hpanel

hPanel در مقابل cPanel

فهرست مطالب

کنترل پنل یکی از ابزارهای اصلی برای مدیریت بسته میزبانی وب سایت است. این به کاربران امکان می‌دهد نام دامنه و حساب های ایمیل خود را مدیریت کنند، برنامه ها را نصب و تنظیمات را به راحتی پیکربندی کنند. علاوه بر آن، همچنین می‌توانیم این کار را با ورود مستقیم به سرور انجام دهیم، اما این فرآیند به دانش فنی نیاز دارد زیرا یک اشتباه می‌تواند کل سایت را خراب کند. بنابراین، استفاده از کنترل پنل یک راه حل مناسب برای کاربران تمام سطوح است. یک پنل به عنوان یک روش بصری، کاربر پسند و ساده برای صرفه جویی در وقت و منابع شما عمل می‌کند. اگرچه cPanel همچنان محبوب‌ترین گزینه در صنعت است، جایگزین‌های بیشتری ظاهر شده‌اند، از جمله hPanel سفارشی Hostinger.

در حالی که cPanel دارای یک جامعه فعال و منابع مستند وسیع است، hPanel یک داشبورد با قابلیت پیمایش آسان، منوهای خود توضیحی و یک حس کلی دلپذیر را ارائه می‌دهد. یک پنل داخلی نیز می‌تواند به کاهش هزینههای ثابت کمک کند و انعطاف پذیری بیش‌تری را برای ویژگی های جدید فراهم کند. برای کمک به تصمیم گیری بین این دو، در این مقاله hPanel را با cPanel با جزئیات بیشتری مقایسه می‌کنیم. علاوه بر این، نوار منوی بالای hPanel را بررسی می کنیم و هر بخش و ویژگی های آن را تجزیه و تحلیل می‌نماییم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

hPanel چیست؟

hPanel کنترل پنل میزبانی سفارشی ما است که توسط توسعه دهندگان، مهندسان UX و محققان ما ایجاد شد. هنگام دسترسی به آن، کاربران می‌توانند از عملکردهای اصلی آن مانند دامنه، ایمیل و همچنین مدیریت فایل و پایگاه داده نهایت استفاده را ببرند. hPanel به دلیل رابط کاربری مبتدی پسند و آسان برای استفاده از همتایان خود متمایز است و به عنوان یک ابزار مناسب، hPanel به شما امکان می‌دهد از مدیریت فایل، مدیریت هاست و حساب های ایمیل و ویژگی های FTP استفاده کنید. همچنین می‌توانید به راحتی پهنای باند و فضای دیسک را کنترل کنید، دامنه ها را پارک کنید و نرم افزارهای دلخواه مانند وردپرس یا جوملا را نصب کنید.

مزایا و معایب استفاده از hPanel چیست؟

همانند هر کنترل پنل، hPanel نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مزایای hPanel

  • طراحی بصری و مینیمالیستی
  • ناوبری ساده
  • مدیریت دقیق و تنظیمات نمای کلی
  • اطلاعات مفید در مورد عناصر فنی مانند CPU، حافظه، ذخیره سازی و پهنای باند
  • امکان ایجاد نسخه پشتیبان برای بازیابی فایل ها و پایگاه اطلاعات وب سایت
  • به درخواست مشتری بهینه سازی به درخواست مشتری
  • به روزرسانی مداوم
hpanel

معایب hPanel

  • فقط برای کاربران هاستینگر در دسترس است.
  • پس از رویکرد متنی cPanel، استفاده از یک رابط گرافیکی ممکن است دشوار باشد.

سی پنل چیست؟

cPanel یک کنترل پنل مبتنی بر لینوکس است که در حال حاضر یک استاندارد صنعتی است و به طور وسیع در بین توسعه دهندگان استفاده میشود. با کمک رابط آن، کاربران می‌توانند مدیریت حساب های وب را به طور موثر میزبانی کنند. توجه داشته باشید سی پنل همانند سایر کنترل پنل های هاست معروف، سی پنل دارای مزایا و معایب خود است.

تفاوت های اصلی hPanel در مقایسه با cPanel و سایر ابزارهای مدیریت مبتنی بر وب 

directadmin
  • Cloudbase

بخش رو به مشتری hPanel مبتنی بر ابر و بسیار در دسترس است (HA)، عملکرد عملیاتی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد و با ابعاد بصری، صف‌های عمل و ویژگی‌های عالی UI/UX، به حفظ تجربه‌ای بدون درهم ریختگی کمک می‌کند. همه اینها باعث می‌شود که رابط hPanel بهتر سازماندهی شود و از نظر بصری جذاب تر شود.

  • سرعت 

افزایش سرعت و تقویت قابلیت اطمینان، هر سرور فقط دارای نقاط پایانی API است که به قسمت جلوی hPanel متصل می‌شوند. در همین حال، سی پنل به طور کامل بر روی هر سرور به صورت جداگانه و با استفاده از منابع آن میزبانی می‌شود. بنابراین، هیچ افت عملکردی با hPanel وجود ندارد.

  • نرم افزار قدیمی در مقابل نرم افزار جدید 

زمانی که cPanel به روز رسانی ارائه می‌دهد، بر روی نرم افزار قدیمی قدیمی اجرا می‌شود. در همین حال، ما hPanel را چند سال پیش ایجاد کردیم و همچنان به استفاده از آخرین فناوری‌ها و ابزارهای موجود ادامه می‌دهیم. برای مشتریان، معماری hPanel به دلیل چندین لایه کش، زمان پاسخگویی بسیار سریع‌تری را ممکن می‌سازد. کاربران همچنین می‌توانند حساب‌های بیشتری را روی یک سرور واحد میزبانی کنند و هزینه های ثابت را کاهش دهند.

ویژگی های نوار منوی بالا hPanel

اکنون که هر دو پنل را می‌شناسید، وقت آن است که ویژگی های اصلی hPanel را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم:

  • صفحه اصلی

پس از ورود به hPanel، چندین گزینه منو در بالا پیدا خواهید کرد. با کلیک بر روی تب Hosting، لیست واضحی از وب سایت های شما به همراه برنامه های میزبانی آن‌ها ظاهر می‌شود. از این مرحله به بعد، می‌توانید وب سایت های جدید اضافه کنید و پلن هاست خود را تمدید یا ارتقا دهید.

  • میزبانی

همه CTA ها به طور مناسب با گزینه های مختلف علامت گذاری شدند تا زندگی شما را آسان تر کنند. در بخش ایمیل می‌توانید یک نمای کلی از حساب های ایمیل فعال خود دریافت کنید. همچنین می‌توانید تاریخ انقضا آن‌ها را ببینید و یک طرح جدید سفارش دهید.

  • پست الکترونیک

در این بخش به یک نمای کلی از حساب های ایمیل فعال خود دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید تاریخ انقضا آنها را بررسی کرده و یک طرح جدید سفارش دهید.

  • دامنه ها

بخش دامنه hPanel شامل تمام دامنه هایی که در هاستینگر شما ثبت شدند، می‌باشد. در اینجا، شما چندین گزینه دارید، مانند به دست آوردن قطعات جدید، انتقال دامنه های موجود و تغییر سرورهای نام یا اطلاعات تماس.

  • VPS

در دسته سرور، مقایسه قیمت، مزایا و ویژگی‌های پلن های VPS در یک نگاه آسان است. به این ترتیب می‌توانید مناسب ترین مورد را برای نیاز خود پیدا کنید. در همین صفحه، می‌توانید سرورهای خصوصی مجازی خود را نیز مدیریت کنید، سیستم‌عامل‌ها و کنترل پنل‌ها را نصب کنید و میزان استفاده از منابع سرور خود را پیگیری کنید.

  • SSL

از آن‌جایی که امنیت بالاترین اولویت در هاستینگر است، تعجب آور نیست که تب اختصاصی دارد. در اصل، SSL یک پوشش محافظ است که به اعتبار، رتبه بندی و امنیت کلی وب سایت شما کمک می‌کند. در بخش SSL می‌توانید گواهینامه های SSL را برای وب سایت خود در عرض چند ثانیه مدیریت و راه اندازی کنید.

hpanel
  • صورت‌حساب

تا آنجا که ترتیبات اداری و عملیاتی پیش می‌رود، به دلیل عملکردهای جدید صورتحساب، دیگر نیازی به جستجو در ایمیل های خود ندارید. بخشی برای صورتحساب ها وجود دارد که شما را به روز نگه می‌دارد. در آنجا می‌توانید اطلاعاتی درباره وضعیت طرح، سابقه پرداخت، و روش‌های پرداخت را مدیریت کنید.

  • موفقیت مشتری

اینجا در هاستینگر، ما 24/7 کار می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بهترین راه حل را برای چالش های آنلاین خود پیدا کنید.

یکی از با ارزش ترین بخش های hPanel بخش پشتیبانی مشتری است. این امکان دسترسی به پایگاه دانش، آکادمی هاستینگر در یوتیوب و آموزش ها را فراهم می‌کند و همچنین به کاربران اجازه می‌دهد مستقیماً با تیم موفقیت مشتری ما تماس بگیرند.

  • ویژگی های اضافی

تعداد زیادی ابزار و خدمات، از ویژگی‌ها و افزونه‌ها گرفته تا ارتقاهایی مانند محافظت از Cloudflare، پشتیبان‌گیری روزانه، و خدمات ایمیل تجاری وجود دارد. علاوه بر این، ما به طور مداوم به روز رسانی آنها را منتشر می‌کنیم.

قابلیت های hPanel

برای دسترسی به hpanel به اولین تب بخش میزبانی بازگردید. سپس روی Manage در صفحه وب مربوطه کلیک کنید. پس از انجام این کار، کل داشبورد hPanel ظاهر می‌شود. یک نمای کلی از برنامه میزبانی خود را در سمت چپ خواهید دید. نوار جستجو در گوشه سمت راست بالا قرار دارد و کنترل‌ها را در وسط می‌بینید. بخش وردپرس به کاربران امکان کنترل نصب، نظارت بر به روز رسانی و مدیریت افزونه های سایت را می‌دهد. همچنین می‌توانید اتصال وب سایت ایمن را فعال و حالت تعمیر و نگهداری را روشن کنید. بخش سفارش آمار عملکرد روزانه وب سایت، استفاده از برنامه و اطلاعات روزانه وب سایت را دنبال می‌کند.

شما به تمام جزئیاتی که نیاز به نظارت دارید، از قدرت پردازش و حافظه گرفته تا خطاهای وب سایت، دسترسی دارید. این بخش همچنین تمدید یا ارتقاء برنامه میزبانی فعلی شما را آسان می‌کند. نماد حساب ها شما را به تمام اطلاعات فنی میزبانی خود، مانند سرورهای نام، آدرس های IP، جزئیات FTP و موارد مشابه هدایت می‌کند. در صورت نیاز، پسوردهای FTP یا SSH یک برنامه میزبانی را از اینجا تغییر دهید. سرویس ایمیل Hostinger می‌تواند حساب های ایمیل را ایجاد و سفارشی کند.

علاوه بر این، این سرویس به تنظیم وظایف جزئی مانند ارسال‌کننده‌ها، دریافت همه ایمیل‌ها و پاسخ‌دهندگان خودکار کمک می‌کند. این قسمت از وب سایت hPanel دارای گزینه های متعددی است که امکان کنترل بر جنبه های مختلف وب سایت شما را فراهم می‌کند.

مدیر فایل

این ویژگی به شما امکان دسترسی مستقیم به فایل های وب سایت را می‌دهد و به کاربران امکان ویرایش، حذف، استخراج یا جابجایی در پوشه ها را می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند فایل ها را مستقیماً روی سرور آپلود کنند. همچنین، اندازه دایرکتوری ها را محاسبه و تعیین می کند که کدام یک از فضای بیشتری استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ما به طور منظم ویژگی ها و به روز رسانی های جدید را معرفی می‌کنیم. پایگاه داده های خود را با استفاده از محبوب ترین ابزار مدیریت، phpMyAdmin، ایجاد، وارد و ویرایش کنید. سپس از راه دور به پایگاه داده خود متصل شوید و تغییرات را در حال حرکت اعمال کنید.

آنچه قبلاً یک فرآیند بسیار فنی به نظر می‌رسید اکنون با چند کلیک انجام می‌شود. برای مقابله با جنبه های فنی وب سایت خود، نیازی نیست که یک توسعه دهنده یا متخصص وب سایت باشید. بخش پیشرفته به کسانی اختصاص دارد که از کاوش عمیق تر نمی‌ترسند. همه چیز را می‌توان در اینجا انجام داد، چه بخواهید نسخه PHP خود را انتخاب کنید، چه برنامه های افزودنی را روشن کنید، چه مناطق زمانی را مدیریت کنید یا حافظه پنهان را پاک کنید.

این بخش همچنین به cron job ها اجازه می‌دهد تا اسکریپت ها را اجرا کنند و از طریق SSH به انتقال اطلاعات به صورت خودکار متصل شوند. می‌توانید فایل ها را ویرایش، استخراج و از راه دور نرم افزار جدید نصب کنید. همچنین مکانی است که می‌توانید برنامه ها را مستقیماً از مخزن Git مستقر کنید. و برای امنیت بهتر گواهینامه های SSL را نصب و مدیریت کنید.

ویژگی های اضافی

ویژگی های اضافی hPanel شامل مسدود کردن آدرس های IP برای دسترسی به سایت شما و محافظت از وب سایت یا صفحه شما با رمز عبور است. می‌توانید دسترسی مستقیم به انواع فایل‌های خاص وب‌سایت خود را مسدود کنید و زیر سرپوش فهرست‌سازی پوشه را بررسی کنید. در اینجا، یک گزارش فعالیت پیدا خواهید کرد که تمام اقداماتی را که در وب سایت شما  انجام می‌شود را ردیابی می‌کند. همچنین می‌توانید حساب خود را بازنشانی کنید، تمام فایل‌ها و اطلاعات را از آن پاک کنید و به حالت پیش‌فرض برگردید. حتی می‌توانید حساب خود را به طور کامل غیرفعال کنید و فایل ها، ایمیل ها و تمام وب سایت های مرتبط را بدون امکان بازیابی آن لغو کنید. همه چیز روان، به راحتی در دسترس و کاربر پسند است.

به روز رسانی hPanel تاکنون

مشتریان ممکن است اغلب تجزیه و تحلیل منابع سرویس میزبانی خود را بررسی نکنند. به این ترتیب، زمانی که وب سایت هایشان ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند و شروع به استفاده از منابع سرور بیشتری می‌کنند، متوجه نمی شوند. به همین دلیل، ما ویژگی ارتقاء توصیه را پیاده سازی نمودیم.

دو گزینه ارتقا وجود دارد:

  • با تغییر تاریخ تمدید، بدون پرداخت هزینه اضافی ارتقا دهید.
  • برای تمدید تاریخ انقضا، هزینه ارتقا را بپردازید.

زمانی که به محدودیت های منابع طرح رسیدیم، به آنها اشاره می‌کنیم و در قسمت Order Usage در hPanel مشخص می‌کنیم که چقدر طول کشیده است. ما به مشتریان توصیه می‌کنیم که بر اساس محدودیت بازدید به طرح بعدی در نردبان ارتقا دهند. با این حال، اگر حداقل آستانه وجود دارد و محدودیت‌ها برای مدت کوتاهی وجود دارد، نباید ارتقا دهید.

بیایید نگاهی به سایر به روز رسانی های hPanel که اخیراً راه اندازی کرده ایم بیندازیم:

  • مدیر فایل

به روز رسانی های اخیر حجم آپلود فایل را افزایش می‌دهد و یک پوشه Trash، inodes و شاخص های اندازه فایل ها و پوشه ها را معرفی می‌کند. علاوه بر این، عملکرد دانلود را بهبود می‌بخشد تا کاربران بتوانند انواع دانلود مورد نیاز را انتخاب کنند.

  • خود انتقال (تغییر مرکز داده)

از آنجایی که هاستینگر دارای مراکز داده در سراسر جهان است، مشتریان اغلب از نمایندگان پشتیبانی ما می‌خواهند که مکان مرکز داده را تغییر دهند. که دیگر نیاز نیست چرا که یک سرویس انتقال خودکار جدید در اینجا وجود دارد تا هر کسی بتواند به طور مستقل انتقال را انجام دهد. و کاملاً خودکار و رایگان است. این ویژگی به بهترین شکل در مورد گزارش های دسترسی به وب سایت استفاده می‌شود. وقتی بررسی می‌کنید که بیشتر بازدیدکنندگان شما از کجا می‌آیند، می‌توانید برنامه میزبانی خود را خودتان به نزدیک‌ترین مرکز داده منتقل کنید.

  • گزارش‌های فعالیت میزبانی

این ویژگی تغییراتی را که در گذشته انجام داده اید و هر اقدامی را که در حساب خود انجام می‌دهید در یک مکان به شما نشان می‌دهد. با به‌روزرسانی، می‌توانید نوع و تعداد درخواست‌هایی که وب‌سایت‌هایتان دریافت می‌کنند، از جمله داده‌ها بر اساس ساعت، روز و هفته را از نزدیک مشاهده کنید. با شناسایی ترافیک ناخواسته از آن نهایت استفاده را ببرید و با شناسایی اینکه آیا وب‌سایت‌های کاربران تحت حمله DDoS هستند، به کاهش مشکلات امنیتی کمک کنید.

  • انتقال خودکار ایمیل

مشتریانی که به هاستینگر مهاجرت می‌کنند، اکنون می‌توانند حساب های ایمیل خود را از هر ارائه دهنده دیگری به راحتی وارد کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک حساب ایمیل در هاستینگر ایجاد کنید، که انتقال خود را به آن انجام خواهید داد. در مرحله بعد، به ابزار مهاجرت بروید و جزئیات مورد نیاز را وارد کنید، از جمله اینکه ایمیل های شما باید از کدام سرویس و حساب منتقل شوند.

  • مرحله بندی وردپرس

مرحله بندی به عنوان یک محیط مجزا برای آزمایش عمل می‌کند. این ویژگی کل سایت تولیدی شما را در یک زیر پوشه شبیه سازی می‌کند. بنابراین، چه به‌روزرسانی تم، حذف افزونه یا یک ویژگی جدید باشد، می‌توانید هر تغییری را که می‌خواهید بدون تأثیر بر نسخه زنده وب‌سایت خود ایجاد کنید. با به‌روزرسانی ویژگی بعدی، قابلیتی برای استقرار اضافه خواهیم کرد. هنگام استفاده از آن، می‌توانید تغییراتی را در یک محیط تولید ایجاد می شود با یک کلیک اجرا کنید.

  • ویژگی های جدید

ما با هیجان روی این به‌روزرسانی‌های hPanel در پشت صحنه کار کرده‌ایم که اکنون می‌توانیم با شما به اشتراک بگذاریم:

  • به روز رسانی داشبورد میزبانی

از آنجایی که عملکرد قبلی داشبورد هاستینگر تگ های مختلف زیادی ایجاد می‌کرد، مشتریان نمی‌توانستند به راحتی ویژگی‌های خاصی را در پانل پیدا کنند. علاوه بر این، بخش ویژگی‌ها در یک حرکت صفحه «پیمایش» ارائه شد که یافتن اطلاعات مرتبط را دشوارتر می‌کرد. به لطف بازخورد مشتریان و تست‌های قابلیت استفاده، ما یک رابط داشبورد جدید ایجاد کرده‌ایم که برای پیمایش آسان‌تر است.

  • نصب وب سایت را ایجاد کنید

hPanel گزینه onboarding را خواهد داشت. این تابع گام به گام به مشتریان اجازه می‌دهد تا اطلاعات نظرسنجی را برای اهداف و انتظارات تجاری خود جمع آوری کنند. یک نتیجه هیجان‌انگیز این امر، افزایش بالقوه صورت‌حساب‌ها در تمدید، کاهش تعداد برچسب‌ها برای افزودن یک وب‌سایت جدید به طرح میزبانی، و به طور کلی تجربه کاربری بهتر است.

  • راهنمای وب سایت

برای کاربران جدید وردپرس، این راهنما به راه اندازی وب سایت شما کمک می‌کند و شما می‌توانید پیشرفت خود را مشاهده کنید.

  • پایگاه داده را ارتقا دهید

این ویژگی به کاربران اطلاع می‌دهد که پایگاه  آنها در آستانه رسیدن به محدودیت های خود یا فراتر از آنها است. یک اعلان در بالای صفحه پایگاه داده MySQL دریافت می کنید که وضعیت فعلی پایگاه داده خود را به شما می‌گوید.

فهرستی از معیارها، از جمله First Contentful Paint، Speed Index، و Cumulative Layout Shift و … است. با پیروی از این راهنمایی، می‌توانید ببینید که چه چیزی باید بهبود یابد، وب سایت خود را آزمایش کنید و تاریخچه آزمایش دامنه انتخابی را ببینید.

  • افزایش برنامه

برخی از اقدامات به منابع بیش از پیش بینی شده نیاز دارند. ویژگی Plan Boost شما را پوشش می‌دهد. اگر هنگام وارد کردن فایل‌ها یا دریافت افزایش ترافیک وب‌سایت، از محدودیت‌های برنامه خود فراتر بروید، یک اعلان در hPanel دریافت خواهید کرد.

دکمه های Resource Boost در صفحه استفاده از سفارش ظاهر می‌شوند. از طرف دیگر، روی نماد پیکان در کنار طرح میزبانی در صفحه اصلی خود کلیک کنید.

این ویژگی به طور موقت منابع موجود برای طرح های راه حل بالاتر را باز می‌کند. بنابراین، به مدت 24 ساعت، منابع لازم برای وب‌سایت خود را افزایش می‌دهید، بررسی می‌کنید که چه چیزی مستلزم ارتقا است و این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهید.

و در آخر

در حالی که cPanel برای استفاده گسترده آن راحت است، محدودیت‌های آن در افزایش مداوم قیمت‌ها، رابط مستعد اصطکاک و عدم عملکرد قابل مانور است. با آمار عملکرد، اطلاعات استفاده از برنامه، نمای کلی دامنه، تغییرات پایگاه داده و تنظیمات پیشرفته، hPanel جایی است که کاربران می‌توانند هر چیزی را که برای حفظ یک وب سایت سالم و همه جانبه نیاز دارند، بیابند. hPanel یک پنل سفارشی است که بر اساس آخرین فن آوری هیجان زده شده و طبق درخواست مشتری بهینه سازی می‌شود. انعطاف پذیری آن در خط مقدم است و به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های مداوم را دریافت خواهید کرد.

شما می‌توانید از وب سایت پویان آی تی هاست سی پنل ایران و هاست سی پنل اروپا را با قیمت مناسب تهیه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

میزبانی وب hPanel کنترل پنل هاست cPanel