تاثیر هاست بر سئو سایت

تاثیر میزبانی وب بر سئو سایت

فهرست مطالب

زمانی که درباره ی سئو صحبت می‌کنیم چه چیزی در ذهن شما زنده می‌شود؟ اکثر افراد با شنیدن این کلمه به یاد معروف‌ترین کاربردهای سئو مثل بهینه سازی کلمات، بک لینک‌ها و دیگر موارد میفتند. ولی آیا درباره ی تاثیر میزبانی وب بر سئو سایت چیزی می‌دانستید؟

هاست‌ها اثر قابل توجهی بر عملکرد موتورهای جستجو دارند؛ ولی متأسفانه بسیاری از کسب و کارها آن را به عنوان استراتژی خود در نظر نمی‌گیرند که این کاری نادرست می‌باشد. انتخاب یک سرویس میزبانی مناسب می‌تواند رتبه بندی موتورهای جست و جو را بهبود بخشد، نرخ پرش را کاهش داده و میزان تبدیلات را افزایش دهد. در این مقاله به توضیح درباره ی تاثیر هاست بر سئو سایت می‌پردازیم. همچنین توضیح می‌دهیم چگونه یک هاست مناسب برای خود انتخاب نمایید.

میزبانی وب چیست؟

به زبانی ساده یک سرور میزبانی وب به ذخیره داده‌ها می‌پردازد و ایمنی و دسترسی آسان به داده‌ها را در هر لحظه از زمان ضمانت می‌کند. بنابراین یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب در تلاش است تا با به‌روزرسانی‌های مداوم و حفظ ایمنی داده‌های کاربرانش ترافیک وب سایت خود را حفظ کرده و بهبود بخشد.

سئو چیست؟

سئو به عنوان یکی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال کاربرد دارد و جایگاه هر وب سایت در گوگل را بر اساس کلمات کلیدی و نوع محتوا در SERPها مشخص می‌سازد.

آیا سرمایه گذاری در سئو ارزشمند است؟

بله. چرا که خیل عظیمی از افراد زمانی که تصمیم به خرید و یا کسب اطلاعات درباره ی موضوع خاصی دارند به موتورهای جستجو مراجعه می‌کنند. پس شما با سئو می‌توانید پاسخی برای جستجوی آن‌ها باشید و به نیازهای آن‌ها پاسخ دهید. ولی خب قرارگرفتن در صفحه دوم به بعد یا حتی در نیمه‌های صفحه ی اول نتیجه ی مطلوبی نیست و بایستی تلاش کنید تا در رتبه‌های اول تا سوم صفحه اول قرار گیرید.

پس فراموش نکنید که سئو به ایجاد آگاهی از برند کمک می‌کند و ظاهر شدن در نتایج جستجوی مرتبط و شهرت شما را بهبود می‌بخشد.

اثر هاست بر سئو شما چگونه است؟

اگرچه هاست از مؤلفه‌های معروف سئو نیست؛ ولی اثر قابل توجهی بر روی آن دارد. در راستای قرار گرفتن سایت شما در موارد مورد پسند گوگل بایستی وب سایت شما به خوبی کار کند که در این مسیر ارائه دهنده هاست می‌تواند به شما کمک نماید. در اینجا به توضیح درباره ی راهکارهایی که ارائه دهنده میزبانی وب می‌تواند بر عملکرد موتورهای جستجو اثر بگذارد می‌پردازیم.

  • سرعت و زمان بارگذاری سایت

داشتن زمان بارگذاری کوتاه شانس ورود افراد به وب سایت شما و همین‌طور تبدیل آن‌ها را بالا می‌برد. الگوریتم‌های گوگل هنگام رتبه بندی صفحات این مورد را به عنوان یکی از معیار‌های اصلی در نظر می‌گیرند. پس اگر سرعت بارگذاری صفحات وب سایت شما کم باشد افراد ناامید شده و به صفحه دیگری می‌روند که همین امر رتبه وب سایت شما را دچار مشکل می‌سازد.

یکی از دلایل کاهش سرعت وب سایت‌ها کندی و قدیمی بودن سرورهای میزبان است. خزیدن یک وب سایت کند برای خزنده‌های جستجو سخت‌تر است. صرف نظر از اینکه صفحات وب شما در موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند یا نه آنها به طور خودکار به وب سایت‌های دیگر هدایت می‌شوند. در این شرایط، محتوای مبتنی بر کلمه کلیدی شما نمی‌تواند در SERPها رتبه بالایی داشته باشد. علاوه بر آن عنکبوت‌های موتورهای جستجو چندین بار در روز سعی می‌کنند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند زمان خرابی سایت شما را ردیابی کنند. پس هرگونه نقص فنی، افزایش زمان بارگذاری سایت و یا تجربه کاربری نامطلوب می‌تواند بر رتبه بندی SERP اثر بگذارد. پس با انتخاب یک میزبانی وب سریع می‌توانید زمان بارگذاری سایت را بهبود بخشید.

امنیت

با افزایش تعداد حملات سایبری داشتن امنیت در وب سایت‌ها امری مهم به حساب می‌آید. داشتن یک سئو مناسب به امنیت وب سایت‌ها بستگی دارد؛ چراکه معمولاً وب سایت‌های پایدارتر و امن‌تر را در جایگاه‌های بالاتری دسته بندی می‌کنند. در صورت وقوع هرگونه اتفاق و به خطر افتادن وب سایت شما، موتورهای جستجو رتبه شما را در SERP کاهش می‌دهند و این دست از وب سایت‌ها نیز ترافیک کمتری را دریافت خواهند کرد.

میزبانی وب مناسب از به‌روزرسانی‌های پیوسته موارد امنیتی اطمینان حاصل می‌کند. همچنین نظارت بر شبکه، امنیت سخت افزار، پشتیبانی از CDN و پیشگیری از DDOS را ارائه می‌دهند و چندین لایه امنیتی را برای ایمن نگه داشتن اطلاعات حساس اضافه می‌کنند. در راستای این بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو داشتن گاهی SSL امری مهم به حساب می‌آید. این امر امکان اتصال رمزگذاری شده و محافظت شده مانند HTTPS را برای مرورگرها و سرورها فراهم می‌کند.

آپتایم

به مدت زمانی که وب سایت شما به صورت آنلاین در دسترس است گفته می‌شود. این امر بنا بر دو دلیل برای سئو مهم می‌باشد.

  1. در صورتی که آپتایم وب سایت شما کم باشد شما بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد و یا حتی با کاهش تعداد زیادی از آن‌ها روبه‌رو خواهید شد.
  2. موتورهای جستجو معمولاً وب سایت‌هایی که از کار افتاده‌اند یا دسترسی به آن‌ها وجود ندارد را فهرست نمی‌کند.

پس شما بایستی یک سرویس میزبانی وب تهیه کنید که وب سایت شما را تا مدت زمان زیادی فعال نگه دارد. داشتن یک سرویس میزبانی وب با حداکثر آپتایم تضمین می‌کند که محتوای شما در هر ساعت از شبانه روز در دسترس بوده و ترافیک زیادی را جذب می‌کند و در راستای بهبود رتبه بندی اثرگذار است.

لوکیشن

داشتن مکان مناسب در سرور میزبانی وب از جمله مواردی است که بر رتبه بندی وب سایت شما اثرگذار است. پس این مورد را در انتخاب مکان کسب و کار خود در نظر بگیرید. وب سایت شما بایستی بدون توجه به موقعیت مکانی میزبانی وب تجربه‌ای سازنده و مناسب را برای کاربران به همراه بیاورد.

در راستای اطمینان از دسترسی از سراسر جهان از یک CDN استفاده نمایید. عدم دسترسی به وب سایت از محل‌های مختلف می‌تواند رتبه بندی وب سایت شما را دچار مشکل سازد. بدون CDN وب سایت شما ممکن است در بارگیری از مکان‌‌هایی مختلف دچار مشکل شود. این امر کاهش ترافیک و رتبه بندی وب سایت را به همراه خواهد داشت. پس اگر می‌خواهید وب سایت شما از منطقه‌ای خاص را مورد هدف قرار دهد یک سرویس میزبانی در همان منطقه انتخاب نمایید تا بتوانید زمان بارگذاری و دسترسی را بهبود بخشید.

اثر هاست بر سئو سایت

در انتخاب یک میزبانی وب مناسب چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟

در انتخاب میزبان وب علاوه بر سرعت، موقعیت مکانی، امنیت و آپتایم وب سایت، باید به موارد زیادی توجه کرد. برخی از آن‌ها به شرح زیر است.

  • انتخاب یک CMS قابل حمل

از جمله مواردی که بر تجربه کاربری هنگام بازدید از سایت اثر می‌گذارد CMS است. اگر پیوسته درگیر تولید محتوا هستید یا با وب سایت خود در تعاملید انتخاب میزبانی و یک سیستم مدیریت محتوا آسان برای استفاده را ارائه می‌دهد امری مهم به حساب می‌آید.

  • ترافیک وب سایت خود را برآورد کنید.

در صورتی که به دنبال یک رتبه بالاتر در SERP هستید بایستی یک سرویس میزبانی وب با پهنای باند بالا انتخاب نمایید. پهنای باند به معنای سرعت دریافت و دانلود اطلاعات در یک ثانیه می‌باشد. هرچه این پهنای باند بالاتر باشد نشان می‌دهد که توانایی مدیریت افزایش ترافیک بهتر عمل کرده است. پس ترافیک وب سایت خود را برآورد کنید تا بتوانید یک میزبان وب با پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی مناسب انتخاب نمایید.

  • مقیاس پذیری و قابلیت‌های عملکردی بالاتر را فراموش نکنید.

ممکن است با رشد کسب‌وکارتان در طول زمان به ویژگی‌های مقیاس‌پذیر نیاز داشته باشید. یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب با مدیریت خوب به شما این امکان را می‌دهد که سئوی سایت را حفظ کنید و در عین حال نیازهای کسب و کار خود را در ظرفیت‌های مختلف برآورده کنید.

  • یک میزبان وب شامل ثبت دامنه مبتنی بر SEO را انتخاب کنید.

نام دامنه ماهیت وب سایت را مشخص و حقوق مالکیت را اعطا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید ماهیت کسب و کار خود را به طور مؤثر نشان دهید. در راستای دست یابی به ترافیک‌های بیشتر شما می‌توانید از پسوندهای پر کاربرد مانند com ،org و net استفاده و اعتبار خود را بالاتر ببرد.

انتخاب یک میزبان وب که ثبت دامنه مناسب سئو را ارائه می‌دهد می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این، هنگامی که برای یک ارائه دهنده میزبان سئو ثبت نام می‌کنید، به شما توصیه می‌کند که جنبه‌های موجود در سایت را برای حداکثر ترافیک و درآمد بهینه کنید.

و در آخر

انتخاب یک میزبانی وب مناسب گامی مهم به حساب می‌آید که بر سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما، امنیت، زمان آپدیت و قابلیت جستجو تأثیر می‌گذارد. همه ی این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا ترافیک بیشتری جذب نمایید و درآمد خود را بهبود بخشید و در آینده به برندی جذاب و قابل اعتماد تبدیل شوید.

پویان آی تی با ارائه هاست‌های قوی، پرسرعت، با آپتایم بالا و پشتیبانی خوب نقش مهمی را در رشد و توسعه وب سایت شما ایفامی‌کند. همچنین ارائه دهنده پشتیبانی 24 ساعته به شما می‌باشد و مشکلات شما را بر طرف می‌سازد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سئو هاست میزبانی وب