DigitalOcean و کاربردهای آن

فهرست مطالب

DigitalOcean از ارائه دهندگان به نام در زیرساخت‌های Cloud به شمار می‌رود که به ارائه ی راه حل‌های رایانش ابری می‌پردازد که در سال 2011 تاسیس و پس از آن به خاطر سادگی و قیمت مناسب آن محبوبیت بالایی را در میان توسعه دهندگان و کسب و کار ها به دست آورد.

DigitalOcean در هسته ی خود به ارائه ی Droplets یا همان قطره‌ها می‌پردازد. که به وسیله ی آن می‌توان به مدیریت کنترل پنل پرداخت. همینطور می‌توان پیکربندی‌های CPU، حافظه، ذخیره سازی و شبکه را مطابق با نیازهای خود سفارشی کرد.

تاریخچه

DigitalOcean در سال 2011 توسط Ben Uretsky، Moisey Uretsky، Jeff Carr، Alec Hartman و Mitch Wainer تاسیس شد. هدف از ایجاد آن ارائه یک پلتفرم زیرساخت ابری ساده، مقرون به صرفه و سازگار با توسعه دهندگان است که بتوانند به راحتی برنامه‌های خود را بدون نیاز به دانش زیرساخت گسترده یا بودجه هنگفت مستقر و مدیریت کنند.

در ژانویه 2012، DigitalOcean رسما پلتفرم زیرساخت ابری خود را برای عموم راه اندازی کرد. و با ارائه یک مدل قیمت گذاری ساده و شفاف خود را متمایز ساخت. این پلتفرم به وسیله ی توصیه‌های شفاهی توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرد و توسعه دهندگان نیز از سهولت استفاده، زمان تهیه سریع و قیمت مقرون به صرفه این پلتفرم قدردانی کردند. 

همانطور که شرکت به رشد خود ادامه داد، ویژگی‌ها و خدمات جدیدی را برای بهبود پلتفرم DigitalOcean معرفی کرد. در سال 2015، DigitalOcean ذخیره‌سازی بلوک را معرفی کرد و گزینه‌های ذخیره‌سازی مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر را برای Droplets به کاربران ارائه داد. این به توسعه دهندگان اجازه داد تا به راحتی حجم‌های ذخیره سازی اضافی را به سرورهای مجازی خود متصل کنند. در سال 2016، DigitalOcean خدمات خود را با راه اندازی Spaces، یک سرویس ذخیره سازی اشیا، گسترش داد. Spaces یک راه حل مقیاس پذیر و مقرون به صرفه را برای ذخیره و ارائه مقادیر زیادی از داده‌های ساختار نیافته مانند تصاویر، فیلم ها، پشتیبان گیری و گزارش‌ها به توسعه دهندگان ارائه کرد.

مزایای DigitalOcean 

DigitalOcean با ارائه ی مزیت‌های گوناگون انتخابی مناسب میان مشاغل به حساب می‌آید که در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

مزایا توضیح
استفاده آسان DigitalOcean یک کنترل پنل بصری و یک API قوی ارائه می‌کند که کاربران را قادر می‌سازد تا به سرعت سرورهای مجازی را فراهم، شبکه را راه‌اندازی کنند و برنامه‌ها را به کار گیرند.
قیمت مناسب شما با استفاده از DigitalOcean فقط برای منابعی که استفاده می‌کنید هزینه پرداخت خواهید کرد.
مقیاس پذیری با کمک این ویژگی شما می‌توانید منابع را با توجه به نوع نیاز خود تغییر دهید و ترافیک و تقاضا را افزایش و مدیریت نمایید.
دیتاسنتر جهانی DigitalOcean در دیتاسنترهای مختلف در مناطق مختلف در سراسر جهان وجود دارد که این امر تأخیر را کاهش و عملکرد را بهبود بخشند.

فراموش نکنید با وجود اینکه DigitalOcean دارای مزایای متعددی است شما بایستی نیازهای خود را بررسی، ارائه دهندگان را مقایسه و انتخابی درست داشته باشید.

معایب DigitalOcean

در کنار مزایای عنوان شده، DigitalOcean معایبی نیز دارد. در اینجا به توضیح درباره ی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

معایب توضیح
خدمات محدود Digital Ocean، گستره ی خدمات محدودی دارد که برای ارائه دهندگان ابری بزرگتر مانند AWS و Azure مناسب نیست.
اکوسیستم نسبتا کوچک در مقایسه با ارائه دهندگان اصلی Cloud، دارای اکوسیستم کوچکتر است و یافتن مستندات گسترده، آموزش‌ها برای مسائل خاص ممکن است چالش‌برانگیزتر باشد.
دسترسی جغرافیایی با وجود آنکه DigitalOcean مکان‌های دیتاسنتر خود را گسترش داده است، پوشش جغرافیایی آن در مقایسه با ارائه دهندگان ابری بزرگتر هنوز نسبتاً محدود است.
اتکا به پشتیبانی انجمن DigitalOcean این امر زمان پاسخگویی طولانی تری را برای پشتیبانی رسمی یا مسائل فنی پیچیده تر به همراه دارد.

خدمات DigitalOcean 

DigitalOcean به ارائه ی خدمات گوناگونی می‌پردازد که در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم :

1. Droplets: بلوک‌های اصلی DigitalOcean به حساب می‌آیند که می‌توان به راحتی آن‌ها را ایجاد و سفارشی ساخت تا بتوانند با طیف وسیعی از موارد استفاده، از میزبانی وب ساده گرفته تا محیط‌های برنامه پیچیده، سازگار شوند.

2. Kubernetes: راه حلی ساده و آسان برای مدیریت برنامه‌های کاربردی به شمار می‌رود و با به‌روزرسانی‌های خودکار، مقیاس‌بندی خودکار، و متعادل‌سازی بار داخلی، راه‌حلی ایده‌آل برای سازمان‌هایی است که به دنبال ساده‌سازی هماهنگ‌سازی کانتینر خود هستند.

3. Block Storage: برای دخیره سازی برنامه‌ها و داده‌ها است. که می‌توان آن را به راحتی به خوشه‌های Droplets یا Kubernetes متصل کرد و همینطور مقیاس‌سازی نیازهای ذخیره‌سازی شما را آسان می‌کند.

4. Spaces: به ارائه ی ذخیره سازی اشیا را برای فایل‌ها و رسانه‌ها می‌پردازد. با یک API ساده و رابط وب بصری، Spaces ذخیره و ارائه فایل‌های بزرگ مانند تصاویر و ویدیوها را آسان می‌کند و در عین حال در دسترس بودن و قابلیت اطمینان بالا را حفظ می‌کند.

5. پایگاه‌های داده مدیریت شده: DigitalOcean به ارائه ی خدمات پایگاه داده کاملاً مدیریت شده برای موتورهای محبوب مانند MySQL، PostgreSQL و Redis می‌پردازد. و با ویژگی‌هایی همچون پشتیبان‌گیری خودکار، مقیاس‌بندی و نظارت این مسیر را آسان می‌سازد.

6. Load Balancers : یک راه ساده و مقیاس پذیر برای توزیع ترافیک در زیرساخت شما ارائه می‌دهد.

7. شبکه: DigitalOcean طیف وسیعی از خدمات شبکه، از جمله ابر خصوصی مجازی (VPC) و شبکه خصوصی را ارائه می‌دهد. این خدمات به کاربران کمک می‌کند تا شبکه‌های ایمن در زیرساخت خود بسازند و امنیت را بهبود بخشیده و پیچیدگی را کاهش دهند.

کاربردهای رایج DigitalOcean

DigitalOcean طیف وسیعی از خدمات و ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. که برخی از آن‌ها به شرح زیر است :

کاربرد توضیح
برنامه‌های کاربردی وب و وب سایت‌ها DigitalOcean یک انتخاب عالی برای میزبانی برنامه‌های کاربردی وب و وب سایت‌ها در هر اندازه است. داشتن ویژگی‌هایی همچون عملکرد بالا،. سادگی و رابط کاربر پسند آن را به گزینه‌ای مطلوب برای توسعه دهندگان تبدیل می‌کند.
محیط‌های توسعه / تست DigitalOcean به طور گسترده برای ایجاد محیط‌های توسعه و آزمایش استفاده می‌شود. ماهیت درخواستی زیرساخت DigitalOcean به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی محیط‌های توسعه دهنده / تست خود را بر اساس نیازهای خود مقیاس کنند.
ML و پردازش داده قدرت محاسباتی DigitalOcean و قابلیت‌های مقیاس‌بندی آسان آن را به انتخابی عالی برای یادگیری ماشین (ML) و وظایف پردازش داده تبدیل کرده است. توسعه دهندگان می‌توانند از Droplets برای اجرای مدل‌های ML، تجزیه و تحلیل داده‌ها و پردازش کارآمد مجموعه داده‌های بزرگ استفاده کنند.
محیط‌های توسعه و یادگیری سادگی، مقرون به صرفه بودن و مستندات گسترده DigitalOcean آن را به انتخابی عالی برای توسعه دهندگانی که در حال یادگیری یا آزمایش با فناوری‌های جدید هستند تبدیل کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند به سرعت Droplets را برای کشف چارچوب‌ها، زبان‌ها یا ابزارهای جدید بچرخانند و تجربه یادگیری عملی را بدون هزینه‌های اولیه قابل توجه ارائه دهند.

و در آخر

DigitalOcean یک ارائه دهنده زیرساخت ابری پیشرو است که به طور خاص نیازهای توسعه دهندگان و مشاغل را برآورده می‌کند. و با تمرکز بر سادگی، مقرون به صرفه بودن محبوبیت زیادی را به دست آورده است و انقلابی در راه استقرار و مدیریت برنامه‌های کاربردی در فضای ابری توسط توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است. DigitalOcean با رویکرد توسعه‌دهنده، رابط کاربر پسند و گستره وسیعی از خدمات، به توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها برای ساخت برنامه‌های کاربردی نوآورانه و مقیاس‌پذیر ادامه می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

DigitalOcean رایانش ابری Cloud