اسپم اسکور

اسپم اسکور (Spam Score) چیست؟

فهرست مطالب

موارد زیادی وجود دارند که می‌توانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو به خطر بیندازند. یکی از این موارد لینک‌های اسپم هستند. برخی افراد فکر می‌کنند داشتن بک لینک‌های بیش از حد می‌تواند در راستای موفقیت در سئو اثرگذار باشد؛ ولی این‌طور نیست بک لینک‌های اسپم می‌توانند اثرات نامطلوبی مثل جریمه گوگل، افت رتبه در موتورهای جستجو و این دست موارد را ایجاد کند.

در این محتوا قصد داریم به توضیح درباره اسپم اسکور بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

اسپم  اسکور چیست؟

Spam Score عبارت است از امتیاز یا مجموعه امتیازاتی که از آن برای اندازه گیری پیام‌های ناخواسته استفاده می‌شود. این اسپم اسکورها به عنوان معیارهایی هستند که به وسیله آن می‌توان پیام‌ها را تشخیص داد. در راستای محاسبه Spam Score عوامل زیادی دخیل هستند که برای مثال می‌توان به تعداد کلمات کلیدی اسپم، تعداد پیوندهای مشکوک، تعداد درخواست‌های ارسال شده و غیره اشاره کرد.

اسپم چیست؟

اسپم یا هرزنامه عبارت است از پیام‌ها یا دیگر مواردی که از طریق اینترنت ارسال می‌شوند. این پیام‌ها شامل تبلیغات تجاری، پیشنهادهای فروش، پیام‌های هک و این دست از موارد هستند. این پیام‌ها به صورت ناخواسته و بدون درخواست مخاطبان ارسال می‌شوند. این هرزنامه‌ها علاوه بر اینکه مزاحمت‌هایی را برای افراد ایجاد می‌کنند حجم فضای ایمیل را پرکرده و مواردی مثل افزایش هزینه برای شرکت‌ها، افت کیفیت ایمیل‌ها و مشکلات امنیتی را نیز ایجاد می‌کنند.

اسپم اسکور چه تأثیری بر سئو دارد؟

هدف از انجام استراتژی‌های سئو دستیابی به رتبه خوب در موتورهای جستجو می‌باشد. اسپم‌ها از جمله مواردی هستند که می‌توانند رتبه شما در گوگل را به خطر بیندازند. هرچه میزان اسپنم اسکور یک وب سایت بالاتر باشد به این معنی است که سایت شما در رتبه بندی در جایگاه پایینی قرار دارد و ممکن است حتی حذف شود.

پس شما می‌توانید با مراقبت از اسپم اسکورها و جلوگیری از ارسال پیام‌های ناخواسته و اسپمی به کاربران بهبود سئو وب سایت شما را تضمین می‌کند و به افزایش مکانیکی وب سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند.

در اسپم اسکور چه مواردی را باید در نظر داشت؟

اینکه اسپم اسکور چگونه عمل می‌کند امری متغیر است و بسته به سیستم‌های مختلف متفاوت است. برخی از عواملی که بر اسم اسکور اثر دارند به شرح زیر هستند.

  1. استفاده از کلمات کلیدی اسپم به تعداد بالا.
  2. وجود پیوندهای مشکوک به وب سایت‌های مخرب.
  3. وجود الگوهای خاص اسپمی در پیام‌ها.
  4. و…

محاسبه Spam Score

فاکتورهای زیادی در محاسبه Spam Score نقش دارند که می‌توان به وسیله آن‌ها به درصدی دست یافت که به آن نمره اسپم سایت گفت می‌شود. هرکدام از این اعداد مفهومی دارند که به شرح زیر می‌باشد.

  1. بین 1 تا 30 درصد: اسپم اسکور پایین.
  2. 31 تا 60 درصد:اسپم اسکور متوسط.
  3. 61 تا 100: اسپم اسکور بالا.

چگونه اسپم اسکور را کاهش دهیم؟

در راستای کاهش اسپم و جلوگیری از آن کارهای زیادی می‌توان انجام داد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • محتوای ارزشمند

اینکه محتوای ارائه شده توسط شما مفید باشد و بتواند به نیازهای افراد پاسخ دهد بسیار مهم است. پس سعی کنید از پیام‌های تبلیغاتی و بی‌معنی را از نوشته‌های خود حذف کنید.

  • ارسال متعدد پیام

اینکه شما پیام‌ها را به صورت متعدد و در فاصله زمانی‌های کوتاه برای کاربران بفرستید می‌تواند به عنوان اسپم شناخته شود.

کاهش اسپم اسکور
  • کلمه کلیدی مناسب

اینکه از کلماتی استفاده کنید که در اسپم‌ها به کار نمی‌رود و سعی کنید از آن دسته از کلماتی استفاده کنید که مرتبط با موضوع شما هستند و مخاطب به وسیله آن می‌تواند به شکل مؤثری نوشته شما را درک کند.

  • بهره گیری از پیوندها

از سایت‌های معتبر و امن در بک لینک دهی استفاده کنید و از سایت‌هایی با اعتبار کم دوری نمایید.

  • فرمت و طراحی خوب

امضای کاری خاص خود را داشته باشید و پیام‌ها را به شکلی زیبا و اثرگذار برای افراد ارسال کنید.

  • و…

با رعایت این موارد، اسپم اسکور پیام‌های شما کاهش می‌یابد و احتمال رسیدن آن‌ها به صندوق اسپم مخاطبان نیز کاهش می‌یابد.

کاربردهای اسپم اسکور

Spam Score کاربردهای زیادی دارد و به عنوان ابزار مهمی در تجزیه و تحلیل سئو کاربرد دارد.

  1. شما با استفاده از Spam Score می‌توانید لینک‌های اسپمی را شناسایی نمایید. این اطلاعات به شما در حذف لینک‌های مخرب کمک کرده و باعث می‌شود تا سئو سایت خود را بهبود بخشید.
  2. شناسایی لینک‌های قوی در راستای بهینه سازی لینک‌ها و برقراری ارتباط مؤثر.
  3. شناسایی و حذف پوشه‌های اسپمی.
  4. بهبود اعتبار دامنه و صفحه و در نهایت رتبه شما در موتورهای جستجو.
  5. و…

ارتباط بین تعداد فِلَگ ها و اسپم اسکور چیست؟

میان فلگ‌ها (Flags) و اسپم اسکور رابطه مستقیمی وجود دارد. فلگ عبارت است از نشانه‌هایی که موتورهای جستجو و ابزار سئو از آن‌ها برای نشان دادن مشکلات و ایرادات وب سایت استفاده می‌کنند. هرچه تعداد فلگ‌های مربوط به اسپم در وب سایت شما زیاد باشد اسپم اسکور نیز بیشتر می‌شود.

یا برعکس هر چه تعداد فلگ‌ها کمتر باشد یا آن‌ها را کم کرد اسپم اسکور نیز کاهش می‌یابد و کیفیت وب سایت بهبود می‌یابد.

و در آخر

اسپم اسکور عبارت است معیاری که به وسیله آن می‌توانید به ارزیابی اسپم بودن وب سایت خود در موتورهای جستجو بپردازید. این امتیاز در بازه بین 0 تا 100 قرار دارد. هر چه این عدد بالاتر باشد احتمال اسپم بالاتر می‌رود. Spam Score بر اساس عوامل زیادی محاسبه می‌شود. مثل جمله کیفیت لینک‌های ورودی، محتوای وب سایت و غیره. مثلاً داشتن بک لینک‌های قوی در گرفتن امتیاز بالای اسپم اثرگذار است.

وب مسترها می‌توانند از ابزارهایی مانند اسپم اسکور Moz برای ارزیابی امتیاز اسپم وب سایت خود استفاده کنند و برای بهبود عملکرد سئوی خود اقدام مناسبی انجام دهند. به طور کلی،Spam Score  یک معیار ارزشمند است که به مدیران وب‌سایت کمک می‌کند تا مشکلات احتمالی هرزنامه‌ای را که می‌تواند به رتبه‌بندی موتور جستجوی وب‌سایت آن‌ها آسیب برساند، شناسایی کرده و به آن‌ها رسیدگی و عملکرد SEO خود را بهبود بخشند.

سؤالات متداول

  • برای کاهش اسپم اسکور چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

در راستای کاهش اسپم اسکورهای زیادی را می‌توان انجام داد که برای مثال می‌توان به حذف لینک‌های اسپمی، بهبود کیفیت محتوا، و ارتقای اعتبار وب‌سایت اشاره کرد.

  • در راستای بهبود Spam Score چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

اگر به دنبال کاهش اسپم اسکور هستید می‌توانید به بهبود لینک‌ها، بهبود کیفیت محتوا، بهبود نحوه ساختاردهی وب‌سایت و این دست از موارد بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی ها : 0

هنوز هیچ رأیی داده نشده. اولین نفر باشید!

اشتراک گذاری اشتراک گذاری در تلگرام اشتراک گذاری در لینکدین اشتراک گذاری در ایکس کپی کردن لینک پست

و در ادامه بخوانید

اولین دیدگاه را اضافه کنید.

برچسب ها

وب سایت سئو