پیج اتوریتی

پیج اتوریتی چیست؟ + تأثیر آن بر سئو

فهرست مطالب

اینکه چگونه میزان دیده شدن وب سایت خود را بالا ببریم سؤالی است که می‌تواند ذهن افراد را به خود مشغول سازد. در عصر حاضر تبلیغات به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده بازدید بالای صفحه شما باشد. این جاست که پیج اتوریتی معنا پیدا می‌کند. در این محتوا قصد داریم تا به توضیح درباره پیج اتوریتی بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

پیج اتوریتی و دامین اتوریتی چیست؟

مسلماً در دنیای سئو اصطلاحات به خصوصی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پیج اتوریتی و دامین اتوریتی نیز از این دست اصطلاحات هستند. این دو مفهوم در مسیر اندازه گیری ارزش و اعتبار وب سایت شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  1. پیج اتوریتی عبارت است از معیاری که از آن برای ارزیابی ارزش و اعتبار یک صفحه در وب سایت می‌پردازد. در راستای اندازه گیری این اعتبار شما کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید که برای مثال می‌توان به تعداد و کیفیت بک لینک‌ها، محتوای صفحه، روند بازدید صفحه و دیگر موارد اشاره کرد.
  2. دامین اتوریتی: ارزیابی ارزش و اعتبار کل وب سایت یا دامنه اصلی آن است که از ابزار زیادی در اندازه گیری آن استفاده می‌کند.

پیج آتوریتی مهم‌تر است یا دامین آتوریتی؟

اینکه کدام‌یک از این موارد از دیگری مهم‌تر هستند به عوامل زیاد بستگی دارند. مثلاً اگر می‌خواهید وب سایتتان در رتبه بندی بالایی در موتورهای جستجو قرار بگیرد دامنه اتوریتی آن خیلی مهم است. به عبارت کلی ارزش و اعتبار کلی وب سایت اثر بیشتری بر رتبه بندی آن در موتورهای جستجو دارد. اگر وب سایت ما در مسیر رشد و توسعه قرار دارد پیج اتوریتی نقش مهمی دارد و می‌تواند به بهبود رتبه بندی صفحات کمک کند. یا حتی در تولید محتوا نیز با ارائه محتوای جذاب و منحصر به فرد در وب سایت، پیج اتوریتی نقش مهم‌تری خواهد داشت چرا که می‌تواند بر روی صفحات و یا محتوا منحصر به فردی متمرکز شود.

بنابراین، مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری بین پیج آتوریتی و دامنه آتوریتی، موارد خاص و شرایط فردی وب‌سایت شما و هدف نهایی آن است.

عوامل تعیین کننده پیج آتوریتی

عوامل زیادی در تعیین پیج اتوریتی مؤثر هستند. در این بخش به توضیح درباره این موارد می‌پردازیم.

  1. تعداد و کیفیت بک لینک‌ها از دیگر صفحات اثر زیادی بر پیج اتوریتی دارد. هر چه این بک لینک‌ها ارزش و اعتبار بالاتری داشته باشند ارزش بیشتری را برای پیج اتوریتی به همراه خواهند داشت.
  2. ارائه محتوای با کیفیت با کلمات کلیدی مناسب و  معتبر می‌تواند اثر زیادی بر پیج اتوریتی شما داشته باشد.
  3. سرعت بالا در بارگذاری صفحات نقش مهمی در تجربه کاربری کاربران خواهد داشت. مسلماً هرچه صفحه زودتر و سریع‌تر بارگذاری شود ارزش بالاتری در موتورهای جستجو خواهد داشت.
  4. هرچه سن صفحه وب سایت شما بالاتر باشد از ارزش بالاتری در موتورهای جستجو برخوردار است.
  5. آپدیت سازی محتواهای ارائه شده می‌تواند پیج اتوریتی را افزایش دهد و قطعاً گوگل نیز این صفحات را بیشتر به کاربران معرفی می‌کند.
  6. و…

اگر به دنبال سرعت بالا در بارگذاری وب سایت خود و صفحات آن هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از میزبانی وب پویان آی تی است تا بتوانید با سرعت بالا به صفحات وب دسترسی یابید و پیج اتوریتی سایت خود را بهبود بخشید.

راهکارهایی برای کسب اعتبار و بالا رفتن Page Authority

در صورتی که به دنبال به دست آوردن اعتبار و بهبود رتبه صفحه خود هستید پیشنهاد می‌کنیم  کارهای زیر را انجام دهید.

  • ارائه محتواهای به روز ارزشمند

با انجام این کار و تولید محتواهایی منطبق با نیازهای افراد و با ارائه جدیدترین راهکارها برای پاسخ‌دهی به نیازهای مخاطبان.

  • توجه به نظرات

اینکه شما به نظرات و پیشنهادات کاربران احترام بگذارید و به آن‌ها بازخوردهای لازم را نشان دهید به شما کمک می‌کند.

  • اعتمادسازی

این که فعالیت‌های شما به صورت شفاف و روشن برای مخاطبان قرار گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند منجر به افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به مخاطبین شود.

  • فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی

این حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با دنیای مجازی باعث می‌شود تا شما بتوانید با مخاطبان زیادی در ارتباط باشید و اعتبارهایی کسب کنید.

  • بهره گیری از منابع قابل اعتماد

استفاده از منابع مورداعتماد اعتبار بالایی را برای پیج اتوریتی شما به همراه دارد.

تاثیر پیج اتوریتی بر سئو
  • و…

با اجرای این راهکارها، می‌توانید اعتبار و شناخت‌پذیری اتوریتی خود را افزایش دهید و به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

چه مواردی می‌توانند پیج اتوریتی را با مشکلاتی مواجه سازند؟

عوامل زیادی بر پیج اتوریتی اثر دارند برخی از این موارد اثرات مثبت و سازنده‌ای دارند و برخی اثرات مخرب. مواردی مثل وجود خطای  HTML، استفاده از کلمات کلیدی نامناسب، دریافت ارور 404، محتواهای کوتاه، محتواهای تکراری، صفحاتی که پیوندهای مخفی دارند، لینک دهی به صفحات نا معتبر خیلی موارد دیگر می‌توانند پیج اتوریتی را با مشکلاتی مواجه سازند.

تأثیر پیج اتوریتی بر سئو

اینکه Page Authority بر سئو سایت شما تأثیرگذار است امری غیر قابل انکار است. مسلماً سایت‌ها و صفحاتی که پیج اتوریتی بالایی دارند از اعتبار و اهمیت بالایی برخوردارند. این پیج‌ها صفحات معتبر از نظرات مختلف را معرفی می‌کنند که این امر می‌تواند منجر به قرار گرفتن آن در جایگاه‌های مناسب در موتورهای جستجو می‌گردد.

داشتن بک لینک از سایت‌های مختلف (علی الخصوص سایت‌های معتبر) می‌تواند منجر به پیج اتوریتی بالا و رتبه دهی شود. مواردی مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب، داشتن ترافیک مستقیم بالا و خیلی از موارد دیگر از تکه‌های پازلی هستند که می‌تواند منجر به بهبود پیج اتوریتی و در نهایت قرار گرفتن سایت شما در جایگاه مناسب می‌شود.

و در آخر

در این محتوا به  توضیح درباره پیج اتوریتی پرداختیم و گفتیم پیج اتوریتی‌ها منابعی معتبر و قابل اعتمادند که مسیر را برای اعتماد افراد به آن‌ها هموار می‌سازند. اینکه یک صفحه پیج اتوریتی بالایی داشته باشد به عوامل زیادی بستگی دارد که برای مثال می‌توان به تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند، تخصص در زمینه موردنظر، شفافیت و دقت در ارائه اطلاعات و تعامل فعال با مخاطبان اشاره کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

سؤالات متداول

  • پیج اتوریتی چه فایده‌ای دارد؟

پیج اتوریتی، به عنوان یک منبع معتبر در حوزه‌ای خاص، اعتماد مخاطبان را جلب و افزایش می‌دهد، باعث جلب توجه بیشتر افراد می‌شود و امکانات بیشتری در معاملات و تبلیغات فراهم می‌کند. این پیج‌ها فرصت‌های همکاری با برندها و کسب و کارها را فراهم می‌کنند و اثربخشی بیشتری در بازاریابی آنلاین و افزایش فروش دارند.

  • دلیل اهمیت Page Authority چیست؟

ازآنجا که صفحاتی که اعتبار بالاتری دارند در صفحات اول موتورهای جستجو قرار می‌گیرند  در صورتی که به دنبال بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو هستید می‌توانید با درنظرگرفتن موارد مختلف رتبه خود را بهبود بخشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سایت سئو