آموزش نصب افزونه LiteSpeed Cache

آموزش نصب افزونه LiteSpeed Cache

فهرست مطالب

همان‌طور که می‌دانید داشتن سرعت مناسب در سایت‌های وردپرسی امری مهم می‌باشد. یکی از راهکارهای بهبود سرعت آن‌ها استفاده از افزونه LiteSpeed Cache است. این افزونه که توسط تیم لایت اسپید گسترش یافت باعث می‌شود با وب سرور لایت اسپید شما سازگار باشد. از دیگر مزایای این افزونه رایگان و بدون محدودیت بودن آن می‌باشد. در این مقاله سعی داریم تا به توضیح نصب افزونه LiteSpeed Cache بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

لایت اسپید چیست؟

وب سروری قدرتمند می‌باشد که هدف از ایجاد آن بهبود سرعت و کارایی وب سایت‌ها است. ابن وب سرور با استفاده از تکنولوژی‌های جدید اجازه می‌دهد تا وب سایت‌ها با سرعت بالاتری بارگذاری شده و تجربه کاربری را بهبود ببخشند. از جمله ویژگی‌های مهمی که این وب سرور ارائه می‌دهد می‌توان به فشرده سازی محتوا، بهینه‌سازی تصاویر، کش سازی هوشمند، وب سوکت‌ها، پشتیبانی از HTTP/3، و جلوگیری از حملات دنباله‌دار مانند DDoS اشاره کرد. به عبارتی ساده‌تر لایت اسپید جایگزینی قدرتمند برای وب سرورهاست و به وب سایت‌ها اجازه می‌دهد تا خدمات خود را با سرعتی بالاتر و کیفیت مناسب‌تر ارائه دهند.

مزایای لایت اسپید

لایت اسپید با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد خود سرعت، کارایی و امنیت وب سایت‌ها را بهبود می‌بخشد. برخی از مزایای ارائه شده توسط لایت اسپید به شرح زیر است.

  1. افزایش سرعت بارگذاری: وب سرور لایت اسپید با استفاده از تکنولوژی‌های فشرده‌سازی، کش‌سازی و بهینه‌سازی محتوا سرعت بارگذاری صفحات را بالا برده و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.
  2. کاهش زمان پاسخگویی: زمان پاسخگویی در لایت اسپید کوتاه بوده و عملکرد کلی وب سایت را بهبود می‌بخشد.
  3. مصرف بهینه منابع: لایت اسپید از منابع به صورت بهینه و کارآمد استفاده می‌کند و میزان مصرف پردازنده و حافظه را به حداقل می‌رساند.
  4. امنیت بالا: داشتن ویژگی‌های امنیتی مثل جلوگیری از حملات DDoS، محدودیت دسترسی، دیواره آتش و افزونه‌های امنیتی به وب سایت شما در برابر تهدیدات امنیتی کمک می‌کند.
  5. مدیریت بهتر کش: کنترل دقیق‌تر و بهتر بر روی مکانیزم‌های کش که به بهینه‌سازی بیشتر عملکرد و کارایی وب سایت کمک می‌کند.
  6. و…

لایت اسپید با ادغام سرعت، امنیت، بهینه‌سازی و امکانات پیشرفته، به وب سایت‌ها کمک می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشند و همچنین مدیران را قادر به مدیریت بهتر منابع و عملکرد وب‌سایت‌ها کند.

نصب افزونه LiteSpeed Cache مرحله به مرحله

در مرحله اول نصب افزونه LiteSpeed Cache، افزونه‌ها را انتخاب کرده و روی گزینه ی افزودن کلیک نمایید.

مرحله اول نصب LiteSpeed_censored

در کادر بالا سمت چپ، LiteSpeed Cache را سرچ کرده و آن را نصب نمایید.

وارد بخش تنظیمات کنترل کش شوید، کش موبایل را روشن کرده و تغییرات را ذخیره نمایید.

مرحله سوم LiteSpeed

در نهایت کش مرورگر خود را نیز فعال و تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

مرحله چهار LiteSpeed

تنظیمات مربوط به TTL

در این قسمت شما می‌توانید زمان انقضای کش را مشخص نمایید و مشخص کنید Cache هرصفحه پس از چه مدتی پاک شود.

تنظیمات مربوط به TTL

پاکسازی کش

پاکسازی زمان ارتقا به این معنی است که درصورت آپدیت کردن قالب، کش ما را خالی کند. این گزینه بسیار مهم است و در بخش‌های مختلف آن مشخص می‌کنید هنگام به روز رسانی یک پست در وب سایت کدام بخش آن باید پاک شود.

پاکسازی کش

تنظیمات ESI

این تنظیمات زمانی استفاده می‌شود که شما در وب سرور خود ESI را فعال کرده‌ باشید.

تنظیمات ESI

فعالسازی کش Object

فعالسازی این مورد به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سایت خود را با سرعت بالاتری بارگذاری نمایید. در ابتدا بررسی کنید MemCached یا Redis فعال باشند. در صورتی که هردو آن‌ها غیر فعال بودند این گزینه را روشن نکنید و در غیر این صورت (اگر یکی از آن‌ها فعال باشد) این کار را انجام داده و این گزینه را روشن می‌کنیم و یکی از Memcached یا Redis را انتخاب می‌نماییم. فراموش نکنید که استفاده از Object Cacheing سرعت دیتابیس ما را افزایش خواهد داد.

فعالسازی کش Object

کش مرورگر

در این قسمت تنظیمات کش مرورگر خود را تعیین خواهیم کرد. مثلاً اگر تصویری در سایت ما باز شد تا چه زمانی در مرورگر کاربر باقی بماند.

کش مرورگر

تنظیمات پیشرفته لایت اسپید کش

در این بخش شما می‌توانید بخشی از تنظیمات دیگر را مشخص کنید. فقط فراموش نکنید که اگر همزمان شما از HTTP و HTTPS استفاده می‌کنید، گزینه بهبود سازگاری HTTP/HTTPS را فعال کنید. انتخاب گزینه کلیک فوری می‌تواند بعضی مشکلات را برای شما به همراه بیاورد و بار سرور شما زیاد کرده و درخواست‌هایی را برای آن ارسال می‌کند که می‌تواند مشکلاتی را به همراه بیاورد. ولی در کل در صورتی که روشن بودن آن مشکلی ایجاد نکند بهتر است که فعال باشد.

تنظیمات پیشرفته لایت اسپید کش

و در آخر

امیدواریم مقاله نصب افزونه LiteSpeed Cache برای شما کارآمد بوده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سرور افزونه LiteSpeed