دهد.
  6. و…

چگونه برون سپاری سئو را انجام دهیم؟

حال که با برون سپاری و اهمیت آن آشنا شده‌اید می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه می‌توانید یک برون سپاری صحیح داشته باشید.

  1. در مرحله نخست هدف خود را از برون سپاری پروژه سئو مشخص کنید و بدانید چه چیزی می‌خواهید.
  2. وضعیت فعلی وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید در چه جایگاهی هستید و نقاط ضعف و قوت شما چیست.
  3. بر اساس اهداف خود ارائه دهنده ی مناسب خود را انتخاب نمایید.
  4. برنامه کاری خود را برای پروژه با ارائه دهنده تعیین نمایید.
  5. نسبت به رقبای خود آشنایی کاملی داشته باشید و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی نمایید.
  6. کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید و برای کاربران و گوگل جذاب‌تر شوید.
  7. به بازبینی و اعمال تغییرات در جهت بهبود سایت خود بپردازید.
  8. گزارش دهی منظم که به شما در در مشاهده و بررسی پیشرفت پروژه کمک می‌کند.
  9. ارتباط مداوم با ارائه دهندگان سئو جهت اطمینان از درست پیش رفتن کارها
  10. و در نهایت تصمیم برای ادامه مسیر یا تغییر استراتژی بر اساس گزارش‌ها

اشتباه نکنید!

در اینجا به توضیح چند مورد که از انجام آن‌ها باید پرهیز کنید می‌پردازیم:

  1. اطلاعات را به صورت کامل در اختیار سئوکارها قرار دهید و از بیان مطالب به صورت خلاصه و یا ارائه جزئیات بیش از حد جلوگیری نمایید. 
  2. به دنبال پایین‌ترین قیمت نباشید و روی گزینه‌ای متمرکز شوید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتواند سرمایه ی شما را با سود قابل قبولی برگرداند.
  3. دور نگاه اهداف خود را گسترش دهید تا معیارهای سئو بتوانند با اهداف شما بهتر هماهنگ شود.
  4. پیوسته بازخوردها را دریافت کنید و تغییرات مد نظر خود در هر مرحله را اعلام نمایید تا اگر کار خود را به خوبی انجام دادند یا حتی مرتکب اشتباهی شدند آن را بر طرف کرده و از تکرار آن جلوگیری نمایند.

و در آخر

فراموش نکنید که با داشتن یک استراتژی قدرتمند شما می‌توانید به رتبه‌های بالاتری در گوگل برسید و ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشید. شما می‌توانید این کار را با برون سپاری سئو انجام دهید. در این مسیر انتخاب یک آژانس مناسب جهت انجام کارهای سئو شما امری مهم به حساب می‌آید. پس همه نکات را در نظر بگیرید تا در انتها انتخابی مناسب داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

بهینه سازی سئو