فایروال های رایگان لینوکس

بهترین فایروال های رایگان لینوکس

فهرست مطالب

بهره گیری از فایروال‌ها به عنوان یک خط دفاعی در برابر امنیت داده‌ها و اطلاعات شما محسوب می‌شود که می‌تواند با ایجاد یک محیط محافظت شده از نفوذ غیرمجاز جلوگیری نماید.  فایروال‌های لینوکس نیز چنین‌اند. شما با بهره گیری از فایروال های رایگان لینوکس می‌توانید امنیت را برای رایانه لینوکس خود و یا شبکه فناوری اطلاعات فراهم اورید.

در این محتوا ما فاکتورهای مختلفی را مثل سهولت در راه اندازی، عملکرد، ویژگی‌های مختلف و خیلی از این موارد را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم بهترین فایروال های رایگان لینوکس را به شما معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

از جمله فایروال های رایگان لینوکس است که می‌توان آن را بر روی انواع مختلف سخت افزارها نصب نمود. این فایروال دسترسی بالاتری نسبت به دیگر فایروال‌ها دارد. شما با بهره گیری از IPFire می‌توانید امنیت و کارایی شبکه را بهبود بخشید. این سیستم عامل فایروال ویژگی‌های زیادی دارد. برای مثال می‌توان به پشتیبانی از امنیت اینترنت اشیاء، پشتیبانی از شبکه‌های محلی مجازی، ارائه امکانات مختلف در راستای کنترل و مدیریت ترافیک شبکه و خیلی از این موارد اشاره کرد.

در  کنار آن منبع باز بودن IPFire این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند کدهای منبع را بررسی و تغییر دهند و در راستای توسعه و بهبود آن تلاش نمایند.

IPFire

این فایروال ترکیبی از دو پروژه منبع باز pfSense و m0n0wall می‌باشد که از آن برای محافظت از شبکه‌های کامپیوتری با هدف ایجاد یک محیط امن استفاده می‌شود. شما با استفاده از OPNsense می‌توانید علاوه بر مسیریابی و فیلتر کردن ترافیک برای شکل دادن به ترافیک، شناسایی و جلوگیری از نفوذ و همچنین راه اندازی یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) و موارد دیگر استفاده کنید.

از جمله ویژگی‌های دیگر OPNsense می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. مدیریت و کنترل دسترسی کاربران.
  2. بهره گیری از ابزار مختلف در راستای مقابله با حملات اینترنتی.
  3. داشتن قابلیت پروکسی سرور در کنترل و فیلترینگ ترافیک اینترنتی.
  4. و…
OPNsense

از جمله مورداعتمادترین فایروال‌های لینوکس به حساب می‌آید و به وسیله رابط گرافیکی امکانات متنوعی را در راستای مدیریت و کنترل شبکه به مدیران ارائه می‌دهد. این فایروال به علت تاریخچه غنی خود، شاید گسترده‌ترین اسناد و یکی از بزرگ‌ترین جوامع کاربرانی را داشته باشد. این امر باعث شده pfSense آموزش‌ها و ویدئوها را در کانال‌های پشتیبانی رسمی خود و همچنین سایر نقاط وب ارسال کند. میزبان‌های تجاری توزیع همچنین دوره‌های آموزشی پولی را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند تا از استقرار pfSense خود بهترین استفاده را ببرید.

pfSense

این فایروال به صورت اختصاصی برای استفاده در روترها و شبکه‌ها توسعه یافته است. همچنین دارای یک رابط کاربری گرافیکی مناسب است و تعدادی بسته اختیاری را در مخزن خود ارائه می‌دهد. این امر به OpenWRT اجازه می‌دهد تا به روش‌های مختلف برای انواع کاربردها پیکربندی شود. با وجود همه انعطاف‌پذیری‌اش، OpenWRT هنوز یکی از کم‌تقاضاترین توزیع‌ها است و در اجرا سریع است.

OpenWRT

ClearOS یک توزیع لینوکس مبتنی بر CentOS است که به عنوان یک جایگزین کامل برای توزیع‌های سرور تجاری مانند Red Hat Enterprise Server یا Windows Small Business Server طراحی شده است. این سیستم عامل متن‌باز و رایگان است. ClearOS ابزارهای متنوعی را برای مدیریت شبکه، امنیت، سیستم پشتیبانی و سایر خدمات IT فراهم می‌کند. این فایروال برای استفاده در سازمان‌ها، شرکت‌ها و محیط‌های کسب و کار ارائه شده است.

داشتن ابزارهایی برای مدیریت شبکه، داشتن قابلیت اتصال به کلودها، ارائه امکانات امنیتی مختلف و خیلی از این موارد از دیگر ویژگی‌های ClearOS می‌باشد.

ClearOS

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره فایروال های رایگان لینوکس پرداختیم و گفتیم این فایروال‌ها نرم افزارها و سخت افزارهایی هستند که از آن‌ها برای محافظت از شبکه‌ها در برابر حملات مختلف استفاده می‌شود. فایروال‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ترافیک‌های ورودی و خروجی را بررسی کنید. همچنین بر اساس چارچوب‌های مشخص شده تعیین می‌کند که کدامیک از ترافیک‌ها می‌توانند وارد شبکه شما شوند و کدامیک باید مسدود شوند.

پس از آن درباره فایروال‌های رایگان لینوکس صحبت کردیم و گفتیم هرکدام از این فایروال‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که شما بایستی بسته به نوع نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

سؤالات متداول

  • چگونه بهترین فایروال لینوکس را انتخاب کنیم؟

در راستای داشتن یک انتخاب مناسب شما بایستی موارد زیادی را در نظر بگیرید. برای مثال می‌توان به راه اندازی آسان، پیکربندی، آپدیتی‌ها، اینکه ویژگی‌هایی که هر کدام از آن‌ها دارند به چه صورت است و آیا برای شما مفید است یا نه اشاره کرد.

  • برای راه اندازی فایروال لینوکس چه کارهایی باید انجام داد؟

برای راه اندازی فایروال لینوکس شما بایستی یک توزیع مناسب را انتخاب کنید. بعد از آن با استفاده از ابزارهای مختلفی مثل iptables، nftables فایروال را تنظیم کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

فایروال لینوکس شبکه امنیت