فضای هاست

فضای هاست چیست؟

فهرست مطالب

فضای هاست عبارت است از فضایی که در وب سرور برای ذخیره فایل‌ها، داده‌ها و اطلاعات استفاده می‌شود و  به تبع اهمیت زیادی در ذخیره داده‌ها دارد. داشتن یک فضای هاست به شما کمک می‌کند تا بتوانید به وب سایت‌ها و  برنامه‌ها در هر لحظه و در هر مکانی دسترسی پیدا کنید. این فضا سرعت بارگذاری صفحات را افزایش می‌دهد. به تبع هرچه فضای هاست شما قوی‌تر و از منابع بیشتری برخوردار باشد سرعت بارگذاری شما افزایش می‌یابد.

موارد دیگری مثل داشتن یک پشتیبانی فنی خوب و امنیت بالا از دیگر دلایل اهمیت فضای هاست به حساب می‌آید که می‌تواند اثر بسیار زیادی را بر رشد و  پیشرفت وب سایت شما بگذارد. در این محتوا به توضیح درباره فضای هاست می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

انواع هاست ها از نظر میزان فضا

در این بخش به توضیح درباره انواع هاست‌ها از نظر هاست اشتراکی می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

  • فضای هاست اشتراکی

این فضا شامل قسمت‌هایی است که به صورت مجزا و تقسیم شده وجود دارند که هرکدام از آن‌ها در اختیار یک وب سایت قرار می‌گیرد. استفاده از این هاست‌ها می‌تواند سرعت عملکرد وب سایت‌ها را کاهش دهد؛ زیرا این فضا به صورت محدودی در اختیار تعداد زیادی کاربر قرار گرفته است.

  • فضای هاست اختصاصی

اگر به دنبال یک فضای بیشتری برای کسب و کار خود هستید هاست اختصاصی انتخاب خوبی برای شماست.

  • فضای هاست مجازی

از جمله خدمات هاستینگ است که در آن سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود که هر کدام به عنوان یک سرور مستقل با منابع محدودی از پردازنده، حافظه، فضای دیسک و پهنای باند عمل می‌کنند. این سرورهای مجازی به صورت کاملاً مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند و از نظر کاربران و مدیران، هر کدام به عنوان یک سرور مجازی جداگانه محسوب می‌شوند.

  • فضای هاست ابری

اگر چند سرور متکی به وب داشته باشید و بخواهید آن‌ها را به هم وصل کنید می‌توانید از فضای ابری استفاده کنید.

چه عواملی بر انتخاب فضای هاست اثرگذارند؟

اینکه فضای هاست شما چگونه باشد امری مهم محسوب می‌شود. در راستای داشتن یک انتخاب درست بایستی یک سری موارد را در نظر بگیرید. مثلاً بسته به نوع نیاز و حجم محتوای وب سایتتان بایستی نیازهای فنی مثل ترافیک و این دست از موارد باید در نظر گرفته شود. موارد امنیتی به کار برده شده، پهنای باند مورد نیاز، هزینه‌هایی که می‌خواهید بکنید، موقعیت مکانی سرورتان و خیلی از این موارد چیزهایی هستند که بایستی در نظر داشته باشید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

چه نکاتی را در انتخاب ارائه دهنده هاست باید در نظر داشت؟

در راستای انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وب بایستی یک سری نکات را در نظر داشته باشید.

  1. بررسی کنید ارائه دهنده چه میزان تجربه و اعتبار دارد و شما تا چه اندازه می‌توانید از کیفیت خدمات ارائه شده مطمئن باشید.
  2. پشتیبانی فنی این شرکت به چه صورت است و می‌تواند به مشکلات و سؤالات شما در کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهد یا خیر.
  3. مقرون به صرفه بودن آن. به این صورت که از قیمت مناسبی نسبت به دیگر ارائه دهندگان برخوردار باشد.
  4. انطباق با قوانین محلی و بین المللی.
  5. اینکه ارائه دهنده در چه موقعیت مکانی باشد از اهمیت زیادی برخوردار است و بر سرعت بارگذاری وب سایت اثر می‌گذارد. پس از موقعیت مکانی آن اطمینان حاصل کنید.
  6. سطوح امنیت و بهره‌مند بودن از امکانات امنیتی مختلف.
  7. ارائه امکانات مدیریتی.
  8. و…
فضای هاست

چگونه امنیت فضای هاست را افزایش دهیم؟

اینکه فضای هاست شما امن باشد مسئله‌ای مهم است چرا که هرگونه نقض در این حیطه می‌تواند امنیت داده‌های شما را با خطرات زیادی مواجه سازد. اگر به دنبال افزایش امنیت در فضای هاست خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. استفاده از HTTPS برای انتقال اطلاعات بین کاربران و وب سایت شما.
  2. نرم افزارهای خود را به‌روزرسانی کنید. این کار باعث می‌شود آسیب‌های احتمالی رفع شوند.
  3. دسترسی به فایل‌های حساس را محدود کنید.
  4. نام کاربری و رمز عبور قوی برای دسترسی به پنل‌های مدیریتی داشته باشید.
  5. از دیتاهای خود بکاپ گیری کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل داده‌های خود را داشته باشید.
  6. بهره گیری از سیستم مانیتورینگ جهت مشاهده نحوه عملکرد و دریافت هشدار در صورت بروز مشکلات.
  7. و…

پویان آی تی ارائه دهنده خدمات میزبانی وب با منابع اختصاصی و بهره گیری از جدیدترین فناوری‌ها می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد بسته به نوع نیاز و بودجه خود به انتخاب میزبانی وب بپردازید و یک میزبانی امن و حرفه‌ای و قدرتمند را تجربه نمایید

و در آخر

فضای هاست مسئله‌ای است که کسب و کارها باید به آن بسیار توجه کنند. اینکه فضای هاست شما به چه میزان باشد به نوع کسب و کارتان و خیلی موارد دیگر بستگی دارد. مثلاً اگر شما یک کسب و کار کوچک و نوپایی دارید مسلماً نیازی به فضای دیسک بزرگ نخواهید داشت ولی اگر کسب و  کار شما بزرگ و وسیع است قطعاً به فضای هاست بیشتری نیاز پیدا خواهی کرد.

در صورت نیاز به هاست، از پشتیبانان خبره پویان آی تی کمک بگیرید تا بتوانید با کمترین هزینه، بالاترین و باکیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنید.

سؤالات متداول

  • اگر بیش از حد از فضای هاست استفاده کنیم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

در صورتی که شما از فضای هاست بیش از اندازه مشخصی استفاده کنید ممکن است خدمات شما به صورت خودکار قطع شوند و هزینه‌های اضافی نیز برای شما اعمال گردد. در راستای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید بر مصرف فضای خود نظارت و در صورت نیاز به پلن‌های بزرگتر به هاست ارتقا دهید یا به راه حل‌های مدیریت فضای هاست مانند ذخیره سازی ابری بپردازید.

  • چه میزان فضای هاست برای ما کافی است؟

بسته به نوع و حجم کسب و کار شما میزان نیاز شما به این فضا متغیر است. پس بایستی بسته به نوع نیاز خود انتخاب نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست وب سرور