OVH

معرفی دیتاسنتر OVH

فهرست مطالب

دیتاسنتر OVH یک ارائه دهنده پیشرو در خدمات رایانش ابری و میزبانی وب در سراسر جهان است. که 32 پایگاه داده را در سراسر جهان با بیش از 300000 سرور و 4 میلیون وب سایت میزبانی شده اداره می‌کند. این شرکت از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرد و در طول سال‌ها به طور پیوسته رشد نمود. همینطور طیف گسترده‌ای از راه حل‌های میزبانی را برای پاسخگویی به نیازهای مشاغل در هر اندازه ارائه می‌دهد. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به ویژگی‌ها و مزایای مراکز داده OVH خواهیم داشت. و بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانند به کسب و کار شما در دست یابی به اهدافتان کمک کنند.

  • مکان و زیرساخت دیتاسنتر OVH

دیتاسنتر OVH از دید استراتژیک در سراسر جهان وجود دارد و خدمات را با کیفیتی بالا برای مشتریان خود فراهم می‌آورد. OVH به اداره ی دیگر دیتاسنترها در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه می‌پردازد. که هرکدام از این موقعیت‌های مکانی با توجه به نیازهای مشتریانش ایجاد و طراحی شده است. OVH دارای زیرساخت‌هایی پیشرفته است که به مشتریان این اجازه را می‌دهد که فعالیت‌های خود را به راحتی انجام و گسترش دهند. علاوه بر آن دیتاسنتر OVH از دوستداران محیط زیست است و در صورت امکان از فناوری‌های انرژی کارآمد و منابع انرژی تجدید پذیر استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن، دیتاسنترهای OVH، دارای لایه‌های افزونگی همچون ژنراتورهای برق پشتیبان، سیستم‌های خنک کننده اضافی و حامل‌های شبکه متعدد در سیستم خود هستند که این امر ایمنی و قابل اطمینان بودن آن را افزایش می‌دهد.

اقدامات امنیتی دیتاسنتر OVH

این دیتاسنتر در راستای حفاظت از داده‌ها و تجهیزات مشتریان از پروتکل‌های امنیتی استاندارد و مناسب ترین شیوه‌ها بهره می‌گیرد که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل دستی : OVH با استفاده از لایه کنترل‌های دستی همچون دوربین‌های امنیتی و کارت خوان‌ها اجازه می‌دهد فقط پرسنل بتوانند وارد دیتاسنتر شوند.
  • نظارت مداوم : پرسنل امنیتی در دیتاسنتر OVH، هر روز و 24 ساعته کار می‌کنند و هرگونه فعالیت مشکوک یا نقض امنیت را شناسایی می‌کنند.
  • سیستم خاموش سازی آتش سوزی : دیتاسنتر OVH از پیشرفته ترین سیستم‌ها برای خاموش کردن آتش سوزی‌ها و کاهش آسیب به تجهیزات و همینطور خرابی آن‌ها استفاده می‌کند.
  • امنیت شبکه : در راستای محافظت از داده‌های مشتریان در برابر تهدیدات سایبری، OVH به انجام برخی از اقدامات امنیتی همچون حفاظت DDoS، فایروال و دیگر موارد می‌پردازد.
  • امنیت فیزیکی : درکنار موارد فوق استفاده از برخی از موانع همچون نرده‌ها و دیوارها می‌تواند از ورود غیر مجاز به تاسیسات جلوگیری نماید.

سیستم‌های خنک کننده در دیتاسنتر OVH

در راستای کسب اطمینان از عملکرد و طول عمر تجهیزات بایستی از سیستم‌های خنک کننده استفاده شود. این سیستم‌ها درجه ی حرارت و همینطور رطوبت را به صورتی دقیق در تاسیسات حفظ می‌کنند و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌نمایند. OVH از انواع فن آوری‌های خنک کننده برای دستیابی به این هدف استفاده می‌کند، که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تهویه مناسب : استفاده از این تهویه‌ها هوای داخل دیتاسنتر را خنک و دمای ثابت را در سراسر آن حفظ می‌کند.
  • محفطه راهرو گرم و سرد : استفاده از این محفظه خروجی هوای گرم و ورودی هوای سرد را از یک دیگر جدا می‌کند. که این امر راندمان را افزایش و مصرف انرژی را کم می‌کند.
  • خنک کننده رایگان: در صورتی که آب و هوا خنک تر باشد شما می‌توانید از هوای بیرون برای خنک کردن تاسیسات استفاده کنید.
  • و…

مدیریت انرژی در دیتاسنتر OVH

مدیریت انرژی بخشی جدایی ناپذیر از دیتاسنترها به حساب می‌آید. OVH نیز از استراتژی‌ها و فناوری‌های نوین برای اینکار استفاده می‌کند تا هم از منابع تغذیه قابل اعتماد و هم از مصرف انرژی کم آن مطمئن شود. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به معماری مدولار اشاره کرد که دیتاسنتر را به بخش‌های کوچک تر تقسیم می‌کند که هرکدام از این‌ها منبع و خنک کننده ی خاص خود را دارند. که نه تنها قابلیت اطمینان منبع تغذیه را بهبود می‌بخشد، بلکه افزایش یا کاهش ظرفیت را در صورت نیاز آسان تر می‌کند.

علاوه بر معماری مدولار، OVH از سیستم‌های مدیریت توان پیشرفته برای نظارت و بهینه سازی مصرف انرژی در زمان واقعی استفاده می‌کند. این سیستم‌ها به شناسایی مناطقی کمک می‌کنند که مصرف انرژی را می‎توان بدون تأثیر بر عملکرد کاهش داد، مانند تنظیم سطوح خنک کننده بر اساس نیازهای بار کاری.

برای اطمینان بیشتر از قابلیت اطمینان منبع تغذیه خود، دیتاسنتر OVH همچنین از ژنراتورهای برق پشتیبان و تغذیه اضافی برق از چندین ارائه دهنده خدمات استفاده می‌کنند. این کمک می‌کند تا در صورت قطع برق، زمان خاموشی به حداقل برسد.

ارائه خدمات و پشتیبانی مشتری

OVH به ارائه ی طیف گسترده‌ای از راه حل‌ها برای خدمات و پشتیبانی می‌پردازد. که در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

  • رایانش ابری: OVH به ارائه ی طیفی گسترده از خدمات می‌پردازد که می‌تواند برای برطرف نمودن نیازهای تجاری خاص نیز سفارشی شود.
  • میزبانی وب: این دیتاسنتر به ارائه ی انواع میزبانی های وب می‌پردازد.
  • ثبت دامنه: OVH، به ارائه ی خدمات ثبت دامنه را ارائه می‌دهد و ثبت و مدیریت نام دامنه خود را برای مشتریان آسان می‌کند.
  • میزبانی ایمیل: OVH همچنین خدمات میزبانی ایمیل را ارائه می‌دهد و ارتباطات ایمیل ایمن و قابل اعتمادی را به مشاغل ارائه می‌دهد که از هرزنامه‌ها و سایر تهدیدات مبتنی بر ایمیل محافظت می‌شوند.

و در آخر

دیتاسنتر OVH مزیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از :

  • دسترسی جهانی : OVH، در هرنقطه از جهان زیرساخت‌ها و اتصالاتی با کیفیت بالا را برای شما و کسب و کارهایتان فراهم می‌آورد.
  • زیرساخت پیشرفته : دیتاسنتر OVH با سخت افزارهای پیشرفته مجهز شده است که این امر عملکرد و قابلیت مطلوبی را برای ان به همراه می‌آورد.
  • اقدامات امنیتی قوی : OVH از لایه‌های امنیتی متفاوتی برای محافظت از داده‌ها و تجهیزات مشتری در برابر دسترسی غیرمجاز یا آسیب فیزیکی استفاده می‌کند.
  • سیستم‌های خنک‌کننده کم مصرف: OVH از فناوری‌های خنک‌کننده بسیار کارآمد، مانند مبدل‌های حرارتی خنک‌کننده با هوا و سیستم‌های مهار راهروی گرم/سرد استفاده می‌کند تا مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی را به حداقل برساند.
  • ارائه خدمات جامع: OVH طیف گسترده‌ای از راه حل‌های میزبانی را ارائه می‌دهد، از جمله رایانش ابری، میزبانی وب، ثبت دامنه و میزبانی ایمیل، و به مشتریان یک مرحله ای برای نیازهای میزبانی آن‌ها ارائه می‌دهد.
  • پشتیبانی از مشتری با کیفیت بالا: OVH پشتیبانی فنی 24/7 را از طریق تلفن، ایمیل و چت زنده و همچنین پایگاه دانش گسترده و انجمن انجمن ارائه می‌کند و اطمینان می‌دهد که مشتریان می‌توانند هر زمان که به آن نیاز داشته باشند، کمک دریافت کنند.

به طور کلی، دیتاسنترهای OVH یک پلتفرم قابل اعتماد، ایمن و مقیاس پذیر را برای نیازهای میزبانی آن‌ها به مشاغل ارائه می‌دهند و آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل در هر اندازه تبدیل می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

OVH سرور دیتاسنتر رایانش ابری