سئوی داخلی یا On Page SEO

سئو داخلی و ویژگی‌های آن در یک قاب

همانطور که می‌دانید بهینه سازی عبارت است از تمامی اقدامات و فعالیت‌هایی که به وسیله ی سئو برای بهبود و ارتقا رتبه سایت در صفحات موتورهای جست و جو صورت می‌گیرد. این محموعه کارها و فعالیت‌ها به محتوا و کد منبع HTML یک صفحه مربوط می‌شود. برای مثال می‌توان به متا تگ ها، قرار دادن کلمات کلیدی، و تراکم کلمات کلیدی از جمله تنظیمات فنی، محتوا، و کاربر پسند بودن سایت شما اشاره کرد. بنابراین، فاکتورهای بهینه سازی سئو داخلی با عناصر وب سایت شما مرتبط هستند.

به عبارتی دیگر شما در سئو داخلی با تمامی عناصری که می‌توانید کنترل کنید در ارتباط خواهید بود تا بتوانید رتبه‌ی خود را بهبود بخشید و در معرض دید موتورهای جست و جو قرار بگیرید. دراین مقاله به معرفی سئو داخلی می‌پردازیم و نکات آن را برای شما بیان می‌کنیم تا بتوانید سایت خود را ارتقا بخشید، پس تا انتها همراه ما باشید.

مهم ترین عوامل سئو داخلی

فاکتورها و موارد زیادی برای سئو داخلی وجود دارد که می‌تواند به سایت شما در جهت بهبود سئو داخلی کمک کند در این جا یه معرفی برخی از این عوامل می‌پردازیم:

  • کلمه ی کلیدی در تگ عنوان 

تگ عنوان توضیحی کوتاه درباره ی محتوای شما در اختیار موتورهای جست و جو و کاربران قرار می‌دهد و آن را به سیگنالی مهم برای موتورهای جست و جو مبدل می‌سازد؛ به همین دلیل می‌توان گفت کلمات کلیدی گنجانده شده نمایانگر محتوای شما هستند و می‌توانند به موتورهای جست و جو و همین طور کاربران در درک مطالبی که می‌خوانند یاری دهند و رتبه‌ی سایت را بهبود بخشند. 

  •  کلیدواژه در تگ توضیحات متا

بخشی از صفحه ی شما می‌باشد که در صفحات نتایج موتورهای جست و جو در زیر URL نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را در این بخش قرار دهید و به جذابیت آن بیفزایید و روی لینک خود کلیک بیشتری کنید. این امر می‌تواند سئو داخلی شما را تا حد زیادی بهبود بخشد.

  • کلمه کلیدی در تگ H1

این عامل صفحه ی شما را معرفی می‌کند؛ به همین دلیل شما می‌توانید کلمات کلیدی اصلی خود را در تگ H1 برای بهبود رتبه آن بگنجانید.

  •  طول صفحه

در حال حاضر، اطلاعات اولیه کاربران را آن طور که باید راضی نمی‌سازد. آن‌ها مایلند اطلاعات کاملی را با خواندن یک مقاله درباره ی یک موضوع کسب نمایند. به همین دلیل موتورهای جست و جو صفحات طولانی را بیشتر می‌پذیرند و در رتبه های بهتر قرار می‌دهند؛ چرا که صفحات طولانی تر می‌توانند جنبه‌های بیشتری از موضوع شما را پوشش دهند.

  • تگ Canonical

در صورتی که دو URL با محتوای مشابه داشته باشید باید از تگ canonical استفاده نمایید. استفاده از این تگ از مشکل محتوای تکراری جلوگیری می‌کند؛ چراکه به گوگل هشدار می‌دهد که یک URL معادل دیگری است، بنابراین دو صفحه با محتوای یکسان صفحات متفاوتی نیستند و به صفحه اصلی تعلق دارند.

  • بهینه سازی تصویر

علاوه بر متن، تصاویر نیز بایستی با استفاده از متن جایگزین، کپشن و توضیحات و موارد دیگر بهینه شوند. 

  • به روز رسانی محتوا

محتوای خود را به روز رسانی نمایید. موتورهای جست و جو به محتواهای به روز شده توجه بیشتری می‌کنند؛ به همین دلیل به محتوای قبلی خود اطلاعات جدید بیفزاید و صفحات خود را به روز رسانی کنید. و در بهبود سئو داخلی سایت خود بکوشید.

  • لینک‌های خروجی

در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری را ارائه دهید، شما می‌توانید از لینک‌های خروجی استفاده کنید و کاربان را به صفحاتی دیگر ارجاع دهید. استفاده از لینک های خروجی می‌تواند اعتماد گوگل را به دست بیاورد. البته فراموش نکنید استفاده ی بیش از حد از لینک های خروجی می‌تواند اثرات منفی ای بر سایت بگذارد، بنابراین در استفاده از این لینک‌ها اعتدال را رعایت فرمایید.

  • پیوندهای داخلی

شما می‌توانید صفحات خود را به یکدیگر پیوند دهید تا ترافیک از یکی به صفحات دیگری که کمتر توسط کاربران کلیک می‌شوند هدایت شود.

  •  کلمه کلیدی در URL 

 URL باید شامل کلمات کلیدی باشد؛ چراکه URL به عنوان راهی برای ارسال سیگنال مربوط به موتورهای جستجو نیز می‌باشد.

شما می‌توانید یک نقشه ی سایت برای سایت خود بسازید؛ این امر به موتورهای جست . جو کمک می‌کند تا بتوانند تمامی صفحات وب سایت را فهرست کنند.

  •  یکپارچه سازی کنسول جستجوی گوگل

شما می‌توانید سایت خود را در Google Webmaster Tool تأیید کنید. که این کار داده‌های ارزشمندی را برای بهینه سازی اندازه خود در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • محتوای صفحه

محتوای صفحه باستی دارای ویژگی‌هایی همچون کیفیت بالا، مرتبط و به روز باشد. علاوه بر آن، محتوای شما بایستی بتواند بیشترین تقاضا را تامین کند، به این معنی که باید به موضوعات، کلمات کلیدی و غیره با جستجوی زیاد مرتبط باشد.

  •  محتوای قابل پیوند

این نوع محتوا با هدف جذب لینک به طور کلی از سایر وب سایت های موجود در سایت شما ساخته می‌شود.

  • قالب بندی محتوا

از دیگر موارد مهم در سئو داخلی، قالب بندی محتوا می‌باشد. محتوای تولید شده باید خوانا و دارای نظمی درست باشد. شما برای دست یابی به این هدف می‌توانید به کارهای زیر بپردازید.

  1. قسمت‌های مهم را با پررنگ کرده یا با زیرخط کشیدن و ایتالیک برجسته سازید.
  2. از فونت با اندازه ی مناسب استفاده نمایید. ( حداقل اندازه 14 پیکسل)
  3. محتوا را به پاراگراف‌های کوچک تر تقسیم نمایید.
  4. فاصله ی مناسب را میان پاراگراف‌ها حفظ کنید تا پست‌ها را بتوان به آسانی خواند.
  5. برای ایجاد بخش‌های مخالف از CSS استفاده کنید؛ زیرا می‌توانید محتوا را به بخش‌هایی قابل مدیریت تقسیم کنید و به جذابیت آن بیفزاید.
  •  تصاویر و عناصر چند رسانه ای

استفاده از تصاویر محتوای شما را جذاب‌تر می‌سازد و سئو داخلی را بهبود می‌بخشد. بنابراین شما می‌توانید تصاویر را به محتوای خود اضافه نمایید. البته توجه کنید استفاده‌ی بیش از حد از عکس‌ها می‌تواند اثر نامطلوبی بر روی وب‌سایت شما داشته باشد. پس تصاویر نباید خیلی بزرگ باشند، زیرا ممکن است زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش دهند که برای سئو خوب نیست.

  • بهینه سازی URL

بهینه سازی  یک URL را به دو روش مختلف صورت می‌گیرد که بهینه سازی URL و ساختار URL است.

URL یک صفحه یک لینک دائمی است. یک URL بهینه شده باید کمتر از 255 کاراکتر باشد و خط تیره ‘-‘ باید برای جدا کردن بخش های مختلف URL استفاده شود. علاوه بر این، باید کوتاه، توصیفی و شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.

  • بهینه سازی ساختار URL

ساختار URL بایستی ساختار واقعی یک وب سایت را منعکس کند. شما می‌توانید با ایجاد دسته‌هایی که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوا را به راحتی پیدا کنند، آن را بهینه کنید.

  • لینک های داخلی

پیوند دادن صفحات وب سایت برای سئو. سئو داخلی امری مهم به حساب می‌آید. این به شما امکان می دهد وب یا شبکه خود را ایجاد کنید. همچنین به نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی در سایت شما کمک می‌کند.

  • پیوندهای خارجی

وجود پیوندهای خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید سایت خود رابه سایت‌هایی مرتبط و با کیفیت بالا مرتبط سازید. این امر سایت شما را قابل اعتماد تر می‌سازد و برای سئو اثری مثبت دارد.

  • سرعت بارگذاری صفحه

از دیگر ویژگی‌های لازم برای بالا بودن صفحات شما سرعت بارگذاری بالای آن‌ها می‌باشد. بدین صورت که موتورهای جستجو همیشه برای سریعتر کردن وب تلاش می‌کنند. پس ترجیح می‌دهد سریع ترین وب سایت‌ها را در فهرست خود قرار دهد که از نظر سئو برای یک سایت خوب است. همچنین به حفظ مشتری کمک می‌کند.

  • سازگاری با موبایل

با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، حدود 60 درصد جستجو در گوگل از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می‌شود. بنابراین، وب‌سایتی که سازگار با موبایل نیست، نیمی از ترافیک احتمالی را از دست می‌دهد. پس، تلاش کنید تا صفحه‌ی شما سازگاری مناسب با تلفن‌های همراه را داشته باشد. تا بتوانید سئو داخلی وب سایت خود را بهبود بخشید.

و در آخر 

در این مقاله ما تلاش کردیم به توضیح درباره ی سئو داخل بپردازیم و عواملی را که بر روی آن اثر می‌گذاشت را بیان کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. 

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سایت بهینه سازی سئو Sitemap