دامنه پریمیوم

دامنه پریمیوم چیست؟ + آشنایی با انواع Premium domain

فهرست مطالب

یکی از مواردی که موردتوجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد انتخاب یک دامنه پریمیوم می‌باشد. دامنه‌های پریمیوم دارای ویژگی‌های زیادی هستند که این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورند تا عملکرد مطلوب‌تری نسبت به دامنه‌های معمولی داشته باشند. در این مقاله به توضیح درباره دامنه پریمیوم می‌پردازیم و دلایل استفاده از آن را برای شما بیان می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

نام دامنه پریمیوم چیست؟

همان‌طور که می‌دانید همه نام دامنه‌ها عملکرد مشابهی دارند؛ ولی خب برخی از آن‌ها از دیگری ارزشمندتر هستند. نام دامنه پریمیوم دامنه‌ای باکیفیت است که ویژگی‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود عملکرد بهتری نسبت به دیگر دامنه‌ها داشته باشید. بدون وجود نام دامنه‌ها شما مجبور به حفظ‌کردن یک لیست طولانی و منحصر به فرد از اعداد هستید که این کار با انتخاب یک نام دامنه آسان‌تر می‌شود.

نام دامنه پریمیوم ساختار ماندگار و منحصر به فرد خود را دارد که در ذهن‌ها ماندگار است و خطر اینکه مشتری نتواند شما را پیدا کند را کاهش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های دیگر نام دامنه پریمیوم یا ویژه می‌توان به کوتاه بودن، به یاد ماندنی بودن، قابل برند شدن و معتبر بودن آن اشاره کرد.

انواع دامنه‌های پریمیوم

دامنه‌های پریمیوم انواع مختلفی دارند که در اینجا به توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

دامنه‌های پریمیوم aftermarket

این دست از دامنه‌ها بسیار ارزشمند و محبوب هستند که در گذشته توسط برخی افراد ثبت شده‌اند. این بازار برای تعامل میان فروشندگان و خریداران دامنه‌ها معروف بوده و قیمت این دست از دامنه‌ها توسط مالکان آن‌ها تعیین می‌شود و در بازار فهرست می‌گردد.

دامنه‌های پریمیوم رجیستری

این قبیل دامنه‌ها توسط شرکت‌های رجیستری دامنه (Domain Registry) تعریف و ثبت می‌شوند و به علت داشتن ویژگی‌های خاصی مثل معروف بودن، داشتن کلمات کلیدی مهم، کوتاهی و موارد دیگر دارای ارزش بیشتری نسبت به دامنه‌های معمولی هستند.

ویژگی‌های دامنه پریمیوم

یکی از مواردی که ممکن است برای افراد سؤال باشد این است که از کجا تشخیص دهیم یک دامنه پریمیوم است یا یک دامنه پریمیوم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. در اینجا به توضیح درباره این موارد می‌پردازیم.

طول دامنه

اینکه نام دامنه شما در خاطر افراد بماند مسئله بسیار مهمی به حساب می‌آید؛ مثلاً هر چه یک نام دامنه کوتاه‌تر باشد راحت‌تر در خاطر افراد می‌ماند به همین دلیل نام دامنه‌های پریمیوم در مرحله نخست کوتاه بوده و از اعداد و حروفی تشکیل شده‌اند که در خاطر افراد بماند.

اعتبار

دامنه‌های پریمیوم برای افراد قابل اعتماد ترند و به تبع کاربران بیشتر به آن سایت‌ها مراجعه می‌کنند. این دامنه‌ها ساختار قانونی‌تری نسبت به دامنه‌های معمولی دارند و به تبع صاحبان برندها به دنبال دامنه‌ای هستند که بتواند اعتماد افراد را بیشتر جلب نماید.

ارتباط

استفاده از نام دامنه‌های بی ربط می‌تواند باعث آزار مخاطبین شما شود و آن‌ها را ناامید سازد. پس در انتخاب دامنه پریمیوم باید ارتباطات را در نظر بگیرید و رابطهٔ قوی میان برند خود و بازدیدکنندگان ایجاد نمایید.

درک آسان

اینکه شما نام دامنه را به خاطر بسپارید مهم است؛ ولی درک و خواندن آن مسئله‌ای مهم‌تر می‌باشد. معمولاً نام دامنه‌ای خیلی مهم و ارزشمند است که قابل درک باشد و بتوان آن را به آسانی تکرار کرد.

چگونه دامنه‌های پرفروش را پیدا کنیم؟

برای دستیابی به دامنه‌های پریمیوم راهکارهای زیادی وجود دارد. مثلاً شما می‌توانید به پلتفرم‌های حراجی دامنه مراجعه کنید. استفاده از کارگزاران دامنه به عنوان راهکاری کارآمد و مقرون به صرفه برای دستیابی به دامنه برتر و خرید دامنه از ثبت کننده راهی دیگر برای تهیه دامنه‌ها است چرا که آن‌ها این دامنه‌ها را اجاره داده و افراد می‌توانند آن را خرید و فروش نمایند.

مزایای دامنه پریمیوم

دامنه‌های پریمیوم ارزش بالاتری نسبت به دامنه‌های معمولی دارند. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند.

  • بهبود جایگاه وب سایت شما در گوگل
  • متمایز ساختن شما از دیگر رقبا
  • معامله دامنه‌های پریمیوم به قیمت بالا
  • افزایش اعتبار و اعتماد افراد و جذب ترافیک بیشتر

و در آخر

دامنه پریمیوم ارزش بالاتری نسبت به دامنه‌های معمولی دارد و شامل مواردی همچون کلمات کلیدی و ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد. این دامنه ارزش زیادی دارد و به بهبود سئو، افزایش ترافیک و اعتبار وب سایت شما کمک می‌کند. این دامنه‌ها مزیت رقابتی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کنند و معاملات مالی مهمی را به همراه می‌آورند.

به زبانی ساده دامنه‌های پریمیوم به انعکاس ارزش، تشخیص و شناخت بیشتر کسب‌وکارها و وب سایت‌ها کمک می‌کنند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

نام دامنه دامنه سئو