ترند سئو 2024

+10 ترند سئو 2024 که باید بدانید!

فهرست مطالب

باگذشت زمان پیوسته علم و دانش انسان بهبود می‌یابد و یک سری چیزها را حذف و مواردی را اضافه می‌کند. در این محتوا به توضیح درباره چند نمونه ترند سئو 2024 که باید با آن آشنا باشید می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

آنچه در 2023 گذشت!

مسلماً در هر سالی که از آن می‌گذریم با یک سری تغییرات مواجه می‌شویم که همسویی با آن‌ها مسیر و روند سئو را دستخوش تغییراتی می‌کند. مثلاً بهره گیری از EEAT که نشان می‌دهد داشتن یک تجربه خوب نقش بسیار زیادی در اعتماد دارد و نشان می‌دهد یک محتوای معتبر و با تجربه خوب در اولویت قرار خواهد داشت.

در این سال به نویسندگان اهمیت بیشتری داده شد و بسته به ارزش و اعتبار نویسنده محتوا نیز ارزش گذاری شد. بهره گیری از هوش مصنوعی در نوشتن مقالات و خیلی موارد دیگر از حمله چیزهایی است که بایستی آن‌ها را  در نظر داشت. در ادامه برخی از موارد ترند سئو 2024 را برای شما توضیح خواهیم داد.

  • هوش مصنوعی و نوشتن محتوا

بهره گیری از هوش مصنوعی مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. استفاده بیش از حد از هوش مصنوعی توسط سازمان‌ها و نهادهای مختلف باعث می‌شود تا سیل عظیمی از محتواهای مشابه مواجه شویم که قبلاً در جاهای دیگر منتشر شده‌اند. از آن جا که هوش مصنوعی خلاقیت‌های انسانی را ندارد و بر یک پایه مشخص استوار است هیچ‌گاه نباید از اهمیت وجود یک نویسنده خلاق چشم پوشی کرد.

چه استفاده‌هایی از هوش مصنوعی می‌توان داشت؟

شما با بهره گیری از هوش مصنوعی قادر خواهید بود تا محتوای خود را خلاصه کنید، پاراگراف‌ها را بولت بندی کنید، محتوا را به شکل دیگری بنویسید و خیلی کارهای دیگر. این اطلاعات داده شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند پایه و اساس نوشته شما باشد و شما با استفاده از آن بتوانید محتوای خود را شکل دهید و تغییرات مناسبی را روی آن اعمال کنید.

  • تجربه دست اول تفاوت میان هوش مصنوعی و انسان

همان‌طور که گفتیم در روند تغییرات 2022-2023 میزان توجهات به EEAT افزایش پیدا کرد و مردم به دنبال آن چیزی حرکت کردند که بتواند به نیازهای آن‌ها به شکل واضح و روشنی پاسخ دهد. انتخاب موضوعات جذاب و از آن طرف پاسخ دهی به آن دسته از نیازهای افراد به زبان ساده و بر اثر تجربه نقش به سزایی بر محتوای شما دارد و می‌توان گفت وجه تمایز میان محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی است. سعی کنید محتوایی بنویسید که هوش مصنوعی قادر به نوشتن آن نباشد. از دیتاهای مختلف مثل تجربیات افراد مختلف استفاده کنید.

  • جایگاه بالای نویسندگان و ایجاد نهاد نویسندگان

سئو2024

ممکن است برای شما سؤال باشد موتورهای جستجو گوگل چگونه می‌توانند محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی را شناسایی و خود را با آن تطبیق دهند. هنگامی که محتوایی که نوشته شده به یک نویسنده معتبر وصل باشد ارزش و اعتبار بالاتری را به دست خواهد آورد؛ بنابراین، معرفی نویسندگان به عنوان متخصص در زمینه خود، اعتبار محتوا را افزایش می‌دهد.

در راستای بهبود سئو می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. ایجاد صفحه نویسندگان
  2. انتشار نوشته‌های این نویسنده در سایت‌های مختلف.
  3. و…
  • نقش SGE بر سئوسایت

SGE مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این فرایند به شما کمک می‌کند تا وب سایت و با صفحه‌ای از وب سایتتان به بهترین شکل در گوگل رتبه بندی شود. در راستای این رویداد شما بایستی از روش‌های مختلفی مثل بهینه سازی محتوا، بهینه سای فنی، ایجاد لینک‌های ورودی و همچنین مدیریت کلمات کلیدی بهره‌مند شوید.

شما با بهره گیری از SGE و انجام بهینه سازی‌های مربوط به آن قادر خواهید بود  تا رتبه خود را در گوگل بهبود بخشد و ترافیک و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. در کنار همه این موارد استفاده از SGE به شما در بهبود تجربه کاربری کاربران کمک کرده که خود گامی در جهت بهبود سئو است.

  • احساسات کاربران، امری اثرگذار بر سئو

در گذشته گوگل برای رتبه بندی به سیگنال‌های ارائه شده توسط کاربر متکی بود. به همین علت گوگل آن دسته از وب سایت‌ها را در رتبه‌های برتر قرار می‌داد. این رتبه بندی به مرور زمان کم‌رنگ شد. گوگل در راستای جلوگیری از خطاها به ساخت ابزاری که به وسیله آن می‌توانست احساسات پیرامون برند را شناسایی کنند پرداخت.

پس از آن گوگل سایت‌هایی لینک‌های منفی دارند را شناسایی می‌کند و می‌تواند آن‌ها را جریمه سازد. این به امر نشان می‌دهد که در حالی که سیگنال‌های کاربر بسیار مهم هستند، فقط آنچه در سایت شما وجود دارد مهم نیست. این همچنین در مورد احساسات و واکنش‌هایی است که برند شما در سراسر وب ایجاد می‌کند. در راستای دریافت رتبه مناسب در گوگل شما بایستی روی برآورده کردن نیازها و انتظارات کاربران متمرکز باشید. بهینه سازی سیگنال‌های کاربران باعث می‌شود تا کاربران زمان زیادی را در تعامل با شما بگذرانند. در راستای جلب توجه کاربران می‌توانید یک سری کارها انجام دهید. در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

  1. انطباق محتوا با هدف کاربران
  2. بهره گیری از عناصر بصری
  3. استفاده از ابزاری که تعامل کاربران را با یکدیگر زیاد می‌سازد.
  4. و…
  • انطباق هدف شما با سایت

اینکه درخواست شما با سایت‌های بالا آمده در گوگل منطبق باشد امری مهم محسوب می‌شود. در صورتی که این انطباق صورت نگیرد افراد از سایت شمت خارج می‌شوند و نرخ پرش در آن وب سایت را افزایش می‌دهند. در راستای بهینه سازی محتوای شما با سایت مدنظر شما می‌توانید از ابزار کلمه کلیدی استفاده کنید. یکی از این ابزار Semrush است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمه کلیدی خود را وارد و از اهداف کاربران از استفاده از آن‌ها را شناسایی نمایید.

  • بهبود تجربه کاربری

داشتن یک تجربه خوب و مناسب می‌تواند در رشد و بهبود سئو وب سایت شما اثرگذار باشد. مواردی مثل بهبود سرعت سایت، نحوه تعامل کاربران با سایت شما و این قبیل موارد عناصری هستند گوگل آن‌ها را رتبه بندی سایت شما در نظر می‌گیرد. در راستای بهینه سازی تجربه کاربری کاربران یک سری موارد وجود دارند که بایستی آن‌ها را در نظر بگیرید.

  1. سرعت سایت خود را بهبود بخشید.
  2. برخی از پنجره‌ها را محدود کنید.
  3. صفحه خود را به شکلی قابل پیمایش ایجاد کنید.
  4. و…

در صورتی که داشتن یک تجربه کاربری خوب برای شما مهم است. پیشنهاد ما به شما سرور مجازی پویان آی تی است. پویان آی تی با ارائه سرور مجازی از لوکیشن‌های مختلف دنیا در کنار شماست و مواردی مثل سرعت بالا، آپتایم 99.99%، امنیت و قیمت مناسب را برای شما تضمین می‌کند. همچنین کمک کننده به شما در مسیر بهبود سئو و رتبه در گوگل است.

  • نقش بک لینک‌ها در سئو

داشتن بک لینک‌های مناسب می‌تواند به شما در تعیین سئو وب  سایتتان کمک کند. این بک لینک‌ها به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که وب سایت شما دارای محتوای ارزشمندی است. در این مسیر کیفیت بالای بک لینک‌ها نیز امری مهم به حساب می‌آید. مثلاً  بک لینک‌هایی که از سایت‌های بالا و معتبر به شما داده می‌شود ارزش بالاتری دارند.

بک لینک‌هایی که به وب سایت‌های معتبر ارجاع داده می‌شود ارزش بالاتری دارند. موارد دیگری مثل داشتن بک لینک‌هایی از منابع متنوع، تعداد بک لینک‌های زیاد و این دست از موارد می‌تواند روی بهبود سئو و  رتبه بندی سایت شما اثر گذار باشد. در مقابل بک لینک‌های نامناسب و پراکنده می‌تواند منجر به کاهش اعتبار و رتبه بندی سایت شود.

  • جستجوی محلی

این نوع از جستجو برای کسب‌وکارهای محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در راستای بهینه سازی جستجوی محلی می‌توانید کارهایی را انجام دهید. مثلاً شما می‌توانید به ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سرویس‌های محلی بپردازید. داشتن ارتباطات فعال با مشتریان از طریق روش‌های مختلف که به شما در بهبود اعتبارت شما کمک می‌کند.

بهبود تجربه کاربری کاربران محلی، به دست آوردن بک لینک‌های محلی از وب سایت‌ها و وبلاگ‌های محلی معتبر و این دست از وارد می‌تواند به شما در بهبود سئو و جایگاه وب سایت شما اثر گذار باشد و منجر به افزایش ترافیک و مشتریان محلی شوند.

و در آخر

در این مقاله به توضیح درباره ترند سئو 2024 پرداختیم. این روند ممکن است دچار تغییرات و تحولاتی شود. پس بایستی پیوسته اطلاعات خود را به روزنگه دارید تا بتوانید همگام با تغییرات قدم برداریدو سئو وب سایت خود را بهبود بخشید.

سؤالات متداول

  • مراحل بهینه سازی سئو به چه صورت است؟

در راستای بهینه سازی سئو بایستی یک سری مراحل را طی کنید. این مراحل تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی ساختار محتوا و وب سایت، بهینه سازی فنی، ایجاد لینک‌ها، بهبود تجربه کاربری و اندازه گیری است. در نهایت بایستی به تنظیم مجدد و به‌روزرسانی در جهت بهبود پرداخت.

  • ابزاری که در راستای سئو می‌توان از آن‌ها استفاده را نام ببرید.

در راستای بهینه سازی سئو ابزارهای زیادی وجود دارند که برای مثال می‌توان به  ahref، kwfinder و Moz اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو بهینه سازی