سرور مجازی بدون محدودیت ایران

سرور مجازی ایران بدون محدودیت!

فهرست مطالب

امروزه در خیلی از سایت‌ها با عنوان سرور مجازی ایران بدون محدودیت روبه‌رو شده‌اید. آیا این موضوع واقعی است یا صرفاً یک تبلیغ برای جذب مشتریان است؟ در این مقاله به توضیح درباره این موضوع می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی عبارت است از نوعی سرویس میزبانی که افراد و شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این سرویس به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند از منابع سخت افزاری مجازی به صورت اختصاصی استفاده نمایند. از جمله مزایای ارائه شده توسط این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. داشتن یک محیط مجازی خصوصی تا بتوانند از منابع به شکل اختصاصی و مشخص استفاده نمایند.
  2. دسترسی کامل به محیط پیرامون و مدیریت آن
  3. انعطاف پذیری و امکان تغییر منابع بر اساس نوع نیاز
  4. مقرون به صرفه بودن نسبت به سرورهای اختصاصی
  5. داشتن امنیت بالاتر نسبت به سرورهای اشتراکی

سرورهای مجازی یک راهکار ایده‌آل برای کسب و کارها و کاربرانی است که به دنبال امکانات و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سرویس‌های میزبانی اشتراکی هستند، اما همچنین به هزینه‌ی کمتری نسبت به سرورهای اختصاصی دسترسی دارند.

شرکت زیر ساخت چیست؟

این شرکت زیرساخت یک شرکت دولتی است که زیر مجموعه وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد و درزمینه تأمین زیرساخت‌های ارتباطات مخابراتی و پهنای باند شبکه اینترنت فعالیت می‌کند. این شرکت مسئولیت واردات و توزیع پهنای باند اینترنتی در سراسر کشور، شامل بین المللی و بین استانی را بر عهده دارد.

علاوه بر این، شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی شبکه‌های مادر مخابراتی در کشور عمل می‌کند. این به معنای اجرای سوئیچینگ و تأمین ارتباطات بین استانی و بین‌المللی اپراتورهای مخابراتی در نقاط حضور و شبکه‌های مربوط است. با توجه به اینکه ارتباطات زیرساخت نقش بسیار مهمی در توسعه و بهبود زیرساخت‌های ارتباطاتی و اینترنتی کشور دارد، فعالیت‌های این شرکت برای ارتقای فناوری ارتباطات و ایجاد ارتباطات پایدار و پیوسته بین مردم و سازمان‌ها بسیار حیاتی است.

ترافیک چیست؟

ترافیک عبارت است از مجموعه دیتاها و اطلاعاتی که از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شوند. این داده‌ها می‌توانند شامل موارد مختلفی مثل اطلاعات، فایل‌ها، پیام‌ها و این دست از موارد باشند. ترافیک‌ها معمولاً به دو دسته تقسیم می‌شوند. در اینجا به توضیح درباره آن‌ها می‌پردازیم.

  • ترافیک انتقالی (Transit Traffic)

شامل اطلاعاتی است که میان ارائه دهنده خدمات اینترنت و دیگر شبکه‌ها یا اینترنت منتقل می‌شود.

  • ترافیک محلی (Local Traffic)

در این نوع ترافیک دیتاها و اطلاعات درون یک شبکه محلی (LAN) یا داخل یک شبکه داخلی یک سازمان منتقل می‌شود.

IXP چیست؟

مخفف عبارت Internet Exchange Poin می‌باشد که عبارت است از یک نقطه مرکزی در شبکه اینترنت که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت و اپراتورهای شبکه‌های مختلف اینترنتی به مبادله ترافیک اینترنت خود می‌پردازند. IXP این امکان را برای ارائه دهندگان فراهم می‌آورد تا بتوانند به صورت مستقیم به تبادل ترافیک بپردازند. این کار می‌تواند منجر به بهبود کارایی و کیفیت خدمات اینترنتی شود و به کاهش تأخیرها، بهبود عملکرد شبکه، و افزایش پایداری شبکه کمک کند.

ISP چیست؟

Internet Service Provider عبارت است از شرکت و یا سازمانی که امکان اتصال به اینرتنت را برای کاربران فراهم می‌کند. ISPها انواع مختلف خدمات اینترنتی را فراهم می‌کنند که می‌توان به اتصال اینترنت برای کاربران خانگی در جهت رفع نیازهای رزمره، اینترنت اشتراکی برای کسب و کارها و خدمات اینترنتی متخص برای اتصالات اختصاصی و این دست از موارد اشاره کرد.

ISPها نقش بسیار مهمی در ارتباطات اینترنتی جهانی دارند، زیرا آن‌ها تأمین‌کننده اصلی ارتباطات اینترنتی بین کاربران و سرویس‌ها و بین یکدیگر هستند.

 

انواع قراردادهای میان IXP و ISP

در این بخش به معرفی انواع قراردادهای میان IXP و ISP می‌پردازیم.

  • قرارداد P2P: دز این نوع قرارداد هر ISP متصل به IXP به‌صورت مستقل و مستقیم با دیگر ISP ‌ها در IXP ترافیک را تبادل می‌کند.
  • قرارداد متمرکز: تبادل یک یا چند ISP بزرگ به عنوان مرکزیت ترافیک از و به همه‌ی ISP ‌های متصل به IXP.
  • قرارداد Multi-P2P: ISP ‌ها به صورت گروهی و یا یکتا با چندین ISP دیگر ترافیک را تبادل می‌کنند.

هر یک از این انواع قراردادها مزایا و معایب خود را دارند و بسته به نیازها و اولویت‌های هر ISP و IXP، انتخاب می‌شوند.

فیلترینگ در ایران

همان‌طور که می‌دانید در ایران دسترسی به محتواهای اینترنتی با محدودیت‌هایی مواجه است که این امر می‌تواند به علت سیاست‌ها امنیتی، قوانین و این دست از موارد رو اعمال می‌شود. از جمله دلایلی که منجر به ایجاد فیلترینگ می‌شود می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. در سیاست‌های امنیتی دولت برای حفظ امنیت و جلوگیری از دسترسی به محتواهای تحریک آمیز سیاسی این اقدامات را انجام می‌دهد.
  2. کنترل اطلاعاتی که نامطلوب هستند و خارج کردن ای از دسترس عموم.
  3. کنترل ارتباطات افراد شامل ارتباطات اجتماعی، اجتناب از پخش اطلاعات غیرمطلوب، و ممانعت از انتشار اخبار و اطلاعاتی که ممکن است بر دولت و نظام آسیب بزند، صورت گیرد.

در کل، جریان فیلترینگ در ایران موضوع پیچیده‌ای است که به عوامل متعددی مانند قوانین، سیاست‌ها، امنیت ملی و دیدگاه‌های فرهنگی و اجتماعی وابسته است.

و در آخر

به علت وجود فیلترینگ در ایران افراد از سرور مجازی ایران برای ایجاد تونل استفاده می‌کنند و ترافیک 1 به 1 ایجاد میکند. به همین علت دیتاسنترهای داخل کشور بر روی سرویس‌هایشان محدویت‌هایی اعمال می‌کنند. بنابراین تقریباً سرویس سرور مجازی ایران بدون محدودیت در دانلود و آپلود وجود نخواهد داشت.

پویان آی تی با ارائه سرور مجازی ایران در تلاش است تا با کمترین محدودیت اعمال شده و پایین‌ترین قیمت همانند یک سرور اختصاصی در کنار شما باشد و به نیازهای شما پاسخ دهد.

سؤالات متداول

  • سرور مجازی ایران چیست؟

سرور مجازی ایران، به سرویس‌های سرور مجازی اشاره دارد که در دیتاسنترهای مستقر در ایران ارائه و معمولاً توسط شرکت‌های میزبانی وب و ارائه دهندگان خدمات ابری ایرانی ارائه می‌شوند. این نوع از سرویس‌ها معمولاً از زیرساخت‌های ابری موجود در این کشور استفاده می‌کنند و می‌توانند به عنوان یک گزینه محلی و قابل اعتماد برای ارائه خدمات آنلاین برای مخاطبان ایرانی و مشتریانی که بازار ایران را هدف قرار می‌دهند، مورد استفاده قرار گیرند.

  • مزایا و معایب استفاده از سرور مجازی چیست؟

استفاده از سرور مجازی، مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایای استفاده از سرور مجازی می‌توان به مقرون به صرفه بودن، مدیریت آسان و انعطاف پذیری اشاره کرد و معایب آن محدودیت منابع، امنیت، نیاز به دانش فنی و این دست از موارد است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

ترافیک سرور مجازی