ابزار جایگزین google analytics

ابزار جایگزین google analytics

فهرست مطالب

Google Analytics سرویسی برای تحلیل ترافیک و رفتار کاربران در وب سایت‌ها به شمار می‌رود که توسط گوگل ارائه شده است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید عملکرد وب سایت‌ها و یا کمپین‌های تبلیغاتی خود را سنجیده و در جهت بهبود آن قدم بردارید. امروزه علاوه بر Google Analytics پلتفرم‌های زیادی برای تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها وجود دارند که داده‌های دقیقی را ارائه می‌دهند و نیازهای کاربران بر طرف می‌سازند. در این مقاله ما به معرفی 5 گزینه جایگزین google analytics می‌پردازیم.

دلایل نیاز به ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت

استفاده از این دست از ابزارها برای تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها امری مهم به شمار می‌رود. چرا که می‌توانید ترافیک‌های وب سایت را شناسایی نماید و ببینید بازدیدکنندگان از کجا و چگونه به وب سایت شما می‌رسند و از چه مرورگرهایی استفاده می‌کنند. این ابزار در بهبود استراتژی‌ها مؤثر هستند. شناسایی صفحاتی که بازدید بالاتری دارند و صفحاتی که به بهبود نیاز دارند، دستیابی به اطلاعاتی در جهت بهبود تجربه کاربری و بررسی نرخ تبدیلات از دیگر مزایایی هستند که ابزار تجزیه و تحلیل در اختیار شما قرار خواهند داد.

محدودیت‌های Google Analytics 

باوجودآنکه Google Analytics به عنوان ابزاری پرطرف‌دار برای تجزیه و تحلیل سایت‌ها به شمار می‌رود؛ اما محدودیت‌هایی نیز دارد. مثلاً 

  1. استفاده از اصطلاحات زیاد که کار را برای کاربران سخت می‌کند.
  2. آپدیتی‌های پیوسته که توسط گوگل انجام می‌شود و وابستگی بیش از حد به آن که ممکن است کارکردن با این سرویس را سخت نماید و تأثیر نامطلوبی بر روی عملکرد Google Analytics بگذارد.
  3. وجود مجموعه داده‌های ناخواسته‌ای که می‌توانند نتایج را به صورت کلی تغییر دهد.
  4. داده‌های ارائه شده در Google Analytics تقریبی بوده و به زمان برای پردازش نیاز دارند.

با این تفاسیر همچنان Google Analytics به عنوان یکی از ابزار پر طرف‌دار و کارآمد در تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها به شمار می‌رود و وب سایت‌ها و کسب و کارهای زیادی از آن استفاده می‌کنند.

Clicky

یکی از جایگزین‌های google analytics می‌باشد. Clicky ابزاری برای تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها است که به صاحبان آن‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند ترافیک وب سایت را ردیابی، رفتار کاربران را تحلیل نمایند. این پلتفرم طیف وسیعی از ویژگی‌ها را برای نظارت و تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت در زمان واقعی ارائه می‌دهد. مثل:

  1. تجزیه و تحلیل سریع که به صاحبان وب سایت‌ها و مشاغل اجازه می‌دهد تا در هر لحظه بتوانند عملکرد وب سایت خود را بررسی نمایند.
  2. ارائه ی اطلاعات دقیق درباره کاربران
  3. Heatmapsها که مکان‌هایی که کاربران کلیک می‌کنند را شناسایی و نحوه تعامل با سایت را درک نمایید.
  4. امکان انجام تست A/B تا بتوانید عملکرد تغییرات مختلف یک صفحه وب را بررسی نمایید.
  5. ارائه بینش‌های متفاوتی در زمینه بهبود عملکرد سئو
Clicky، ابزار جایگزین google analytics

Matomo Analytics

پلتفرمی منبع باز می‌باشد که با ارائه ابزار مختلف به صاحبان وب سایت‌ها اجازه می‌دهد تا ترافیک‌ها را بررسی و بر آن‌ها نظارت داشته باشند. برخی از ویژگی‌های Matomo Analytics به شرح زیر است.

  1. منبع باز بودن آن که باعث می‌شود کدها در اختیار عموم قرار گیرند و کاربران به وسیله آن می‌توانند نیازهای خود را برطرف سازند.
  2. حفظ امنیت داده‌ها در آن که ضمانت می‌کند داده‌های شما با هیچ شخص دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  3. تعیین اهداف توسط صاحبان وب سایت‌ها و ردیابی آن توسط Matomo Analytics
  4. ایجاد داشبوردهای سفارشی که به کاربران اجازه می‌دهد تا داشبوردها را بر اساس معیارهای خود ایجاد کنند.
  5. ارائه اطلاعات دقیق درباره بازدیدکنندگان
Matomo، جایگزین google analytics

Adobe Analytics

پلتفرم Adobe Analytics توسط Adobe Systems ارائه شد که برای تجزیه و تحلیل وب و بازاریابی کاربرد دارد و ابزار جامعی را برای ردیابی، اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل داده‌های وب‌سایت و برنامه‌ها و همچنین بهینه‌سازی تلاش‌های بازاریابی دیجیتالی در اختیار کسب‌وکارها و بازاریابان قرار می‌دهد.

در اینجا به توضیح درباره برخی از ویژگی‌های Adobe Analytics می‌پردازیم.

  1. جمع ‌آوری داده‌ها در حیطه‌های مختلف جهت ردیابی معیارهای گوناگون
  2. تقسیم بندی مخاطب‌ها بر اساس معیارهای گوناگون
  3. تجزیه و تحلیل عملکرد کاربران در دستگاه‌های مختلف
Adobe Analytics، جایگزین google analytics

Woopra

Woopra یک پلتفرم تجزیه و تحلیل مشتری و تعامل است که داده‌های بی‌درنگ و بینش‌هایی درباره رفتار کاربر در وب‌سایت‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و سایر نقاط به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. با Woopra، شرکت‌ها می‌توانند تعاملات فردی کاربر را ردیابی و تجزیه و تحلیل کنند، پروفایل‌های دقیق مشتری را ایجاد کنند و سفرهای مشتری را در زمان واقعی تجسم کنند. Woopra با ارائه تجزیه و تحلیل بلادرنگ، به کسب و کارها امکان مشاهده فوری نحوه تعامل کاربران با وب سایت یا برنامه خود را می دهد. در ردیابی مشتری عالی است و امکان ایجاد پروفایل‌ها و بخش‌های دقیق مشتری را فراهم می‌کند. این امر به کسب و کارها امکان می‌دهد مخاطبان خود را در سطح شخصی‌تر درک کرده و درگیر کنند.

از دیگر ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ترکیب با پلتفرم‌های مختلف
  2. تقسیم بندی کاربران بر اساس معیارهای مختلف
  3. پشتیبانی از تست A/Bها جهت بررسی عملکرد برنامه‌ها و وب سایت‌ها
پلتفرم woopra

Plausible Analytics

این پلتفرم در راستای ارائه بینش ضروری به صاحبان وب سایت‌ها درباره عملکردشان کاربرد دارد و یک رویکرد ساده، شفاف و اخلاقی برای تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های Plausible Analytics، به عنوان جایگزین google analytics می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. منبع باز بودن کدها
  2. نمایش نحوه تعامل کاربران در سایت
  3. داشتن رابط کاربرپسند که کاربران بتوانند داشبوردهای دلخواه خود را ایجاد نمایند.
  4. حفظ حریم خصوصی کاربران 
Plausible، جایگزین google analytics

و در آخر

همان‌طور که توضیح دادیم ابزارهای زیادی به عنوان جایگزین google analytics برای تجزیه و تحلیل وب سایت‌ها وجود دارند که به صاحبان وب سایت‌ها اجازه می‌دهند تا بتوانند داده‌ها را تجزیه و تحلیل نمایند. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید وب سایت خود را بهبود بخشیده و کاربران را بهتر بشناسید و در نهایت تصمیماتی مبتنی بر داده‌ها بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

Google Analytics