مزایای استفاده از سرویس سرور مجازی

مزایای استفاده از سرویس سرور مجازی

فهرست مطالب

در طی سال‌های گذشته مجازی سازی فناوری‌ای محبوب در کسب و کارهای مختلف به شمار می‌آید که یکی از آن‌ها سرور مجازی است. این سرورها به چندین ماشین مجازی اجازه می‌دهند تا در یک ماشین فیزیکی قرارگیرند. در این مقاله به توضیح مختصری درباره ی سرورهای مجازی می‌پردازیم. همینطور مزایای استفاده از سرویس سرور مجازی را برای مشاغل گوناگون بیان خواهیم کرد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی که به عنوان سرور خصوصی مجازی (VPS) نیز شناخته می‌شود، نوعی سرویس میزبانی است که به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا یک سرور فیزیکی یکسان را به اشتراک بگذارند و در عین حال محیط ایزوله خود را با منابع اختصاصی مانند CPU، RAM و ذخیره‌سازی حفظ کنند. به عبارت دیگر، یک سرور مجازی بخش پارتیشن بندی شده‌ای از یک سرور فیزیکی است که به عنوان سرور مجزای خود عمل می‌کند و با سیستم عامل و نرم افزار خود کامل می شود. سرورهای مجازی اغلب برای میزبانی وب، محیط‌های توسعه و محیط‌های آزمایشی استفاده می‌شوند، زیرا روشی مقرون به صرفه برای میزبانی چندین برنامه در یک سرور فیزیکی واحد ارائه می‌کنند.

مزایای استفاده از سرورهای مجازی

در این بخش به معرفی برخی از مزایای سرورهای مجازی می‌پردازیم :

  • کم هزینه

سرورهای مجازی انرژی و خنک کننده ی کمتری مصرف می‌کنند که این امر میزان مصرف انرژی را در آن به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

  • مقیاس پذیری

سرورهای مجازی می‌توانند منابع را به صورتی دلخواه و بدون ایجاد تغییر در وضعیت خود اضافه یا حذف کنند که این کار سرعت و کارآمدی بالاتری را به همراه دارد و خطر خرابی و ایجاد اختلال در برنامه‌ها را کاهش می‌دهد.

  • انعطاف

میزان انعطاف پذیری در سرورهای مجازی نسبت به سرورهای فیزیکی بیشتر است.

cost
  • اعتماد

از آن‌جا که این سرورها نسبت به سرورهای فیزیکی کمتر در معرض خرابی قرار می‌گیرند قابل اعتمادترند. علاوه بر آن، سرورهای مجازی در سرورهای فیزیکی وجود دارند. این امر زمان خرابی را کم کرده و تداوم خدمات را به همراه خواهد داشت.

  • امنیت

به دلیل ساختار ایزوله‌ای که این سرورها دارند امنیت بالاتری را نسبت به سرورهای فیزیکی دارند که خطر نقض داده‌ها یا دسترسی غیرمجاز را به حداقل می‌رساند و سرورهای مجازی را به ویژه برای مدیریت داده‌های حساس یا محرمانه مفید می‌کند.

backup
  • بازیابی آسان

سرورهای مجازی با اجازه به کسب و کارها برای ایجاد و مدیریت پشتیبان گیری از ماشین های مجازی خود، بازیابی را آسان تر می‌کنند. پشتیبان‌گیری‌ها را می‌توان به راحتی به مکان دیگری یا فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر منتقل کرد و اطمینان حاصل کرد که برنامه‌ها و سرویس‌های حیاتی می‌توانند به سرعت پس از یک فاجعه بازیابی شوند. این باعث می‌شود سرورهای مجازی انتخاب خوبی برای مشاغلی باشند که به در دسترس بودن بالا و قابلیت‌های بازیابی فاجعه قوی نیاز دارند.

  • استفاده بهتر از منابع

سرورهای مجازی می‌توانند منابع فیزیکی یکسانی مانند CPU، حافظه، ذخیره سازی و پهنای باند شبکه را به اشتراک بگذارند. این امر کارایی بیشتر و کاهش ضایعات را به همراه دارد و می‌تواند باعث صرفه جویی در هزینه کسب و کار و بهبود عملکرد شود و در نهایت استفاده ی بهتری از منابع را نسبت به سرورهای فیزیکی ایجاد خواهد کرد.

و در آخر

سرورهای مجازی مزایای زیادی را برای مشاغل گوناگون ایجاد خواهند کرد. داشتن ویژگی‌هایی همچون صرفه جویی در هزینه، مقیاس پذیری، انعطاف پذیری، افزایش قابلیت اطمینان، بهبود امنیت و دیگر موارد آن را به گزینه ی مطلوب برای مشاغل مبدل ساخت. شما با استفاده از سرورهای مجازی زیرساخت فناوری اطلاعات خود را بهتر مدیریت خواهید کرد و از ایمنی و سازگاری آن با دیگر برنامه‌ها مطمئن خواهید شد.

پویان آی تی با ارائه ی سروهای مجازی از کشورهای مختلف این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید زیرساختی پایدار را برای سایت‌ها و پروژه‌های خود به ارمغان بیاورید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

VPS سرور مجازی سرور میزبانی وب