سرور مجازی آمریکا

سرور مجازی آمریکا چیست؟

فهرست مطالب

به سرور مجازیی که در ایالت متحده وجود دارد سرور مجازی آمریکا می‌گویند. این سرویس این امکان را برای مشاغل فراهم می‌آورد تا بتوانند محیط مجازی مجزای خود را در زیرساخت سرور فیزیکی بزرگتر واقع در ایالات متحده داشته باشند. در این مقاله به معرفی سرور مجازی آمریکا، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و همینطور کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.

سرور چیست؟

سرور رایانه یا سیستمی است که خدمات، منابع یا داده‌ها را به دستگاه‌ها یا رایانه‌های موجود در شبکه ارائه و به عنوان یک واحد مرکزی عمل می‌کند. و با ارائه اطلاعات درخواستی یا انجام وظایف خاص، درخواست‌های مشتری را دریافت و پاسخ می‌دهد. سرورها برای قابلیت اطمینان، کارایی بالا و در دسترس بودن طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند ماشین‌های فیزیکی یا نمونه‌های مجازیی باشند که روی سخت افزار فیزیکی اجرا می‌شوند. انواع متداول سرورها شامل وب سرورها، سرورهای فایل، سرورهای پایگاه داده، سرورهای پست الکترونیکی و سرورهای DNS هستند.

سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Server است. این یک نوع سرویس میزبانی است که یک محیط سرور مجازی را فراهم می‌کند. در این سرور، یک سرور فیزیکی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها به عنوان یک سرور مستقل عمل می‌کنند. این سرور و جداسازی اعمال شده به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا محیط ایزوله ی خود را در سرور داشته باشند و در کنار آن حریم خصوصی و کنترلی مشابه سرور اختصاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما با هزینه ی کمتر.

سرور مجازی آمریکا چیست؟

سرور مجازی آمریکا نوعی سرور میزبانی و بخشی از یک سرور فیزیکی است که دیتاسنتر آن در کشور آمریکا قرار دارد. این سرور مجازی مزایای زیادی را برای کاربران خود ارائه می‌دهد و کاربردهای متعددی در زمینه‌های مختلف مانند میزبانی وب سایت، توسعه نرم افزار، تجارت الکترونیک، پشتیبان گیری از داده‌ها و دیگر موارد دارد.

مزایای سرور مجازی آمریکا

سرور مجازی آمریکا مزایای متعددی دارد که آن را به گزینه مناسب تبدیل می‌کند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

مزایا توضیحات
موقعیت جغرافیایی در صورتی که اکثر مخاطبین شما در ایالت متحده باشند. انتخاب سرور مجازی آمریکا گزینه‌ای مناسب است. چرا که تاخیر کمتر و همینطور زمان پاسخ دهی سریع تری را برای شما به همراه دارد.
زیرساخت شبکه آمریکا دارای زیرساختی قوی است که اتصال قابل اعتماد و دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای VPS شما تضمین می‌کند.
خدمات متنوع میزبانی در آمریکا طیف گسترده‌ای از ارائه دهندگان سرور مجازی را ارائه می‌دهد که این امر گزینه‌های انتخاب متعددی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

معایب سرور مجازی آمریکا

در کنار مزایای متعددی که سرور مجازی آمریکا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد معایبی نیز دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

معایب توضیحات
قوانین ایالت متحده قوانین حفظ حریم خصوصی متفاوتی با دیگر کشورها دارد. در صورتی که درباره ی حریم خصوصی داده هایتان نگران هستید. بهتر است با مقررات قابل اجرا آشنا شوید و از پایبندی ارائه دهنده ی سرور مجازی اطمینان حاصل نمایید.
موقعیت مکانی با وجود آنکه این سرور برای مخاطبینی که در آن منطقه حضور دارند مناسب است. اما اگر بازار هدف شما عمدتا خارج از این ایالت باشد می‌تواند مشکل ساز باشد.
تاخیر فاصله ی بیش از حد میان سرور و کاربران تاخیر بیشتری را برای کاربران شما به همراه می‌آورد. پس قبل از تهیه ی سرور مجازی این نکته را در نظر بگیرید.
تفاوت زمانی در صورتی که به پشتیبانی فنی به موقع نیاز دارید تفاوت زمانی میان شما و ایالت متحده مسئله‌ای مهم می‌باشد. بنابراین سروری را انتخاب نمایید که تفاوت زمانی کمتری میان شما و مرکز داشته باشد.

کاربرد سرور مجازی آمریکا

سرور مجازی آمریکا کاربردهای فراوانی را در اختیار افراد قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

کاربرد توضیحات
میزبانی وب شما می‌توانید از سرور مجازی آمریکا برای میزبانی وب سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی استفاده نمایید.
توسعه و تست نرم افزار از سرورهای مجازی توسط  توسعه دهندگان اغلب برای توسعه و آزمایش استفاده می‌شود. در این راه سرور مجازی آمریکا انتخابی مناسب برای شما به حساب می‌آید.
تجارت الکترونیک سرور مجازی آمریکا انتخابی مناسب برای فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک به حساب می‌آید. چرا که دسترسی سریع و قابل اعتمادی را برای مشتریان فراهم می‌کند.
سرورهای بازی گیمرها با استفاده از سرورهای اختصاصی می‌توانند محیط‌های چند نفره ایجاد، رویدادهای بازی را میزبانی و تجربه بازی روانی را برای شرکت‌کنندگان فراهم کنند.

و در آخر 

در این مقاله به معرفی سرور مجازی آمریکا پرداختیم و مزایا و معایب آن را برایتان بیان کردیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور اختصاصی VPS سرور میزبانی وب سرور مجازی