اقدامات لازم پس از خرید هاست

اقدامات لازم پس از خرید هاست

فهرست مطالب

عمل به اقدامات لازم پس از خرید هاست، برای وب سایت یک امر کاملا مهم و ضروری است. ما در این مقاله چند مورد مهم و ضروی در مورد اقدامات لازم پس از خرید هاست، را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم. بنابراین تا انتهای مطالب گفته شده همراه ما باشید.

تنظیم DNS

تنظیم DNS از جمله اقدامات مهم پس از تهیه هاست به حساب می‌آید. DNS وظیفه دارد تا نام دامنه شما را به آی پی آدرس هاست متصل کند. این کار بسیار مهم است؛ زیرا اگر این کار به درستی انجام نشود وب سایت شما در اینترنت به درستی در دسترس نخواهد بود.

در راستای تنظیم DNS بایستی مراحلی را طی کنید که به شرح زیر است.

  1. در مرحله نخست شما بایستی اطلاعات لازم برای تنظیم دامنه را از میزبان خود دریافت کنید.
  2. پس از آن باید وارد پنل مدیریت دامنه خود شوید.
  3. در بخش مدیریت دامنه وارد بخش تنظیمات DNS یا Name Servers شوید و آن را تغییر دهید.
  4. تنظیم Name Servers را وارد کنید.
  5. پس از وارد کردن اطلاعات تنظیمات را ذخیره نمایید و صبر کنید تا این تغییرات در سرورهای DNS منتقل شوند.
  6. و در آخر بررسی کنید تا تغییرات به دسترسی انجام شوند.

نصب و تنظیمات CMS (سیستم مدیریت محتوا)

محبوب‌ترین گزینه برای راه‌اندازی یک وب سایت جدید، انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا CMS مناسب است. استفاده از آن‌ها بسیار آسان و راحت است و مجموعه بزرگی از آموزش‌های آنلاین، تم‌های سفارشی و افزونه‌ها در آن وجود دارد و مهم‌تر از همه در میان این موارد، نصب کننده‌های خودکار در سرويس cPanel شما وجود دارد. پلتفرم‌های CMS مختلفی وجود دارد اما محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از وردپرس، جوملا و دروپال. اگر به دنبال سبد خرید هستید نگاهی به محصولاتی مانند CSCart و نیز Magento بیندازد. هر یک از این گزینه‌ها و بسیاری دیگر از آن‌ها، به راحتی و آسانی از طریق cPanel شما نصب می‌شوند. در مطالب زیر مراحل نصب و راه‌اندازی تنطیمات CMS را برای شما شرح می‌دهیم:

  1. ابتدا وارد سرویس سی پنل خود شوید.
  2. روی نماد Installatron Apps و یا Softaculous کلیک کنید.
  3. نصب و دستورات CMS مورد نظر خود را انتخاب کنید.

پشتیبانی‌گیری از سایت

از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدامات لازم پس از خرید هاست پشتیبان‌گیری از سایت است. تهدیدات حملات سایبری مختلف در طول سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است. این امر به ویژه برای وب سایت‌های وردپرس نیز می‌باشد. چرا که به دلیل محبوبیت CMS، آن‌ها بیشتر هدف حمله قرار می‌گیرند. حملاتی مانند بدافزار و یا هک می‌تواند علمکرد وب سایت را به طور کامل از بین ببرد و یا حتی کل داده‌های آن را به راحتی پاک کند و حتی وب سایت را از دسترس خارج کند. یکی از موثرترین روش‌ها برای حل این مشکل، پشتیبانی‌گیری از وب سایت است.

بکاپ به شما این امکان را می‌دهد که داده‌ها را از یک تاریخ خاص بازیابی کرده و وب سایت را همراه با بیشتر (اگر نه همه) محتوای آن نجات دهید. با در نظر گرفتن این موضوع و اقدامات پس از خرید هاست، ما توضیح خواهیم داد که پشتیبانی‌گیری وردپرس چیست؟ چرا مهم است و چگونه به درستی از یک وب سایت وردپرس پشتیبان تهیه کنیم.

یک وب سایت وردپرس اغلب از دو عنصر اصلی و مهم و نیز بسیار کاربردی تشکیل شده است: پایگاه داده و فایل‌های وب سایت. فایل‌های وب سایت به فایل‌های وردپرس ذخیره شده در دایرکتوری اصلی public_html اشاره می‌کند. این موارد شامل فایل‌های اصلی وردپرس، تم‌ها، پلاگین‌ها، تصاویر، فایل‌های کد و صفحات وب استاتیک است. در همین حال، پایگاه داده دیتای وب سایتی را که در فایل‌های وب سایت گنجانده نشده‌اند مانند پست‌ها، صفحات و نظرات کاربران، ذخیره می‌کند. در نتیجه از اقدامات لازم پس از خرید هاست، پشتیبانی‌گیری صحیح و مناسب از وب سایت وردپرسی است که شما را ملزم به پشتیبانی‌گیری از فایل‌های وب سایت و پایگاه داده می‌سازد.

تنظیمات امنیتی

از دیگر اقدامات لازم پس از خرید هاست تنظیم امنیت آن است. اینترنت مکان بسیار خطرناکی است. به طور منظم، ما در مورد در دسترس نبودن وب سایت‌ها به دلیل حملات سرویس و یا نمایش اطلاعات تغییر یافته و اغلب مخرب، در صفحات اصلی خود می‌شنویم. در سایر موارد پر مخاطب، میلیون‌ها رمز عبور، جزئیات کارت اعتباری و آدرس ایمیل به صورت عمومی درز کرده است که کاربران وب سایت را در معرض شرمساری شخصی و ریسک مالی فراوان قرار می‌دهد. هدف از امنیت وب سایت، جلوگیری از هر نوع حملات است. تعریف رسمی‌تر و مناسب‌تر وب سایت، محافظت از وب سایت‌ها در برابر دسترسی، استفاده، تخریب، اختلال غیر مجاز و تغییر است.

تنظیمات امنیتی

به روز رسانی نرم افزار‌ها

از دیگر اقدامات لازم پس از خرید هاست بروزرسانی نرم‌افزار‌ها است. به روز نگه‌ داشتن نرم افزار یک عمل بسیار مهم در ایمنی اینترنت است. اکثر نرم افزار‌ها به طور پیش فرض به طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند، اما باید بدانید که چگونه به‌روزرسانی‌ها را بررسی کرده و خودتان فرآیند را شروع کنید. دانستن اینکه چگونه نرم‌افزار‌ خود را به‌روز و ایمن نگه دارید می‌تواند پایداری و امنیت رایانه شما را بهبود ببخشد و ویژگی‌های جدید آن را به شما اطلاع دهد و نیز به شما کمک کند کاربر آگاه و توانمندی باشید.

تست عملکرد سایت

عملکرد وب سایت، یک معامله بزرگ است. از این رو، ما فهرستی از اینکه چرا باید به حفظ و تست عملکرد وب سایت خود اهمیت دهیم، جمع‌آوری کرده‌ایم:

  • تجربه کاربری بهتر

طبق گفته‌های گوگل، بیش از 1/2 بازدیدکنندگان وب سایت‌هایی را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد، رها می‌کنند. از این رو هر چه زمان بیشتری را برای بارگذاری وب طول بکشد، شانس بیشتری برای خروج کاربران از وب سایت خواهید داشت. وب سایت‌های آهسته صبر بازدیدکنندگان را آزمایش می‌کنند و تجربه کاربری ناخوشایندی را ایجاد می‌کنند. این باعث می‌شود که کاربران کمتر به وب سایت مراجعه کنند و رفته رفته اعتبار کسب و کار لطمه می‌خورد.

  • افزایش دید برند

یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی سئو، عملکرد صفحه‌ی آن است. گوگل صفحات وب را در رتبه‌بندی‌هایی که زمان بارگذاری کند و آهسته‌ای دارند، حذف می‌کند. ممکن است محتوای بسیاز مرتبطی داشته باشد اما گوگل شما را در رتبه‌بندی یک صفحه وب با عملکرد عالی پایین حساب می‌کند.

  • حفظ کاربر

مطالعات نشان می‌دهد که هفتاد و نه درصد از بازدیدکنندگان پس از نارضایتی از سرعت کلی، مجددا از یک وب سایت بازدید نمی‌کنند. یک راه برای جلب رضایت کاربران، بررسی عمکرد وب سایت است. وب سایت با عملکرد عالی بسیار سریع و فوراً بارگیری می‌شود و تجربه کاربری دلپذیری را ارائه می‌داد. احتمال بازگشت چنین کاربران بیشتر است و حفظ بازدیدکنندگان را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

تنظیمات Backup خودکار

یکی دیگر از اقدامات لازم پس از خرید هاست، تنظیمات Backup خودکار است. تنظیمات پشتیبان‌گیری خودکار شما را قادر می‌سازد تا پشتیبان‌گیری خودکار فایل پروژه‌ را برای پروژه‌های مبتنی بر دیسک پیکربندی کنید. برای فعال کردن پشتیبان‌گیری، هر دقیقه به طور خودکار از پروژه پشتیان‌گیری کنید و بازه زمانی مورد نیاز خود را مشخص کنید. توجه داشته باشید شما فقط می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار را برای پروژه‌های مبتنی بر دیسک پیکربندی کنید.

سؤالات متداول

  • برای تقویت امنیت هاست خود چه کار کنیم؟

در راستای تقویت امنیت هاست خود می‌توانید از SSL برای رمزنگاری ارتباطات استفاده کنید، از داده‌هایتان بکاپ بگیرید و از ابزار امنیتی مختلف استفاده کنید.

  • پیکربندی ایمیل‌ها چگونه انجام می‌شود؟

شما می‌توانید در پنل مدیریت هاست ایمیل خود را ایجاد و تنظیمات SMTP و POP3 را بررسی کنید.

و در آخر

در این مقاله هر آنچه‌ لازم بود در رابطه با اقدامات لازم پس از خرید هاست، را برای شما عزیزان بیان نمودیم. پویان آی تی با ارائه انواع خدمات میزبانی وب در کنار شماست تا بتوانید بر اساس بودجه و نوع کاربری سرویس خود را انتخاب کنید تا بتوانید نیازهای خود را بر طرف سازید.

امیدواریم که با مطالعه‌ی مطالب فوق توانسته باشید به پاسخ سؤالات خود برسید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

CMS هاست میزبانی وب امنیت بکاپ DNS