نصب وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی لوکال هاست

ما در این آموزش قصد داریم روش نصب وردپرس بر روی localhost را به صورت گام به گام به شما آموزش دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

نصب وردپرس روی localhost

درصورتی که قصدنصب وردپرس روی localhost (سیستم خودتان) را دارید، برای اجرای آن می‌توانید از سه نرم‌افزار Wampserver، Xampp و MAMP استفاده کنید. این نرم‌افزارها اجازه اجرای سایت روی یک هاست محلی (localhost) را به شما می‌دهند. کاربران ویندوز می‌توانند از نرم‌افزار Wampserver، کاربران لینوکس از نرم‌افزار Xampp و همچنین کاربران مک می‌توانند از MAMP استفاده کنند.

نصب وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی localhost

آموزش نصب وردپرس روی Wampserver

  • نرم‌افزار مورد نظر را روی سیستم خودتان نصب و راه اندازی کنید.
  • بر روی آیکون نرم‌افزار Wampserver در نوار پایین ویندوز چپ کلیک کنید و بر روی گزینه Start All Services کلیک کنید.
نصب وردپرس
  • در این مرحله ما باید یک فولدر با عنوان آدرس سایت مجازیمان می‌کنیم. در آدرسی که ومپ را نصب کرده‌اید بروید و فولدر www را باز کنید. در این پوشه، یک فولدر با هر نامی که دوست دارید ایجاد کنید. توجه داشته باشید که نام فولدرتان فاصله و کارکتر خاص نداشته باشد. در واقع نام این فولدر به عنوان آدرس سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
نصب وردپرس

هسته ودرپرس

  • در این مرحله باید هسته وردپرس را دانلود کنیم. برای دانلود جدیدترین نسخه وردپرس باید به نشانی WordPress.org بروید و جدیدترین نسخه وردپرس را دانلود کنید.
  • پس از دانلود، فایل Zip هسته وردپرس را در فولدری که ساخته‌ایم قرار می‌دهیم و محتویاتش را از حالت Zip خارج می‌کنیم و مطابق عکس در فولدر مورد نظر قرار می‌دهیم.
نصب وردپرس

ساخت دیتابیس

  • در این مرحله ما باید دیتابیس (پایگاه داده) بسازیم تا اطلاعات وردپرس بر روی آن ذخیره شود. برای ساخت دیتابیس وردپرس، مرورگر خود را باز کنید، سپس عبارت localhost را در قسمت مشخص شده در تصویر زیر، وارد کنید. صفحه‌ای مانند تصویر زیر برایتان نمایش می‌دهد.

نصب وردپرس
  • در پایین صفحه بر روی گزینه PhpMyAdmin کلیک کنید. در صفحه جدید نیاز به اطلاعات ورود به دیتابیس داریم.
نصب وردپرس

بعد از اینکه پنل MySQL باز شد، در سمت چپ دیتابیس‌هایی که قبلاً ساخته شده قابل مشاهده است.

  • در ابتدا، روی گزینه New کلیک کنید تا صفحه زیر برایتان نمایش داده شود.
  • طبق عکس زیر ابتدا نام دیتابیستان را به دلخواه وارد کنید، سپس نوع انکد را بر روی utf8_general_ci قراردهید تا هم از زبان فارسی پشتیبانی شود و هم از سایر زبان‌ها به درستی استفاده شود.
  • سپس بر روی گزینه Create کلیک کنید تا دیتابیس ایجاد شود.
نصب وردپرس

تکمیل نصب هسته وردپرس

  • در مرورگرتان آدرس localhost/pouyanwp (به جای pouyanwp نام فولدر خودتان) را وارد کنید و سپس زبان وردپرس خود را روی (فارسی)قرار دهید. بعد از این کار صفحه زیر را نمایش می‌دهد.
نصب وردپرس
  • روی گزینه «بزن بریم» کلیک کنید.
  • در صفحه جدید اطلاعات دیتابیسی که ساخته‌ایم را وارد می‌کنیم:
  1. نام پایگاه‌داده: pouyanwp (نام پایگاه‌داده‌ای که تعیین کرده‌اید)
  2. نام کاربری: root
  3. رمز عبور: پسوردی در نظر نگرفته‌ایم
  4. میزبان پایگاه‌داده: localhost 
  5. در حالت پیشفرض wp است و در صورتی که نیاز دارید بر روی یک دیتابیس بیش از یک وردپرس نصب کنید، می‌توانید پیشوند دیگری در نظر بگیرید. ما در این آموزش نیازی به نصب چند وردپرس نداریم و این گزینه را نیز بدون تغییر باقی می‌گذاریم.
نصب وردپرس
  • در صورتی که تمام اطلاعات را درست وارد کرده‌باشید در صفحه بعدی یک گزینه باعنوان راه‌اندازی نصب به شما نمایش خواهد داد. روی آن کلیک کنید تا به مرحله بعد منتقل شویم.
  • در مرحله بعد عنوان سایتتان را بنویسید، نام‌کاربری و پسورد جهت ورود به پنل مدیریت وردپرس را واردکنید. بعد از آن ایمیلتان را وارد کنید و درنهایت روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید.
نصب وردپرس

شما هم‌اکنون موفق به نصب وردپرس بر روی localhost شدید. روی گزینه ورود کلیک کنید و نام‌کاربری و رمزی که در مرحله قبل در نظر گرفتید را وارد کنید تا به داشبورد مدیریت وردپرس هدایت شوید. 

نصب وردپرس

و در آخر

امیدوارم توسط این آموزش توانسته باشید وردپرس را به صورت کامل بر روی wampserver نصب کنید، درصورتی که سوال یا مشکلی درمورد نصب وردپرس روی wampserver دارید؛ از طریق فرم ارسال نظر در پایین همین مقاله سوالاتتان را ارسال کنید، ما سعی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست وردپرس