پشتیبان گیری از DirectAdmin

نحوه ی پشتیبان گیری از DirectAdmin

اطمینان از حفظ داده‌ها و اطلاعات امری مهم می‌باشد که شما می‌توانید با پشتیبان گیری منظم از وب سایت خود اطمینان حاصل کنید که این اتفاق هرگز نمی‌افتد. انجام این کار در کنترل پنل‌هایی مانند cPanel و DirectAdmin بسیار ساده است. در این مقاله قصد داریم نحوه ی پشتیبان گیری در DirectAdmin را توضیح دهیم.

DirectAdmin چیست؟

DirectAdmin از سال 2003 تحت مجوزی با نام JBMC Software وارد بازار شد. همانطور که می‌دانید کنترل پنل ها برای آسان تر نمودن کارهای مدیران وب سایت ها، به خصوص آنهایی که تجربه ندارند شکل گرفت. DirectAdmin همانند سی پنل تحت لینوکس است.

و توزیع های اصلی آن  CloudLinux، CentOS، Ubuntu، Debian، Red Hat و … می‌باشد. توجه داشته باشید سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز پشتیبانی نمی‌شوند. DirectAdmin به عنوان پلتفرمی ساده به شمار می‌آید که به پردازنده ی 500 مگاهرتز، رمی با حداقل 1 گیگابایت حافظه و دیسکی با فضای 2 گیگابایت است.

1.وارد حساب DirectAdmin خود شوید.

2.در قسمت Advanced Features بر روی Create/Restore Backups Icon کلیک کنید یا در کادر ناوبری Restore را تایپ کنید و سپس گزینه ای ظاهر می‌شود، روی آن کلیک کنید.

create_restore_backup

3.در قسمت انتخاب موارد برای پشتیبان‌گیری، گزینه‌هایی را که می‌خواهید در پشتیبان‌گیری اضافه کنید علامت بزنید.

4.به انتهای صفحه بروید و سپس بر روی دکمه Create Backup کلیک کنید.

DirectAdmin

5.سپس یک پیام موفقیت آمیز مانند ایجاد پشتیبان گیری اضافه شده به صفحه نمایش خواهد داد. پس از ایجاد نسخه پشتیبان، پیامی در زیر پنل DirectAdmin >> In Support & Help Section>> Support Center نمایش داده می‌شود.

چگونه یک نسخه پشتیبان از حساب خود دانلود کنیم؟

1.وارد اکانت دایرکت ادمین خود شوید.

2.در قسمت System Info & Files بر روی آیکون File Manager کلیک کنید یا در کادر ناوبری File Manager را تایپ کنید و سپس گزینه ظاهر می‌شود، روی آن کلیک کنید.

file manager

3.پوشه پشتیبان‌گیری را باز کنید، ماوس خود را روی فایل پشتیبان تازه‌ای که به تازگی تولید شده‌اید قرار دهید. یک منوی داده می‌شود.

4.بر روی دانلود کلیک کنید. فایل در کامپیوتر شما دانلود می‌شود.

تبریک می‌گویم، شما با موفقیت یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را دانلود کردید!

امیدواریم این مقاله درباره ی نحوه ی پشتیبان گیری از هاست دایرکت ادمین برای شما کارآمد باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

کنترل پنل DirectAdmin cPanel هاست