E-A-T

E-A-T چیست و چرا برای گوگل مهم است؟

فهرست مطالب

E-A-T مخفف سه عبارت Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اقتدار)، Trustworthiness (قابل اعتماد) می‌باشد. این دستورالعمل برای نخستین بار در سال 2014 ظاهر شد و برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو مورد استفاده قرار گرفت. این ابزار به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد کدام محتوا خوب است. در این مقاله به توضیح درباره هرکدام از این مؤلفه‌ها می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

اهمیت E-A-T در سئو

E-A-T نقش مهمی در ارزیابی و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو دارد. همان‌طور که می‌دانید موتورهای جستجو به دنبال یک محتوا باکیفیت هستند و در تلاش‌اند تا محتوایی ارائه دهند که کاربران به آن اعتماد داشته باشند. هرچه E-A-T بالاتر باشد رتبه بهتری در گوگل دارد که منجر به افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک می‌شود.

اعتماد کاربران با رتبه E-A-T رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. هر چه وب سایت شما به اصول آن پایند تر باشد از نظر کاربران قابل اعتمادتر و قابل اعتمادتر دیده می‌شوند. این امر می‌تواند باعث ماندگاری بیشتر در وب سایت و کاهش نرخ پرش شود. به عبارتی ساده E-A-T نقش مهمی در سئو دارد که می‌تواند بر کیفیت محتوا، اعتماد کاربر و یکپارچگی کلی نتایج جستجو اثر زیادی داشته باشد. به تبع وب سایت‌هایی که E-A-T را در اولویت قرار می‌دهند برای موفقیت طولانی مدت سئو موقعیت بهتری خواهند داشت.

Expertise

تجربه عبارت است از داشتن مهارت و دانش خاص در یک زمینه اختصاصی. مثلاً اگر شما به ارائه خدمت یا محصول خاصی می‌پردازید که در آن علم و دانش زیادی دارید به عنوان یک متخصص شناخته می‌شوید. گوگل وب سایت و صفحات شما را به دقت بررسی می‌کند و می‌بیند که به نسبت رقیبانش در چه سطحی قرار دارید.

به عبارتی کلی داشتن تخصص در ایجاد محتوای معتبر و قابل اعتماد نه تنها برای موتورهای جستجو جذاب است، بلکه باعث ایجاد اعتبار و تقویت اعتماد کاربران می‌شود، در نتیجه نقش مهمی در موفقیت سئو دارد.

Authoritativeness

اقتدار مفهومی مهم در زمینه E-A-T به حساب می‌آید و عبارت است از قدرت یک وب سایت یا فرد در یک حیطه و صنعت خاص. داشتن اقتدار بالا در وب سایت‌ها مسئله مهمی می‌باشد چرا که باعث جذب و افزایش اعتماد موتورهای جستجو و کاربران می‌گردد. در راستای بهبود روند اقتدار شما می‌توانید به انجام برخی از کارها بپردازید که در اینجا به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. استفاده از بک لینک‌هایی با کیفیت بالا و از منابع معتبر باعث می‌شود تا محتوای شما ارزشمند به حساب بیاید.
  2. داشتن دامنه‌ای با اعتبار بالا به شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه خود را بهبود بخشید.
  3. شرکت در نشریه‌های معتبر و همین‌طور استناد درست به منابع می‌تواند باعث افزایش اعتبار شما شود.
  4. و…

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که اقتدار تنها به معنای اثبات دانش شما نیست؛ بلکه به این معنی است که شما قدرت و نفوذ لازم در حفظ جایگاه خود را دارید.

Trustworthiness

ویژگی قابل اعتماد بودن که با حرف T نمایش داده می‌شود به یکپارچگی و اعتبار وب سایت شما اشاره می‌کند که در اینجا به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

برای داشتن این ویژگی وب سایت شما بایستی بتوانید اطلاعات موثقی را بدون کوچک‌ترین اشتباه ارائه دهید. چراکه اطلاعات اشتباه و یا مبهم می‌تواند اعتماد افراد به شما را دچار مشکل سازد. در روند تولید محتوایتان شما بایستی تلاش کنید تا از منابع معتبری استفاده نمایید و به صورت شفاف به بیان هرگونه تضاد و یا مشکل بپردازید بی آنکه به دنبال منافع خود و یا دیگران باشید. ارائه اطلاعات تماس خود به کاربران و داشتن نظرات مثبت در زمینه‌های مختلف می‌تواند بر اعتماد افراد به شما اثرگذار باشد. از جمله موارد دیگری که می‌تواند به شما در روند قابل اعتماد بودن کمک کند و آن را تسهیل بخشد می‌توان به داشتن یک تجربه کاربری خوب، اصلاح خطاها و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.

به عبارتی ساده این ویژگی نه تنها برای جلب اعتماد کاربر بلکه برای الگوریتم‌های گوگل و حفظ رضایت آن نیز مسئله‌ای مهم می‌باشد.

اهمیت E-A-T در زندگی شما

امروزه وب سایت‌های زیادی وجود دارند که ارتباط تنگاتنگی با پول و زندگی شما خواهند داشت که به YMYL تعبیر می‌شود. در این مسیر E-A-T نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. در اینجا توضیح می‌دهیم چرا این دستورالعمل برای این دست موضوعات مهم به حساب می‌آید.

این دست از وب سایت‌ها به شما اطلاعاتی می‌دهند که می‌تواند در موارد مالی و زندگی شما اثر بگذارد. به تبع اطمینان از تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن محتوا شما امری مهم به حساب خواهد آمد. معتبر بودن منابع که شما از آن برای YMYL استفاده می‌کنید، رعایت استانداردها، تجربه کاربری مناسب، داشتن تخصص و خیلی موارد دیگر در بهمان از موارد مهمی است که بایستی لحاظ شود و در راستای تحقق این نیاز شما به اهمیت نقش E-A-T در این موارد پی خواهید برد.

پس استفاده از E-A-T در وب سایت‌هایی با این دست از موضوعات امری مهم می‌باشد؛ چراکه می‌توانند در جلب اعتماد افراد عملکرد مناسب‌تری داشته باشند.

بهبود E-A-T

در راستای بهبود بخشیدن این دستورالعمل شما بایستی با نویسندگان و افراد خبره همکاری کنید و محتوای خود را اصلاح کنید و به بهبود آن بپردازید. استفاده از منابع معتبر و شفافیت در محتوای ارائه شده توسط شما، بهره بردن از نظرات کاربران و خیلی از موارد دیگر به شما در بهبود E-A-T کمک می‌کند. این فرایند نیازمند استمرار است تا بتوانید آن را بهبود بخشید. شما با انجام این ارزیابی‌ها به صورت مستمر می‌توانید حضور افراد را در وب سایت خود قطعی سازید و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

E-A-T و الگوریتم های جستجوی گوگل

همان‌طور که می‌دانید الگوریتم‌های گوگل به دنبال ارائه مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج برای کاربران می‌باشند. در این راستا E-A-T نقش مهمی در این مسیر دارند. استفاده از الگوریتم‌های ارزیابی کیفیت، تجزیه و تحلیل بک لینک‌ها که در صورت معتبر بودن اثر مثبتی بر E-A-T سایت و رتبه بندی جستجو دارد. موارد دیگری مثل اهمیت محتواهای YMYL و امنیت E-A-T در ارائه یک محتوای درست، معیارهایی مثل نرخ پرش و زمان صرف شده در یک وب سایت که بر رتبه وب سایت شما اثر دارد و خیلی موارد دیگر نمایانگر دلایلی از اهمیت آن در گوگل می‌باشد.

این دستورالعمل به عنوان بخشی مهم در الگوریتم‌های گوگل به حساب می‌آید و به دنبال ارائه یک محتوا باکیفیت بالا می‌باشد. معمولاً سایت‌هایی که این اصول را پیوسته مورد استفاده قرار می‌دهند (علی‌الخصوص در YMYL) در رتبه‌بندی‌های موتور جستجو موفق‌تر خواهند بود.

و در آخر

E-A-T چارچوبی مهم در ارزیابی محتواها به شمار می‌رود این مجموعه اصول به شما در ارزیابی کیفیت محتوا و قابل اعتماد بودن آن اثرگذار است. این ابزار نقش مهمی در ارزیابی سئو و محتوا دارد و در تلاشند تا اطمینان دهند که کاربران محتوای دقیق و مناسبی را دریافت خواهند کرد.

اگر به دنبال بهبود رتبه ی خود در موتورهای جستجو هستید ما به شما هاست‌های پرسرعت پویان آی تی را پیشنهاد می‌دهیم. با خرید این هاست‌ها شما می‌توانید سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود را بهبود بخشید و جایگاهی مناسب در موتورهای جستجو داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Google algorithm سئو