hp server

آشنایی با سرور HP

فهرست مطالب

سرور HP به سیستم‌های رایانه‌ای در سطح سازمان گفته می‌شود که برای مشاغل و سازمان‌هایی که به ویژگی‌هایی همچون قدرت محاسباتی، قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری با کارایی بالا نیاز دارند استفاده می‌شود. سرورهای HP انواع مختلفی از مدل‌های سرور را ارائه می‌دهند. منبع تغدیه ی HP پردازنده‌های استاندارد صنعتی مانند Intel Xeon و AMD Opteron است و به پشتیبانی از سیستم عامل‌هایی همچون Windows Server، Linux و VMware می‌پردازد. از دیگر ویژگی‌های این سرور می‌توان به منابع تغذیه اضافی، هارد دیسک‌های قابل تعویض داغ و ابزارهای مدیریت یکپارچه برای نظارت و مدیریت از راه دور اشاره کرد. 

انواع مختلف سرورهای HP

در اینجا به معرفی برخی از انواع سرورهای HP می‌پردازیم و مزایا و کاربرد آن را برایتان بیان خواهیم کرد:

  1. Tower Server (سرور برج) : از این سرورها برای مشاغل و کسب و کارهای کوچکی که به یک سرور نیاز دارند استفاده می‌شود. این سرورها معمولا از دیگر سرورها ارزان تر هستند و می‌توانند حجم متوسطی از کار را پشتیبانی نمایند.
  2. Rack Server (رک سرور): این سرورها در رک‌های سرور قرار می‌گیرند. این امر امکان استفاده ی بهتر از فضا را فراهم می‌آورد. سرورهای رک می‌توانند کاربران و حجم کاری بالایی را پشتیبانی نمایند.
  3. Blade Server (سرورتیغه‌ای) : این سرورها قادرند در یک شاسی قرار گرفته و تعدادی تیغه سرور را در خود جای دهند. این سرورها ماژولارند و می‌توان به راحتی آن‌ها را به شاسی اضافه و یا حذف نمود.
  4. Modular Server : به ترکیبی از سرورهای رک و تیغه‌ای گفته می‌شود که این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند سرور را بسته به نیاز خود سفارشی کنند. این سرورها برای کسب و کارهایی که به منابع محاسباتی انعطاف پذیر و مقیاس پذیر نیاز دارند مناسب‌اند.

بخش‌های مختلف سرور HP

در اینجا به معرفی بخش‌های مختلف سرورHP می‌پردازیم:

  1. پردازنده‌ها : منبع تغدیه ی سرورهای HP پردازنده‌هایی همچون Intel Xeon و AMD Opteron می‌باشند که کار آن‌ها اجرای دستورها و انجام محاسبات است.
  2. حافظه : از حافظه برای ذخیره ی موقت داده‌ها و دستورات حین کار سرور استفاده می‌شود. سرورهای HP طیف وسیعی از ظرفیت‌ها و سرعت‌های حافظه را پشتیبانی می‌کنند. مقدار حافظه‌ای که یک سرور می‌تواند پشتیبانی کند به مدل سرور و تعداد سوکت‌های پردازنده بستگی دارد.
  3. فضای ذخیره سازی : برای ذخیره ی داده‌ها و برنامه‌ها به صورت دائمی بر روی سرور استفاده می‌شود. سرورهای HP معمولاً دارای چندین گزینه ذخیره‌سازی هستند، از جمله درایوهای دیسک سخت (HDD)، درایوهای حالت جامد (SSD) و دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS). مقدار و نوع ذخیره سازی می‌تواند بر عملکرد، قابلیت اطمینان و ظرفیت ذخیره سازی داده‌ها تأثیر بگذارد.
  4. منابع تغدیه: سرورهای HP دارای منایع تغذیه ی اضافی متعددی هستند که این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند در صورت بروز مشکل یا خرابی از آن‌ها استفاده نمایند. این ویژگی برای کارهایی که در تمامی شبانه روز به منابع محاسباتی خود نیاز دارند مهم می باشد.
  5. رابط‌های شبکه : وجود این رابط‌ها این امکان را برای سرور HP فراهم می‌آورد تا بتواند با دیگر سرورها متصل شود. تعداد و نوع رابط‌های شبکه می‌تواند بر عملکرد شبکه و اتصال سرور تأثیر بگذارد.

سیستم عامل‌ها و برنامه‌ها

در این بخش به معرفی برخی از سیستم عامل‌ها و برنامه‌هایی که سرور HP قادر به اجرای آن است می‌پردازیم :

  • Windows server : ویندوز سرور سیستم عاملی محبوب برای کارهایی است که برنامه‌های مایکروسافت را اجرا می‌کنند. این سیستم عامل به پشتیبانی از نقش‌های مختلف سرور می‌پردازد و دارای ابزارهای مدیریت داخلی برای نظارت و مدیریت است.
  • Linux: سیستم عاملی رایگان و متن باز است که در محیط‌های رایانش ابری و سازمانی کاربرد دارد. Linux از برنامه‌های مختلف سرور،پایگاه داده و محاسبات ابری پشتیبانی می‌کند.
  • VMware : این نرم افزار مجازی سازی این امکان را برای برای ماشین‌های مجازی فراهم می‌آورد تا بر روی یک سرور فیزیکی واحد اجرا شوند.
  • رایانش ابری : نرم افزارهای رایانش ابری این امکان را برای مشاغل فراهم می‌آورند تا بتوانند استفاده از منابع را بهینه کنند، انعطاف پذیری را بهبود بخشند و هزینه‌ها را کاهش دهند.
Operation system

ابزارها و ویژگی‌های مدیریت

سرورهای HP دارای ابزارها و ویژگی‌های مدیریت یکپارچه‌ای هستند که نظارت، مدیریت و عیب یابی سرور را از راه دور آسان می‌کند. در اینجا به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم : 

  • iLO 

Integrated Lights-Out پلتفرمی است که بدون توجه به وضعیت برق سرور، دسترسی از راه دور به کنسول سرور، بایوس و سیستم عامل را فراهم می‌کند و این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند سلامت سیستم را نظارت، موجودی سخت‌افزار را مشاهده و کنترل برق از راه دور و تنظیم مجدد را انجام دهند.

  • OneView

این پلتفرم این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا بتوانند تهیه، پیکربندی و نظارت سرور را خودکار کنند و استفاده از منابع و عملکرد را در مرکز داده بهینه کنند.

  • SmartStart

SmartStart یک فرآیند نصب هدایت‌شده، به‌روزرسانی خودکار درایور و سیستم‌افزار، و تنظیمات سیستم از پیش پیکربندی شده را فراهم می‌کند و در زمان و تلاش مدیران صرفه‌جویی می‌کند.

  • Insight Control

این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند تا چندین سرور را از یک مکان مرکزی مدیریت، وظایف معمول را به طور خودکار انجام و مشکلات را به سرعت تشخیص و عیب یابی کنند.

  • Active Health System

از این ابزار برای نظارت بر سلامت سیسم استفاده می‌شود. Active Health System به مدیران این امکان را می‌دهد که به طور فعال مشکلات احتمالی را قبل از اینکه بر در دسترس بودن یا عملکرد سیستم تأثیر بگذارند، شناسایی و به آن‌ها رسیدگی کنند.

و در آخر 

سرورهای HP یک راه حل محاسباتی قابل اعتماد، مقرون به صرفه و مقیاس پذیر برای مشاغلی که به زیرساخت فناوری اطلاعات با کارایی بالا و قابل اعتماد نیاز دارند، ارائه می‌دهند. HP با طیف وسیعی از مدل‌های سرور، اجزا، سیستم‌های عامل، برنامه‌ها و ابزارهای مدیریتی، شریک قابل اعتمادی برای کسب‌وکارهایی است که به دنبال بهینه‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و جلوتر از رقبا هستند.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

ویندوز سرور سرور VMware رایانش ابری HP لینوکس