راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست

نمایندگی هاست چیست؟ مراحل راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست

فهرست مطالب

برخلاف تصور بسیاری از افراد نمایندگی هاست یا ریسلری هاست، یکی از انواع سرویس‌های میزبانی وب نیست، بلکه روشی برای کسب درآمد است. شما می‌توانید با استفاده از سرویس نمایندگی هاست، کسب و کار خود را به شکل مستقل و با برند شخصی اما با پشتیبانی شرکت‌های میزبانی وب راه اندازی کنید. این روش یکی از روش‌های را اندازی کسب و کار است که به سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارد. در این مقاله با مراحل راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست و نکات مهم در این مسیر آشنا می‌شویم.

مراحل راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست

1. بررسی و انتخاب سرویس نمایندگی هاست

اولین گام در راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست انتخاب و تهیه سرویس نمایندگی هاست است. بایستی ابتدا یک سرویس نمایندگی هاست تهیه کنید. در تهیه سرویس نمایندگی هاست برای راه اندازی کسب و کار لازم است به نکات مهمی توجه کنید. در ادامه معمولا پیشنهاد می‌شود در انتخاب کنترل پنل، کنترل پنل سی پنل را انتخاب کنید. زیرا در مقایسه با کنترل پنل دایرکت ادمین از امکانات بیشتری برخوردار بوده و متقاضیان بیشتری دارد. از این رو به شکل بهتری می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

با توجه به سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست، در صورتی که سرمایه اولیه بیشتر و توانایی هزینه بیشتری برای شروع دارید، می‌توانید دو یا چند سرویس نمایندگی تهیه کنید. در غیر این صورت با یک سرویس نمایندگی هاست نیز می‌توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

علاوه بر آن لزومی وجود ندارد برای شروع و راه اندازی کسب و کار خود، پلان‌های بالا خریداری کنید. شما می‌توانید ابتدا پلان‌های پایین تر خریداری کرده و در صورت نیاز و تقاضای مشتریان، سرویس خود را به پلان‌های بالاتر ارتقا دهید. اما لازم است توجه کنید شرایط ارتقا سرویس در تمامی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس نمایندگی هاست وجود ندارد.

نکته دیگری که در انتخاب سرویس نمایندگی لازم است به آن توجه کنید، وجود ویژگی white label است. یعنی بدون هیچ گونه اثری از نام شرکت ارائه دهنده سرویس نمایندگی هاست، بتوانید سرویس میزبانی هاست را با نام و برند خودتان ارائه دهید.

همچنین همواره به کاربران پیشنهاد می‌شود، سرویس نمایندگی هاست انتخابی آن‌ها از ویژگی امکان ثبت DNS اختصاصی نیز برخوردار باشد. 

سرویس‌ نمایندگی هاست پویان آی تی از قابلیت ارتقا در هر زمان از دوره سرویس برخوردار است. یعنی کاربران با توجه به نیاز خود در هر زمان از دوره سرویس می‌توانند منابع را ارتقا دهند. این سرویس‌ها از موقعیت‌های مختلف و کنترل پنل‌های متفاوت با امکان ثبت DNS اختصاصی و به شکل white label ارائه می‌شوند. یعنی شما می‌توانید بدون هیچ اثری از نام پویان آی تی سرویس هاست و میزبانی را با برند و نام خودتان به مشتریان ارائه دهید. علاوه بر موارد گفته شد‌ه‌، سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی از کیفیت بالایی برخوردار است و در عین حال نسبت به سایر ارائه دهندگان قیمت پایین تری دارد. از این رو شما می‌توانید در کسب و کار خود از سود بیشتری بهره مند شوید.

2. برند سازی و ثبت دامنه

پس از انتخاب نام برای کسب و کارتان و برندسازی، باید ثبت دامنه انجام دهید. سعی کنید نام دامنه شما با نام کسب و کارتان هماهنگ باشد. همچنین بهتر است در نام دامنه از کلماتی مثل هاست، فناوری، دیتا، آی تی، نتورک، سرور و … استفاده کنید. در ثبت دامنه علاوه بر نام دامنه، انتخاب پسوند دامنه نیز حائز اهمیت است. با توجه به شرایط تحریم‌ها پیشنهاد می‌شود از دامنه‌های بین المللی استفاده کنید. همچنین سعی کنید تا حد امکان پسوند انتخابی شما مرتبط با حوزه کسب و کار نمایندگی هاست باشد.

3. ایجاد یک هاست برای سایت اصلی خود

پس از انتخاب نمایندگی و ثبت دامنه، باید برای سایت خود هاست ایجاد کنید. با استفاده از اطلاعات ارسال شده توسط شرکت ارائه دهنده سرویس نمایندگی هاست، وارد اکانت ریسلری خود شوید. برای مثال در کنترل پنل سی پنل باید در قسمت Create a New Account متناسب با اطلاعات وب سایت خود، هاست ایجاد نمایید.

4. انتخاب سیستم مدیریت مشتریان (انتخاب اتوماسیون)

شما می‌‌توانید از سیستم‌های مختلفی برای راه اندازی سیستم مدیریت مشتری استفاده نمایید. WHMCS یکی از سیستم‌های مدیریت مشتری معروف و پرکاربرد است. همچنین می‌توانید به صورت اختصاصی برای وب سایت خود سیستم مدیریت مشتریان نوشته یا از سایر CMS ها استفاده کنید.

پس از انتخاب سیستم مدیریت مشتریان آن را روی یوزر اصلی که ساختید نصب و کانفیگ کنید. سپس تنظیمات مورد نظر را اعمال کرده و در صورتی که تمایل دارید یک قالب اختصاصی برای هاستینگ خود طراحی کنید. بهتر است اتوماسیون خود را به طور کامل ایجاد نمایید.

5. قیمت گذاری و ارائه پلان‌های میزبانی وب

حال مدیریت منابع هاست و روش توزیع آن به طور کامل در اختیار شما است. یعنی شما می‌توانید خودتان تصمیم بگیرید پلان‌ها با چه حجم و قیمتی عرضه شوند. به زبان ساده در راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست مدیریت پلان‌ها با شما و پشتیبانی و مدیریت منابع بر عهده شرکت ارائه دهنده نمایندگی هاست است. شما می‌توانید در پنل کاربری خود پلان‌هایی که عرضه می‌کنید را مدیریت کنید.

6. تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کار

پس از مشخص کردن استراتژی فروش و عرضه‌ پلان‌های هاست، لازم است کسب و کار خود را تبلیغ کنید. تولید محتوا، افزایش نرخ کلیک به شکل ارگانیک، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌ها از فعالیت‌هایی هستند که با استفاده از آن می‌توانید کسب و کار خود را معرفی کنید. علاوه بر این فعالیت‌ها می‌توانید از سایر روش‌ها برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود به مشتریان استفاده کنید.

7. ارائه پشتیبانی مناسب

اصلی ترین مورد در راه اندازی یک کسب و کار بحث پشتیبانی آن است. در خدماتی نظیر سرویس‌های میزبانی وب و هاست، پشتیبانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو پس از راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست لازم است یک تیم پشتیبانی برای برطرف کردن مشکلات مشتریان در نظر بگیرید. تیم پشتیبانی شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مشتریان را برطرف و یا از طریق نمایندگی پیگیری نمایند.

8. توسعه کسب و کار

پس از راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست به این مرحله قانع نباشید و کسب و کار خود را توسعه دهید. شما می‌توانید کسب و کار خود را ارتقا داده و سرویس‌هایی نظیر سرور مجازی و سرور اختصاصی را برای مشتریان خود عرضه کنید. با خرید سرور مجازی شما می‌توانید خودتان ارائه دهنده نمایندگی هاست باشید.

خدمات پویان آی تی به مشتریان نمایندگی هاست

  • پشتیبانی همه روزه

تیم پشتیبانی پویان آی تی در تمامی روزهای سال، حتی روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به سوالات و برطرف کردن مشکلات شما در کوتاه ترین زمان ممکن است. از این رو با خرید نمایندگی هاست پویان آی تی دغدغه‌ای بابت پشتیبانی و مدیریت منابع نخواهید داشت.

  • قیمت مناسب و به صرفه

زیرساخت‌های مورد نیاز سرویس‌های نمایندگی هاست توسط پویان آی تی و بدون هیچ واسطه‌ای تامین می‌شوند. به همین علت قیمت سرویس‌ها در مقایسه با سایر ارائه دهندگان بسیار کمتر است. این تفاوت قیمت سرویس نمایندگی هاست را به سرویسی به صرفه و با سود بیشتر برای کاربران تبدیل می‌کند.

  •  white label

تمامی سرویس‌های نمایندگی هاست پویان آی تی به صورت white label ارائه می‌شوند. یعنی شما می‌توانید بدون هیچ گونه نامی از پویان آی تی با برند خودتان سرویس میزبانی ارائه دهید.

  • قابلیت ارتقا

در هر زمان از دوره سرویس شما می‌توانید بسته به نیاز مشتریانتان، منابع سرویس خود را ارتقا دهید. از این رو نگرانی بابت منابع نداشته و می‌توانید در ابتدا با خریداری پلان‌های پایین تر شروع کنید.

  • رم DDR5

سرویس نمایندگی هاست پویان آی تی با استفاده از رم DDR5 ارائه می‌شود. این رم در مقایسه با رم DDR4 از سرعت انتقال داده بیشتری برخوردار است. رم DDR5 در دسترسی به داده‌ها عملکرد بهتری داشته و به دلیل پهنای باند بیشتر، به انتقال داده‌ها در سرعت بالا کمک می‌کند. این رم در سرعت دسترسی به داده‌ها و پردازش‌های سریع اثر گذار است. رم DDR5 با استفاده از ولتاژ کمتر و کاهش مصرف انرژی، در حفظ عمر باتری‌ها نیز موثر است.

  • مانیتورینگ 24 ساعته

سرويس‌ها به شکل 24 ساعته مانيتور می‌شوند. کنترل عملکرد سیستم‌ها، ارائه بهتر خدمات، جلوگیری از وقوع حادثه و اختلال، افزایش بهره‌وری و بهبود استفاده از سخت افزار از مزایای سیستم مانیتورینگ است.

  • سرعت بالا

وجود سخت افزار به روز و پر قدرت و استفاده از نسل چهارم هاردهای NVMe در سرویس‌های نمایندگی هاست، سرعت بارگذاری، سرعت انتقال داده‌ها و عملکرد این سرویس را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

  • بکاپ گیری

در سرویس‌های نمایندگی هاست به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از سرویس‌ها بکاپ گیری انجام می‌شود. از این رو مشتریان دیگر دغدغه‌‌ای بابت از دست رفتن و بازیابی اطلاعات خود ندارند.

جمع بندی

در این مقاله به پاسخ به سوال نمایندگی هاست چیست و مراحل راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست پرداختیم. اگر شما در صدد راه اندازی کسب و کار هستید، اکنون می‌توانید تصمیم بگیرد آیا نمایندگی هاست برای شما مناسب است یا خیر. این سرویس می‌تواند امیدوارم این مقاله به تمامی سوالات شما در رابطه با راه اندازی کسب و کار با نمایندگی هاست پاسخ لازم را داده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال و یا نیاز به راهنمایی، آن را در بخش نظرات مطرح کرده و یا از طریق تیکت با پشتیبانی در ارتباط باشید. تیم پشتیبانی پویان آی تی در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین پلن نمایندگی هاست چیست؟

بهترین نمایندگی هاست باید با توجه به نیازهای شما پلان‌های مناسبی را ارائه کرده و در عین حال از قیمت اقتصادی و به صرفه، کیفیت مناسب، پشتیبانی قوی و سرعت بالا برخوردار باشد.

نمایندگی هاست برای چه کسانی مناسب است؟

نمایندگی هاست یا ریسلری برای افرادی که قصد ارائه خدمات میزبانی وب بدون نیاز به منابع  کامل سرور را دارند، مناسب است. علاوه بر آن سرویس نمایندگی هاست برای شرکت‌های میزبانی نوپا، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحان وب و کسانی که شخصا تعداد زیادی وب سایت را راه‌اندازی کرده‌اند مناسب است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست نمایندگی هاست