قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

چگونه در سال 2023 در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

فهرست مطالب

داشتن یک رتبه خوب در گوگل می‌تواند تضمین کننده موفقیت و یا شکست شما در کسب و کارتان باشد. بگذارید بیشتر برایتان توضیح دهیم. چیزی حدود 54 درصد از کل کلیک‌هایی که درباره یک موضوع خاصی می‌شود مربوط به سه وب سایتی است که در رتبه‌های 1 تا 3 قرار گرفته‌اند. شما با قرار گرفتن در این جایگاه‌ها نه تنها ترافیک بیشتری را دریافت خواهید کرد؛ بلکه برای کلمه کلیدی خود جایگاهی مناسب یافته و میزان آگاهی افراد را از برندتان افزایش خواهید داد. در اینجا به آموزش نحوه رتبه بندی در صفحه 1 گوگل می‌پردازیم پس همراه ما باشید.

اهمیت رتبه بندی در موتورهای جستجو

همان‌طور که گفتیم قرار گیری در رتبه‌های بالا می‌تواند منجر به افزایش ترافیک وب سایت شما شود بیشتر مورد اعتماد کاربران قرار می‌گیرد. هرچه جایگاه شما در موتورهای جستجو بالاتر باشد نرخ کلیک شما نیز بیشتر شده و به تبع تجربه کاربری کاربران بهبود می‌یابد؛ چراکه وب سایتی در جایگاه‌های برتر است که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار افراد قرار دهد.

موارد دیگری مثل افزایش نرخ تبدیل و همین‌طور ایجاد یک مزیت رقابتی از جمله دلایل اهمیت رتبه بندی در موتورهای جستجو به حساب می‌آید.

مرحله اول: سئوی سایت خود را بهبود بخشید.

سئو داخلی یکی از مواردی است که در بهبود رتبه گوگل اثرگذار است. حال ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که چطور سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی بهینه سازیم؟

برای این کار شما باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در عنوان وجود دارد (در صورتی که کلمه کلیدی در ابتدا عنوان باشد اثر گاری آن بیشتر است). مثلاً در پست دامنه پریمیوم (Premium domain) چیست؟ + آشنایی با انواع دامنه پریمیوم، کلمه کلیدی ما دامنه پریمیوم می‌باشد. ازآنجاکه گوگل درصد بیشتری از توجهش به عبراتی است که در ابتدای تگ عنوان شما قرار می‌گیرند و بعد از آن به دیگر کلمات دارد.

مرحله دوم: محتوای طولانی بنویسید.

نوشتن محتوای طولانی می‌تواند باعث داشتن بهترین رتبه در موتور‌های جستجو شود. هرچه محتوای شما جامع‌تر باشد و بیشتر بتواند نیازهای قشرهای مختلف را پاسخ دهد ارزشمندتر بوده و به تبع جایگاه مناسب‌تری نسبت به دیگر رقبا خواهد داشت.

البته فراموش نکنید که صرفاً طولانی کردن محتوا ارزشمند نیست. پس برای طولانی شدن محتوا به نوشتن موارد بی ربط نپردازید.

مرحله سوم: کلمات کلیدی LSI را به صفحه خود اضافه کنید.

کلمات کلیدی LSI این امکان را برای موتورهای جستجو فراهم می‌آورد تا معانی مخفی را با توجه به کلماتی و روابط میان آن‌ها درک نمایند. به این ترتیب، گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌توانند محتوا را بهتر تفسیر کرده و رتبه‌بندی مناسب‌تری را اعمال کنند. استفاده از کلمات کلیدی LSI تأیید می‌کند که محتوای شما درباره موضوع آن می‌باشد.

چگونه کلمات کلیدی LSI را در سایت پیدا و استفاده کنیم؟

برای استفاده از کلمات کلیدی LSI شما می‌توانید از ابزار زیادی استفاده کنید که یکی از آن‌ها ابزار سئو LSIGraph می‌باشد. این ابزار بر اساس کلمه کلیدی اصلی که ارائه می‌دهید به ایجاد لیستی از کلمات کلیدی LSI می‌پردازد و کاربران و محتوانویسان می‌توانند از آن برای ایجاد محتوای جامع و ارزشمند استفاده نمایند.

مرحله چهارم: سئوی فنی خود را نظارت کنید.

این مشکل اگرچه کمیاب است ولی در صورت بروز می‌تواند سئو سایت شما را دچار مشکل سازد. در راستای نظارت بر سئو فنی سایت بایستی یک سری کارها انجام دهید که در اینجا به توضیح هرکدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. بررسی کنید که آیا وب سایت شما برای تلفن همراه نیز بهینه شده یا خیر. اگرچه احتمال وقوع این اتفاق در عصر حاضر امری محال تلقی می‌شود؛ ولی بررسی کردن آن خالی از لطف نیست.
  2. سرعت بارگذاری وب سایت خود را چک کنید. برای انجام این کار شما می‌توانید از ابزار مختلفی مثل WebPageTest.org یا Website Checker استفاده کنید تا دیدی جامع در این باره را در اختیار شما قرار دهد.
  3. شما با بررسی سرچ کنسول می‌توانید در صورت بروز خطا و مشکل در نمایه سازی سایت، هشدارها و دیگر موارد از آن‌ها مطلع شوید و به اصلاح آن‌ها بپردازید.

فراموش نکنید که استفاده از سرچ کنسول برای شما در همان لحظه معجزه نخواهد کرد؛ ولی می‌تواند به سئو سایت وردپرس شما کمک کند.

مرحله پنجم: محتوای خود را با هدف جستجو مطابقت دهید.

پیش از اینکه به نوشتن محتوا بپردازید بررسی کنید و کلمات کلیدی مهم را شناسایی نمایید. گوگل تعامل افراد با وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و به تبع اگر صفحه شما بتواند آنچه را که مخاطب به دنبال آن است را در اختیارش قرار دهد می‌توانید امیدوار باشید که رتبه شما در گوگل بهتر شود. در غیر این صورت رتبه شما افت پیدا خواهد کرد.

نکته دیگری که باید آن را لحاظ کنید این است که قصد و نیت مخاطب را به خوبی بشناسید و ببینید مخاطب واقعاً به دنبال چه چیزی در محتوای شما می‌گردد. در صورتی که محتوای شما با هدف جستجو در یک جهت قرار گرفت گوگل وب سایت شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد.

فراموش نکنید که در این سیر بایستی تلاش کنید تا نرخ پرش را کاهش دهید؛ چرا که هرچه نرخ پرش بالاتر باشد نشان می‌دهد که مخاطب از حتوای شما راضی نبوده و این امر رتبه شما را دچار مشکل خواهد ساخت. مواردی مثل اضافه ‌کردن فهرست محتوا و عکس‌های مرتبط می‌تواند توجه مخاطب به نوشته شما را افزایش داده و در جهت نگه داشتن آن در وب سایت شما مؤثر باشد.

مرحله ششم: کلمات کلیدی بیشتری را برای هدف پیدا کنید.

بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی مختلف به شما در رتبه بندی در صفحه 1 گوگل کمک می‌کند و شما می‌توانید ترافیک بیشتری را وارد وب سایت خود نمایید.

مرحله هفتم: محتوایی با کیفیت بالا را منتشر کنید.

همان‌طور که می‌دانید تولید یک محتوای باکیفیت مسئله‌ای مهم به حساب می‌آید؛ چراکه افراد آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند که این امر باعث افزایش بک لینک‌ها و در نهایت بهبود رتبه شما در گوگل می‌شود. اگر به دنبال دریافت بک لینک‌ها هستید می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. محتوای خود را به عنوان یک منبع جامع بنویسید. نوشتن یک مقاله جامع از اعداد ارقام می‌تواند به عنوان یک منبع مناسب برای محتوا نویسان باشد و آن‌ها را به لینک دادن ترغیب می‌کند.
  2. در مرحله دوم به شما درباره نوشتن محتوای طولانی گفتم. این دست از محتواها برای دریافت لینک بسیار مناسب هستند و عملکردی مناسب را در رابطه با لینک سازی خواهند داشت.
  3. بهره وری از مواردی مثل نقشه‌ها، نمودارها، فیلم‌ها و خیلی موارد دیگر نیز می‌تواند در افزایش بک لینک‌ها اثرگذار باشد.
رتبه 1 گوگل

مرحله هشتم: نتایج خود را پیگیری و نظارت کنید.

بررسی نتایج و نظارت به آن امری مهم به حساب می‌باشد. در راستای انجام این کار شما می‌توانید به وسیله Google Analytics ترافیک ارگانیک را شناسایی نمایید. جایگاه وب سایت خود را بر اساس کلمات کلیدی مورد برررسی قرار دهید و چک کنید در کلمه کلیدی در چه جایگاهی قرار دارید و رقبای شما در چه جایگاهی هستند. همچنین شما می‌توانید بر اساس نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری نتایج را چک و بررسی نمایید.

مرحله نهم: استفاده از تصاویر

نوشتن یک محتوا با رعایت نکات گفته شده تنها بخشی از سئو می‌باشد. شما با استفاده از تصاویر باکیفیت می‌توانید توجه کاربران را به خود بیشتر جلب نمایید. استفاده از تصاویر می‌تواند مقایسه میان موارد مختلف را برای کاربران آسان سازد. سئو فراتر از استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده و رعایت الزامات اصلی وب سایت گوگل است، بلکه محتوای با کیفیت بالا را با زیبایی شناسی همراه ترکیب می‌کند تا به جلب توجه کاربر کمک کند.

مرحله دهم: خوب بنویسید.

شما تنها چیزی حدود یک دقیقه فرصت دارید تا بر بازدیدکننده اثر بگذارید. پس برای تبدیل افراد به مخاطبین دائمی خود باید از جملات دقیق و مفهومی استفاده نمایید. استفاده از تصاویر را برای جذب کاربران فراموش نکنید.

و در آخر

در این مقاله به توضیح درباره نحوه رتبه بندی در صفحه 1 گوگل و راهکارهایی را برای رسیدن به صفحه اول گوگل در اختیار شما قرار دادیم. در راستای جلب رضایت کاربران و بهبود جایگاه وب سایت شما می‌توانید با استفاده از هاست‌های پر سرعت پویان آی تی سرعتی بالا را در اختیار کاربران قرار دهید و با ارائه تجربه کاربری مناسب ترافیک وب سایت خود را بالا برده به صفحه اول گوگل برسید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

بهینه سازی تولید محتوا سئو گوگل