پهنای باند هاست

پهنای باند هاست + تاثیر آن بر عملکرد سایت

فهرست مطالب

ترافیک (پهنای باند) عبارت است از میزان داده‌ای که میان دستگاه‌ها و شبکه‌ها مبادله می‌شود. مثلاً وقتی در اینترنت به دانلود فایلی می‌پردازید. حجم داده‌ای که برای دانلود آن فایل از سرور به دستگاه شما انتقال پیدا می‌کند به عنوان پهنای باند آن به حساب می‌آید. این مسئله حتی در زمانی که شما اطلاعاتی را ارسال می‌کنید نیز صدق می‌کند. در این محتوا قصد داریم تا به توضیح درباره پهنای باند هاست بپردازیم و این میزان ترافیک را در پویان آی تی نیز برای شما توضیح دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ترافیک هاست

در حیطه وب، پهنای باند هاست عبارت است از آن میزان داده ارسالی و دریافتی بین هاست و دیگر دستگاه‌ها و کاربران که حجم داده‌های ارسالی از وب سایت به دستگاه و برعکس را نشان می‌دهد. میزان ترافیک هاست یا همان پهنای باند امری مهم محسوب می‌شود چرا که بسته به نوع محتوا و میزان کاربران ممکن است از پهنای باند بیشتری استفاده شود. این امر می‌تواند منجر به دسترسی نامنظم و یا از دست رفتن داده‌های شما شود. در همین راستا شرکت‌های ارائه دهنده میزبانی وب برای پهنای باند یک محدودیت خاصی را در نظر می‌گیرند و بسته به طرح‌های مختلف قیمت‌های مختلفی را در نظر می‌گیرند.

طبیعتاً هر چه استفاده از این ترافیک‌ها از سقف مجاز خود بیشتر شود هزینه‌های اضافی را به همراه داشته و حتی ممکن است سرویس شما مسدود شود.

پهنای باند هاست چه تأثیری بر عملکرد وب سایت شما دارد؟

داشتن ترافیک مناسب تأثیر مستقیمی بر عملکرد وب سایت شما دارد. ترافیک یا همان پهنای باند می‌تواند بر سرعت بارگذاری صفحات اثر بگذارد هرچه تعداد کاربرانی که به سایت شما می‌خواهند دسترسی یابند بیشتر باشد و یا تعداد صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سرعت بارگذاری صفحات کاهش می‌یابد و می‌تواند اثرات نامطلوبی بر تجربه کاربری کاربران بگذارد. محدودیت در ترافیک هاست می‌تواند قطعی و محدودیت‌هایی را در دسترسی به وب سایت‌ها به همراه بیاورد و جایگاه شما را در موتورهای جستجو کاهش دهد.

بنابراین، پهنای باند هاست مسئله‌ای مهم در عملکرد و موفقیت وب سایت شما دارد. پس بایستی آن‌ها را با دقت مدیریت کنید تا تأثیرات منفی بر روی تجربه کاربری و نتایج عملکردی را کاهش دهید.

عوامل مؤثر بر میزان ترافیک هاست مورد نیاز بر وب سایت‌ها

اینکه هر سایتی به چه میزان پهنای باند هاست نیاز دارد تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اینکه چه میزان داده میان کاربران و سرور مبادله می‌شود بر ترافیک ماهانه شما تأثیر دارد و هرچه وب سایت شما تعداد کاربران بیشتری داشته باشد و یا از عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های زیادی استفاده کند مسلماً پهنای باند بیشتری می‌خواهد.
  2. نوع محتواهای به کار برده شده نیز اثرگذار است؛ مثلاً محتوای متنی ترافیک کمتری می‌خواهد؛ ولی ویدئوها به پهنای باند بالاتری نیاز دارند.
  3. نوع سرویس استفاده شده (اشتراکی، اختصاصی و…) که بر روی پهنای باند اثر دارد.
  4. و…

کاهش مصرف پهنای باند

در صورتی که به دنبال انجام اقداماتی در راستای کاهش مصرف پهنای باند هستید ما به شما موارد زیر را پیشنهاد  می‌دهیم.

  1. حجم تصاویر به کار برده شده را تاحدامکان کاهش دهید و از تصاویری با فرمت JPEG استفاده کنید.
  2. از افزونه‌های کش در راستای پاک‌سازی حافظه موقت استفاده نمایید.
  3. بهینه سازی کاهش حجم کدهای HTML ،CSS و JavaScript.
  4. از ابزارهای مدیریت ترافیک استفاده کنید.
  5. یک ارائه دهنده مناسب برای میزبانی وب انتخاب کنید.
  6. و…
کاهش مصرف پهنای باند

ترافیک نامحدود چیست؟

در ترافیک نامحدود شما می‌توانید بدون داشتن محدودیت به ارسال و یا دریافت داده‌ها بپردازید. این نوع از هاست‌ها برای سایت‌هایی که به ترافیک بالایی دارند مناسب است. البته فراموش نکنید این پهنای باند شما است که نامحدود است؛ ولی ممکن است دیگر منابع مورد نیاز شما مثل فضای دیسک و این دست از موارد محدودیت داشته باشند در صورت استفاده بیش از حد محدودیت‌هایی را اعمال کرده که منجر به کاهش کیفیت سرویس شما شود.

مزایای استفاده از هاست نامحدود

بهره گیری از هاست نامحدود مزایای زیادی دارد که برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. ارائه  خدمات بدون محدودیت که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا بتوانید بدون نگرانی درباره مصرف پهنای باند به ارائه خدمات خود بپردازید.
  2. بهره گیری از سرعت و عملکرد بالا برای کاربران.
  3. ارتقا و بهبود روند اعتبار و اعتماد افراد به شما.
  4. و…

پویان آی تی در کنار شما و کسب و کارتان

شرکت پویان آی تی از جمله معتبرترین ارائه دهندگان در زمینه خدمات میزبانی وب به صورت نامحدود به حساب می‌آید که به ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از میزبانی وب گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاص و خدمات دامنه و خیلی موارد دیگر می‌پردازد. پویان آی تی با ارائه سرویس‌های متعدد در کنار شماست تا بتوانید بسته به نوع نیاز خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید به تهیه سرویس مدنظر خود بپردازید و از خدمات مختلف آن بهره‌مند شوید.

و در آخر

در این محتوا به توضیح درباره پهنای باند هاست پرداختیم و گفتیم این ترافیک‌ها نقش مؤثری در بهبود عملکرد وب سایت شما دارند و می‌توانند با ارائه یک تجربه کاربری لذت بخش برای افراد نرخ ورود افراد به وب سایت شما را تا حد زیادی افزایش دهند. پهنای باند می‌تواند ظرفیت پشتیبانی سایت شما از کاربران را نیز تعیین کند. پس سعی کنید انتخابی درست داشته باشید. پیشنهاد ما به شما تهیه میزبانی وب از پویان آی تی است.

در صورت داشتن هرگونه سؤال از طریق نظرات با ما در ارتباط باشید. پشتیبانان پویان آی تی همیشه در کنار شما هستند تا بتوانید یک انتخاب درست بسته به نوع نیازهایتان داشته باشید.

سؤالات متداول

  • عوامل مؤثر بر مصرف پهنای باند هاست چیست؟

عوامل زیادی بر مصرف پهنای بتند تأثیر می‌گذارند؛ ولی برای مثال می‌توان به بازدید از سایت و صفحات آن، دانلود فایل‌ها و این دست از موارد اشاره کرد.

  • آیا پهنای باند بر عملکرد وب سایت شما اثر دارد؟

بله، در صورت داشتن پهنای باند مناسب شما می‌توانید از سرعت بارگذاری قابل قبول، تجربه کاربری لذت بخش و رتبه مناسب در موتورهای جستجو بهره‌مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

هاست وب سایت ترافیک