لوکال هاست چیست

لوکال هاست چیست؟

فهرست مطالب

لوکال هاست (Localhost) به معنی میزبانی و توسعه وب سایت‌ها و برنامه در رایانه شما یا سرور محلی می‌باشد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا تغییرات مد نظر خود را با سرعت بالاتری اعمال نمایند و مشکلات را بدون اتصال به اینترنت و با حفظ امنیت داده‌ها بر طرف کنند.

استفاده از لوکال هاست‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. مثلاً می‌توان بدون اتصال به اینترنت تغییرات و تست‌های مدنظر خود را با سرعت بالایی انجام داد. حفظ امنیت داده‌ها بدون ترس از دست دادن آن‌ها و از دست رفتن اطلاعات مهم، کاهش هزینه‌ها نسبت به سرویس‌های میزبانی و خیلی موارد دیگر از جمله دلایلی است که افراد را به استفاده از لوکال هاست‌ها ترغیب می‌کند. در این مقاله به توضیح درباره Localhost، مزایا و کاربرد آن می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای لوکال هاست

استفاده از لوکال هاست مزایای زیادی دارد که مسیر را برای توسعه وب سایت‌ها هموار می‌سازد. در اینجا به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

  • سرعت توسعه: شما با استفاده از Localhost می‌توانید تغییرات مدنظر خود را با سرعت بیشتری انجام دهید و خطاها را با سرعت بیشتری برطرف سازید و کدها را بهبود بخشید.
  • امنیت: حفظ امنیت داده‌ها زمان اعمال تغییرات امری مهم به حساب می‌آید. در لوکال هاست امنیت داده‌های شما حفظ شده و از دسترسی ناخواسته به داده‌ها جلوگیری می‌شود.
  • مقرون به صرفه بودن: استفاده از لوکال هاست نسبت به سرویس‌های میزبانی وب مقرون به صرفه تر می‌باشد که این امر به شما کمک می‌کند تا هزینه توسعه و تست را کاهش دهید.
  • کار هم‌زمان: شما با استفاده از Localhost می‌توانید به صورت هم‌زمان روی چند پروژه کار کنید.
  • و…

شما با استفاده از لوکال هاست می‌توانید توسعه و تست برنامه‌های خود را با سرعت بالاتر، ایمنی و کارآمدی بیشتر انجام دهید.

کاربردهای لوکال هاست چیست؟

در این جا برخی از کاربردهای Localhost را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • امتحان کنید.

زمانی که یک وب سایت را راه اندازی می‌کنید مسلماً برایتان مهم است که وب سایت شما در اینترنت چه عملکردی دارد. به تبع انتشار وب سایت آن هم بدون بررسی و آزمایش جهت شناخت و بررسی خطاها کاری بیهوده به حساب می‌آید. در اینجا شما می‌توانید از لوکال هاست استفاده نمایید.

Localhost به شما اجازه می‌دهد تا وب سایت خود را در رایانه خود بررسی کنید و اگر برنامه شما به تغییری نیاز داشت آن را اعمال نمایید.

  • تست سرعت

برای آزمایش وب سایتتان کافی است درخواست خود را به لوکال هاست بفرستید تا بتوانید شرایط مختلف را مورد بررسی قرار دهید. در کنار آن تست سرعت نیز وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید سرعت برنامه، پینگ و دیگر موارد را بررسی نمایید.

  • امنیت

در عصر امروز حملات سایبری و خطر از دست رفتن داده‌ها وجود دارد که افراد را با نگرانی‌های زیادی مواجه می‌سازد. لوکال هاست با حفظ امنیت داده‌های شما در برابر خطرات و درخواست‌های مضر این مشکل را بر طرف می‌سازد.

تفاوت هاست و لوکال هاست چیست؟

تفاوت‌های میان هاست و لوکال هاست به شرح زیر است:

  • عدم محدودیت

در صورتی که شما از هاست‌های اشتراکی استفاده نمایید محدودیت‌هایی برای شما وجود دارد مثل حجم آپلود و حافظه اندک. ولی در لوکال هاست این محدودیت‌ها وجود ندارد و شما می‌توانید هر میران که لازم است منابع را به هاست‌های خود اختصاص دهید.

  • هزینه کمتر

اگر قصد آزمایش پروژه برنامه نویسی را دارید هاست اشتراکی انتخاب مناسبی برای شما نمی‌باشد و هزینه بالایی را در پی دارد. در کنار آن اعمال تغییرات روی هاست‌های اشتراکی زمان بر بوده و حتی احتمال خطا نیز بر روی آن وجود دارد. پس شنا می‌توانید با انتخاب لوکال هاست بدون پرداخت هزینه و نصب آسان آن نیازهای خود را برطرف ساخت و در آخر پروژه را بر روی هاست اصلی آپلود نمایید.

  • تجربه امنیت بالا

اگر در کدهای برنامه نویسی خود دچار خطایی شوید استفاده از هاست‌های اشتراکی می‌تواند مشکلات امنیتی به همراه بیاورد. پس از لوکال هاست استفاده نمایید تا این خطاها را بر طرف ساخته تا مشکلات امنیتی ایجاد نشود.

  • بی نیاز به اینترنت

استفاده از لوکال هاست به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان و مکان کدهای خود را اجرا کنید و یک مدیریت آسان را برای شما به همراه خواهد آورد.

نرم‌افزارهای ایجاد لوکال هاست

برای ایجاد لوکال هاست شما می‌توانید از نرم‌افزارهای زیادی استفاده کنید. در اینجا به معرفی برخی از این نرم افزارها می‌پردازیم.

  1. XAMPP: از معروف‌ترین نرم افزارها برای ایجاد لوکال هاست به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از ابزارهای مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  2. MAMP: این نرم افزار برای سیستم عامل‌های macOS کاربرد دارد که نیازهای شما را بر طرف می‌سازد
  3. Docker: این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌های مختلفی را در containerized اجرا نمایید و محیط‌های سفارشی را برای توسعه و تست ایجاد نمایید.
  4. Laragon: این نرم افزار برای توسعه برنامه‌های وب با استفاده از Laravel کاربرد دارد. 
  5. و…

این مجموعه از نرم افزارها امکانات مختلفی داشته و بعضی از آن‌ها برای سیستم‌عامل‌های خاصی بهینه شده‌اند. فراموش نکنید که برای یک انتخاب مناسب شما بایستی نیازهای خود را شناسایی و بر اساس آن نرم افزار مناسب را انتخاب نمایید.

و در آخر

همان‌طور که در مقاله عنوان کردیم لوکال هاست فضایی است این که این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید وب سایت خود را پیش ازآنکه در اختیار عموم قرار دهید بررسی نمایید. شما با استفاده از لوکال هاست می‌توانید مشکلاتی که در وب سایت شما وجود دارد را قبل از آپلود بر طرف نمایید تا وب سایتی بدون مشکل را در اختیار افراد قرار دهید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور لوکال هاست میزبانی وب