هاست باکیفیت

چگونه یک هاست باکیفیت انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

برای ساختن یک بنای محکم، امن و باکیفیت داشتن یک زیربنای استوار امری مهم است. در جهان اینترنت و شبکه نیز همین است. وقتی که می‌خواهید یک کسب و کار خوب و ایمن و مناسب را برای خود فراهم و از آن کسب درآمد کنید استفاده از هاست نقش زیر بنای مهم را برای شما ایفا می‌کند.

در این محتوا قصد داریم به شما توضیح دهیم که یک هاست باکیفیت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. پس تا انتها همراه ما باشید.

هاست چیست؟

هاست یا میزبانی وب عبارت است فضایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد و به وسیله آن می‌توانید به ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات بپردازید و کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. هاست‌ها انواع مختلفی دارند. از هاست‌های اشتراکی و اختصاصی گرفته تا مجازی و ابری که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند.

استفاده از هاست‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید به وب سایت‌ها و برنامه‌های گوناگون دسترسی داشته و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

چه نکاتی را در انتخاب هاست باید در نظر بگیریم؟

اینکه شما بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید و یک هاست مناسب را انتخاب کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. در این بخش به شما توضیح می‌دهیم چگونه یک هاست باکیفیت و مناسب را انتخاب کنید.

  • سرعت بالا

مسلماً تا الان با وب سایت‌هایی مواجه شده‌اید که بازشدن آن خیلی زمان بر باشد. این دست از وب سایت‌ها کاربران را کلافه کرده و نرخ پرش را بالا می‌برند. در این راستا شما بایستی وب سایتی را انتخاب کنید که در کوتاه‌ترین زمان بتواند به پردازش اطلاعات پرداخته و یک تجربه کاربری لذت بخش را برای افراد ایجاد کند.

اینکه سرعت هاست شما قابل قبول باشد به خیلی چیزها بستگی دارد. مثل اینکه ارائه دهنده هاست از سرورهای به روز و قوی استفاده کند. یا اگر مخاطبین شما در یک ناحیه خاصی قرار دارند هرچه مکان دیتاسنتر شما به آن نقطه نزدیک‌تر باشد سرعت بالاتری خواهد داشت.

بهره گیری از منابع پردازشی بالا و فناوری‌های روز دنیا و خیلی موارد دیگر از نکاتی هستند که اگر سرعت بالا برای شما مهم است باید در نظر داشته باشید.

  • امنیت

حفظ اطلاعات و داده‌ها امری مهم در انتخاب هاست به حساب می‌آید. در انتخاب هاست مناسب دقت کنید که ارائه دهنده هاست موارد امنیتی را در نظر گرفته و آن‌ها را با شدت بالا انجام دهد. در اینجا برخی از این موارد را بیان می‌کنیم.

  1. استفاده از گواهی SSL/TLS که اطلاعات را رمزگذاری و بستری امر برای انتقال آن فراهم می‌آورد.
  2. بهره گیری از سیستم‌های امنیتی قوی در برابر حملات DDoS.
  3. آپدیت سیستم عامل و نرم افزارها که باعث می‌شود آسیب‌پذیری‌های گذشته ترمیم و اصلاح شوند و نسخه‌ای با کیفیت بالاتر را داشته باشید.
  4. داشتن پشتیبانی همه جانبه در هر روز و ساعت از شبانه روز توسط ارائه دهنده هاست در راستای رفع مشکلات امنیتی.
  5. و…
  • آپتایم بالا

اینکه سایت شما پیوسته در دسترس باشد مسئله‌ای مهم می‌باشد. هر چه این آپتایم و دسترسی کمتر باشد می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سئو و رتبه شما در موتورهای جستجو داشته باشد. در صورتی که این امر برای شما مهم است توجه داشته باشید که بایستی سخت افزارها و تجهیزات در شرایط مطلوبی نگهداری شوند. موارد دیگری مثل داشتن پشتیبانی قوی، مقیاس پذیری و حتی مکان دیتاسنتر نیز از مواردی هستند که می‌توانند بر آپتایم اثر بگذارند.

  • سازگاری با CMS

داشتن سازگاری با انواع CMSها مسئله‌ای است که می‌تواند آن را به یک انتخاب کلیدی تبدیل و کارایی آن را افزایش دهد. در این مسیر هاست شما باید بتواند از نسخه‌های PHP و MySQL پشتیبانی کند چرا که امروزه بسیاری از CMSها به این نسخه‌ها نیاز داشته و عدم استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به مشکلات امنیتی شود.

داشتن منابع کافی برای اجرای CMSها، پشتیبانی از CDN و خیلی موارد دیگر و با رعایت آن‌ها می‌توانید هاستی با کیفیت و سازگاری بالا با انواع CMSها را انتخاب و وب‌سایت خود را به درستی مدیریت کنید.

  • پشتیبانی جامع

اینکه ارائه دهنده سرویس میزبانی بتواند در هر روز و ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیازها و مسائل باشد امری مهم به حساب می‌آید. چون حتماً گاهی اوقات پیش می‌آید که یک سری مشکلات برای شما رخ دهد و خب به تبع دسترسی به پشتیبانان خبره نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد و خیلی سریع مشکلات را برطرف می‌سازد.

در صورت نبود این پشتیبانی و طولانی شدن این اختلالات کار شما با مشکل روبه رو شده و منجر به نارضایتی کاربران از شما می‌گردد.

و در آخر

سرویس میزبانی وب پویان آی تی با ارائه تمامی ویژگی‌های گفته شده و خیلی قابلیت‌های دیگر در کنار شماست تا بتواند یک هاست با کیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهد. در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید با پشتیبانان پویان آی تی در ارتباط بوده و پس از دریافت مشاوره به خریداری بپردازید.

سؤالات متداول

  • برای اطمینان از امنیت و پایداری هاست چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

در این مسیر شما می‌توانید به بررسی نظرات کاربران درباره ارائه دهنده، چک کردن سیاست‌های امنیتی، گواهی نامه‌های استفاده شده و این دست از موارد بپردازید. با انجام این اقدامات، می‌توانید از امنیت و پایداری هاست مطمئن شوید و بهترین انتخاب را برای وب‌سایت خود داشته باشید.

  • نقش SSL/TLS در انتخاب هاست با کیفیت چیست؟

SSL/TLS یک پروتکل امنیتی است که برای رمزنگاری ارتباطات بین کاربران و سرورها استفاده می‌شود. این فناوری اطلاعاتی که بین کاربر و سرور ارسال می‌شود را رمزگذاری کرده و از تغییر آن‎ها جلوگیری می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست میزبانی وب