directadmin

آشنایی با DirectAdmin و ویژگی های آن

فهرست مطالب

همانطور که در مقاله های قبل درباره ی کنترل پنل چیست و انواع کنترل پنل صحبت کردیم. امروز قصد داریم درباره ی DirectAdmin، به عنوان یکی از کنترل پنل های مبتنی بر لینوکس صحبت نماییم. شما با وجود DirectAdmin می‌توانید از سرور خود پشتیبان تهیه نمایید و به گزارش های سیستم دسترسی لازم را داشته باشید، درکنار آن امکان نظارت بر فرایندهای سیستم و پیکربندی چند سرور نیز در فلان از دیگر ویژگی های آن به حساب می‌آید.

شما می‌توانید با بودجه ای معقول کنترل پنلی مناسب برای خود انتخاب نمایید که بتواند تمام ابزاری را که به عنوان یک کنترل پنل لازم است را در اختیار شما قرار دهد. اگر می‌خواهید با سایر ویژگی های DirectAdmin آشنا و انتخابی مناسب داشته باشید با ما همراه باشید. 

دایرکت ادمین چیست؟

DirectAdmin از سال 2003 تحت مجوزی با نام JBMC Software وارد بازار شد. همانطور که می‌دانید کنترل پنل ها برای آسان تر نمودن کارهای مدیران وب سایت ها، به خصوص آنهایی که تجربه ندارند شکل گرفت. DirectAdmin همانند سی پنل تحت لینوکس است و توزیع های اصلی آن  CloudLinux، CentOS، Ubuntu، Debian، Red Hat و … می‌باشد. توجه داشته باشید سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز پشتیبانی نمی‌شوند. DirectAdmin به عنوان پلتفرمی ساده به شمار می‌آید که تنها به موارد زیر احتیاج دارد:

  • پردازنده: 500 مگاهرتز
  • رم: حداقل 1 گیگابایت
  • فضای دیسک: 2 گیگابایت

مزایای DirectAdmin

DirectAdmin دارای ویژگی هایی است که باعث شگفتی مشتریان خواهد شد و آن ها را به استفاده از DirectAdmin ترغیب می‌کند. که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

  • رابط گرافیکی GUI

اگر به دنبال کنترل پنلی ساده هستید، DirectAdmin انتخابی مناسب برای شما خواهد بود. DirectAdmin همه ی ویژگی های مدنظر شما را در سه شاخه ی مدیریت حساب، مدیر ایمیل و ویژگی‌های اضافی قرار می‌دهد. این شاخه ها به طور واضح قابل مشاهده و توضیح می‌باشند.

  • قیمت مناسب

داشتن قیمت مناسب در راستای حفظ مشتریات امری مهم به حساب می‌آید. DirectAdmin با داشتن یک حساب آزمایشی رایگان و ارائه ی گزینه ی پرمیوم با قیمت مناسب این امکان را برای مشتریان خود فراهم می‌آورد تا با قیمتی مناسب بتوانند از کنترل پنلی مناسب اسنفاده نمایند.

  • بازیابی خودکار 

یکی از ویژگی هایی که DirectAdmin را از بقیه متمایز می‌سازد توجه به پایداری خدمات می‌باشد. به گونه ای که اگر اطلاعاتی از بین رود DirectAdmin در ابتدا سرویس را مجدد راه اندازی می‌نماید تا ببیند این مشکل بر طرف خواهد شد یا خیر و در صورتی که آن مشکل پابرجا یود با ارسال اعلان برای مدیریت به تنها کمک می‌کند مشکلات را بر طرف نمایند.

hpanel

ویژگی های اصلی DirectAdmin

  • مدیر حساب

در این بخش مهم ترین ویژگی های میزبانی قرار دارد و شما می‌توانید موارد زیر را با آن مدیریت نمایید :

  • حساب‌های FTP : با ایجاد این حساب کاربران می‌توانند مجوزهای دسترسی به پوشه را برای هر حساب تنظیم  و ورود ناشناس پشتیبانی می‌شود.
  • پایگاه‌های داده MySQL: در این بخش کاربران می‌توانند پایگاه داده MySQL را ایجاد، اصلاح و حذف نمایند.
  •  DNS zone : کاربران می‌توانند مواردی چون سوابق DNS را اضافه و حذف کنند، تنظیمات آدرس سرور ایمیل و سایر کنترل های مرتبط با DNS را تغییر دهند.

 و مواردی دیگر همچون گواهی‌های SSL، مقابله با زیر دامنه ها،تغییر مسیرهای سایت و… رابا آن مدیریت نمایید.

directadmin
  • مدیر ایمیل

در این بخش شما به مواردی چون نام دامنه جدا از حساب‌های ایمیل، گزینه‌هایی برای پاسخ‌دهی خودکار و پیام‌های تعطیلات پیدا خواهید کرد. مدیر ایمیل همچنین دارای تنظیمات گسترده ای برای فیلتر کردن ایمیل است و همکاری با SpamAssassin تضمین می‌کند که هیچ هرزنامه ای نمی‌تواند به صندوق ورودی شما نفوذ کند.

directadmin
  • ویژگی‌های اضافی

این بخش شامل ویژگی‌هایی است که برای کاربران پیشرفنه مناسب است برای مثال می‌شود به موارد زیر اشاره نمود:

  • احراز هویت دو مرحله ای که دفاع شما را در برابر نفوذهای خارجی بسیار افزایش دهد.
  • Cron Jobs می‌تواند به شما کمک کند تا برخی از وظایف میزبانی خود را خودکار کنید. 
directadmin

جایگزین های دایرکت ادمین

از آنجایی که کاربران هر کدام نیازهای متفاوتی دارند یک پلتفرم نمی‌تواند برای همگان مناسب باشد به همین دلیل بهتر است پلتفرم های دیگر را نیز بشناسید تا در صورت نیاز از انها استفاده نمایید.

  • cPanel

به عنوان کنترل پنلی قابل اعتماد به حساب می‌آید و بیشتر سرورهای مشترک در صنعت را تامین می‌کند. البته افزایش قیمت اساسی در این کنترل پنل از مشکلات استفاده از آن به حساب می‌آید.

  • Plesk 

از معدود کنترل پنل هایی است که از سرورهای سیستم عامل نیز پشتیبانی می‌کند و راه‌حلی است که اغلب برای مشتریان VPS و سرورهای اختصاصی در نظر گرفته می‌شود و در نهایت یک برنامه سازگار با موبایل برای مدیریت پنل از همه نوع دستگاه می‌باشد.

  • Spanel 

یک راه حل رایگان cPanel است که در تب جدید باز می شود و برای کاربران میزبان VPS خود ایجاد شده است. این کنترل پنل در حال توسعه فعال است و توسعه دهندگان اغلب ویژگی های پیشنهادی جامعه را اضافه می‌کنند. همراه با ماژول های اختصاصی برای امنیت (SShield)، اتوماسیون WP (SWordPress Manager) و پشتیبان گیری.

اگر نیاز به هاست با کنترل پنل دایرکت ادمین دارید می‌توانید از هاست دایرکت ادمین پویان آی تی استفاده کنید. همچنین می‌توانید لایسنس اشتراکی دایرکت ادمین را تهیه کرده و روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود استفاده کنید.

و در آخر

در این مقاله ما سعی کردیم توضیحاتی را درباره ی DirectAdmin در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید کنترل پنلی مناسب را برای خود انتخاب نمایید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و از خواندن مقالات مرتبط لذت ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

لینوکس میزبانی وب DirectAdmin کنترل پنل