plesk چیست

Plesk چیست؟

فهرست مطالب

Plesk چیست؟ 

Parallels Plesk Panel یا به اختصار Plesk یک کنترل پنل مبتنی بر وب می‌باشد که به انتخابی ترجیحی برای شرکت های میزبان تبدیل گشته است.پیکر بندی‌های ایجادشده در Plesk برای ارائه دهندگان میزبانی وب این امکان را فراهم می‌آورند تا میزبان‌های مجازی را (حتی اگر هزاران تا باشند) روی یک سرور واحد مدیریت نمایند. این بسیار فراتر از قابلیت‌های ابزارهای معمولی مبتنی بر وب برای مدیریت منابع سروری است که سایت‌ها به آن نیاز دارند. Plesk یک پلتفرم میزبانی کامل چند سطحی کنترل پنل است که به مدیر سرور طیف گسترده ای از گزینه های رابط گرافیکی را برای راه اندازی و نگهداری یک کسب و کار میزبانی کامل در خدمت مشتری نهایی ارائه می‌دهد. در این مقاله ما به بررسی و توضیح در حیطه ی Plesk، Plesk چیست و ویژگی های آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

ویژگی های Plesk

استفاده آسان از برنامه های مدیریت وب سایت

Plesk شامل مجموعه ای کامل از ویژگی‌های ضروری برای مدیران وب سایت ها می‌باشد که این امکانات را برای آنها ارائه می‌دهد. با کمک Plesk مدیران وب سایت می‌توانند فعالیت هایی همچون:

  • ایجاد صندوق پستی
  • ایجاد حساب های FTP
  • افزودن دامنه و مدیریت فایل های روی دامنه
  • شکل دهی MySQL

را ارائه دهند. کنترل Plesk در اکثر مواقع به صورت رایگان در انواع برنامه های میزبانی وب که می‌تواند شامل VPS، هاست های اختصاصی و…قرار دارد.

رابط مستقیم

یکی دیگر از نکات درباره ی Plesk، این است که این امکان را برای مدیران خود فراهم می‌آورد تا بتوانند وظایف خود را به راحتی هرچه تمام تر انجام دهند و امکان نصب CMS مانند وردپرس را برای مبتدیان تنها با یک کلیک فراهم می‌آورد. جعبه ی ابزار موجود در کنتزل پنل مدیریت تمام تم ها و افرونه ها را آسان تر می‌نماید. البته این امکان در کنترل پنل وجود دارد که شما بتوانید آن را به گونه ای تغییر دهید که تنها شامل آن دسته از افزودنی هایی باشند که مورد استفاده ی کاربران قرار دارد. شما با استفاده از کادر جست و جو موجود در کنترل پنل می‌توانید افزونه های مد نظر خود را جست و جو و پیدا نمایید.

یکی از ویژگی های مهم Plesk این است که شما می‌توانید برای کاربران دارای دسترسی به کنترل پنل حساب های دسترسی پایین‌تری ایجاد کنید و امکان ایجاد تغییرات در همه ی قسمت های کنترل پنل را از آن ها سلب نمایید.

plesk چیست

سطح بالایی از امنیت

از آن جایی که Plesk با سیستم حفاظتی امنی محافظت می‌شود از سرور ها در برابر هرزنامه ها محافظت می‌کند و از اسکن نرم افزار ها در راستای حذف کابران مخرب و ممانعت از ایجاد حملات سروری انجام می‌پذیرد. در کنار آن شما می‌توانیدIP های مربوط به هکر ها را از کنترل پنل مسدود نمایید. 

پشتیبانی از 12 زبان

Plesk می‌تواند از 12 زبان مختلف دنیا که شامل انگلیسی ، ژاپنی ، المانی و … است پشتیبانی های لازم را به عمل آورد. 

سایت ساز رایگان

از دیگر امکاناتی که plesk برای مخاطبین خود فراهم می‌آورد ساخت وب سایت هایی با قابلیت های کشیدن و رهاکردن به صورت رایگان می‌باشد. تا به امروز بیش از 100 قالب از پیش ساخته شده برای انتخاب شما وجود دارد.

کاملا خودکار

به روزرسانی ها در Plesk  به صورت خودکار صورت می‌پذیرد و مکانیسم های به روز را در اختیار افراد قرار می‌دهد. 

پشتیبانی از ویندوز و لینوکس

این کنترل پنل برای هر دو نوع سیستم عامل لینوکس و ویندوز مناسب است و امکان پشتیبانی از آن ها را فراهم ساخته است. از جمله سیستم عامل های لینوکس که توسط این کنترل پنل پشتیبانی می‌شود می‌توان به Red Hat Enterprise Linux، Debian، Fedora اشاره نمود.

علاوه بر آن، این برنامه از ویندوز سرور های 2003، 2008 و 2008 R2 نیز پشتیبانی می‌کند. کنترل پنل Plesk برای وب مسترهایی که دارای چندین وب سایت هستند ایده آل است.

مانیتورینگ موبایل

Plesk می‌تواند از مانیتورینگ موبایل نیز پشتیبانی نماید، یعنی شما می‌توانید حتی در زمانی که در مرکز سرور نیستید به وضعیت سرور ها نظارت نمایید. مانیتورینگ موبایل به شما اطلاع می‌دهد که مشکل در سرور شروع شده است. این به شما امکان می‌دهد در صورت بروز مشکل به مرکز سرور بروید تا سرور را تعمیر کنید.

Plesk برای ارائه دهندگان هاست اشتراکی

کنترل پنل Plesk به گونه ای پیکربندی شده است که امکان تنظیم بسته های میزبانی و در نهایت ارائه ی آن به مشتریان را برای شما فراهم می‌کند. این کنترل پنل فرصت را در راستای تمرکز بر دیگر جنبه های مدیریتی و تجارت برای شما به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا طیف گسترده ای از عملیات راه اندازی سرویس مانند ایجاد وب سایت های جدید، حساب های ایمیل و تنظیمات DNS را از طریق یک رابط مبتنی بر وب انجام دهید.

Plesk  برای مشاغل

این کنترل پنل این امکان را برای مشاغل گوناگون به ارمغان می‌آورد تا بتوانند سرورهای خود را بدون استفاده از ابزار گران قیمت مدیریتی، مدیریت نمایند.

اگر می‌خواهید روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود از Plesk استفاده کنید، می‌توانید از لایسنس های اشتراکی که در پویان آی تی ارائه می‌شوند بهره ببرید.

و در آخر

این کنترل پنل برای افراد مبتدی که در حیطه ی مدیریت وب بی تجربه هستند ایجاد شد. در این مسیر آموزش های فراوان و رایگان برای مشتریان نیز در آن قرار دارد که بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. در این مقاله ما سعی کردیم توضیحاتی را درباره ی Plesk چیست در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت ببرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خواندن مقالات مرتبط به وبلاگ پویان آی تی مراجعه نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد رأی ها : 1

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

میزبانی وب کنترل پنل Plesk