تگ کنونیکال

تگ کنونیکال چیست؟ + اثر Canonical بر سئو

فهرست مطالب

داشتن محتواهای تکراری ممکن است خوشایند گوگل نباشد و اثرات نامطلوبی را بر وب سایت شما، جایگاه آن در موتورهای جستجو و این دست از موارد بگذارد. حال چاره چیست؟ شما با استفاده از تگ کنونیکال می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید و یک صفحه را به عنوان مرجع در اختیار گوگل قرار دهید. در این محتوا به توضیح درباره کنونیکال می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

چرا استفاده از تگ کنونیکال اهمیت دارد؟

شما با استفاده از تگ کنونیکال می‌توانید رتبه خود در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید. چگونه؟

استفاده از کنونیکال باعث می‌شود تا شما بتوانید در صورتی که یک محتوای تکراری دارید به موتورهای جستجو بگویید که کدام‌یک از آن‌ها را برای نمایش و رتبه بندی نشان دهد. زیرا داشتن محتواهای تکراری می‌تواند اعتبار و رتبه صفحات شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد. در کنار آن استفاده از تگ کنونیکال می‌تواند اعتبار وب سایت شما را حفظ کند و با کاهش دادن میزان تکراری بودن محتوای وب تجربه کاربری کاربران را بهبود بخشیده و سرعت آنان را در دسترسی به محتوای مناسب و مطلوب افزایش دهد.

به طور کلی، استفاده از تگ Canonical می‌تواند به بهبود SEO ،حفظ اعتبار سایت و بهبود تجربه کاربری کاربران و به دسترسی به محتوای موردنظر کاربران کمک کند.

استفاده از تگ کنونیکال چه اثرات مثبت و منفی خواهد داشت؟

شما با استفاده از تگ کنونیکال می‌توانید جدای از اینکه یک صفحه را به عنوان منبع اصلی در نظر بگیرید و از تکرار جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید ترافیک سایت خود را بهبود بخشید و اعتبار بیشتری را برای آن به همراه بیاورید. در صورتی که شما از تگ کنونیکال استفاده نکنید. یا این تگ وجود نداشته باشد می‌تواند منجر به تقسیم ترافیک و اعتبار سایت شود.

چگونه از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟

این تگ که از عناصر HTML است برای ارجاع به نسخه اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تگ باید در قسمت head قرار بگیرد و بعد از آن URL صفحه را قرار داد. مثلاً:

				
					</ "link rel="canonical" href="http://www.example.com/">
				
			

زمانی که موتورهای جستجو به اسکن صفحات شما می‌پردازند این تگ به آن‌ها اطلاع می‌دهد که کدام نسخه را به عنوان نسخه اصلی باید در نظر بگیرند. شما با استفاده از این تگ می‌توانید از مشکلات مربوط به محتوای تکراری در وب سایت‌ها جلوگیری کنید.

زمان استفاده از تگ کنونیکال چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

اگر می‌خواهید از تگ کنونیکال استفاده کنید بایستی یک سری موارد را در نظر داشته باشید.

  1. در صورت که شما صفحاتی با محتوای مشابه و یا تکراری دارید باید فکر کنید که مایلید کدامیک از آن‌ها را به عنوان نسخه اصلی در نظر بگیرید. استفاده از تک کنونیکال به شما کمک می‌کند تا به صفحه‌ای که مدنظر دارید به عنوان نسخه اصلی ارجاع داده شوید.
  2. زمانی که صفحاتی با URL متفاوت دارید؛ ولی محتواهای شما یکسان است این تگ به شما کمک می‌کند تا به نسخه اصلی اشاره و از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری کنید.
  3. از ایندکس شدن محتوای خود توسط موتورهای جستجو اطمینان حاصل کنید.
  4. در نظر داشت باشید که استفاده از تگ کنونیکال می‌تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند و می‌تواند تجربه کاربری کاربران بهتر و یا بدتر کند.
  5. در صورتی که شما چندین وب سایت داشته باشید و در آن‌ها محتواهای مشابه وجود داشته باشد با استفاده از این تگ می‌تواند همه وب سایت‌ها را مدیریت و قدرت رتبه بندی آن‌ها را بر روی یک وب سایت متمرکز کنید.

از میان تک کنونیکال و ریدایرکت 301 کدام‌یک گزینه مناسب‌تری هستند؟

کنونیکال

تگ کنوتیکال و ریدایرکت از جمله ابزاری هستند که از آن‌ها برای بهینه سازی سئو استفاده می‌شود؛ ولی خب در کنار شباهت کاری آن‌ها تفاوت‌هایی نیز میانشان وجود دارد. استفاده از تک کنونیکال موجب می‌شود تا یک صفحه به عنوان منبع اصلی برای منابع مشابه و یا تکراری باشد استفاده از این تگ باعث می‌شود تا مخاطب به دیگر صفحات مشابه هم دسترسی داشته باشد؛ ولی موتورهای جستجو تنها صفحه مدنظر را به عنوان معتبرترین نسخه در گوگل نمایش دهد. در کنار آن ریدایرکت 301 به این صورت است که به موتوهای جستجو اعلام می‌کند یک صفحه به طور دائمی به صفحه‌ای دیگر منتقل شده است. شما با استفاده از این تگ به هدایت کاربران از صفحه ای به صفحه دیگر می‌پردازید.

پس اگر می‌خواهید از میان صفحات تکراری و مشابه خود معتبرترین صفحه‌ها به موتورهای جستجو نشان دهید باید از تک کنونیکال استفاده کنید. اگر می‌خواهید صفحه اصلی به صفحه جدید منتقل شود و دیگر به صفحه اصلی نیازی ندارید ریدایرکت 301 برای شما گزینه‌ای مناسب است.

در صورتی که به دنبال افزایش اعتبار وب سایت خود هستید و می‌خواهید به عنوان یک مرجع پر مخاطب شناخته شوید ما به شما هاست سی پنل ایران را معرفی می‌کنیم که با داشتن هاردهای پر سرعت و سرورهای بهینه سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را بالا برده و در افزایش تعداد کاربران شما و همچنین تبدیل شما به یک مرجع کمک کننده است.

و در آخر

در این محتوا ما به توضیح درباره تگ کنونیکال پرداختیم و گفتیم این تگ یکی از عناصر HTML است که از آن برای نشان دادن یک صفحه معتبر به عنوان نسخه اصلی یک نوشته یا صفحه وب استفاده می‌شود. استفاده از این تگ این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید یک صفحه را به عنوان صفحه مرجع برای محتواهای مشابه اعلام کنید.

سؤالات متداول

  • چگونه از دسترسی عملکرد تگ کنونیکال خود مطمئن شویم؟

در راستای اطمینان از درستی عملکرد این تگ شما می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنید تا مشکلات محتوای تکراری و استفاده صحیح از تگ کنونیکال را بررسی و مطمئن شوید که موتورهای جستجو آن را به درستی درک می‌کنند.

  • استفاده از تگ کنونیکال چه تأثیری بر رتبه سایت شما دارد؟

ازآنجا که این تگ به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید می‌توانید ترافیک‌های موتورهای جستجو را به یک صفحه هدایت و از طریق آن رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو وب سایت سرچ کنسول