stable diffusion

هوش مصنوعی Stable Diffusion چیست؟

فهرست مطالب

این روزها بازار هوش مصنوعی و تبدیل متن به عکس دلخواه بسیار داغ شده است. یکی از این هوش مصنوعی‌ها Stable Diffusion می‌باشد که این امکان را برای شما و دیگر کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانید متن دلخواه خود را به عکس تبدیل نمایید.

Stable Diffusion در یک نگاه

در گذشته هوش مصنوعی‌های مبدل متن به عکس به صورت محدودی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. با وجود آن که این مسیر در ماه‌های گذشته تغییر کرده ولی همچنان برخی از این سرویس‌ها اعتبارات رایگان محدودی را به کاربران می‌دهند و در نهایت آن‌ها را مجبور به پرداخت هزینه می‌سازند.

Stable Diffusion تولیدی از Stability AI است و گزینه‌ای مناسب برای علاقه مندان به نرم افزارهای منبع باز به شمار می‌رود. Stable Diffusion انعطاف‌پذیرترین تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی است و کاملاً متن باز است و حتی می‌توانید مدل‌های خود را بر اساس مجموعه داده‌های خود آموزش دهید تا دقیقاً همان نوع تصاویری را که می‌خواهید تولید کند.

نحوه استفاده از سرویس Dream Studio

در حال حاضر روش‌های متعددی برای بهره وری از هوش مصنوعی Stable Diffusion وجود دارد که در اینجا به توضیح روش Dream Studio می پردازیم:

در این مرحله ابتدا وارد سایت DreamStudio.ai شوید. شما می‌توانید در آن ثبت نام کرده یا از حساب کاربری گوگل یا دیسکورد خود استفاده نمایید.

این منو این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید سبک خاصی از تصویر را برای Stable Diffusion انتخاب کنید. مهمترین کادر Prompt است. در اینجا شما می‌توانید توضیحی درباره ی آنچه می‌خواهید Stable Diffusion ایجاد کند را وارد کنید. با وارد کردن فرمان خود، می‌توانید فعلاً گزینه‌های دیگر را نادیده بگیرید و روی Dream کلیک کنید.

Stable Diffusion

چند لحظه صبر کنید تا DreamStudio کار خود را انجام دهد. چهار گزینه برای انتخاب خواهید داشت. تصویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید، سپس می‌توانید از دکمه‌های بالای نوار کناری سمت راست برای دانلود آن استفاده کنید (و به صورت اختیاری رزولوشن را ارتقا دهید)، از درخواست مجدد استفاده کنید، تغییرات اضافی ایجاد کنید، آن را ویرایش یا آن را به عنوان تصویر اولیه تنظیم کنید.

Stable Diffusion

تصویر خود را در Stable Diffusion اصلاح کنید

در اینجا به معرفی دستورات Stable Diffusion برای اصلاح تصاویر می‌پردازیم :

  1. تمرکز بر روی کادر Prompt : بر روی متن نوشته شده بر روی این کادر تمرکز نمایید و برای استفاده حداکثری از آن، تصویری را که می‌خواهید ایجاد کنید تا حد امکان با جزئیات توصیف کنید.
  2. درخواست‌های خود را پیچیده نکنید: درخواست‌های خود را خیلی پیچیده نکنید. هرچه جزئیات بیشتری را وارد کنید، احتمال گیج شدن بیشتر می‌شود.
  3. توجه به جزئیات : با توجه به این مورد می‌توانید توصیف کننده‌هایی برای موضوع، رسانه، محیط، نور، رنگ، حالت، ترکیب و موارد دیگر اضافه کنید.
  4. امتحان کنید : بهترین راه برای یادگیری این است که چیزهای مختلف را امتحان کنید.

از Negative Prompt استفاده کنید!

استفاده از Negative Prompt این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید مواردی را که نمی‌خواهید در تصویر شما گنجانده شود فهرست کنید. مثلا من در اینجا خواستم گل‌ها از تصویر حذف شوند.

از یک تصویر به عنوان بخشی از درخواست استفاده کنید!

کادر Image به شما امکان می‌دهد تصویری را برای استفاده به عنوان بخشی از درخواست آپلود کنید. این فوق العاده قدرتمند است و به شما امکان می‌دهد ترکیب، رنگ و سایر جزئیات تصویر را کنترل کنید. هنگامی که یک تصویر را آپلود کردید، می‌توانید تعیین کنید که چقدر می‌خواهید روی هنر تولید شده تأثیر بگذارد. سی و پنج درصد پیش‌فرض است و بسیار خوب کار می‌کند، اگرچه می‌توانید آن را تغییر دهید. مثلا من از عکس آپلود شده فوق استفاده کردم و بعد از آن خواستم تصویر سگی گریان و گرسنه را نشان دهد.

تنظیمات تصویر انتشار پایدار بیشتر

Stable Diffusion دارای چند تنظیمات دیگر است که می توانید آن‌ها را تغییر دهید :

  • نسبت تصویر: پیش‌فرض 1:1 است، اما در صورت تمایل می‌توانید 7:4، 3:2، 4:3، 5:4، 4:5، 3:4، 2:3 و 7:4 را انتخاب کنید.
  • تعداد تصاویر: می توانید برای هر درخواست بین یک تا ده تصویر ایجاد کنید.

نحوه ویرایش تصاویر با Stable Diffusion

برای ویرایش تصویر چهار گزینه را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. ابزارهای نقاشی درونی و نقاشی بیرونی DreamStudio نسبت به DALL.E 2 انسجام کمتری دارند. اما بازی با آن سرگرم کننده است و نشان می‌دهد که چگونه تولید کننده‌های تصویر هوش مصنوعی ممکن است در چند سال آینده به صورت تجاری مورد استفاده قرار گیرند.

Stable Diffusion

و در آخر 

Stable Diffusion در حال بهتر و بهتر شدن است، اما اگر می‌خواهید چیز متفاوتی را امتحان کنید، باید DALL.E 2 و Midjourney، دو تولیدکننده تصویر برتر هوش مصنوعی دیگر را نیز بررسی کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Stable Diffusion هوش مصنوعی