ایمونیفی 360

ایمونیفی 360 ( Imunify 360 ) چیست و چگونه کار می‌کند ؟

امروزه فناوری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و تقریبا در همه حوضه ها کسب و کار های آنلاین یافت می‌شوند. امنیت اطلاعات در هر کسب و کاری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشت. در راستای این موضوع به ایمونیفی 360 می‌پردازیم.

ایمونیفی 360 چیست ؟

ایمونیفی 360 یک سیستم امنیتی قدرتمند برای سرورهای لینوکسی می‌باشد. این سیستم امنیتی مبتنی بر فناوری یادگیری ماشینی ( Machine Learning ) است و با چندین لایه محافظتی، ایمنی کامل را در برابر هر نوع حمله مخرب و یا رفتار غیرعادی مانند حملات brute force، برای سرور فراهم می‌کند.

می‌توان گفت که ایمونیفی 360 به عنوان یک راه حل امنیتی برای هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی شناخته می‌شود.

این سیستم امنیتی در سال 2016 توسط شرکت کلود لینوکس ( CloudLinux ) عرضه شده است.

نحوه کار ایمونیفی 360

ایمونیفی 360 دارای مجموعه ای از ابزارهای امنیتی می‌باشد؛ پس فقط یک اسکنر بدافزار وب سایت معمولی یا یک آنتی ویروس برای سرور نیست.  شما می‌توانید سیستم های امنیتی قبلی خود را با ایمونیفی 360 جایگزین کنید تا از بهترین درجه امنیتی برخوردار شوید.

به عبارت دیگر، اگر به دنبال یک جایگزین همه کاره برای کارهای محافظی مثل اسکن بد افزار، جلوگیری از حملات مخرب و مسائلی از این قبیل هستید، ایمونیفی 360 راه حل مناسبی برای شما است.

ویژگی ها

همانطور که بالاتر اشاره شد، ایمونیفی 360 دارای مجموعه ابزارهای امنیتی می‌باشد. در اینجا هر یک از آن ها را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

فایروال ( Firewall )

این سیستم دارای فایروال پیشرفته ای می‌باشد که با استفاده از فناوری اکتشافی ابری و هوش مصنوعی تهدیدات جدید را شناسایی کرده و از سرور محافظت می‌کند. قادر به دفاع در برابر حلات brute force، حملات DoS و اسکن پورت است.

سیستم تشخیص نفوذ و حفاظت

ایمونیفی 360 دارای مجموعه جامعی از قوانین سیاست انکار ( deny ) می‌باشد که همه حملات شناخته شده را مسدود می‌کند.

همچنین از کل شبکه اتصالات خود با سرورها برای شناسایی تهدید و آماده شدن برای آن استفاده می کند. به عنوان مثال، فرض کنید سرور شما با نوع جدیدی از بد افزار مواجه می‌شود. در این صورت پس از شناسایی بد افزار، ایمونیفی 360 اطلاعات این بد افزار را با شبکه ابری به اشتراک می‌گذارد تا به بقیه مشتریان کمک کند و از سرور ها در برابر این بد افزار جدید محافظت شود.

اسکنر بد افزار

ایمونیفی 360 می‌تواند به صورت Real Time اسکریپت های آپلود شده را تجزیه و تحلیل کند و موارد خطرناک را شناسایی کند. هم فایل های آپلود شده از طریق FTP و هم فایل های بارگذاری شده توسط وب سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد.

چه یک بد افزار شناخته شده باشد یا یک بد افزار جدید، ایمونیفی 360 از سیستم محافظت می‌کند. بعد از تشخیص بد افزار،فایل آلوده از دسترس خارج می‌شود و امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت. همچنین اطلاعات آن با آنتی ویروس و فایروال به اشتراک گذاشته می‌شود تا هر لایه از سرور در برابر آن محافظت شود. 

مدیریت بروزرسانی های نرم افزار ها ( Patch Management )

نگهداری و بروزرسانی کرنل در سیستم عامل لینوکس یکی از کارهای زمان بر به شمار می‌رود. همچنین بعد از بروزرسانی کرنل و اضافه کردن دستی Patch، سیستم باید Restart شود تا تغییرات جدید به کرنل اضافه شود.

ایمونیفی 360 به واسطه استفاده از KernelCare می‌تواند بدون راه اندازی مجدد سرور، بروزرسانی کرنل را انجام دهد.

نظارت بر شهرت IP

با تجزیه و تحلیل لیست های سیاه بررسی می‌کند که آیا وب سایت یا IP ها مسدود شده اند یا خیر و در صورت مسدود بودن اطلاع رسانی می‌کند.

دفاع پیشگیرانه

این لایه امنیتی از وب سایت هایی که با PHP نوشته شده اند، در برابر حملات روز صفر محافظت می‌کند. نحوه این کار هم مسدود کردن خودکار است که با تاخیر صفر اتفاق می‌افتد.

اگر کاربر قوانین امنیتی ایمونیفی 360 را نقض کند (مثل وارد کردن رمز اشتباه بیش از حد مجاز و …)، ایمونیفی 360 به صورت خودکار  دسترسی کاربر را مسدود کرده و آدرس IP کاربر را به لیست خاکستری ( Gray List ) اضافه می‌کند.

بعد از مسدود شدن اگر کاربر سعی کند به پورت های HTTP/S ( 80/443 ) ) دسترسی پیدا کند، کپچا ( CAPTCHA ) برایش به نمایش درمی‌آید که بعد از حل صحیح آن، آدرس IP کاربر از لیست خاکستری حذف می‌شود. چنانچه تخلف دوباره تکرار شود، این چرخه دوباره اتفاق می‌افتد.

مدیر سرور به همه لیست ها دسترسی دارد و در صورت لزوم می‌تواند هر آدرس IP دلخواه را از لیست خاکستری حذف کرده و به لیست سفید ( White List ) اضافه کند. اگر کاربر با آدرس IP موجود در لیست سفید تخلفی انجام دهد، آدرس IP مسدود نخواهد شد.

نسخه های ارائه شده توسط ایمونیفی 360

همانطور که بالاتر گفتیم ایمونیفی 360 دارای لایه های محافظتی مختلفی می‌باشد. این شرکت نسخه های دیگری را هم منتشر کرده که قسمت هایی از این نرم افزار را شامل می‌شوند.

ایمونیفی ای وی ( Imunify AV )

ایمونیفی ای وی یک نسخه رایگان می‌باشد که می‌تواند بد افزار ها را تشخیص دهد. در این نسخه عملیات پاکسازی باید به صورت دستی انجام شود.

ایمونیفی ای وی پلاس ( +Imunify AV )

این نسخه همان ویژگی های ایمونیفی ای وی را دارد با این تفاوت که می‌تواند بد افزار ها را شناسایی کرده و با یک کلیک پاکسازی کند. ( رایگان نیست )

ایمونیفی کوئیک پچ پلاس ( +Imunify QuickPath )

این نسخه فقط برای کنترل پنل Plesk منتشر شده و می‌تواند آسیب پذیری های امنیتی را شناسایی کند. 

برای آشنایی بیشتر با این نسخه ها می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

سخن پایانی

ایمونیفی 360 یکی از برترین نرم افزار های امنیتی است که در حال حاضر امنیت سرور ها را به نهایت خود می‌رساند. اگر در مورد سرور و اطلاعات خود نگران هستید می‌توانید از این نرم افزار قدرتمند بهره ببرید و با خیالی آسوده به توسعه وب سایت خود بپردازید.

امنیت همه ی سرور های ارائه شده از سوی پویان آی تی توسط ایمونیفی 360 تامین می‌شود. همچنین شما می‌توانید از طریق پویان آی تی لایسنس ایمونیفی 360 را هم تهیه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست سرور بدافزار امنیت سرور imunify360