آشنایی کامل با Cloud mining

فهرست مطالب

در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای درآمدزایی و به دنبال آن رشد صنعت بیت کوین ایجاد شده است. که استخراج ارزهای دیجیتال یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. عملیات Cloud mining جایگزینی برای استخراج ارز دیجیتال به جای استخراج سنتی محسوب می‌شود. در اکثر مواقع Cloud mining به عنوان یک تکنیک سودمندتر برای تولید پول دیجیتال برای افرادی که از نظر فنی باهوش نیستند و همچنین کسانی که نمی‌خواهند سخت افزار و نرم افزار خود را اجرا و نگهداری کنند، به حساب می‌آید. در این مقاله تصمیم داریم به معرفی مفهوم Cloud mining بپردازیم و نحوه عملکرد آن را درک کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

Cloud mining چیست؟

روشی برای تولید ارز دیجیتال با اجاره منابع پردازش از یک ارائه دهنده خدمات Cloud mining می‌باشد. در راستای انجام عضویت در یک مزرعه ماینینگ (Mining farm)، ماینر باید مقدار معینی “قدرت هش” را از ارائه دهنده خدمات خریداری کند و در نهایت به ازای این کار، ارائه دهنده به ماینرها بر اساس میزان قدرت هشی که به دست می‌آورند، پاداش می‌دهد.

به دلیل انجام استخراج در فضای cloud، نگرانی ماینرها در برابر نویز، دما، مدیریت منابع یا هزینه‌های انرژی از بین خواهد رفت. بنابراین بعد از پیدا کردن یک ارائه دهنده خدمات Cloud mining معتبر، ماینرها بایستی قراردادی را انتخاب کنند که بهترین انتظارات آن‌ها را برآورده کند.

قراردادهای انتخابی برای ماینرها بازه زمانی‌های مختلفی را شامل می‌شود که می‌تواند شامل قراردادهای بین 500 تا 1000 هش گیگا در ثانیه، یا قراردادهایی از یک تا دوازده ماه باشد. از طرفی دیگر، برخی از شرکت‌های Cloud mining ممکن است قراردادهای 6 ماهه یا حتی 24 ماهه Cloud mining را ارائه دهند. ارائه‌دهندگان خدمات Cloud mining باید در زیرساخت‌های استخراج پیشرفته سرمایه‌گذاری کنند. با داشتن انتخاب‌هایی درست، هزینه‌های اضافی به کمترین میزان ممکن می‌رسد.

دلایل ایجاد ایده Cloud mining

  • تقاضا برای قدرت هش شبکه

دشواری الگوریتم‌های ارزهای دیجیتال در حالی افزایش یافت که پاداش‌ها کمتر شده بودند. صاحبان عملیات متوجه شدند که برای رقابتی ماندن به قدرت محاسبات بیشتری نیاز است. که این امر منجر به ایده استخرهای ماینینگ شد که قدرت هش همه شرکت‌کنندگانی را که در عملیات ماینینگ شرکت می‌کنند ترکیب می‌کند.

  • عرضه محدود سکه های استخراج

 تنها مقدار از پیش تعیین شده ای از سکه‌های ارز دیجیتال وارد بازار می شوند؛ در کنار چشم انداز افزایش نرخ ارز، این امر منجر به یک سری نوآوری در فضای استخراج کریپتو شده است. Cloud mining در واقع تکامل استخرهای استخراج است.

  • بازده معدنی جذاب

از دیگر دلایلی که موجب افزایش Cloud mining شده است فرصت‌های احتمالی ای است که استخراج کنندگان برای کسب پاداش های جذاب با شرکت در عملیات استخراج دارند. شرکت‌های Cloud mining تمایل دارند برای جذب مشتریان و سرمایه‌گذاران به مشارکت و پرداخت‌های سخاوتمندانه بپردازند.

انقلاب دکل‌های معدنی

در اولین روزهای استخراج کریپتو، همه ی فرایند بر روی یک رایانه ی ساده صورت می‌گرفت بعدها ماینرها اقدام به ایجاد ریگ‌های استخراج (Mining sands) با ترکیب کارت‌های GPU کردند که در زمینه ی حل معادلات پیچیده ریاضی کارآمدتر از CPUهای معمولی بود. پردازنده‌های گرافیکی قدرت هش شبکه بیت‌کوین را تقویت کردند، اما حل الگوریتم SHA-256 را بسیار دشوارتر ساختند.

اندکی بعد، دستگاه های استخراج مدار مجتمع (ASIC) ویژه برنامه وارد بازار شدند که به سرعت باعث انقضای GPU ها شد. با این حال، این تراشه‌ها هزینه‌ای داشتند که ماینرهای معمولی قادر به پرداخت آن نبودند. قدرت هش شبکه بیت کوین افزایش یافت و در نهایت برای کاربران تقریباً غیرممکن شد در حالی که هزینه برق آن‌ها بسیار شده است با یک CPU معمولی به استخراج بپردازند.

دکل‌های ASIC بخش استخراج کریپتو را به مکانی تبدیل کردند که بیشتر برای نقش‌های اصلی بود. در این لحظه بود که استخرهای ماینینگ پا به میدان گذاشتند و هدف از ایجاد آن‌ها این بود که به هر کسی اجازه دهند در عملیات استخراج به بهترین شکل ممکن شرکت کنند و با پاداش‌های منظم مبادله کنند. این جوایز معمولاً متناسب با قدرت هش اهدایی هر شرکت کننده در استخر است.

مدتی بعد، اپراتورهای مرکز داده متوجه شدند که تعداد زیادی از مردم در استخرهای ماینینگ شرکت نمی‌کنند، زیرا آن ها دکل ماینینگ ندارند. بنابراین، آن‌ها شروع به اجاره قدرت هش در داخل استخر کردند که باعث ایجاد مفهوم Cloud mining شد.

آشنایی با Bitcoin cloud mining

استخراج بیت کوین زمان زیادی طول می‌کشد و به تجهیزات استخراج گران قیمتی آن هم برای یک بازده کوچک نیاز دارد. خدمات Bitcoin cloud mining این فرصت را برای افراد فراهم می‌آورد تا بتوانند بدون نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت یا داشتن دانش فنی، استخراج بیت کوین را آغاز کنند.

cloud mining می‌تواند در میزان هزینه‌های برق، سر و صدا و گرما صرفه جویی کند. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که میزان قدرت هش مورد نظر خود را تهیه نمایید و قبل از مشاهده گردش پول، یک دوره سرمایه گذاری تعیین کنید. مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری، cloud mining مجموعه ای از ریسک‌ها و عدم قطعیت‌های خاص خود را دارد.

Cloud mining برای سرمایه گذاری خوب است یا نه؟

سرمایه گذاری در Cloud mining نا امن است، زیرا شما به شخص دیگری وابسته هستید تا ارزهای دیجیتال را استخراج کند، بدون اینکه ابتدا مطمئن شوید که آن‌ها سخت افزار لازم برای استخراج بیت کوین یا هر سکه دیگری را که انتخاب می‌کنید، دارند یا خیر. شرکت‌های فریبنده وانمود می‌کنند که از طرف شما بیت کوین استخراج می‌کنند اما در واقع پول شما را می‌گیرند. به همین دلیل این نوع سرمایه گذاری خطرناک و ریسکی به حساب می‌آید.

مدل‌های Cloud mining 

ماینرها قادرند بنابر نظر خود از دو مدل مختلف Cloud mining استفاده نمایند که در این جا به معرفی این دو مدل می‌پردازیم:

  • هش پاور ( Hash power )

در این مدل ماینرها به کار بر روی اجاره بخش خاصی از قدرت هش تولید شده توسط یک فارم ماینینگ می‌پردازند. ماینرها باید در طرح خاصی از شرکت کلودماینینگ مشترک شوند که به آن‌ها حق داشتن سهم خاصی در سود فارم ماینینگ را می‌دهد. به عنوان یک ماینر، هنگام اجاره قدرت هش مزرعه، نیازی به پرداخت هزینه نگهداری یا راه اندازی ندارید. فراموش نکنید، سهم قدرت هش هر ماینر تعیین کننده تخصیص پاداش استخراج است.

  • استخراج میزبان ( Mining host )

این مدل محبوب تر است. در این مدل ماینرها به خریداری و یا اجاره ی سکوهای ماینینگ در مزارع Mining می‌پردازند و هزینه ی راه اندازی و نگهداری آن‌ها را پرداخت می‌کنند. انجام این کار، میزان هزینه‌های مرتبط با برق را کاهش می‌دهد. در کنار آن، از آن جایی که ماینرها کنترل بیشتری بر ریگ‌ها دارند، می‌توانند قدرت هش بیشتری را به سمت استخرهای ماینینگ هدایت کنند. علاوه بر این، ماینرها کنترل کاملی بر پاداش‌های خود دارند.

مزایا و معایب Cloud mining چیست؟ 

یکی از مسائلی که در حال حاضر می‌تواند توجهات را به سمت Cloud mining بکشد این است که مزایا و معایب Cloud mining چیست؟ این مفهوم مزایای آشکاری را همچون مقرون به صرفه بودن وهمین طور رهایی یافتن از تعمیرات و نگهداری را برای شما تضمین می‌کند. در اینجا به معرفی دیگر مزایا و معایب Cloud mining می‌پردازیم پس با ما همراه باشید. 

  • مقرون به صرفه بودن

مزیتی آشکارا در این روش مقرون به صرفه بودن آن است؛ چرا که ماینرها دیگر اجبار و الزامی برای خرید تجهیرات و علاوه بر آن نگرانی ای نیز برای بهبود، نگهداری و حتی تعمیر آن‌ها نخواهند داشت.

  • رهایی از مشکلات

مهم ترین ویژگی Cloud mining رهاشدن از الزامات نگهداری می‌باشد؛ چرا که نگرانی را برای تعمیر و نگهداری تجهیزات از بین می‌برد و بر عهده ی شرکت‌های خدمات ماینینگ می‌گذارد. 

  • پشتیبانی قوی

با وجود این مزیت، برای استفاده از Cloud Crypto Mining دیگر نیازی به داشتن دانش فنی خاصی در حیطه ی ارزهای دیجیتال، دکل‌های استخراج و پروتکل‌ها نخواهید داشت؛ بنابراین تنها اقداماتی که لازم است انجام دهید بازکردن یک حساب کاربری در ارائه دهنده خدمات ماینینگ است و هزینه‌های لازم برای خرید قدرت هش مورد نظر را بپردازید. علاوه بر آن شما می‌توانید تمام جوایز را در حساب دریافت کنید و با گوشی های هوشمند آن‌ها را بررسی کنید.

معایب Cloud mining 

  • کلاهبرداری‌ها

نرخ بالای کلاهبرداری‌ها مربوط به Cloud mining است. این بخش در طول زمان به یک محیط عالی برای فریب تبدیل شد. ممکن است برای سرمایه گذاران سخت باشد که وعده‌های داده شده توسط سرویس ماینینگ ابری را تأیید کنند؛ زیرا ممکن است فرصتی برای دیدن مزارع ماینینگ نداشته باشند.

  • ضررهای احتمالی 

سودآوری سرویس احتمالی است. اگر هزینه اجاره، خرید یا کارکرد دستگاه‌های مبتنی بر ابر با مقدار قدرت هش موجود مطابقت نداشته باشد، ممکن است ضرر کنید.

شناسایی کلاهبردارهای Cloud mining

بسیاری از افراد ممکن است انقدر طمع سود Cloud mining را داشته باشند که چشمان خود را در برابر حوادث و خطرات احتمالی ببندند. در اینجا به معرفی برخی از راهکارها می‌پردازیم که مسیر را برای در امان ماندن از کلاهبردارها برای شما ایمن می‌سازند.

  • از همکاری با شرکت‌هایی که از دادن اطلاعات درباره ی مزارع استخراج خود امتناع می‌کنند دوری کنید؛ چرا که این شرکت‌ها قابل اعتماد نیستند و ممکن است کلاهبردار باشند.
  • به بررسی تمامی موارد و هزینه ایی که باید پرداخت کنید بپردازید . زیرا این بررسی دقیق و مرحله به مرحله جزئیات را برای شما آشکار و از هزینه‌های ناخواسته ای که به سود شما ضرر می‌زند جلوگیری می‌کند.
  • تحقیقات جامعی در این زمینه انجام دهید تا بدانید بایستی چه انتظاراتی از آن ارائه دهنده داشته باشید. ارائه دهنده را بشناسید و درستی عملیات را بررسی نمایید و در نهایت از جزئیات و مدارک آن اطلاع حاصل نمایید.
  • از ارائه دهندگان خدمات ماینینگ یا  mining pools که سودهای کلان را با حداقل سرمایه گذاری بدون هیچ تلاشی نوید می‌دهند دوری کنید؛ چرا که این ادعاها درحالت کلی مشکوک هستند.
  • و….

کلمات پایانی

Cloud Mining جایگزینی مناسب برای استخراج‌های سخت افزاری سنتی به حساب می‌آید و ماینرها دیگر نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارند و نگرانی‌ها برای تعمیر و نگهداری و ارتقای این ابزار کاهش می‌یابد. علاوه بر آن، Mining Cloud Cryptography مسیر را برای برای پذیرش کریپتو در مقیاس بزرگ در آینده هموار می‌سازد. با این حال فراموش نکنید که Cloud Mining تنها برای اثبات کار سیستم ایده‌آل است. بنابراین، نمی‌توانید این فرآیند را در اثبات وجود شبکه‌های بلاک چین اعمال کنید.

Cloud mining گزینه ای مناسب و عالی برای تمامی کسانی است که نمی‌خواهند در بخش فنی استخراج بیت کوین شرکت کنند. این امکان برای اعضا فراهم است تا بتوانند نرخ هش و پول Cloud Mining خود را بیشتر اوقات با استفاده از تلفن خود مشاهده نمایند. در حال حاضر، برخی از تنظیمات Cloud Mining ممکن است به طور خودکار قدرت هش تولید شده را به سودآورترین ارز قابل استخراج تغییر دهند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Cloud mining ارز دیجیتال