Headless CMS

پلتفرم های محبوب Headless CMS

فهرست مطالب

محتوا خوب و تأثیر آن بر مشتریان یکی از قدرتمندترین چیزهای موجود در جهان اینترنت است. تولید و ارائه محتوا مناسب و خوب می‌تواند منجر به یک تجربه دیجیتال نمادین شود. اما محتوای ضعیف و بد می‌تواند مانع بزرگی برای مشتریان شما باشد تا نتوانند یک سفر دیجیتالی موثر را انجام دهند. در نتیجه، برای رقابتی ماندن، هر سازمانی باید محتوای با کیفیت بالا و مناسب را مدیریت و عرضه کند. این مقاله به توضیح درباره بهترین پلتفرم‌های Headless CMS برای شما خواهد پرداخت.

پلتفرم CMS چیست؟

وقتی در مورد سیستم‌های مدیریت محتوا صحبت می‌کنیم معمولاً توجهمان به پلتفرم CMSهای کلاسیک جلب می‌شود. یک پلتفرم CMS معمولی یک ابزار نرم‌افزاری است که از دو بخش تشکیل می‌شود.

  1. یکی برای ذخیره و مدیریت اطلاعات آن که به آن “Back-End” گفته می‌شود.
  2. بخشی برای ارائه آن مطالب است.

سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی پلتفرم (CMS) هر آنچه را که برای مدیریت و انتشار مطالب دیجیتالی نیاز دارند را به صاحبان وب سایت ارائه می‌دهند. آن‌ها برای مدیریت مناسب محتوای وب سایت طراحی شده اند. وردپرس، CMS Hub، دروپال و دیگر سیستم های مدیریت محتوای معروف، همگی به یکدیگر مرتبط هستند. این پلتفرم به طور کلی، شامل پایگاه داده‌های محتوا، مکانیزمی برای تولید، خواندن و به‌روزرسانی آن و ابزار رابط برای تبدیل آن اطلاعات به صفحات وب‌ سایت می‌باشند.

پلتفرم Headless CMS چیست؟

Headless CMS از جمله سیستم‌های تولید محتوا به حساب می‌آید. در این پلتفرم بخش مدیریت محتوا از بخش ارائه آن جدا است. در CMS معمولی سیستم مدیریت محتوا مسئولیت تمامی جوانب مربوط به محتوا و نمایش آن در وب سایت را بر عهده دارد؛ ولی در CMS Headless سیستم مدیریت محتوا مسئولیت ایجاد، مدیریت، و ذخیره محتوا را بر عهده دارد؛ ولی از طریق یک API به سایر سیستم‌ها، برنامه‌ها، یا وب سایت‌ها اجازه انتقال داده محتوا را فراهم می‌کند.

دلایل استفاده از Headless CMS

Headless CMS به معنای جداسازی بخش‌های مختلف وب سایت‌ها از یک دیگر می‌باشد. در Headless CMS اطلاعات از رابط کاربری جدا می‌شود و به وسیله API به وب سایت‌ها و دیگر برنامه‌ها ارسال می‌شود. در این بخش به توضیح درباره دلایل استفاده از Headless CMS می‌پردازیم.

  • استقلال: Headless CMS به شما اجازه می‌دهد تا تغییراتی را در رابط کاربری و تجربه کاربری ایجاد نمایید بدون اینکه به محتوای خود دست بزنید. این کار اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگان بتوانند روش‌ها و فناوری‌هایی را برای رابط کاربری انتخاب و آن را اجرا کنند.
  • ارتقا: این جداسازی اجازه می‌دهد تا رابط‌های کاربری به شکل بهتری ارتقا یابند و توسعه دهندگان بتوانند به سمت فناوری‌های جدید حرکت کرده و تغییرات را به صورت مستقل اعمال نمایند.
  • پشتیبانی از کانال‌ها: Headless CMS اجازه می‌دهد تا محتوای خود را به کانال‌های مختلف ارسال و با مخاطبین خود در پلتفرم‌های مختلف در تعامل باشید.
  • ترکیب با ابزار خارجی: این پلتفرم به شما اجازه می‌دهد تا با سرویس‌ها و ابزار خارجی ترکیب شوید. این ترکیب برای تحلیل داده، ارسال اطلاعات به شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های دیگر مفید است.
  • و…

و در نهایت، استفاده از Headless CMS به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا بهترین ابزارها و فناوری‌ها را برای هر بخش از وب سایت یا برنامه‌های خود انتخاب کنند و از انعطاف بیشتری در مدیریت محتوا و تجربه کاربری بهره مند شوند.

بهترین پلتفرم‌های Headless CMS

در ادامه مطالب قصد داریم به معرفی بهترین پلتفرم‌های Headless CMS بپردازیم. این پلتفرم‌ها عبارتند از:

Magnolia

Magnolia

از جمله بهترین پلتفرم‌های Headless CMS است. Magnolia سرعت بالایی برای توسعه دهندگان و نویسندگان ارائه می‌دهد. در این مسیر توسعه دهندگان می‌توانند سایت‌ها و برنامه‌ها را تحت چارچوب اصلی ایجاد کنند. نویسندگان قادر هستند که با استفاده از WYSWYG روی محتوا کار کنند. از جمله شرکت‌هایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توان به نیویورک تایمز، کانال خبری العربیه اشاره کرد.

مزایای Magnolia

  1. داشتن سازگاری با API که امکان ارتقای رابط کاربری و انعطاف پذیری را فراهم می‌آورد.
  2. استفاده از تکنولوژی‌های گسترده و جدید برای محافظت از اطلاعات حساس
  3. انعطاف پذیری و سازگاری با نیازهای مختلف سازمان

معایب Magnolia

  1. هزینه بالای آن نسبت به دیگر CMSها
  2. جامعه کاربری محدود
  3. تعداد افزونه‌های کم
Contentful

Contentful

یکی از محبوب‌ترین و بهترین پلتفرم‌های Headless CMS است که دارای نوآوری روز می‌باشد. Contentful یک راه حل ساده برای اتاق‌های خبری و سطوح متفاوت سازمانی است که امنیت و پشتیبانی بالایی را به مشتریان خود ارائه می‌کند.

مزایای Contentful

  1. پشتیبانی از GraphQL و RESTful API
  2. انعطاف پذیری در انتخاب قالب بندی محتوا
  3. مدیریت به زبان‌های مختلف
  4. سازگاری با نیازهای مختلف سازمان‌ها

معایب Contentful

  1. محدودیت قابلیت جستجو
  2. امکانات محدود
  3. هزینه بالا برای مشاغل کوچک
Agility

Agility

از ناشرانی است که پانزده سال در ساخت و توسعه پلتفرم CMSهای متفاوت کار کرد. Agility دارای ویژگی‌های سریع و انعطاف پذیر است. ویراستاران آن را بسیار دوست دارند و در بین آن‌ها بسیار محبوب و پرکاربرد است. همچنین برای ساختار بندی و ارائه محتوای دیجیتالی یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها خواهد بود. از جمله شرکت‌هایی که از Agility استفاده می‌کنند VisitOrlando و Oxford می‌باشند.

مزایا Agility

  1. سرعت و انعطاف پذیری بالای آن در راستای بهبود روند توسعه
  2. پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  3. قابلیت جستجو پیشرفته

معایب Agility

  1. نصب پیچیده
  2. جامعه کاربری محدود
پلتفرم Agility

Superdesk

از بهترین پلتفرم‌های Headless CMS می‌توان به Superdesk اشاره نمود. عملکرد، تولید، نظارت و توزیع در این پلتفرم به آسانی انجام می‌شود و مناسب برای ساخت اتاق‌های خبر و محیط‌های دارای مدولار می‌باشد. API آن کمک می‌کند تا سازمان‌ها بتوانند عملکرد آن را نسبت به کسب و کار خود اضافه و تنظیم نمایند و از آن به طور مناسب استفاده کنند. از شرکت‌هایی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند می‌توان به NTB ،AAP و KOBINET اشاره کرد.

مزایا Superdesk

  1. منبع بازبودن که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا بر اساس نیاز خود به تغییر و سفارشی کردن آن بپردازند.
  2. ترکیب با ابزار و سیستم‌های مختلف
  3. توزیع محتوا در پلتفرم‌های مختلف

معایب Superdesk

  1. جامعه کاربری محدود
  2. هزینه پیاده سازی بالا
Kentico

Kentico

از جمله پلتفرم‌های مدیریت محتوای وب هستند که برای کمک به مشاغل در ایجاد و مدیریت کسب و کارها طراحی شده است. Kentico به ارائه مجموعه جامعی از ویژگی‌ها و ابزار می‌پردازد تا سازمان‌ها بتوانند وب سایت‌هایی پویا، مقیاس‌پذیر و غنی از ویژگی‌ها را ایجاد و نگهداری کنند. شرکت‌هایی که در حال حاضر از این پلتفرم استفاده می‌کنند Vogue ،Discover Ireland ،Leo Express می‌باشند.

مزایای Kentico

  1. مقیاس پذیر بودن
  2. پشتیبانی از زبان‌های مختلف برای کاربرانی از نقاط مختلف جهان
  3. پشتیبانی از نسخه‌های مختلف محتوا

معایب Kentico

  1. نیازمند اتصال پیوسته به اینترنت
  2. هزینه بر بودن

سخن پایانی

Headless CMS قسمت درونی و بیرونی را از هم جدا می‌سازد. این جداسازی توسعه سریع، ادغام آسان‌تر با خدمات شخص ثالث و تجربه کاربری بهینه را در پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر می‌سازد. سازمان‌ها با استفاده از این پلتفرم قادر خواهند بود تا با فناوری‌های جدید سازگار شود و مقیاس پذیری را بهبود بخشد. پویان آی تی با ارائه انواع هاست به شما کمک می‌کند تا بسته به نوع کاربری و بودجه خود هاست مدنظر خود را انتخاب و میزبانی قدرتمند، پایداری را تجربه نمایید.

سؤالات متداول

  • مزایای استفاده از Headless CMS چیست؟

شما با استفاده از Headless CMS قادر خواهید بود عملکرد و سرعت بهتری را داشته باشید و از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار شوید.

  • آیا Headless CMS برای سئو خوب است؟

بله، استفاده از Headless CMS عملکرد را بهبود می‌بخشد و به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان بالاترین کارایی و سرعت را داشته باشد. این امر باعث بهبود تجربه کاربری و به تبع بهبود سئو می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

CMS