مسدودی هاست

چرا هاست من محدود شده است؟ دلایل مسدودی هاست

فهرست مطالب

ممکن است شما هزینه هاست خود را به موقع پرداخت کره باشید ولی پیامی با محتوای “سایت توسط ارائه دهنده هاست مسدود شده است.“را مشاهده کنید. این پیام چه مفهومی دارد؟ و چه اتفاقی میفتد که این پیام ظاهر می‌شود؟ در این محتوا به توضیح درباره دلایل مسدود شدن هاست می‌پردازیم. پس همراه ما باشید

هاست چیست؟

میزبانی وب (هاست)، از جمله سرویس‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید برنامه خود را در اینترنت منتشر سازید. این کار توسط شرکت‌های میزبانی، وب سرورها و منابع فنی را برای نگهداری وب سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب فراهم می‌کنند. میزبانی وب انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید از آن بسته به نیازهایتان امکاناتی لازم دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایای استفاده از هاست

خدمات میزبانی وب (هاست) مزایای زیادی دارد. در اینجا به توضیح درباره مزایای هاست می‌پردازیم.

  1. در صورتی که سرعت بارگذاری سایت شما بیش از حد زیاد باشد باعث می‌شود تا نتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید و آن‌ها وب سایت شما را ترک می‌کنند. استفاده از هاست به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید عملکرد سایت خود را افزایش دهید.
  2. داشتن پشتیبانی جامع که به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز اتفاقات مختلف از آن استفاده نمایید. میزبانی وب با ارائه پشتیبانی می‌تواند در کنار شما باشد تا در صورت بروز اتفاقات مختلف بتوانند مشکلات وب سایت شما را بر طرف سازد.
  3. ارائه آپتایم بالا برای وب سایت شما
  4. از جمله مزایایی که استفاده از هاست در اختیار شما قرار می‌دهد این است که شما می‌توانید یک آدرس ایمیل شخصی برای خود ایجاد نمایید که این کار اعتبار برند شما را افزیش می‌دهد.
  5. و…

کاربرد هاست

میزبانی وب (هاست) در راستای دسترسی به وب سایت‌ها و برنامه‌های وب کاربرد دارد. در اینجا به توضیح درباره برخی از کاربرد‌های مهم آن می‌پردازیم.

  1. ارائه فضایی برای ذخیره فایل‌ها و داده‌ها
  2. در دسترس قرار دادن وب سایت برای کاربران در نقاط مختلف جهان
  3. ارائه خدمات ایمیل و ثبت دامنه که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به ثبت و مدیریت هر کدام از آن‌ها بپردازند.
  4. ارائه گزینه مقیاس پذیری که اجازه می‌دهد تا بتوانید بر اساس نیاز و بودجه خود منابع را انتخاب نمایید.
  5. و…

دلایل مسدود شدن هاست

هاست ما بنابر دلایل مختلفی می‌تواند محدود شود. در اینجا به توضیح درباره دلایل مسدود شدن آن می‌پردازیم.

پایان سر رسید هاست

همان‌طور که می‌دانید بسته به اتخاب خودتان چیزی حدود یک ماه، سه ماه، شش ماه و یا یک سال پیش از پایان سر رسید شما از طریق روش‌های مختلفی مثل ارسال تیکت، ایمیل و تماس‌های تلفنی موعد پایان سر رسیدتان به شما اعلام خواهد شد. در صورت دلخواه شما می‌توانید خرید خود را تمدید نمایید. ولی اگر اینکار انجام نشود اکانت شما مسدود می‌شود. شما از طریق ناحیه کاربری پویان ای تی میتوانید سفارش خود را تمدید نمایید.

مصرف بیش از حد تعیین شده منابع

در صورتی که شما بیش از حد مشخص شده به استفاده از این منابع بپردازید اکانت شما محدود می‌شود و بایستی برای ارتقا سرویس خود تلاش نمایید.

ارسال ایمیل اسپم

ارسال ایمیل‌های زیاد و اسپم باعث می‌شود تا آی پی شما بلاک شود و اکانت‌های دیگر نتوانند ایمیل ارسال کنند. فراموش نکنید که محدودیت ارسال ایمیل توسط هر اکانت مقدار مشخص است. پس هر اکانتی که از این تعداد بیشتر ایمیل ارسال کند مسدود می‌شود.

ایجاد اختلال بر روی دیگر سرویس‌ها

در صورتی که ترافیک مصرف شما خیلی بالا باشد می‌تواند بر روی شبکه اختلالاتی را ایجاد کند که این امر منجر به ایجاد اختلال برای مشتریان خواهد شد.

هک شدن سایت

در صورتی که ازفایل های مخرب استفاده کنید این امر می‌تواند باعث مسدودشدن اکانت هاست شما شود. درصورت وقوع این رخداد اکانت شما تا زمانی که مشکل برطرف شود مسدود می‌ماند.

مغایرت با قوانین پویان آی تی

هر ارائه دهنده سرویس یک مجموعه قوانین دارد که بایستی از آن پیروی شود. در صورت عدم پیروی از آن‌ها اکانت شما مسدود می‌شود. جهت آشنایی با این موارد به صفحه قوانین و شرایط پویان آی تی مراجعه نمایید.

پویان آی تی از جمله ارائه دهندگان انواع میزبانی وب در کنار شماست تا بتوانید بسته به نیاز خود منابع را سفارشی سازی کنید و باتوجه به کاربرد و بودجه خود هاست مناسب را انتخاب نمایید.

چه کنیم تا هاستمان مسدود نشود؟

در راستای جلوگیری از مسدود شدن هاست می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید. مثلاً

  1. استفاده از تدابیر امنیتی قوی و همین‌طور به‌روزرسانی نرم افزارها در راستای جلوگیری و رفع آسیب‌ها
  2. رعایت قوانین و مقرراتی که ارائه دهنده مدنظر شما دارد.
  3. مدیریت منابع تا از استفاده بیش از حد از منابع جلوگیری نمایید.
  4. ممانعت از ارسال ایمیل اسپم
  5. نظارت بر عملکرد وب سایتتان
  6. استفاده از نظرات کاربران برای بهبود امنیت
  7. و…

شما با استفاده از این موارد می‌توانید امنیت و عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشد و از مسدود شدن هاست خود جلوگیری نمایید.

و در آخر

هاست‌ها ممکن است بنا بر دلایل مختلفی مسدود می‌شود. موارد مثل نقض امنیت، استفاده نادرست از منابع، حملات سایبری و…می‌تواند باعث محدود شدن هاست شما شود. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر، توصیه می‌شود با ارائه‌دهنده میزبانی وب تماس بگیرید و جزئیات مسدودی را بپرسید.

سؤالات متداول

  • چگونه می‌توان از ارسال ایمیل اسپم جلوگیری کرد؟

شما با استفاده از سیستم‌های تشخیص اسپم، تأیید هویت و خیلی موارد دیگر قادر خواهید بود تا از ارسال ایمیل اسپم جلوگیری کنید.

  • در صورت وقوع مسدودی می‌توانم درخواست تجدید نظر کنم؟

بله، در اکثر مواقع شما می‌توانید با ارائه دهنده میزبانی خود در ارتباط باشید و درخواست تجدید نظر کرده تا در صورت امکان از مسدودی آن جلوگیری شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور هاست میزبانی وب