وردپرس

وردپرس چیست؟

فهرست مطالب

وردپرس یا (WordPress) به اختصار (WP) یک سیستم مدیریت محتوا یا (CMS) است که یک نرم افزار بسیار محبوب و کاربردی است که میتواند برای افرادی که تا به حال هیچ تجربه کد نویسی ندارند و می‌خواهند یک وبسایت، وبلاگ و یا اپلیکیشن بسازند؛ بسیار مفید است. WordPress ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای ساخت یک وب‌سایت یا وبلاگ است. یکی دیگر از مزایا این نرم افزار این است که هیچ هزینه ای ندارد و هرکس می‌تواند آن را بصورت رایگان نصب؛ و از آن برای ساخت و ویرایش وبلاگ براحتی استفاده کند. شاید باورش سخت باشد اما بیش از 43.3% از سایت های فضای اینترنت تحت کنترل وردپرس است؛ یعنی به‌طور تقریبی از هر چهار وب‌سایتی که بازدید می‌کنید بیش از دو وبسایت احتمالا توسط وردپرس پشتیبانی می‌شود.

چه نوع وب سایت هایی با کمک وردپرس ساخته می‌شوند؟

در سال های گذشته از وردپرس به عنوان ابزاری جهت ایجاد وبلاگ استفاده می‌شد ولی امروزه با ایجاد تغییرات در کدها و با کمک افزونه های موجود می‌توانید هر نوع وب سایت را ایجاد نمایید که برای مثال می‌توان به مواردی چون انجمن ها، شبکه های اجتماعی و وب سایت های تجاری اشاره کرد.

WordPress.org و WordPress.com | تفاوت ها

WordPress.orgکه به آن وردپرس خود میزبان نیز می‌گویند یک نرم افزار رایگان می‌باشد که بر روی میزبان وب نصب و در نهایت وب سایتی متعلق به خود را ایجاد می‌کند.

WordPress.com  توسط WordPress.org پشتیبانی می‌شود و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که این پلتفرم رایگان نبوده و جهت استفاده از آن باید هزینه پرداخت شود.

آیا به یک هاست سریع، ایمن و مناسب برای توسعه دهندگان برای سایت های مشتری خود نیاز دارید؟

به وب سایت پویان آی تی مراجعه کنید و از استفاده از یک هاست پر سرعت و ایمن لذت ببرید. 

تاریخچه|سازندگان وردپرس

تاریچه ی ایجاد وردپرس به سال 2003 برمی‌گردد. از آنجایی که این نرم افزار منبع باز است در طی گذشت زمان و توسط جمعی از افراد ایجاد شد اما مبنای پایه گذاری آن توسط مت مولنوگ و مایک لیتل ایجاد شد.

تاریخچه ی ایجاد وردپرس طولانی است ولی باید بدانیم که این نرم افزار مرحله به مرحله پیشرفت کرد و به لطف مشارکت کنندگان  به راه حلی محبوب برای ایجاد انواع وب سایت ها تبدیل شد.

اهمیت ورد پرس 1.0

مت شاخه جدیدی از b2 را در SourceForge با جدا کردن مفهوم اصلی توسعه داد. او با کمک مایکل لیتل و Michel valdrighi نسخه دیگری ساخت و نامش را وردپرس گذاشتند.

وردپرس 1.0 در سال 2004 برای عم.م مردم منتشر شد. اسم رمز آن “دیویس” بود زیرا مت هنرمندان موسیقی جاز به خصوص مایلز دیویس را دوست داشت. همانند پلتفرم امروزی، این نسخه شاملچندین دسته برای گروه بندی محتوای وب‌سایت شما و نظارت بر نظرات است.

ظهور وردپرس 

WP پس از تغییر ساختار قیمت گذاری توسط رقبا مورد توجه قرار گرفت. کاربران هم شروه به جستجو راه حل های جایگزین مانند وردپرس کردند. مت بعد از ترک شغل خود، شرکت Automattic خود را تاسیس کرد. او 1.10 میلیون دلار از سرمایه گذاران متعدد در سری A جذب کرد.

وردپرس امروزی 

این نرم افزار اکنون یک جامعه رو به رشد از توسعه دهندگان،طراحان و وبلاگ نویسان است. وردپرس تجربه کاربری خود را در سال2017، با ادیتور جدیدی به نام گوتنبرگ دوباره طراحی کرد. آخرین نسخه وردپرس 5.0 (Bebo)، شامل یک تم و ویترین جدید و بهبود یافته است. صنعت های بزرگ همچنان ارزش پلتفرم را می‌بینند.

وردپرس، نرم افزاری جهانی

امروزه این نرم افزار توسط افراد مختلف در زمینه های متفاوت مورد استفاده قرار میگیرد به عنوان مثال می‌توان به مایکروسافت اشاره کرد.

مزایای استفاده از وردپرس چیست؟

امروزه از وردپرس به عنوان یکی از محبوب ترین نرم افزار‌ها استفاده می‌شود، حال به بررسی هرکدام از آن ها می پردازیم:

  • رایگان و متن باز بودن

    یکی از مزایای مهم این نرم افزار رایگان و متن باز بودن آن می‌باشد که این ویژگی در سایر نرم افزارها کمتر دیده می‌شود.علاوه بر آن امکان اضافه نمودن افزونه ها و سایر امکانات در وردپرس وجود دارد که با کمک آن می‌توان وب سایت را تغییر داد.

  • توسعه پذیری

تم‌ها و افزونه‌ها از جمله ابزاری هستند که به کمک آن ها می‌توان در وب سایت تغیراتی را ایجاد کرد.

از تم‌ها جهت ایجاد تغییرات در ظاهر وب سایت و از پلاگین ها جهت تغییر در نحوه ی عملکرد وب سلایت ها استفاده می‌شود.

  • منعطف بودن

در وردپرس می‌توانیم هر نوع وب سایتی را ایجاد نماییم و در کنار آن وب سایت خود را نیز کامل تر نماییم.

  • نصب آسان

یکی از مزایای این نرم افزار نصب راحت آن است که سبب تمایز آن با سایرین می‌شود.

وردپرس
  • راهنمایی در همه جا

وردپرس به عنوان نرم افزاری محبوب در همه جا حضور دارد بنابراین در صورت ایجاد مشکل و احتیاج به راهنمایی می‌توانید به وبلاگ ها، آموزش ها و… مراجعه و مشکلات خود را بر طرف نمایید.

تنها ساختن یک وب‌سایت کافی نیست. مردم باید از طریق موتور جستجو وب‌سایت شما را پیدا کنند و از آن بازدید کنند. با افزونه های SEO، مانند Yoast SEO، می‌توانید رتبه خود را با پیشنهادات پیوند داخلی وقالب های توضیخات متا افزایش دهید.

  • پشتیبانی از انواع رسانه ها

وردپرس از همه رسانه های اصلی پشتیبانی میکند. بنابراین می‌توانید از هر ترکیبی از جمله: متن،تصویر و ویدئیو؛ در وبسایت خود استفاده کنید. در این بازار رقابتی برای جلب توجه مصرف کنندگان، خوب است بدانید این پلتفرم به شما آزادی خلاقیت می‌دهد.

  • امنیت

همانطور که می‌دانید یکی از بزرگترین دغدغه های اصلی کسب و کارها امنیت است. با نقض های دیتا که هر سال اتفاق می‌افتد ، برای اطمینان خاطر بیشتر که از اطلاعات شما و همچنین مشتریانتان محافطت شود، باید افزونه‌ها را به‌روز کنید و پسورد ها را ایمن کنید. وردپرس یکی از مطمئن‌تزین پلت‌فزم های CMS است. این پلت‌فرم چندین ویژگی را برای امنیت بیشتر وب‌سایت شما ارائه می‌دهد، مانند خروج از سیستم کاربران بیکار و افزودن احراز هویت دو مرحله ای.

  • انعطاف پذیری

WP به شما این امکان را می دهد که انواع مختلفی از وب سایت ها را از وبلاگ های شخصی و فروشگاه های آنلاین گرفته تا مجلات و روزنامه های آنلاین ایجاد کنید.

  • استفاده رایگان

استفاده از این برنامه هیچ هزینه ای برای شما ندارد و به همین دلیل این برنامه محبوبیت زیادی بین افراد دارد.

نتیجه گیری

بنابراین وردپرس از بهترین و محبوب ترین راه ها برای ساخت وب سایت می باشد که دارای مزایای فراوانی است که آن را از سایرین متمایز می‌سازد و به کمک آن می‌توانید به راحتی هر نوع وب سایتی را ایجاد نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وردپرس