ترافیک یک به ده

ترافیک سرور مجازی چیست؟ ترافیک یک به ده

فهرست مطالب

شاید برایتان سؤال باشد که سرور مجازی چیست و ترافیک‌ها چند نوع دارند. در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره ترافیک سرور مجازی بپردازیم و ترافیک یک به ده را برایتان توضیح دهیم. پس همراه ما باشید.

ترافیک سرور مجازی چیست؟

به مجموعه داده‌ای که از منابع سرور مجازی استفاده می‌کنند گفته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید سرور مجازی دارای محیطی است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید سرور را به چندین سرور دیگر تقسیم نمایید. ترافیک سرور مجازی به آن میزان از داده‌ای گفته می‌شود که از سرور مجازی در طی زمان مشخص استفاده می‌شود.

این ترافیک میان ورودی و خروجی محاسبه می‌شود و به تبع محدودیت‌هایی نیز دارد.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند یک محیط سرور مجازی را روی یک سرور فیزیکی اجاره کنند. این سرور فیزیکی خود به چندین بخش مختلف تقسیم می‌شود (سرور مجازی) که هرکدام از آن‌ها مثل یک سرور مجزا عمل می‌کنند و منابع خود را دارند.

سرور مجازی ویژگی‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  • منابع مجزا: هر سرور منابع خاص خود را دارد و عملکرد سرورهای دیگر را مختل نخواهد کرد و بر آن اثر نخواهد داشت.
  • دسترسی root: داشتن اختیارات تمام و کمال نسبت به سیستم عامل نصب شده بر روی VPS که این امر به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید.
  • قابلیت ارتقا: ارائه بستری برای ارتقا منابع و حتی تغییر در آن بدون آنکه بخواهند سرویس را متوقف سازند.
  • و…

سرور مجازی گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که منابع اختصاصی می‌خواهند؛ ولی نمی‌توانند به علت هزینه بالا سرور اختصاصی تهیه کنند.

ترافیک متقارن و نامتقارن

ترافیک‌ها به دو دسته ترافیک متقارن و نامتقارن تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها چگونگی توزیع داده‌ها را مشخص می‌سازند. در ترافیک متقارن (Symmetric Traffic) حجم داده‌های انتقالی برابر است. به زبانی ساده حجم داده‌های دریافتی با ارسالی باهم یکسان است. در مقابل در ترافیک نامتقارن حجم داده‌های ارسالی و دریافتی باهم برابر نیست.

هرکدام از این ترافیک‌ها با توجه به نوع ارتباطات می‌توانند متفاوت باشند. برای مثال خطوط اینترنت و ارتباطات P2P ترافیک نامتقارن دارند در مقابل ارتباطات VoIP متقارن است؛ چون حجم داده‌های دریافتی و ارسالی باید برابر باشند.

ترافیک 1 به 10 چیست؟

ترافیک یک به ده که در دیتاسنترها و شرکت ها استفاده می‌شود یک استاندارد محدود کننده است که نسبت میان حجم دانلود و آپلود را برای کاربران مشخص می‌کند. فرض کنید شما از سرویس هاستینگ یک سرور مجازی استفاده می‌کنید و در ماه حجم دانلود شما باید 10 گیگ باشد. با توجه به نسبت ترافیک یک به ده شما باید حداقل 100 گیگ آپلود داشته باشید. به عبارتی ساده شما مسئول ارسال حداقل 100 گیگابایت اطلاعات به مشتریان خود در ماه هستید.

این نسبت به دیتاسنترها کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در ارائه خدمات هاستینگ داشته باشند و کمترین مشکلات فنی را به همراه داشته باشند. بسیاری از ارائه دهندگان هاستینگ این عبارت را با محدودیت ها و شرایطی همراه دارند که بر اساس شرایط و خدمات آن ها تعیین می‌گردد. پیش از انتخاب یک سرویس هاستینگ با ترافیک نامحدود یا ترافیک یک به ده بایستی شرایط خدمات را مطالعه کنید و با ارائه دهنده صحبت کنید. ترافیک یک به ده نشان دهنده تعادل میان حجم دانلود و آپلود است که با هدف بهینه سازی مصرف منابع و بهبود عملکرد شبکه های اینترنت تعیین می‌گردد. ترافیک 1به 10 یعنی اینکه حجم آپلود سرور مجازی شما بایستی 10 برابر حجم دانلود سرور مجازیتان باشد. این قانون برای دیتاسنترها می‌باشد و درصورتی که این قاعده اجرا نشود سرویس شما تعلیق می‌شود و هرگونه خسارت وارده که ازنوع مصرف و میزان مصرف مازاد شما باشد از حسابتان کسرخواهد شد. 

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره ترافیک 1 به 10 پرداختیم و توضیح دادیم که نباید میزان ترافیک دانلودی آن‌ها از یک دهم ترافیکی که خریده‌اند بیشتر شود. به تبع اگر این اتفاق رخ دهد سرویس ان‌ها تا زمانی که ترافیک اضافه‌ای خریداری نمایند قطع خواهد شد.

بنابراین کاربران بایستی اقدامات لازم را برای جلوگیری از قطع سرور خود در نظر بگیرند.

سؤالات متداول

  • در صورتی که قاعده ترافیک 1 به 10 رعایت نشود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

در صورت عدم اجرا، ازآنجاکه این قانون توسط دیتاسنتر ایجاد شده است شما موظف به رعایت آن هستید؛ ولی در صورت تخلف بر روی سرویس شما محدودیت‌هایی اعمال می‌شود و در صورت تکرار دوباره حساب کاربری شما تعلیق خواهد شد.

  • یک سرور مجازی چه میزان ترافیک را مدیریت می‌کند؟

هر سرور مجازی قادر است تا روزانه چیزی حدود ده هزار بازدید را مدیریت کند. درصورتی‌که وب سایت شما به خوبی بهینه شود این رقم تا 50 هزار نیز خواهد رسید. ولی در کل برای وب سایت‌هایی با محتوای زیاد این میزان بین 10 تا 20 هزار بازدیدکننده است.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور مجازی ترافیک