لایسنس اشتراکی چیست

لایسنس اشتراکی چیست + انواع لایسنس اشتراکی

فهرست مطالب

با پیشرفت دنیای اینترنت، ایجاد اسکریپت و نرم افزارهای گوناگون نام لایسنس و لایسنس اشتراکی به گوش شما نیز خورده است؛ ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که لایسنس اشتراکی چیست و چه کاربردی دارد. البته لایسنس فقط مختص نرم افزارهای کامپیوتر نیست و در سرور مجازی‌ها، سایت‌ها و …  نیز وجود آن امری مهم است. در این مطلب قصد داریم تا به پاسخ سوالاتی همچون لایسنس اشتراکی چیست، چگونه می‌توان لایسنس از ایران تهیه کرد، انواع لایسنس اشتراکی و مزایای آن بپردازیم.

لایسنس اشتراکی چیست؟

لایسنس اشتراکی همان لایسنس اورجینال است که بدون اطلاع شرکت سازنده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لایسنس اشتراکی هیچ تفاوتی با لایسنس اورجینال ندارد. این نوع از لایسنس بسیار ارزان تر و نسبت به لایسنس اورجینال مقرون به صرفه تر است. بدون دغدغه قیمت ارز و تحریم‌ها به راحتی می‌توانید از لایسنس اشتراکی استفاده کنید و دیگر نگرانی از جانب به خطر افتادن امنیت وب سایتتان نداشته باشید.

با وجود تحریم‌ها چگونه می‌توانم لایسنس از ایران تهیه کنم؟

لایسنس اشتراکی راه حل این مشکل است. شما می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی از افزایش قیمت ارز، مشکلات تحریم و مسدود شدن لایسنس و سرور، با خیالی آسوده از سرویس لایسنس اشتراکی به عنوان جایگزین لایسنس اورجینال استفاده کنید. چراکه لایسنس اشتراکی همان لایسنس اورجینال است که کاربران می‌توانند آن را با قیمتی بسیار پایین تر تهیه کنند.

انواع لایسنس‌ اشتراکی

همانطور که گفتیم برای استفاده از نرم افزارهای امنیتی، میزبانی وب بر روی سرور، مجازی سازی، کنترل پنل‌ها و قابلیت‌های آن‌ها لازم است تا از لایسنس‌ کمک بگیرید. طیف گسترده‌ ای از انواع لایسنس‌های اشتراکی وجود دارند. برخی از مهم ترین انواع لایسنس اشتراکی عبارتند از:

  • لایسنس اشتراکی DirectAdmin

DirectAdmin یکی از کنترل پنل‌های  میزبانی وب است که به مدیریت وب سایت‌ها بر روی هاست و سرور می‌پردازد. از جمله مزایای لایسنس اشتراکی DirectAdmin عدم تحریم آن در ایران است که استفاده از آن را برای کاربران راحت می‌کند.

  • لایسنس اشتراکی cPanel

cPanel محبوب ترین کنترل پنل در دنیای میزبانی وب به شمار می‌رود. لایسنس اشتراکی cPanel کنترل پنلی تحت وب است که امکان مدیریت هاست‌ها و سرورهای تحت لینوکس را برای کاربران فراهم کرده است.

  • لایسنس اشتراکی Plesk

لایسنس اشتراکی Plesk با ارائه رابط کاربر پسند، ابزارهای اتوماسیون و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها برای مدیریت دامنه‌ها، حساب‌های ایمیل، پایگاه‌های داده و موارد دیگر مدیریت وب سایت و سرور را تا حد بسیار زیادی ساده می‌کند.

  • لایسنس اشتراکی CloudLinux 

CloudLinux سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس است که برای محیط‌های میزبانی مشترک طراحی شده است. لایسنس اشتراکی CloudLinux با جداسازی کاربران در محیط‌های مجازی، امنیت، ثبات و عملکرد را بهبود می‌بخشد و از تجربه میزبانی ایمن و کارآمد اطمینان می‌دهد.

  • لایسنس اشتراکی LiteSpeed

LiteSpeed یک وب سرور با کارایی بالا است که سرعت و مقیاس پذیری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. داشتن این ویژگی‌ها آن را به یک انتخاب محبوب برای تسریع عملکرد وب‌سایت و بهبود کارایی سرور تبدیل می‌کند.

  • لایسنس Imunify360

Imunify360 یک راه حل امنیتی جامع برای سرورهای وب است و با ویژگی‌هایی مانند فایروال پیشرفته، تشخیص بدافزار و دفاع پیشگیرانه، به حفظ امنیت سرورهای وب و محافظت از وب‌سایت‌ها و داده‌ها کمک می‌کند.

  • لایسنس CXS

CXS ابزاری است که برای اسکن سرورهای لینوکس برای آسیب‌پذیری‌های امنیتی و بدافزارهای احتمالی استفاده می‌شود و از محیط های سرور در برابر سواستفاده‌ها و حملات بالقوه محافظت می‌کند.

  • لایسنس Virtualizor

Virtualizor پلتفرمی قدرتمند است که امکان ایجاد و مدیریت آسان ماشین‌های مجازی را فراهم می‌کند. علاوه بر آن Virtualizor از فناوری‌های مجازی سازی متعددی پشتیبانی و مجازی سازی سرور را برای ارائه دهندگان هاست و مشاغل ساده می‌کند.

  • لایسنس Softaculous

لایسنس Softaculous قابلیت نصب اتوماتیک و مدیریت اسکریپت‌های وب، نرم‌افزارها و برنامه‌های تحت وب را برای کاربران فراهم کرده که می‌توانند اسکریپت‌های معروف مانند وردپرس، جوملا و دروپال را به راحتی نصب، به روز رسانی و مدیریت کنند. در این لایسنس امکان نصب 380 اسکریپت برای پشتیبانی وجود دارد.

  • لایسنس jetbackup

JetBackup یک ابزار مکمل پشتیبان‌گیری و بازیابی برای کنترل پنل‌های cPanel و WHM است. با استفاده از لایسنس jetbackup می‌توان فایل‌های پشتیبان‌ کامل و یا جزئی از وب‌سایت‌ها، دیتابیس‌ها، فایل‌ها و تنظیمات را ایجاد، مدیریت و بازیابی کرد.

  • لایسنس whmsonic

WHMSonic یک ابزار ایجاد و مدیریت رادیو اینترنتی و جعبه موسیقی در کنترل پنل‌های cPanel و WHM است. لایسنس whmsonic به کاربران این امکان را می‌دهد رادیوهای آنلاین را بر روی وب سایت‌ها و سرورهای cPanel و WHM خود ایجاد و مدیریت کنند.

  • لایسنس LiteSpeed Web ADC – Load Balancer

Load Balancer یک ابزار بارگذاری و توزیع ترافیک در محیط‌های وب است. این ابزار به منظور بهبود عملکرد و پایداری وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تحت وب با استفاده از توزیع ترافیک و بار، بهبود عملکرد درخواست‌ها و افزایش قابلیت‌های امنیتی طراحی شده است.

  • لایسنس Cpnginx

Cpnginx برای بهبود عملکرد و امنیت وب سرورهای nginx، به ویژه در محیط‌هایی که از کنترل پنل cPanel استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. از مزایای Cpnginx می‌توان به بهبود سرعت بارگذاری صفحات، بهبود عملکرد در مواجهه با ترافیک بالا، کاهش مصرف منابع سرور و افزایش امنیت سرورها اشاره کرد.

  • لایسنس DAReseller

DAReseller ابزاری است که امکان ارتقاء و بهینه‌سازی قابلیت‌ها و ویژگی‌های کنترل پنل DirectAdmin را فراهم می‌کند. با استفاده از DAReseller می‌توانید قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را به کنترل پنل DirectAdmin اضافه کنید. در این ابزار به کمک دو افزونه Alpha Reseller و Master Reseller می‎توانید ریسلر ایجاد کنید.

  • لایسنس WHMReseller

WHMReseller ابزاری است که امکان ارتقا و بهینه‌ سازی قابلیت‌ها و ویژگی‌های کنترل پنل cPanel را فراهم می‌کند. با استفاده از WHM Reseller می‌توان قابلیت‌ها و امکانات مختلفی را به کنترل پنل cPanel اضافه کرد. در این ابزار به کمک دو افزونه Alpha Reseller و Master Reseller امکان ایجاد ریسلر نیز وجود دارد.

  • لایسنس SitePad

SitePad ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش فنی یا برنامه‌نویسی به‌سادگی وب‌سایت‌ها و صفحات وب را ایجاد و مدیریت کنند. استفاده از قالب‌های طراحی شده پیش‌فرض یا ایجاد صفحات وب‌سایت به طور دلخواه از امکانات این لایسنس است. در مجموع، SitePad یک ابزار کاربردی برای ساخت وب‌سایت‌ بدون نیاز به مهارت‌های برنامه‌ نویسی است. 

  • لایسنس OSM

با استفاده از OSM می‌توانید ارسال پیام‌های اسپم از سرور را مدیریت کنید. این نرم افزار در صورت تشخیص ارسال‌های اسپم، به صورت اتوماتیک اقدامات لازم نظیر مسدود سازی اکانت‌های مختلف و … را انجام می‌دهد. OSM علاوه بر جلوگیری از ارسال اسپم و حفظ اعتبار، به دلیل کاهش ارسال پیام‌های اسپم و میزان ترافیک ایمیل در بهبود عملکرد و امنیت کلی سرور نیز موثر است.

  • لایسنس MailScanner Front-End

یک افزونه انحصاری برای کنترل پنل‌‌های cPanel و DirectAdmin است که به کاربران این امکان را می‌‌دهد تا MailScanner را بر روی سرور خود مدیریت و پیکربندی کنند. MailScanner یک نرم‌افزار آنتی‌ ویروس و ضد اسپم برای پست‌های الکترونیکی (ایمیل) است که ترافیک ایمیل‌ها را اسکن و عملکردهای مختلفی نظیر حذف ویروس‌ها و اسپم را انجام می‌دهد.

  • لایسنس KernelCare+

KernelCare+ یک نوع لایسنس از KernelCare است که با استفاده از آن می‌توان هسته سیستم‌ عامل‌ها را به‌ روز نگه‌ داشت. KernelCare+ علاوه بر قابلیت‌های امنیتی پیشرفته از طریق به‌ روز رسانی‌های هسته سیستم‌ عامل با کاهش زمان توقف سرور، ترمیم آسیب‌پذیری‌ها و افزایش امنیت عمومی بر امنیت سرور‌ اثر می‌گذارد.

  • لایسنس CPGuard

CPGuard یک نرم‌افزار امنیتی است که به منظور حفاظت از سرورها در برابر تهدیدات امنیتی و حملات مختلف طراحی شده است. این نرم‌افزار قابلیت‌هایی نظیر شناسایی حملات نفوذ، مسدود کردن آدرس‌های IP مشکوک، مانیتورینگ و گزارش‌گیری از وضعیت امنیتی ارائه می‌دهد.از CPGuard می‌‌توان به عنوان یک ابزار برای تقویت امنیت سرورها استفاده کرد.

مزایای لایسنس اشتراکی چیست؟

  • مهم ترین مزیت لایسنس اشتراکی هزینه آن است. هزینه‌ لایسنس اشتراکی به مراتب کمتر از لایسنس اورجینال بوده و برای کاربران مقرون به صرفه است.
  • هیچ تفاوتی میان لایسنس اشتراکی با لایسنس اورجینال وجود نداشته و کاملا مشابه هم هستند.
  • امکان به روز رسانی خودکار لایسنس اشتراکی از سرورهای اصلی وجود دارد.
  • لایسنس اشتراکی بر روی تمامی سرورهای ایران و خارج از کشور قابل نصب است.
  • نصب لایسنس اشتراکی ساده و راحت بوده و از پایداری بالا برخوردارند.

جمع بندی 

در این مقاله به بررسی لایسنس اشتراکی، انواع لایسنس اشتراکی و مزایای آن پرداختیم. از عوامل مهمی که امنیت یک سیستم عامل، نرم افزار یا اسکریپت را کامل می‌کند وجود لایسنس است. لایسنس اشتراکی کاملا مشابه لایسنس‌های اورجینال بوده و تنها تفاوت آن هزینه بسیار کمتر لایسنس اشتراکی است. شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار پایین تر از لایسنس اورجینال، لایسنس اشتراکی مورد نیاز خود را با قیمتی مناسب از پویان آی تی تهیه کنید.

امیدواریم این مقاله به سوالات شما در رابطه با لایسنس اشتراکی پاسخ لازم را داده باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات مطرح کرده و یا با امتیازدهی به این مقاله نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

لایسنس اشتراکی چیست؟

لایسنس اشتراکی همان لایسنس اورجینال است که تنها تفاوت آن با لایسنس اورجینال قیمت پایین تر آن است و بدون اطلاع شرکت سازنده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

چگونه لایسنس اشتراکی تهیه کنم؟

از طریق وب سایت پویان آی تی امکان خرید لایسنس اشتراکی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود لایسنس اشتراکی مد نظر را از بین انواع لایسنس اشتراکی های ارائه شده انتخاب نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

سرور امنیت سرور لایسنس